Sivu: 25 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 1287:sta
  1. #721
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Ei tietenkään, se on luultavasti E-hyväksytty vain kun killerit on kiinni ja muuten siis laiton riippumatta siitä meneekö mölyt alle vai ei. Se on sitten täysin eri asia jaksaako poliisia kiinnistaa onko putkessa leimaa vai nou jos äänet ovat alle sallitun.
    Tohon poliisin motivaatioon olla motivoitumatta itsekin luotan jos rajojen sisällä killerittä pysyy..
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  2. #722
    Onko kokemuksia, että mittaavatko nuo noissa ratsioissa ensisijaisesti mölyä, vai suorittavatko katsastustoimintaa kuinka innokkaasti?

    Eli, jos putken päästä mitataan vaikka 90db. niin paneudutaanko sitten vielä varmuudenvuoksi papereiden ja putken yhteensopivuus-seikkoihin?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  3. #723
    Lainaa Elmeri H. kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia, että mittaavatko nuo noissa ratsioissa ensisijaisesti mölyä, vai suorittavatko katsastustoimintaa kuinka innokkaasti?

    Eli, jos putken päästä mitataan vaikka 90db. niin paneudutaanko sitten vielä varmuudenvuoksi papereiden ja putken yhteensopivuus-seikkoihin?
    Jos jotain meluratsiaa pitävät niin luulisi (niinhän sitä luulisi), että ei paljon muut asiat kiinnosta kuin se melu (vrt. puhallutus). Jos muuten pysäyttävät - tarina voi saada toki muitakin käänteitä.
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  4. #724
    Mihin täältä on edellinen viesti hävinnyt liittyen meluratsioihin? Takaan lukeneeni vielä yhden viestin jota ei ketjussa enää ole.

    Spooky..
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  5. #725
    Lainaa Hiikeri kirjoitti Katso viesti


    Yhdellä toisella forumilla joku mainitsi että joltain oli nyt keväällä lähtenyt kilpien ohella myös saadun pikavoiton muodossa 300e ja pyörä on sitten vielä muutoskatsastettava että saa kilvet takaisin..
    Laitoin tässä pätkässä kuullusta ja nähdystä palautetta poliisin toiminnasta ja yllättäen tuli vastauskin ja ko.pätkässä näkyvältä henkilöltä tuli seuraavanlaista vastausta:

    Liikkuva poliisi Rörliga polisen
    Esikunta Staben
    Viljatie 2 Spannmålsvägen 2
    00700 HELSINKI 00700 HELSINGFORS
    Kiitos yhteydenotostasi,

    Kyseisen mittauksen tekijänä voin todeta, että tunnen pykälän edellyttämän mittaustavan kuin omat taskuni. Koulutan mittausta myös muille poliiseille. Poliisi ei vain tulkitse pykälää yhtä tiukasti kuin pykälä edellyttää. Mm. otamme kolmesta mittauksesta matalimman tuloksen toimenpiteiden perusteeksi. Pykälän mukaan tulisi käyttää korkeinta arvoa, joiden ero ei ole yli 2 db. Taustamelu luonnollisesti mitataan myös ennen varsinaisen mittauksen tekemistä

    Mitä tulee filminpätkään, kyseinen moottoripyörä mitattiin ja se oli todella menossa huoltoon. Pyörä oli täysin säännösten mukainen. Filminpätkässä oli myös toinen KTM-merkkinen moottoripyörä, joka ylitti sallitut meluarvot reippaasti. Tästä pyörästä poistettiin rekisteritunnus, kuten filminpätkässä näkyy.

    Terveisin

    Risto Maksimainen
    ylikonstaapeli
    Liikkuva poliisi
    Elikä
    - taustamelu kuulema mitattaisiin ennen varsinaisen mittauksen tekemistä
    - Kolme mittausta joista otetaan matalin arvo

    Onkohan näin tapahtunut noissa "meluratsioissa" ?
    <br />
  6. #726
    Kyseisen mittauksen tekijänä voin todeta, että tunnen pykälän edellyttämän mittaustavan kuin omat taskuni. Koulutan mittausta myös muille poliiseille.
    Ei mahda olla taskujen tuntemus ihan huippuluokkaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #727
    Mitenhän nuo käytännössä toimivat jos pyörässä ei ole/toimi kierroslukumittari?

    Aikanaan mulle kyllä kirjotettiin piikin rek. otteeseen maininta että mökä kuriin, ihan smurffin korvakuulon perusteella. Kierroksia ei mitattu (mittari kaput), desibelimittarista nyt sitte puhumattakaan.
  8. #728
    Lainaa Ratt kirjoitti Katso viesti
    Mitenhän nuo käytännössä toimivat jos pyörässä ei ole/toimi kierroslukumittari?

    Aikanaan mulle kyllä kirjotettiin piikin rek. otteeseen maininta että mökä kuriin, ihan smurffin korvakuulon perusteella. Kierroksia ei mitattu (mittari kaput), desibelimittarista nyt sitte puhumattakaan.
    Kuten tässäkin ketjussa jo mainittu, kierroslukumittari ei ole pakollinen varuste, sen ei tarvitse toimia, eikä sen tarvitse näyttää oikein.
    Oikein tehty melumittaus vaatii, että mittauskierrokset ovat oikeat 3% tarkkuudella. Kierroksia voi mitata myös erillisellä laitteella ainakin silloin, jos kone on hyvin esillä. Sitä voi myös yrittää mitata magneetilla koneen kylkeen kiinnitettävällä anturilla jos uskoo vahvasti, että kiinnityskohdan värähtelytaajuus on sama kuin moottorin kierrosluku (tai sen kerrannainen). Tietysti toinen vaatimus on, että lohkoon ylipäätään magneetti tarttuu. Ainakaan minun pyörästäni ei äkkietsimällärautaa löytynyt.
    Viimeksi muokannut: vetomies; 27.04.2012 klo 19:52.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #729
    Pitänee innovoida seuraavalainen viritys mopoon

    Jos mittaus tärähtää kohdalle, napista NAKS!.......

    ja penkin alta pamahtaa: HEI.... TÄÄ MENEE KAIKILLE TEILLE PIENIMUNAISILLE!

    "Poliisi ajaa sinisellä autolaaa uaa uaa uaa...
    Poliisii...... "

    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #730
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaveri tuossa pisti viestiä, että tänään klo 16 aikoihin oli kehä 1:llä Pakilan kohdilla liputettu pyöriä mittaukseen. Kellään lisäinfoa?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  11. #731
    Hupaisaa että jotkut aikuiset jaksaa vääntää ihan yksinkertaista asiaa. Jos ............, niin maksat. Jos et ............, niin sinun ei tarvitse maksaa. .........................................................................lue huolellisesti ja yritä ymmärtää kirjoitettua ennen kuin vastaat mitään kuten tämän ..............?????!!!!!
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  12. #732
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Kaveri tuossa pisti viestiä, että tänään klo 16 aikoihin oli kehä 1:llä Pakilan kohdilla liputettu pyöriä mittaukseen. Kellään lisäinfoa?
    Jotain actionia siellä oli, pääsin ohi komiasti.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #733
    Hupaisaa että jotkut on valmiita ottamaan vaikka kyr*än per*eeseen, jos viranomainen sitä tarjoaa.
  14. #734
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Jotain actionia siellä oli, pääsin ohi komiasti.
    Olis kumma jos ei bandiitin pöntöllä läpi pääsis. Kävin muute eilen mittauttamassa omaa leoa ja mitään järkevää en tietooni saanut. Kirkkonummen katsastusaseman uggeli tuumas että kuinkas tämä mittari toimikaan ja kun sai sen toimimaan niin tuuttas sen 10cm päähän putkesta! Noh yllättäin meni pikkisen db:t yli .. No kehotin että otetaas vähä kauempaa ja kyllä se sitten raaski siirtää sen jopa melken 20cm päähän.... Oltiin jo rajoilla mutta 2db yli.. Pakko kait se on luottaa että e merkattu ja mopoon hyväksytty slipari on OK....
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #735
    Lainaa lippa kirjoitti Katso viesti
    Hupaisaa että jotkut aikuiset jaksaa vääntää ihan yksinkertaista asiaa. Jos ............, niin maksat. Jos et ............, niin sinun ei tarvitse maksaa. .........................................................................lue huolellisesti ja yritä ymmärtää kirjoitettua ennen kuin vastaat mitään kuten tämän ..............?????!!!!!
    Näinhän se toimii kaikissa elämän asioissa. Eihän tuota tosiasiaa pitäis olla ihan mahdoton ymmärtää ellei siellä kypärän sisällä ole samat täytteet kuin siellä pakoputken sisällä?
    Murjaanien kuningas!
  16. #736
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kuten tässäkin ketjussa jo mainittu, kierroslukumittari ei ole pakollinen varuste, sen ei tarvitse toimia, eikä sen tarvitse näyttää oikein.
    Oikein tehty melumittaus vaatii, että mittauskierrokset ovat oikeat 3% tarkkuudella. Kierroksia voi mitata myös erillisellä laitteella ainakin silloin, jos kone on hyvin esillä. Sitä voi myös yrittää mitata magneetilla koneen kylkeen kiinnitettävällä anturilla jos uskoo vahvasti, että kiinnityskohdan värähtelytaajuus on sama kuin moottorin kierrosluku (tai sen kerrannainen). Tietysti toinen vaatimus on, että lohkoon ylipäätään magneetti tarttuu. Ainakaan minun pyörästäni ei äkkietsimällärautaa löytynyt.
    Tiedän kyllä noi lakitekniset asiat, mutta pointti oliki käytäntö. Eli ensinnäkin onko niillä tommonen erillinen härveli ja toisekseen rupeaisko ne tosiaan purkamaan jotain kyykkypyörää kehän laitaan saadakseen desibelit tietoon.

    Jos eivät niin senkus nyppäsee rundimittarin vaijerin irti ja päristelee menemään niinku ennenki.
  17. #737
    Kyl mä nyt ymmärrän tän melu hössötyksen.
    Tikkurilan lidl parkkihallissa, taisi olla Hondan CB tyylinen vahemman luokan pyörä, kaveri ihan pokkana vetää rajoittajalle hallissa, siis perkele mikä meteli lähti. Meinas tulla pashat housuun, kun yhtäkkiä joku revittää, kyllä meinaa korvissa soi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  18. #738
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Olis kumma jos ei bandiitin pöntöllä läpi pääsis.
    Emmää sitä, tuli ajeltua sen verran reippahasti että ihmettelin että mittaaja sähläsi sen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  19. #739
    Mites tuo muutoskatsastus sitten toimii? E-hyväksytty pönttö kiinni ja konttorille?

    Pitääkö pöntöstä olla jotkut paperit, että se on suunniteltu toimivaksi juuri tässä pyörämallissa? Ja mikäli tällainen paperi tarvitaan, niin tämähän tarkoittaisi, että kaikki paperittomat pöntöt ovat pannassa...?
    "Always on the run"
  20. #740
    Lainaa snocross kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo muutoskatsastus sitten toimii? E-hyväksytty pönttö kiinni ja konttorille?

    Pitääkö pöntöstä olla jotkut paperit, että se on suunniteltu toimivaksi juuri tässä pyörämallissa? Ja mikäli tällainen paperi tarvitaan, niin tämähän tarkoittaisi, että kaikki paperittomat pöntöt ovat pannassa...?
    Minulle sanoivat että tyyppihyväksyttyä ja e hyväksyttyä pytkea ei tarvitse katsastaa. Tänää kävin konttorilla melut mittaamassa ja 87db killereiden kanssa
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  21. #741
    Lainaa SB2 kirjoitti Katso viesti
    Minulle sanoivat että tyyppihyväksyttyä ja e hyväksyttyä pytkea ei tarvitse katsastaa.
    Eli kilven saa takaisin, kunhan vain käy näyttämässä, että vakioputki on kiinni.
  22. #742
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Eli kilven saa takaisin, kunhan vain käy näyttämässä, että vakioputki on kiinni.
    Mut mites sakot sitten? Valitusrumba?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  23. #743
    xxxxxx-firma myy noita mittareita poliiseille ja vasta oli kuulemma aika hyvä satsi haettu, eli kyllä näitä ilmeisesti tullaan mittailemaan ihan urakalla.

    Millonkahan vaan soveltavat noita myös näihin teiniautoihin, ois kiva tietää. Tässäkin päättyvän kadun päässä, joku saanu ilmeisesti just kortin ja 90-luvun alun sierralla vetää aina kadun ykkösellä kierrokset tapissa ja on vissiin pikkusen vedetty änkkäreistä ylimääräsiä pois ainaki metelistä päätellen :/
    Ducati 750
  24. #744
    Tätä ketjua seuranneena täytyy todeta, että poliisien TV-uutiskampanja on todella tehnyt tehtävänsä.
    Mikä oli varmasti tarkoituskin.
    Onnittelut siitä poliiseille.
    Vaikka eihän sekään mennyt ihan sääntöjen mukaan.
    Ei tuollaista vaikutusta moottoripyöräilijöihin olisi saanut mitenkään muuten.

    Kaikki ovat peloissaan ja kuulin, että eräs MP-firma oli tilannut 200 kpl noice killereitä, kun kauppa käy.
    Hyvään suuntaan ollaan menossa, kun melut hiljenee.

    Ihan turha meidän motoristien on pakottaa poliitikkoja päättämään pakollisesta MP-katsastuksesta, kun voisimme pitää pyörät ihan laillisessa kunnossa muutenkin.

    Pekka
  25. #745
    Noniin, päivitetääs vähän omaa asiaa. Eli soittelin varmaan 50 firmaa suomeen ja ulkomaille (juu Lontoo sujuu sen verran että saa asiat hoidettua ja oman sanoman perille, kuullun ymmärtämisestä en mee takuuseen, heh) että MISTÄ ja MILLAISEN tyyppihyväksytyn mökäpöntön omaan Buluuni saisin ja millä hintaa.

    Ainoa vähänkään ajan tasalla oleva valmistaja oli Termari, eli Termignoni. Sieltä tuli pitkä ja asiallinen maili, että heiltä löytyy tyyppihyväksyttyjä pönttöjä Buluun, aina 2004 vuodesta alkaen, tuonne 2010 vuoden vimppoihin Buluihin, ennenkuin valmistus lopetettiin.

    Nojoo, nyt tiedän minkä pöntön tilaan. Hinnathan oli ihan pilvissä ja suomesta tuota kannua on turha ostaa, menee päälle 1000€uron, joka on pöntöstä liikaa. Halvimmillaan jenkeistä tilattuna sen saa kotiovelle 780€urolla.

    Jännä juttu taas tässä mun tapauksessa on se, että kun pyörän tyyppikilvessä on "manufacturer month/year: Jan 03"
    niin tuonhan mukaan pyörä on vuosimallia 03 ja tammikuussa lähtenyt East Troyn tehtaalta kohti suomen Moto S.jokea, jossa maannut 1,5-vuotta pussin alla ja myyty/rekisteröity Seinäjoelle 21.5.2004.

    Ostanko siis 2003 vuoden buluun tyyppihyväksytyn vaimentajan, vai 2004 vuoden buluun hyväksytyn vaimentajan? Pyörissähän ei mitään eroa ole muuta kuin vuosimalli. Vielä jännempi juttu tässä on se, että tuo termarin Homologation todistus ja vaimentaja ovat tyypitetty ainoastaan 2004-2005-2006-2007 vuosimallin Buluihin, joten ylläri tulee: mun Bulua käsitellään lain edessä nollanelosena, koska on silloin ensirekisteröity suomessa. Jee, eli siis pärjään nollanelosen vaimentajalla sekä tyyppihyväksyntä papruilla tien päällä, mutta killerit pitää olla kiinni jatkuvasti ja mitä nyt juutuubista kuuntelin ääniä, niin eipä tuo pahan kuuloinen ole niilläkään. Jos hiukoo mökätä, niin yheks illaks riskillä veke ja taas ollaan 100db'n tuntumassa.

    Tässä vielä linkki tuohon lailliseen kannuun: http://www.solobuell.com/buell-xb9sx...xb9-2004-07-ti


    Artsi kiittää ja kumartaa hyvää threadia.
    "Never ride faster, than your guardian angel can fly"
  26. #746
    Lainaa Bulu kirjoitti Katso viesti
    ....... Halvimmillaan jenkeistä tilattuna sen saa kotiovelle 780€urolla......
    Kai otit huomioon tuossa alvit päälle? Paljon jenkeistä tilannut kaikenlaista ja alvit joutuu maksamaan aina kokosummasta, missä siis vielä toimituskulutkin ovat. Äkkiä maksaakin sitten aika paljon :/

    Edit: tuolla kun mainostavat että 780€ ilman veroja, oletetaan että vaikka 50e posteja niin 1,23 * 830 = 1020€

    Edit2: jaa ei tuo sun kauppas ookkaan jenkeissä vaan EU:n sisällä niin veroitta saa =)
    Viimeksi muokannut: theim; 27.04.2012 klo 23:08.
    Ducati 750
  27. #747
    Entäs kampanja jossa kaikki tutkat vaihdetaan melumittareihin, saisiko kannatusta? Mulle passaisi
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  28. #748
    tilasin tuolta samaisesta solo firmasta xr1200:seen sebringin gp6 putken kesti 6vko+rapiat päälle et pidä kiirettä jos aiot ajaa ennen juhannusta.mun rööriin tosin tuli titanium pinnote ja sitä ei niiltä hätt löytyny joten se varmaan vaikutti toimitusaikaan normi rst pönttöä olis varmaan löytyny.
  29. #749
    Ei kuulu tapoihin pistää päätä pensaaseen.



    Tänää tuli LP vastaaan ja huudatin V2:sta suorilla putkilla niin paljon kuin vehkeestä lähti. Ei minkäänlaista reaktiota, nothing nada.

    Palasi usko poliisiin, kyllä ne oikeasti taitaa keskittyä ihan oikeisiin asioihin
    Yamaha FZ6-S, Yamaha FJR, Kawasaki VN 1500
    bensaa suonissa
  30.  
  31. #750
    Myth: Loud Pipes Save Lives

    Lainaa muusi kirjoitti Katso viesti

    Tänää tuli LP vastaaan ja huudatin V2:sta suorilla putkilla niin paljon kuin vehkeestä lähti. Ei minkäänlaista reaktiota, nothing nada.
    Myth Busted
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 25 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen