Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 166:sta
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Hauska reissu ja positiivinen ensikokemus. On se parijono hienon näköistä liikkeessä ja parkissa kuuloista. harza88:n videota odotellessa.
    Videohan on tuossa katkasuhoidossa, mutta ei se läheltäpiti tilanne ollu ihan niin jännä miltä se näytti omasta perspektiivistä.. Yritetään saada jokun näköstä linkkiä vielä tämän päivän aikana linjoille..
    Ensikertalaiselle OSUI JA UPPOS!!!! Kiitoooooooos! ps:kyytiläinenkin samoil linjoil
    Lainaa Hesekiel kirjoitti Katso viesti
    Ensikertalaiselle OSUI JA UPPOS!!!! Kiitoooooooos! ps:kyytiläinenkin samoil linjoil
    Pelkästään tätä kommenttia vasten voidaan siis sanoa että kannatti järjestää
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Kiitoksia hyvästä reissusta! Oli ilo ajella, kun letka eteni mukavasti ilman ulosajoja, eksymisiä tms.
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Pelkästään tätä kommenttia vasten voidaan siis sanoa että kannatti järjestää
    TOTTA! Ja eikun tuleviin ajeluihin!
    "Isolle" kottaraiselle kiitos kun jakso järjestää tämän rookien, nää on oikeesti tärkeitä.
    Parempi tehdä tällainen eka tutustuminen kontrolloidusti uusille, loistaville tuleville pk-ajelu motoristeille.
    Se kipukynnys pienenee oleellisesti osallistua jatkossa noihin torstai-jutskiin, eikä tarvii sitten siellä ihmetellä miten tää homma toimii eikä matka keskeydy kenenkään osalta. Naamat ja jutut tulee tutuksi.

2008 oli 75 mopoo, 2010 reilu 60 ja nyt 40 eli kysyntää on edelleen - "the need" on olemassa.

Trust your instincts, be yourself!

Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
    Lainaa Vmatti kirjoitti Katso viesti
    "Isolle" kottaraiselle kiitos kun jakso järjestää tämän rookien, nää on oikeesti tärkeitä.
    Parempi tehdä tällainen eka tutustuminen kontrolloidusti uusille, loistaville tuleville pk-ajelu motoristeille.
    Se kipukynnys pienenee oleellisesti osallistua jatkossa noihin torstai-jutskiin, eikä tarvii sitten siellä ihmetellä miten tää homma toimii eikä matka keskeydy kenenkään osalta. Naamat ja jutut tulee tutuksi.

2008 oli 75 mopoo, 2010 reilu 60 ja nyt 40 eli kysyntää on edelleen - "the need" on olemassa.

Nyt taisi tulla tilastollinen emävale.. Kappelemäärä ei korvaa laatua

Olisi kiva tietää, montako oikeesti uutta motoristia letkassa oli ?
    Ihan kun olisin nähnyt suurimman osan naamoista jo 10 vuotta prätkän selässä ja välillä sen alla
    Viimeksi muokannut: Reiska_SB; 12.05.2012 klo 20:36.
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    Lainaa Reiska_SB kirjoitti Katso viesti
    Nyt taisi tulla tilastollinen emävale..

Montako oikeesti uutta motoristia letkassa oli ?
    Ihan kun olisin nähnyt suurimman osan naamoista jo 10 vuotta prätkän selässä ja välillä sen alla
    Haittaako tuo ? Jos ajateltaisiin 40 mopon letkaa jossa olisi vain veturi ja perämies aiemmin letkailleita niin kyseessä olisi katastrofi vailla vertaa. Letka joka ei tulisi ikinä maaliin valoisan aikaan ja silloinkaan ei perille pääsisi kuin 70% max.

Idea on juuri näin hyvä. Kokeneemmat antaa linjat ja esimerkin ensikertalaisille. Veturi kasaa reitin ja perämies tai -miehet saattelee jengin perille. Jo pelkästään ajatus että yksikin ensikertalainen osallistuisi perus peekoille vailla hajuakaan siitä mistä on kyse, pelottaa. Tälainen kuski aiheuttaisi paitsi itselleen vaaraa, myös muille. Tämän lisäksi ei tee yhtään pahaa meille muillekin ajella joskus hieman iisimmin letkassa. Ei siksi ei näitä kahta vuoteen jaksa mutta yksikin on hyvä. Ja mikä parasta, uusia tuttavuuksia ja uusia juttuja.

Samoin on hyvä että yksittäisille kuskeille saadaan testi siitä pysyykö mukana vai jarruttaako koko letkan etenemistä. Riittääkö itsekritiikki vai ei, on toinen juttu.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 12.05.2012 klo 20:02.
    Oliko ensimmäisen ryhmän vauhti muuten normaalia Tourinki-vauhtia vai hiljaisempaa? Ihan hyvin pysyin mukana, mutta paljoa kovempaa en kyllä uskaltaisi vierailla teillä ryhmässä ajella.

Sama vauhti mitä yksinäänkin ajelee tuntui muuten ryhmässä kovemmalta koska osa tarkkaavaisuudesta meni muiden tarkkailemiseen. Tottumattomuutta ehkä?
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
    Jep, ja yks juttu, mikä mun mielestä toimi kaiken muun lisäksi loistavasti: letkan osittainen kokoaminen/kasassa pitäminen ajon aikanakin. Eli siis mun mielestä hyvä systeemi veturilta vähän himmata risteyksien ja tauolta lähdön jälkeen. Tosta tauolta/risteyksestä kun repäsee ja parit autot tultt siinä väliin niin niin porukka hajoo ku elohopea..
    En tiiä onko uus juttu vai no, mutta nyt ainakin keulilla kiinnitin huomiota tuohon....
    T7
    Mä taas olisin yksin ollessani ajellut hitaammin muutamat pätkät. Nyt kun edessä taisi olla jotakuinkin 2/3 pitkästä letkasta ei "miinat" pelottanu niin paljoa Ja olihan toi letkailu nyt muutenkin ihan toista kun yksikseen pärryyttely, vaikka sillä yksin ajelullakin paikkansa on. Kymmenien putkien papatus ja mörinä noissa kokoamisissakin sai veren hyrräämään...

Luulenpa olevani tuleva epäsäännöllinen vakioasiakas tällaisiin ajeluihin (eli skippaan ainakin heti huomisen TouRinkin kun osuu huonoon saumaan ).
    Viimeksi muokannut: Valiant; 12.05.2012 klo 20:37.
    SV1000 -03
    Oliko ensimmäisen ryhmän vauhti muuten normaalia Tourinki-vauhtia vai hiljaisempaa? Ihan hyvin pysyin mukana, mutta paljoa kovempaa en kyllä uskaltaisi vierailla teillä ryhmässä ajella.

Sama vauhti mitä yksinäänkin ajelee tuntui muuten ryhmässä kovemmalta koska osa tarkkaavaisuudesta meni muiden tarkkailemiseen. Tottumattomuutta ehkä?
    Tourinki-miehet osais varmastikin vastata tähän. En ole yhtään sellaista ajanut mutta olettaisin että kyllä sielläkin snadisti rivakammin edetään...
    Tourinki-miehet osais varmastikin vastata tähän.
    Niih, mie en ollu letkassa vaan töissä... Mutta oli siellä Suzu-ukko, W-P ja varmaan pari muutakin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Jep kyllä TouRingissa hieman ripeämmin mennään. Nopeesti muisteltuna about 10 touraajaa oli ajelulla...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Pahin on vielä edessä...
    Kuin teille saapuvat nuoret pyöräilevät naiset, shortsit ja toppi vaatetuksena..
    Alkaa katse harhailee ja lepikko ropisee
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Jep, ja yks juttu, mikä mun mielestä toimi kaiken muun lisäksi loistavasti: letkan osittainen kokoaminen/kasassa pitäminen ajon aikanakin.
    Molemmissa "osaletkoissa" oli sekä perässä että keulassa radiot, eli saatiin radioliikenteellä aika hyvin huudeltua keulojen ja perien välillä tilanteita. Sanoisin että tuo osaksi auttoi nipun läjässä pysymistä (toki ammattitaitoisen veturin vaistojen lisäksi).
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa Valiant kirjoitti Katso viesti
    Mä taas olisin yksin ollessani ajellut hitaammin muutamat pätkät. Nyt kun edessä taisi olla jotakuinkin 2/3 pitkästä letkasta ei "miinat" pelottanu niin paljoa Ja olihan toi letkailu nyt muutenkin ihan toista kun yksikseen pärryyttely, vaikka sillä yksin ajelullakin paikkansa on. Kymmenien putkien papatus ja mörinä noissa kokoamisissakin sai veren hyrräämään...

Luulenpa olevani tuleva epäsäännöllinen vakioasiakas tällaisiin ajeluihin (eli skippaan ainakin heti huomisen TouRinkin kun osuu huonoon saumaan ).
    Mä ajan nyt kolmatta kautta näissä ajoissa; olen siis itsekin vielä melkosen kokematon tai sanoisko että opittavaa
    ajamisesta on vielä paljon.
    PK- ajoissa jannut on on melkosen kokeneita ja alaa pitkään harrastaneita; osa kilpaillut eri lajeissa tai muuten vaan rataillut. Jos susta tuntuu, ettet ole vielä oikeesti hyvä kuski niin tuu vaan meidän messiin Tourinkiin. Kyllä sielläkin kypärä tuulettuu.....
    Mutta niinkuin G-W tossa sanoi niin täytyy ite aina arvioida itsensä; tuossa hommassa yleensä sattuu itseen...
    T7
    Tässä on hyvä letkapointti. Tottumattomuuden piikkiin menee osa mutta tässä on myös yksi syy miksi esim peekoilla moni ajaa tutussa paikassa,mtuttujen kavereiden välissä. Oppii tuntemaan rytmin, vauhdin ja luottaa edellämenevän ja takanatulevan kykyihin. Toki tässä on sekin riski että kun kallistuskulma pimeään mutkaan haetaan kaverista, saattaa kaverin virhe tuplaantua kun toinen seuraa virheen sattuessa samasta reiästä ulos. Itse kun olen ajanut 90% letkoista samojen miesten ja naisen ympäröimänä niin ei edes haittaa vaikka toinen olisi takakontissa kiinni. Luotto kaveriin on riittävä. Eri asia on se onko siinä järkeä vai ei. Itse en hae letkoilta järkeä vaan elämyksiä, yhteenkuuluvuutta ja adrenaliinia elämään.

Mutta ennenkuin tähän päästään, tulee letkametrejä kertyä aika tavalla tuttujen kavereiden seurassa. Vauhti ei ole läheskään yhtä tärkeä asia letkassa kuin samanoloinen ajorytmi, mielestäni. Kos kaveri tinttaa jarruvalot päälle aina siinä kohtaa mutkaa kun itse avaat hanat, on käsissä todella epämielyttävä asia. Vie viihtyvyyden ja lisää riskejä.

Yksi letkoille ominainen piirre Monille on se että jos kuski menettää näköyhteyden edelläajavaan, vauhti putoaa dramaattisesti. Tämä sama asia tekee vetämisestä usein tavattoman paljon fyysisemmän kuin letkan keskellä ajo. Veturilla kun ei ole kallistusmallia tuntemattomaan mutkaan, eikä kukaan ole varottamassa hiekasta, koirista, traktoreista, routareiistä, etc..
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 12.05.2012 klo 20:52.
    Mä ajan nyt kolmatta kautta näissä ajoissa; olen siis itsekin vielä melkosen kokematon tai sanoisko että opittavaa
    ajamisesta on vielä paljon.
    PK- ajoissa jannut on on melkosen kokeneita ja alaa pitkään harrastaneita; osa kilpaillut eri lajeissa tai muuten vaan rataillut. Jos susta tuntuu, ettet ole vielä oikeesti hyvä kuski niin tuu vaan meidän messiin Tourinkiin. Kyllä sielläkin kypärä tuulettuu.....
    Mutta niinkuin G-W tossa sanoi niin täytyy ite aina arvioida itsensä; tuossa hommassa yleensä sattuu itseen...
    Eipä tässä mullakaan lähde kuin toinen kausi ja ensimmäinen kokonainen kesä ruorissa. Tuskin mikään taituri vaikkei ehkä ihan toivotonkaan. Tässä oli vaan kiva ajella kun ei tarvitse mennä ihan pimeästi mutkiin tai muuallekaan. Vauhti pysyi paremmin yllä kun edessä on kavereita
    SV1000 -03
    Tässä on hyvä letkapointti. Tottumattomuuden piikkiin menee osa mutta tässä on myös yksi syy miksi esim peekoilla moni ajaa tutussa paikassa,mtuttujen kavereiden välissä. Oppii tuntemaan rytmin, vauhdin ja luottaa edellämenevän ja takanatulevan kykyihin. Toki tässä on sekin riski että kun kallistuskulma pimeään mutkaan haetaan kaverista, saattaa kaverin virhe tuplaantua kun toinen seuraa virheen sattuessa samasta reiästä ulos. Itse kun olen ajanut 90% letkoista samojen miesten ja naisen ympäröimänä niin ei edes haittaa vaikka toinen olisi takakontissa kiinni. Luotto kaveriin on riittävä. Eri asia on se onko siinä järkeä vai ei. Itse en hae letkoilta järkeä vaan elämyksiä, yhteenkuuluvuutta ja adrenaliinia elämään.

Mutta ennenkuin tähän päästään, tulee letkametrejä kertyä aika tavalla tuttujen kavereiden seurassa. Vauhti ei ole läheskään yhtä tärkeä asia letkassa kuin samanoloinen ajorytmi, mielestäni. Kos kaveri tinttaa jarruvalot päälle aina siinä kohtaa mutkaa kun itse avaat hanat, on käsissä todella epämielyttävä asia. Vie viihtyvyyden ja lisää riskejä.

Yksi letkoille ominainen piirre Monille on se että jos kuski menettää näköyhteyden edelläajavaan, vauhti putoaa dramaattisesti. Tämä sama asia tekee vetämisestä usein tavattoman paljon fyysisemmän kuin letkan keskellä ajo. Veturilla kun ei ole kallistusmallia tuntemattomaan mutkaan, eikä kukaan ole varottamassa hiekasta, koirista, traktoreista, routareiistä, etc..
    Tämä on kylmä totuus..

Veturilla on suurin riski vetää pimeeseen mutkaan.
    Kakkosella on jo paljon helpompaa, varsinkin kun tietää etummaisen ajotyylin ja osaa sitä lukea...

Esimerkki: Minulla jos jarruvalo palaa mutkaan mennessä yli 2 sek on siellä jotain edessä (hiekkaa, ihmisiä, hirvi, tai Tomppa kontaa siinä edessä. ym)
    Jos jarruvalo palaa alle 2 sek, otetaan sillä suurin vauhti pois, jotta päästää mutkan puolessa välissä avaamaan kaasu..

Jos mutkassa on yllättäin hiekkaa, yritä nopeasti valita puhtain ajolinja jos sellaista on ?
    Tai valitse kaistan vasen ajojoura, se on todennäköisesti puhtain, ja pysy siinä..
    Tai aja tarkalleen edellä ajavan pyörän ajourassa, jos se pysyi pystyssä, pysyt sinäkin...

Kun perässä ajava on tuttu, niin tiedän missä kohdassa ja kuinka kaukana se kaveri takarenkaasta, katsomatta peiliin

Kannattaa opetella "lukemaan" edellä ajavaa. Tästä syystä hakeudutaan tuttujen kavereiden väliin
    Viimeksi muokannut: Reiska_SB; 12.05.2012 klo 21:31.
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    Lainaa Valiant kirjoitti Katso viesti
    Eipä tässä mullakaan lähde kuin toinen kausi ja ensimmäinen kokonainen kesä ruorissa. Tuskin mikään taituri vaikkei ehkä ihan toivotonkaan. Tässä oli vaan kiva ajella kun ei tarvitse mennä ihan pimeästi mutkiin tai muuallekaan. Vauhti pysyi paremmin yllä kun edessä on kavereita

Jep, todella hauskaa oli ja on. Yritin tuohon rivien väliin laittaa hienovaraisesti, jotta tänään mentiin todella hiljaa. Jos tuosta vielä itse hiljennän niin kellahdan kyljelleen....
    T7
    Lainaa Reiska_SB kirjoitti Katso viesti
    Tomppa kontaa siinä edessä. ym:
    mä taas joudun himmailemaan vaan siks että Reinon korvat alkaa tinnittää ja valkoinen kaulaliina tummuu aina ku SuperHerttua yskäisee edessä
    Tossa olis nyt sitte päivän saalista jälkimmäisen letkan keskivaiheelta.
    http://www.youtube.com/watch?v=6iOD3B9n2Qw
    mä taas joudun himmailemaan vaan siks että Reinon korvat alkaa tinnittää ja valkoinen kaulaliina tummuu aina ku SuperHerttua yskäisee edessä
    Niin.... ja etupyörä pompaa aina pystyyn...
    Älä ole huolissasi, kyllä minä turvaan selustan

Tärkeintä ei ole letka ajelu vaan se jälkipeli
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -

R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Lainaa harza88 kirjoitti Katso viesti
    Tossa olis nyt sitte päivän saalista jälkimmäisen letkan keskivaiheelta.
    http://www.youtube.com/watch?v=6iOD3B9n2Qw
    "Video ei ole käytettävissä" ilmoittaa uutuubi
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mulla toimii...

Yllättävän tasiainen ja hyvä kuva.
    Mitkäs vehkeet ne on ?
    Viimeksi muokannut: Reiska_SB; 12.05.2012 klo 21:58.
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    Lainaa puuwe kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mulla ainaki menee justii pätkä pyörii.. en tiiä sitte muista, kommentteja toimiiko?
    juutuubin mukaan ainaki 25hlöä on saanu katottua sen.
    Viimeksi muokannut: harza88; 12.05.2012 klo 21:56.
    Kyl täällä toimii. On se jännä miten videol nopeus näyttää kaksinkertaselta todellisuuteen nähden. Vai tuliks jälkimmäinen letka keulilta ohi jossain vaiheessa? En ainakaan huomannu... ;)
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related

R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    liekö joku tilapäinen häikkä... Tulikettu ei näytä, explorerilla näkyy
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  30.  
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    PK- ajoissa jannut on on melkosen kokeneita ja alaa pitkään harrastaneita; osa kilpaillut eri lajeissa tai muuten vaan rataillut.
    No tää on kyllä ihan bullshittiä.. Ihan tavallisia motoristeja näissä PK-ajeluissa pyörii eikä mitään puolijumalia. Toki monella on kilsoja takana melkoisesti, mutta kyllä siellä pärjää kuka tahansa jos perus käsittelytaidot on hallussa, eikä pelota ajaa normiliikenteen mukana ja letka-ajo-ohjeet on sisäistetty. Ei tää mitään rakettitiedettä ole. Ja kyllä noi rataheebot on ratakärpäsen pureman jälkeen pääsääntöisesti jääneet sinne radalle kun siellä voi ajaa oikeasti kovaa.

Jos tällä reissulla pelotti, tuli oho-tilanteita tai rako edellämenevään tuppasi vaan jatkuvasti kasvamaan etenkin mutkaosuksilla, niin ihan oman harrastamisen mielekkyyden takia kannattaa osallistua orgin järjestämiin ajotaito 1 ja 2 -kursseille. Ajotaito 1 -kurssi järjestetään kesäkuussa kolmena iltana ja sinne kannattaa mennä jos on vähänkin epävarmuutta omassa ajamisessa. Lisätietoa löytyy foorumin koulutus-osiosta.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen