Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tulin juuri reissusta, kun huomasin vasemman etuiskarin yläpäässä vuotoa. Voiko sille itse tehdä jotain? Pyöräni on k1200rs/99.
  2. #2
    Morjens, sama juttu mullakin paitsi oikea iskari vuotaa. Niihin on saatavana uudet tiivisteet eikä maksa kuin jotain 12-15 euroa kappale. Suurin homma on kai purkaa tuo etupää että pääsee vaihtamaan ne tiivisteet. En oo niin tarkkaan tutustunut vielä mutta kun tihkuttaa niin pakkohan se on ettei öljyt lopu...
    Mc Scatterin websivu

    Ai niin, se on ikäänkuin tämän mallin tyyppivika joten kun purkaa nuo pois, kannattanee vaihtaa molempiin samantien. Joku kirjoitti että rasvaa ne talveksi jotta pysyisivät pehmeinä seisonta-ajankin.



    Honda XL1000VA 2006
  3. #3
    Toivottavasti joku laittaisi yksityiskohtaiset ohjeet mitä täytyy ottaa huomioon tiivisteiden vaihtamisessa.
  4. #4
    Tuo "iskari" on normaalia helpompi purkaa kun siellä ei ole mitään vaimennusosia eikä putket ole toisissaan mitenkään kiinni eli sisäputki lähtee nostamalla pois. Osa ruuveista on liimattu, joten lämpöäkin tarvitaan.

    Osakuvasto:
    http://www.ascycles.com/Illustr....pension



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Iskaristahan ei ole kyse vaan "öljyhölskyttimestä".
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Osakuvasto on hyvä, muttei kerro miten paljon on purettava, jotta tiivisteet voi vaihtaa. Oiskohan kuitenkin viisainta kääntyä ammattihenkilön puoleen, vai onnistuisko se vähän remppaa tehneelle: Ainakin yksityiskohtaisen ohjeet tarvitsisi. Esim. mitern lämmittä ruuveja.
  7. #7
    Itsekin voi yrittää jotain eli rakotulkin ohuemman pään liuskoilla 0,05, 0,10 tai 0,20. Suojakumi pois, rakotulkin liuska stefan ja putken väliin, liuskaa pyörittäen stefan ja putken välissä vuotoa aihettaneet liat saattavat lähteä pois. Liuskaa kannattaa välillä puhdistaa kankaalla. Kannattaa kokeilla jos toinen vaihtoehto on stefojen vaihto, ei ole niin väliä vaikka mokeltaisi jotain tässä yrityksessä.



  8. #8
    Tuolla on tarinaa ko stefojen vaihdosta LT:hen. LT:ssä on uskoisin jonkin verran enemmän työtä katteiden purkamisessa, ja siksi alakautta vaihto siihen on huomattavasti helpompi kuin yläkautta. http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/index.p....emid=12
  9. #9
    Lainaa (S.Telvio @ Huhti. 27 2011,08:21) kirjoitti
    Kannattaa kokeilla jos toinen vaihtoehto on stefojen vaihto, ei ole niin väliä vaikka mokeltaisi jotain tässä yrityksessä.
    Kunhan ei mokella liukupintaa ruvelle, jolloin uusikaan stefa ei pidä. Harvoin tuo konsti auttaa, uutta tiivistettä vaan.



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  10. #10
    Helppo homma vaihtaa:
    Mopo keskijalalle, tunkki moottorin alle, nosta etupyörä juuri ilmaan tai että ottaa vähän maahan, yläkolmiosta pultit auki ja liukoputpi pois yläkautta, pölytiiviste pois, tukevalla meisselillä väännät stefan pois varo naarmuttamasta osia, uusi naputtelemalla paikoilleen.

    Usen auttaa se puhdistuskonstikin.
  11. #11
    Kiitos ohjeesta E`baysta löytyi tiiviste kuluineen 13,80€
  12. #12
    Helpompi homma.
    Katso google MAXBMW varaosat-sieltä numero ja mene lähimpään BMW autokauppaan tilaa alkuperäiset tiivisteet sieltää, tulee kahdessa päivässä ja halvempi kuin mp kaupassa
  13. #13
    Löytyisikö poropeukalolle aivan käytännön vinkkiä: miten kaiverran ja millä työkalulla vanhan stefan ulos särkemättä alaputken reunaa? Nyt on nimittäin yläkautta auki, ja enää pitäisi saada vanha stefa pois.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  14. #14
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  15. #15
    Thanks, irtosi.

    Mutta: se iso "prikka siellä stefan alla kärsi nyt tai jo aiemmilla vaihdoilla pintanaarmuja.
    Kuinka tarkka se on? Pitäisikö suosiolla käydä Heinolta uutta kyselemässä?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  16. #16
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    Thanks, irtosi.

    Mutta: se iso "prikka siellä stefan alla kärsi nyt tai jo aiemmilla vaihdoilla pintanaarmuja.
    Kuinka tarkka se on? Pitäisikö suosiolla käydä Heinolta uutta kyselemässä?
    Varman päälle pelatessa vaihda vaan uusi, ei maksane paljoa ja ei ainakaan sen takia tarvii uudestaan avata.
    Luulen että löytyy hyllystä Heinolta tai KuvaMp:ltä.
    Honda XL1000VA 2006
  17.  
  18. #17
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti

    Ai niin, se on ikäänkuin tämän mallin tyyppivika joten kun purkaa nuo pois, kannattanee vaihtaa molempiin samantien. Joku kirjoitti että rasvaa ne talveksi jotta pysyisivät pehmeinä seisonta-ajankin.
    Lienenkö minä joskus kirjoittanut, en muista...
    Ensimmäinen K 12 RS oli -98 mallinen ja siihen vaihdettiin stefat kahteen kertaan. Sen jälkeen öljysin (myös uudemman 02 RS:n) putket ja stefat ulkopuolelta aina seisonta-ajaksi ja jonkun kerran talven aikana pumppailin keulaa. En tiedä oliko siitä apua, mutta ensimmäistäkään stefaa ei tämän jälkeen vaihdettu. Kilometrejä "öljyhoidon" aloittamisen jälkeen kertyi jotain 80 tkm luokkaa.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.