Sivu: 20 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 1287:sta
  1. #571
    Mitähän ne siellä Trafissa touhuaa, kun eivät osaa edes oikeita sanoja käyttää eikä suomen kieltä kirjoittaa:

    "1. Ajoneuvon käytönaikainen äänitaso on mitattava ajoneuvon ollessa paikallaan ja moottorin käydessä
    nopeudella, joka vastaa puolta moottorin suurimman tehon pyörintänopeudesta. Kun tasainen
    pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on
    testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso
    määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen,"

    Taitaa olla pelkkää painostusta koko juttu.
    Lainsäätäjä on näköjään halunnut vaan painostaa, kun melumittareista ei edes löydy tuollaista taajuuspainostus A:ta.
    Löytyy vaan taajuuspainotus A.

    Pekka
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 25.04.2012 klo 15:36.
  2. #572
    ovatko valvontakatsastuksissa kattoneet muuta kuin pelkän putken ja desibelit? Tarkoitan että puuttuvatko vilkkujen, valojen tai vaikka peilien mahdollisiin puutteisiin vaikka niistä ei olisi erikseen kirjoitettu otteeseen? Noissa asioissa riippuu poliisimiehistä vinkuuko vaikka vilkkujen etäisyyksistä ym.
  3. #573
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    No edelleen, miksi sitä mopoa ei voisi ajaa ratsiasta kotiin ilman kilpeä??
    Siksi koska siinä rikotaan lakia ja tusinaa direktiiviä. Ei saa vakavalla asialla leikkiä, joku loukkaantuu.
    - slipping and sliding since 1982 -
  4. #574
    Lainaa -TS- kirjoitti Katso viesti
    Tarkistuskatsastus maksoi allekirjoittaneelle 58 euroa + 11 euroa kilpien säilytysmaksua.
    Nyt on katsurin hyväksymä putki (dB-killerin ollessa kiinni) mutta ei vieläkään merkintää rekisteriotteessa. Joten voinen olettaa että tänä kesänä lähtee taas kerran kilvet kun herra virkainto sinisessä asussaan tulee mittailemaan ääntä väärillä metodeilla. Tokihan motarin laita on hyvä paikka mitata melua kun ohimenevät autot pitävät niin kovaa melua että keskustelut käydään huutamalla.

    -TS-

    Mikäs putki on kyseessä?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #575
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Mikäs putki on kyseessä?
    LeoVince EVO2 Oval on sliparin malli.
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  6. #576
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    eikös ne hyväksytyt muutokset pitäis olla kirjattuna siihen rek otteeseen.
    Putken malli, onko Db-killeriä ja se dB arvo joka tuosta yhdistelnästä tulee tuolla käytönaikaisella mittauksella.
    Tuota arvoa sit poliisi käyttää rajana tien varressa.

    Näin siis oon ote ymmärtäny.
    E-hyväksytty slipari - direktiivien ja lain mukaan ei tarvitse kirjata otteeseen, joten katsuri ei kirjannut otteeseen. EU-paperit kuulemma riittävät.
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  7. #577
    Lainaa -TS- kirjoitti Katso viesti
    Niin,
    mitenkäs sitten menetellään, kun poliisi toteaa että on liikaa ääntä, ja pyörä viedään katsastettavaksi. Siellä ääntä on kuitenkin tarpeeksi vähän ja pyörä saa hyväksynnän, "leiman" ja kilven takaisin.
    Tämän jälkeen tulee taas miliisi ja toteaa että ääntä on liikaa -> kilpi pois. Kuinka kauan tällaista looppia voidaan jatkaa ennen kuin asiaan tulee korjaus?
    Tämähän on koodarille tuttu ikiluuppi jonka breakkaa vasta se että sulta otetaan kortti pois ko on kertyny liikaa sakkoja Ikiluuppia tavataan näköjään myös virka-asioissa.
    Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
  8. #578
    Lainaa -TS- kirjoitti Katso viesti
    LeoVince EVO2 Oval on sliparin malli.
    Paljon tuli lukemaa lappuun?
    -Pysäyttikö ainoastaan äänen takia vai kohelsitko samalla jotain muutakin?
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  9. #579
    Lainaa maRk1 kirjoitti Katso viesti
    Paljon tuli lukemaa lappuun?
    -Pysäyttikö ainoastaan äänen takia vai kohelsitko samalla jotain muutakin?
    Tämä on vähän vanhempi juttu;
    Viime syksynä oli Tuusulan moottoritien varressa ratsia, johon pysäytettiin kaikki moottoripyörät ja jos oli jotain muuta kuin alkuperäinen äänenvaimennin - melut mitattiin. Ja jos siinä moottoritien metelissä mitattu äänen taso meni yli rajan -> kilpi veks.

    Eihän mulla mitään dB-killeriä paikallaan ollut, kun killeri lojui varaston hyllyllä joten 94 dB lähti pyörästä ääntä.

    Silloin jo pohdiskelin että melko reilua, kun tosiaan samasta ratsiasta lähti vanha H-D jatkamaan matkaa kilven kera - pöräytti 20 metrin päästä vielä dB-mittariin yli 100 desibelin lukemat mutta koska oli tarpeeksi vanha pyörä niin se ei olekaan enää niin paha asia...
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  10. #580
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Jos koette vähääkään kokevanne mielivaltaa ja osaamattomuutta poliisin toimesta, niin tukkikaa kaikki poliisin sivustojen kantelua palautteet. Kysykää mittaavan poliisin tiedot ja muuta kuin poliisin verkkosivuilla kantelua pystyyn.

    Ainakin vetomies on kirjoittanut selkeät ohjeen joiden mukaan mittaus on tehtävä, jopa meikäläinen muistaa sen.
    Ja jos niin ei toimita, nin armoton kantelu ao. poliisimiehistä tai -naisista.

    Minä komppaan tuota ja tähän mulla riittää aikaa ja rahaa. Enempi käy sääli sitä keskivertopoliisimiestä, joka ohjeen mukaisesti kieltäytyy käyttämästä harkintavaltaansa. Siinä konstaapelin paperityöt lisääntyy, mutta yhtäkaikki, jos ei mitata osata, sille täytyy osoittaa kaikki se palaute, jonka se ansaitsee

    Idiotismi on kumminkin lähtöisin ylempää ja paska valuu organisatiossa alaspäin...
    ... jotain piti muistaa
  11. #581
    Onneksi on 108 Nm vääntöä jo 2000 rpm. Ei tarvi huudattaa.
  12. #582
    Lainaa -TS- kirjoitti Katso viesti
    E-hyväksytty slipari - direktiivien ja lain mukaan ei tarvitse kirjata otteeseen, joten katsuri ei kirjannut otteeseen. EU-paperit kuulemma riittävät.
    Kyl mulla otteeseen kirjattu toi slipari, vaa ei se lain eessä varmaan paljoa auta polliisi on ylin auktoriteetti
    Kawasaki Versys 650
  13. #583
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Onneksi on 108 Nm vääntöä jo 2000 rpm. Ei tarvi huudattaa.
    Ei tarvis niin, mutta melumittauksessa huudatetaan. Asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä verran laitteessa on kierroksia tai meteliä silloin, kun sillä ajetaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #584
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mitähän ne siellä Trafissa touhuaa, kun eivät osaa edes oikeita sanoja käyttää eikä suomen kieltä kirjoittaa:

    "1. Ajoneuvon käytönaikainen äänitaso on mitattava ajoneuvon ollessa paikallaan ja moottorin käydessä
    nopeudella, joka vastaa puolta moottorin suurimman tehon pyörintänopeudesta. Kun tasainen
    pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on
    testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso
    määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen,"

    Taitaa olla pelkkää painostusta koko juttu.
    Lainsäätäjä on näköjään halunnut vaan painostaa, kun melumittareista ei edes löydy tuollaista taajuuspainostus A:ta.
    Löytyy vaan taajuuspainotus A.

    Pekka
    Ja missään ei mainita, että mittaustuloksesta pitää vähentää ns. "huonekerroin" eli taustamelun osuus. On ihan eri asia mitata ruuhka-aikaan motorin varrella rekkojen ohi ajaessa, kuin yöllä kolmen aikaan jossain huitsinnevadassa.
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  15. #585
    Ympäristön melun pitää olle -10db, oli aiemmin tässä ketjussa muistaakseni mainittu.

    Ite hain paniikissa killerin ja kun sitä testailin paikoilleen niin päätin mitata vehkeet.

    Kilvessä lukee 96dbA 5250rpm eli 101db saa lain mukaan olla mökää maksimissaan.

    Akran putkisto ovaalilla hiilaripöntöllä anto (ulkomuistista) ilman killeriä 97,3 ja killerin kanssa 92,2. Nämä ovat usean mittauksen maksimit.
    Mittarin pitäs olla ihan kelpo peli duunista mutta eihän noista koskaan tiedä mitä sitten tulee kun poliisi setä vetää kukkahatun kalibroimat mittarit kehiin.

    Pyörä oli ZX12R

    Ja äänet on kyllä ihan perseestä ton killerin kanssa jos sillä nyt on mitään merkitystä mihinkään, Murina häipy ja tilalle tuli pörinä joka korvaan kuulostaa jopa kovemmalta.

    Miten noiden sakkojen kanssa menetellään jos peli todetaan konttorilla lailliseksi? Ei tarvi maksaa ja rekordit puhtaaksi?
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  16. #586

    ...Miten noiden sakkojen kanssa menetellään jos peli todetaan konttorilla lailliseksi? Ei tarvi maksaa ja rekordit puhtaaksi?
    No ei tietenkään. Säähän olet tietysti tuossa välillä vaihtanut jo koko putkiston lailliseen tai ainakin kiinnittänyt sen killerin... höh...
    <p>2002-2014</p>
  17. #587
    Niin mä vähän ajattelin. Eikun videokamera ja klaffi mukaan ku lähtee ajeleen.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  18. #588
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    En jaksanut lukea koko ketjua läpi voi olla että kyseistä asiaa on jo aikaisemminkin käsitelty mutta muistutuksena seuraava fakta:

    "" Melutasossa jokainen kymmenen desibelin (1 belin) nousu tarkoittaa äänen energian kymmenkertaistumista. ""

    ==>> http://fi.wikipedia.org/wiki/Desibeli

    Onkohan tuo melumittaus meidän motoristien kannalta niin dramaattinen asia lopulta kuitenkaan??
    Mutta oleellisempaa on se kuinka kovana ihmiskorva kokee sen metelin. Ja jota se kuulostaisi korvaan 2x kovemmalta, tarvitaan nimenomaan to +10dB nousu. Energiasta puhuminen on aika epäoleellista tässä tapauksessa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  19. #589
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Ympäristön melun pitää olle -10db, oli aiemmin tässä ketjussa muistaakseni mainittu.

    Ite hain paniikissa killerin ja kun sitä testailin paikoilleen niin päätin mitata vehkeet.

    Kilvessä lukee 96dbA 5250rpm eli 101db saa lain mukaan olla mökää maksimissaan.

    Akran putkisto ovaalilla hiilaripöntöllä anto (ulkomuistista) ilman killeriä 97,3 ja killerin kanssa 92,2. Nämä ovat usean mittauksen maksimit.
    Mittarin pitäs olla ihan kelpo peli duunista mutta eihän noista koskaan tiedä mitä sitten tulee kun poliisi setä vetää kukkahatun kalibroimat mittarit kehiin.

    Pyörä oli ZX12R

    Ja äänet on kyllä ihan perseestä ton killerin kanssa jos sillä nyt on mitään merkitystä mihinkään, Murina häipy ja tilalle tuli pörinä joka korvaan kuulostaa jopa kovemmalta.

    Miten noiden sakkojen kanssa menetellään jos peli todetaan konttorilla lailliseksi? Ei tarvi maksaa ja rekordit puhtaaksi?
    Mistäs hait killerin akraan?
    ZX12R vm.2004
    muzzy 1427cc yms.
  20. #590
    Lainaa Wannabe-motoristi kirjoitti Katso viesti
    Kyl mulla otteeseen kirjattu toi slipari, vaa ei se lain eessä varmaan paljoa auta polliisi on ylin auktoriteetti
    mitähän virkaa noilla "auto-insinööreillä" sit on tuolla katsastuskonttoreilla jos perus-konsta pyyhkäsee hanuriaan niiden lausuinnoille ? mulla kans e 13 leima pöntössä ja otteessa 2 % merkintä vaihdettujen osien suhteen. asiasta kysymykseen.. alla toi Leo Vince SGI 5903 e13 0470 alu-ovaalitötterö. ei korvakuulolla pahat soundit mutta silti mietityttää. killeri varmaan tuossa mallissa kiinteä sisuksissa vai onko ? ei näy ruuvin eikä niitin reikiä persuuksissa. ulkokehän sisällä näkyy toinen pienempi putki.
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  21. #591
    Lainaa Simppa70 kirjoitti Katso viesti
    Mistäs hait killerin akraan?
    Soita Motovilleen niin Ville hoitaa.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  22. #592
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti


    mitähän virkaa noilla "auto-insinööreillä" sit on tuolla katsastuskonttoreilla jos perus-konsta pyyhkäsee hanuriaan niiden lausuinnoille ? mulla kans e 13 leima pöntössä ja otteessa 2 % merkintä vaihdettujen osien suhteen. asiasta kysymykseen.. alla toi Leo Vince SGI 5903 e13 0470 alu-ovaalitötterö. ei korvakuulolla pahat soundit mutta silti mietityttää. killeri varmaan tuossa mallissa kiinteä sisuksissa vai onko ? ei näy ruuvin eikä niitin reikiä persuuksissa. ulkokehän sisällä näkyy toinen pienempi putki.
    Killerin ruuvin reikä näkyy tänne asti. Mulla saattas olla tollaseen killeri tallella...Täytyypä tonkia romuja....
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #593
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Mitähän ne siellä Trafissa touhuaa, kun eivät osaa edes oikeita sanoja käyttää eikä suomen kieltä kirjoittaa:

    "1. Ajoneuvon käytönaikainen äänitaso on mitattava ajoneuvon ollessa paikallaan ja moottorin käydessä
    nopeudella, joka vastaa puolta moottorin suurimman tehon pyörintänopeudesta. Kun tasainen
    pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on
    testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso
    määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen,"

    Taitaa olla pelkkää painostusta koko juttu.
    Lainsäätäjä on näköjään halunnut vaan painostaa, kun melumittareista ei edes löydy tuollaista taajuuspainostus A:ta.
    Löytyy vaan taajuuspainotus A.

    Pekka
    Tuo pätkä on ministeriön asetuksesta, mikä on läpäissyt vaikka mitkä oikeusministeriön tarkastukset ym.
    Vahvalla pohjalla mennään.
    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  24. #594
    Vähän OT:ta mutta aiheeseen liittyy kumminkin. Kävin tänään katsastuskonttorilla ja sain "epävirallisen mittauksen" tuolle mökäputkelle. 5500rpm näytti metrin päästä 86dB ja n. puolen metrin päästä 103,4dB. Voikohan tuollainen muutos välimatkassa laskea noin radikaalisti dB-lukemaa??

    Mittaus tapahtui siis pitämällä kiekat 5500rpm ja siitä kylmästi lukema, ei vastaa oikea mittaustapaa mutta antaapa ainakin suuntaa.. Tosin nyt muistin että kiekat pitäisikin olla mitattaessa 5750rpm ainakin bikez.comin huipputehon kierrosluvun mukaan.

    Eli jos ero lukemien välillä on noin huima niin on syytä pitää huoli että tien poskessa mittaustilanteessa se mittari varmasti pysyy yli puolen metrin päässä putken suulta. Tuolla kertoimella jo 5 tai 10 cm ero voi vaikuttaa kilpien lähtöön, joten olkaahan tarkkoina!

    Noista lukemista viisastuneena hain paikallisesta mp-liikkeestä 4 tuumaa pitkän yleismallin dB-killerin ja ajattelin ruuvata sen kokeeksi putkeen kiinni. Saa nähdä mikä on vaikutus ja lopullinen tuomio otetaan sitten tien päältä ja sitä seuraavalta katsastusasema-käynniltä.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  25. #595
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Killerin ruuvin reikä näkyy tänne asti. Mulla saattas olla tollaseen killeri tallella...Täytyypä tonkia romuja....
    juu..toi ei ole mun putki ( lainasin kuvahaulla ) ton url-osoitteen..saman näköinen tötterö kuiteskin, ilman tuota killerin ruuvin reikää pirun vaikea tänne omia kuvia lisätä. kiitos silti kovasti kiinnostuksesta.
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  26. #596
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    Vähän OT:ta mutta aiheeseen liittyy kumminkin. Kävin tänään katsastuskonttorilla ja sain "epävirallisen mittauksen" tuolle mökäputkelle. 5500rpm näytti metrin päästä 86dB ja n. puolen metrin päästä 103,4dB. Voikohan tuollainen muutos välimatkassa laskea noin radikaalisti dB-lukemaa??
    Ääni vaimenee ilmassa kuutioon, eli 2 m päässä -6 db, 4 m päässä -12 db...


    Ei liity suoranaisesti aiheeseen mutta jos jaksaa kahlata linkin tekstin läpi ymmärtää paljon enemmän melun olemuksesta: http://epublications.uef.fi/pub/urn_...f-20120021.pdf
    Viimeksi muokannut: Patukka; 25.04.2012 klo 21:02. Syy: Lisätty linkki
  27. #597
    Siellähän ne sit oli Kauklahen väylällä jo mittailemas neljän kieppeil. Itse onnistuin ohittamaan voittojen noutopisteen. Tääl huudellaa et ne vie kilvet liian kovista äänistä? Ootteko tosissanne? Luoja mikä houlhousyhteiskunta.
    <p>KTM Duke 2009 - Myyty</p>
  28. #598
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ääni vaimenee ilmassa kuutioon, eli 2 m päässä -6 db, 4 m päässä -12 db...


    Ei liity suoranaisesti aiheeseen mutta jos jaksaa kahlata linkin tekstin läpi ymmärtää paljon enemmän melun olemuksesta: http://epublications.uef.fi/pub/urn_...f-20120021.pdf
    Eli mun tapauksessa selkeä mittaustavasta johtuva ero kyseessä.. Mutta pitääpä vähän selailla tuota linkkiäkin tarkemmin, siellähän on vaikka mitä mielenkiintoista.
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  29. #599
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuo mittaus pitäisi tehdä täysin standardien mukaan jos kerta tehdään, jotenkin haiskahtaa koko juttu jos kuukauden vanhassa pyörässä jo 6db yli sallitun äänet .

    Kuka olisi maksanut tuon uuden pyörän katsastus yms kustannukset jos siitä olisi revitty kilvet ja putki on alkuperäinen ?

    Katsoin juuri oman Z750 vm. 2009 tyyppikilpeä ja siinä komeilee 96 db(A) / 5250 rpm.

    Toisin sanoen, olettaen, että samanmallisissa pyörissä on samat db-rajat tyyppikilvessä, poliisi mittasi lukeman täysin oikein. Tai ainakin lukema on täysin sama, kuin tyyppikilvessä. Ei mitään +6 db, kuten täällä on yleisesti kommentoitu. Tietenkin joku voisi vielä katsoa, että vm. 2012, joka on identtinen vm. 2009:n kanssa, luvut ovat samoja.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  30.  
  31. #600
    OT, mutta pakko on nyt tässä vähän purkautua. Mitkä prun voimat tätä maailmaa vie. Polkupyörien kypäräpakot, kurkkujen käyryydet, kännykkään puhuminen, mpyörien äänien mittaaminen. Vaimo ja lapset kävi kaupasta vapuksi ilmapalloja. Kassalla myyjä että onhan teillä tämmöinen pumppu. 'Ei me semmoista olla tarvittu'. Myyjä siihen että mutta kun on tämä direktiivi että tämmöisellä vain saa palloja puhaltaa. Tosi tarina. Nuorisotyöttömyys kasvaa ja vanhukset hoitamatta (ok, vähän kaukaa haettu). Mutta ääniä on mitattava, on korkea aika mitata. Vuosia ovat ajelleet villeinä ja vapaina.
    Ride On Josephine...
Sivu: 20 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen