Mukana.
Yamaha DT 125 - Suzuki GSX-F 600 - Ducati SS 900 - Kawasaki ZZR 1400 - KTM 990 SMR- CB1000r - Moto Morini Corsaro 1200 Veloce
No jospa sitä sitte jonon jatkeeksi. Eipä ookkaan tullut letkassa vielä roikuttua.
SV1000 -03
... ja joutuu sittenkin perumaan osallistumisen. Duunivuoroa pukkasi päälle.![]()
EX: Cbr600f -95
Nyk: FZ6N -06
Tässä vaiheessa on syytä ryhtyä virittäytymään tulevan reissun tunnelmaan.
Oiva aloitus on katsoa video jonka tarkoituksena on audiovisuualisin keinoin pyrkiä viestimään että ryhmä-ajo on hauskaa ja mukavaa, mutta tarkkana pitää olla koska mitä vain voi sattua. Muutama sattumus on videollekin saatu, löydätkö ne kaikki ?
Perehtykää myös PK-ryhmä ajo-ohjeeseen
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Tämä on hyvä asia korostaa, kenenkään ei tarvitse olla Rossi, mutta jos yksin mutkateillä pelottaa ja ajo tuntuu haparoivalta, ei homma letkassa ainakaan helpotu.
Muutama vuosi takaperin olin rookie-letkan perämiehenä. Tällöin letkaan oli lähtenyt mukaan eräs motoristi, joka ajeli 80-alueella jokaiseen mutkaan n 40 km/h vauhdilla ja suorilla vauhtia pideltiin n 60, kun tikkari sanoi 60 niin mutkavauhdit liikkuivat 30-40 välissä. Kuski myönsi suoraan että häntä pelotti ajaa. Pahimillaan meitä kahta viimeistä odoteltiin tauoilla 10 minuuttia.
Motoristi toimi sinällään oikein, että ei lähtenyt "ryhmäpaineessa" ylittämään omia taitojaan, mutta siitä oliko hänen paikkansa vielä harjoitteluvaiheessa tuossa letkassa, voidaan olla montaa mieltä.
Hommaa ei kuitenkaan tarvitse pelätä, kyseessä ei ole mitenkään rakettitieteeseen verrattava homma, vaan ihan perus moottoripyörällä ajeluaMutta perus ajamisen harjoitteluun letka ei ole oikea paikka, rookie-letkan tarkoitus on treenata letka-ajoa sillon kun perustason moottoripyörän hallinta on jo kunnossa.
Lisäksi laitetaan tähän loppuun ryhmäajon yksi tärkeimmistä säännöistä, merkkaaminen. Tätä ei voi koskaan korostaa liiaksi :
Lähde: PK-RYHMÄAJO-OHJERisteysten merkkaus on oleellisin asia onnistuneeseen letka-ajoon ja samalla asia, joka helpoimmin unohtuu. Jokaisen letkassa ajavan velvollisuus on merkata risteys takana tulevalle. Tämä tarkoittaa sitä, että odotat risteyksessä niin kauan, että takanasi tuleva tietää varmasti, mihin suuntaan letka jatkaa. Samalla on ehdottomasti varmistuttava siitä, että taaksesi saapuva pyörä on sama, joka siellä oli aiemminkin. Ellei ole, on kyseessä mahdollisesti letkaan kuulumaton pyörä tai ajojärjestys on muuttunut, vaikkapa teknisen vian seurauksena. Joka tapauksessa vastuu suunnannäyttäjänä loppuletkalle on sillä, joka viimeisenä näki letkan ajosuunnan. Jos itse epäröit tarvitseeko risteykseen pysähtyä (esim. Y-risteykset), niin pysähdy. Kun kaikki toimii edellä mainitulla tavalla, ei haittaa vaikka letkaan muodostuisi pitkiäkin rakoja, sillä edellä ajanut odottaa seuraavaa aina seuraavassa risteyksessä. Jos letka katkeaa takaasi ja olet viimeinen taukopaikalle saapuja, ei syy ole takanatulijoiden vaan sinun. Jos näin pääsee joskus käymään, on aina parempi tulla heti itse kertomaan siitä veturille, kuin odottaa että veturi tulee asiasta kysymään.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
^ Kun on viimeksi käynyt pk-letkassa '08 niin sitä on lienee taantunut letka-ajollisesti neitseelliselle tasolle ja vois tulla mukaan jos muistaa ehtiä eikä sada.
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Taidan joutua perumaan jo valmiiksi epävarman osallistumiseni. Nokka vuotaa siihen malliin (ainakin tällä hetkellä), ettei tässä paljon mihinkään ajella.
vahva ehkä!
Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
Ilmatiede pikkuisen kikkailee lauantain kelien osalta ja ennusteet on vaihdelleet kaatosateen ja pilvisen välillä aika taajaan. Nyt kaikki kädet kyynärpäitä myöten ristiin että motoristien suojelupyhimys Saint ORGis on myötämielinen ajelun suhteen.
Ajoimme testiksi reitin normi PK-vauhdein taukoineen noin vajaassa kolmessa tunnissa, joten on hyvä varautua ainakin neljän tunnin reissuun.
Pliiiiis jos jollakulla on epäselvää tai kysyttävää ajamisesta letkassa, tulkaa ennen starttia juttelemaan reilusti ja kysymään. Kaikkien mukavuus lisääntyy potenssiin kun ei hävetä omaa epätietoisuutta.
Niin ikään kaikki PMR:n omistajat tulkaa vinkkaamaan startissa niin voimme jakaa radiot tasaisesti letkaan.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Joutuu perumaan...pyörä meni kaupaksi![]()
ex KTM 990 SMT 2010
ex suzuki gsf1250sa 2008
ex yamaha fz1-n 2006
ex kawasaki zx9r 2000
Oliskohan sääennusteita katsoessa mahdollisuutta siirtää starttia parilla tunnilla myöhemmäksi?![]()
Starttia ei siirretä, jos ajetaan niin ajetaan alkuperäisen suunnitelman mukaan. Tällä haavaa (pe 17:55) näyttää siltä ettei startille ole esteitä. Foreca sanoo GO, ilmatieteenlaitos vilauttelee yhtä pisaraa eli sekin olisi Go. Huomenna noin 2 h ennen starttia vahvistan vielä lopullisen go or no go päivityksen. Ihan hyvältä näyttää toistaiseksi...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Toivottavasti kelit suosii. Eilen sain vihdoin jarrutkin kondikseen ja kun tälle keväälle on kokonaista 6km ajoa takana, niin rookie-letkan vauhdeissa pitäs ainakin pysyä messissä...
Edit. Ulkomailla 250cc vuokrapyörällä ajettuja kilsoja ei lasketa.![]()
Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
Kawasaki Kx 125 -85
http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
Kohta tulee nelosen sää. Kassotaan millä ne uhkaa...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Jos keli sallii niin uutukaista ulkoiluttamaan ja mutkille opettamaan
Polta kumia, Älä sieluasi
Biker Boyz
Semmonen pappamallin skootteri jonka joku (arvaa kuka) hakku joskus ehkä mailman
rumimmaks prätkäks, eli 1200 vifferi.
Polta kumia, Älä sieluasi
Biker Boyz
Jep![]()
Polta kumia, Älä sieluasi
Biker Boyz
Me luvataan olla vi****lematta...
*fingers crossed*
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter