Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 71:sta
  1. #31
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    En nyt tiedä onko täyssyntettiset niin kauhean kalliita verrattuna semisynt. 4L Motul 300V saa alle 50e kotiin kannettuna
    Toki siitä voi maksaa myös 124e http://www.mpt.fi/index.php?productID=28517, jos tuntuu saavan liian edullisesti muualta
    Tarkoitin lähinnä tuota Motonettiä.

    Tuo Motonetin halvin täyssynteettinen 10w40 taitaa olla tuo Shell Advance Ultra 4-T 57,5€ /4l.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  2. #32
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitin lähinnä tuota Motonettiä.

    Tuo Motonetin halvin täyssynteettinen 10w40 taitaa olla tuo Shell Advance Ultra 4-T 57,5€ /4l.
    Joo, ei Motonetistä saa siihen hintaan mitä tuolla edellisessä viestissä mainittiin.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #33
    Niin hän tuo taitaa olla. Kun kattelin nuita niin yritin katella onko ne täyssynteettisiä, mutta luki kaikissa erillälailla niin laitoin vaan, että ovat synteettisiä.
    Tekkee "liian" monenlaista, kun ei osaa valita.

    Oli niin helppo autoon vaihtaa vaihteistoöljyt, kun motonetistä kävi hakemassa oli motox:lta mineraalista- ja synteettistä öljyä.
    Ja niistä tietenki valitsi tuon synteettisen.

    Kaippa pittää laittaa kumpaankin mopoon tuota Motulin 10W40 viskositeetillä olevaa ölppää.
    Luulis, että sillä pelittää paremmin, kuin nykyisellä Hondan 10W30:llä.

    Tai vielä parempi vaihtoehto vois olla, että laittaa eriä niin voi vertailla kumpi pelittää paremmin.
    En sitten tiedä kuinka hyvin voi verrata, kun toinen on -88 ja toinen -02 ?
    Jee Jee
  4. #34
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    En nyt tiedä onko täyssyntettiset niin kauhean kalliita verrattuna semisynt. 4L Motul 300V saa alle 50e kotiin kannettuna
    Toki siitä voi maksaa myös 124e http://www.mpt.fi/index.php?productID=28517, jos tuntuu saavan liian edullisesti muualta
    Mistä kantavat kotiin viidelläkympillä?
  5. #35
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mitään hajua mitä se kytkimen suoja-aine on, mutta sellaisen purkin olen hyllystä aina valinnut, missä kyseinen ainesosa on.
    Leuka rinnassa vedän sanojani takaisin eli tarkistin autotallissa mitä Motul 5100 öljypurkin kyljessä lukee ja siellä mainittiinkin öljyn olevan JASO MA -luokiteltu erityisöljy märkäkytkimille. Tuo JASO MA tarkoittaa, että öljy ei sisällä lainkaan kitkan poisto/vähennys aineita. Kyseisessä öljyssä ei siis ole lisättynä mitään suoja-ainetta, vaikka muuta muistelin. Tuoteselosteesta olen joka tapauksessa varmistanut, että öljy sopii märkäkytkimelle kytkintä suojaavien ominaisuuksiensa vuoksi. Lisäaineellista en siis ole ostanut joka kerta, vaikka aiemmin muuta väitinkin Pahoittelut tahattomasta disinformaatiosta!

    Nämä JASO-asiat löytyivät tuolta samoin kuin muutakin öljynvaihtoasiaa. Jos joku ei jaksa tuota lukea, niin JASO MB puolestaan kertoo, että kyseinen tuote ei sovellu märkäkytkimille koska se sisältää kitkan poisto/vähennysaineita.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  6. #36
    Lainaa perttuvv kirjoitti Katso viesti
    Tuo JASO MA tarkoittaa, että öljy ei sisällä lainkaan kitkan poisto/vähennys aineita. Kyseisessä öljyssä ei siis ole lisättynä mitään suoja-ainetta, vaikka muuta muistelin.
    Ei ihan noin kuitenkaan. JASO MA luokitellussa öljyssä on kyllä kitkan vähennysaineita ja lisäaineita runsaastikin. Määrät ja laadut ovat vaan semmoisia, että ne toimivat oivasti myös märkäkytkimen kanssa.
  7. #37
    Ei kehtaa uutta topiccia avata niin laitetaas tähän kysymys:

    GPZ seisonut talven +5 tallissa ja pitäs pikku hiljaa kaivaa peli esille.
    Kannatteekos vaihtaa nuo uudet öljyt koneeseen nytten, kun seissyt talven vai ajella kone ekaksi lämpimäksi ja sitten vaihtaa.

    Ajattelin vain, kun öljyt valunut varmaan aika hyvin tonne pohjalle niin tulis varmaan hyvin kaikki vanhat öljyt pois, mutta teorioita.
    Jee Jee
  8. #38
    öljyt kuumana ulos ja suodatin vaihtoon kans!
    Honda CB 1300 -08
    SUZUKI BANDIT 1216 T -97
  9. #39
    suurin osa näistä joku öljy toimii paremmin kuin,toinen johtuu kumminkin siitä vaihdepolkimen huolimattomasta käytöstä ,liian köykäinen vaihto ja öljyt on heti paskat kun löytyy välivapaa
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  10. #40
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitin lähinnä tuota Motonettiä.

    Tuo Motonetin halvin täyssynteettinen 10w40 taitaa olla tuo Shell Advance Ultra 4-T 57,5€ /4l.
    Taitaa kuitenkin olla Teboil 4T-SuperBike 15W50 4L, 39.90 €
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  11. #41
    Nurkissa pyöri täys purkki motonetin mopoöljyä, 10w-40 mineral tjsp. luki purkin kyljessä.
    Sitä lorottelin tonne vifferin koneeseen, ja näyttää tuo toimivan...
    Ei se kone ainakaan vielä ole räjähtäny tai runko syttyny tuleen.

    Varovainen tietty pitää olla, ettei mopo näe sitä "väärää" etikettiä, määki kaikenvaralta teippasin jessellä purkin etiketit piiloon ja kirjotin siihe tussilla: Huippu-Hyvä moottoripyöräöljy.
    Piirsin siihe vielä prätkän kuvanki...



    Ei hajuakaan mistä se purkki oli tullu, tai muistikuvaa ostamisesta.
    Suodatinki on civicin filtteri, kun muuta ei ollu saatavilla just sillo.

    Menenki tästä ruoskimaan itseäni... ->
    Se oli jo rikki...
  12. #42
    Kunhan ette ketjuöljyä erehdy Mutanetistä ostamaan. Kamalaa pskaa joka lentää vanteille ja pitkin takin selkään ekan kilometrin aikana...
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 20.04.2013 klo 23:08.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #43
    4T Superbike Oil 15W-50

    Teboil 4T SuperBike Oil SAE 15W-50 API SJ, SH, SG; JASO MA;
    API GL-1

    tuota ostin Keskisen tavarapuodista 33 eurolla 4litraa
    Triumph Tiger 800 XRX

  14. #44
    Oma kokemus Motoxin 10/40sestä; Potilas -04 R1 hyvin rokkaa, ja täyttää speksit.
  15. #45
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti

    ...........

    Tyttöystävän Kawasaki GPZ 500S -88 vaihdoin viime kauden alussa öljyt, hondan 10W30 öljyt.
    Sen jälkeen ollut vähän tahmea vaihtaa vaihteita ja vapaalle saaminen on ollut melko vaikeaa tämän jälkeen :/
    Ei tietoa mitkä olivat edelliset öljyt, eli mikä öljy sopisi parhaiten tähän tapaukseen ?
    Kun ennen öljyn vaihtoa toimi PALJON paremmin vaihteet !

    ............
    Moi
    En ole aivan varma, mutta kuulostaisi meikäläisen edelliseltä pyörältä. Myin vm. -88 GPZ:n juurikin ostajan tyttöystävän käyttöön toissakesänä. Väriltään ronskisti maalattu musta. Mikäli kyseessä on sama pyörä, niin sisällä taisi olla joko Motul tai Motox 10-W40:ä.
    Nykyinen
    -11 Kawasaki Versys 650
    Vanhat
    -04 Kawasaki Z750
    -07 Qingqi Zoner 125
    -95 Yamaha XJ600 Diversion
    -07 Qingqi Zoner 125
    -88 Kawasaki GPZ500S
  16. #46
    Minusta on viime aikoina tullut jossain määrin öljyuskovainen. Olen autoon laittanut viimeiset 200 tkm Mobilin 0-40W öljyä, ja 360 tkm ajetun bensakoneen nokat näyttävät uusilta. Varmasti olisi saanut kymppiä halvemmalla vastaavan luokituksen täyttäviä öljyjä, mutta kympin säästö suhteessa 1500 euron bensakuluihin ei ole merkitsevä.
  17. #47
    Onko tuota Motoxin 10w40 litkua siis ihan mineraalina tai mopoon sopivana synteettisenäkin? Mie tuuppasin viimeks gessuun juurikin Motox 10w40 osasynteettiset ja käsittääkseni nuo on "auton öljyt". Tuossa kuitenkin parikin henkilöä kertoo laittaneensa moiset litkut märkäkytkimelliseen mopoon
    :-)
  18. #48
    Lainaa vollano kirjoitti Katso viesti
    Onko tuota Motoxin 10w40 litkua siis ihan mineraalina tai mopoon sopivana synteettisenäkin? Mie tuuppasin viimeks gessuun juurikin Motox 10w40 osasynteettiset ja käsittääkseni nuo on "auton öljyt". Tuossa kuitenkin parikin henkilöä kertoo laittaneensa moiset litkut märkäkytkimelliseen mopoon

    Ollos hyvä: R1 ainakin tykkäsi, (ja on speksitkin kunnossa) http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/599525/0
  19. #49
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Ollos hyvä: R1 ainakin tykkäsi, (ja on speksitkin kunnossa) http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/599525/0
    Minkä ikäinen rytkönen sulla on kyseessä jos se syö luokitukseltaan API SG luokan öljyä?
    Hölmöä säästöä ainakin omasta mielestäni kun 10-15€ kalliimmalla saa SL -luokan täyssynteettistä.

    Ja lisäksihän tuo Motoxi on synteettispohjainen, eli ei ole täyssynteettistä nähnytkään.
    Superbike #7
  20. #50
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Minkä ikäinen rytkönen sulla on kyseessä jos se syö luokitukseltaan API SG luokan öljyä?
    Hölmöä säästöä ainakin omasta mielestäni kun 10-15€ kalliimmalla saa SL -luokan täyssynteettistä.

    Ja lisäksihän tuo Motoxi on synteettispohjainen, eli ei ole täyssynteettistä nähnytkään.


    Nyt en ymmärtänyt.
    Piti oikein manuaalista tarkistaa olenko muka tehnyt jotain hölmösti.
    Ja manuaalissa sanotaan: API SE,SF,SG or higher. Joten toi motonetin ölppä on just eikä melkein
    (vai missaanko jotain?)
    Ja mopo on 2004, toimii noilla öljyillä todella hyvin.
    Ps. en mä ainakaan ole missään vaiheessa mistään täyssynteettisistä puhunutkaan.
    Mut sen tiedän että edelliseen R1seeni (myös -04) laitoin VALTUUTETUN huoltoliikkeen suosituksesta Castrolin power 1 racingit, eli täyssynteettiset.
    Joilla parin tuhannen jälkeen meni askin toiminta todella tunnottomaksi.
    Nyt nykyisellä mopolla on menty näillä MOTONETIN öljyillä enemmän, ja toimii kuin ajatus.
    Viimeksi muokannut: Juhis; 26.04.2013 klo 14:25.
  21. #51
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Nyt en ymmärtänyt.
    Piti oikein manuaalista tarkistaa olenko muka tehnyt jotain hölmösti.
    Ja manuaalissa sanotaan: API SE,SF,SG or higher. Joten toi motonetin ölppä on just eikä melkein
    Muistin näköjään väärin, näköjään tuonne pataan kelpaa siis lähestulkoon mikä tahansaa liukaste. Tosin omaani en enää tuota SG:tä kaataisi kun hintaero pari vuosikymmentä uudempaa tekniikkaa oleviin öljyihin on olematon.
    Superbike #7
  22. #52
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    mikä öljy EI olisi korkeemmalla luokituksella kun SG ???
  23. #53
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Leuka rinnassa vedän sanojani takaisin eli tarkistin autotallissa mitä Motul 5100 öljypurkin kyljessä lukee ja siellä mainittiinkin öljyn olevan JASO MA -luokiteltu erityisöljy märkäkytkimille. Tuo JASO MA tarkoittaa, että öljy ei sisällä lainkaan kitkan poisto/vähennys aineita. Kyseisessä öljyssä ei siis ole lisättynä mitään suoja-ainetta, vaikka muuta muistelin.
    Näinhän tuo on. Moottoriöljyssä nämä erikseen lisätyt kitkanvähentäjät ovat se ei-ei -aine. Erillisissä synkronoitujen vaihteistojen öljyissä kannattaa myös olla tarkkana. Jos lootaan on speksattu GL-4 öljyt, niin ei kannata laittaa GL-5:sta, joka on kovempaan rasitukseen ja sisältää enemmän kitkanvähentäjää. Se on toki hyväksi esimeriksi hypoidirattaille joissa on liukuvaa pintaa jonka kitkaa se pienentää, mutta samalla tavalla pienenee kitka synkroreikaissa, jolloin loota voi käydä rutisemaan vaihtaessa kun synkrot eivät pidä.

    Nämä pari asiaa kun muistaa ja katsoo luokitukset ja viskositeetit, niin loppu on sitten henkistä.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  24. #54
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jannep kirjoitti Katso viesti
    Näinhän tuo on. Moottoriöljyssä nämä erikseen lisätyt kitkanvähentäjät ovat se ei-ei -aine.
    kaikissa nykyisissä moottoriöljyissä, myös MA-speksatuissa on friction modifiereita. MA-luokan öljyssä ne vain sopivat yhteen märkäkytkimen materiaalien kanssa.
    Lainaa jannep kirjoitti Katso viesti
    Erillisissä synkronoitujen vaihteistojen öljyissä kannattaa myös olla tarkkana. Jos lootaan on speksattu GL-4 öljyt, niin ei kannata laittaa GL-5:sta, joka on kovempaan rasitukseen ja sisältää enemmän kitkanvähentäjää.Se on toki hyväksi esimeriksi hypoidirattaille joissa on liukuvaa pintaa jonka kitkaa se pienentää, mutta samalla tavalla pienenee kitka synkroreikaissa, jolloin loota voi käydä rutisemaan vaihtaessa kun synkrot eivät pidä.
    GL-5 öljyssä ne kitkaa vähentävät lisäaineet ovat erillaisia kuin GL-4. (tai muissa vaihteistoöljyissä), niiden määrään tuo luokitus ei ota juuri kantaa. Hypoidipyörästössä pintapaine ja kitka (ja siten lämpö) on niin suuri, että normaalit lisäaineet joko "repeytyvät puhki" tai ylikuumenevat. Siksi hypoidipyörästön voiteluöljyn lisäaineet ovat sellaisia, että ne aktivoituvat vasta kun pintapaine ja/tai lämpötila voideltavalla pinnalla on riittävän suuri. Jos tuollaista kaataa normaaliin vaihteistoon, se ei voitele kovinkaan hyvin, koska lämmöstä ja paineesta aktivoituvat lisäaineet ovat normaaleissa lämpötiloissa yleensä aika heikkoja voitelukyvyltään.
    Lainaa jannep kirjoitti Katso viesti
    katsoo luokitukset ja viskositeetit, niin loppu on sitten henkistä.
    Tästä osasta ollaan sentäs samaa mieltä.
    Superbike #7
  25. #55
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    mikä öljy EI olisi korkeemmalla luokituksella kun SG ???
    Rypsiöljy saattaa jäädä tuon alle, en kyllä ole ihan varma, mutta siinä hilkulla se on.
    Superbike #7
  26. #56
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    kaikissa nykyisissä moottoriöljyissä, myös MA-speksatuissa on friction modifiereita. MA-luokan öljyssä ne vain sopivat yhteen märkäkytkimen materiaalien kanssa.
    Molybdeenia ja booria on tosiaan käytännössä kaikissa öljyissä. Vähiten Rotellassa ja sinisessä valvolinessä. Myös esim paljon puhutussa Delvacissa on, mutta määrät sellaisia että kelpaa märkäkytkinluokitukseen.

    Hm. Itse asiassa olisi muuten mielenkiintoista avata ketju RVS:stä. Tuntuu näet toimivalta tavararalta metalli-metalli pintojen pinnoittaisemiseen metallikeraamilla.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  27. #57
    Mie en ymmärrä. Kun mulla oli kawasaki, niin siihen suosittelivat castrolia ja kun vaihoin yamahaan, niin yamahan valtuutetussa myymälä/huollossa suosittelivat edelleen castrolia En mä kyllä tuossa yamahassa oo ollut täysin tyytyväinen ko öljyyn.

    Olen tullut siihen tulokseen, että castrol on kallista öljyä, joten siinä on parempi kate, minkä vuoksi haluavat myydä sitä
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #58
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Mie en ymmärrä. Kun mulla oli kawasaki, niin siihen suosittelivat castrolia ja kun vaihoin yamahaan, niin yamahan valtuutetussa myymälä/huollossa suosittelivat edelleen castrolia En mä kyllä tuossa yamahassa oo ollut täysin tyytyväinen ko öljyyn.

    Olen tullut siihen tulokseen, että castrol on kallista öljyä, joten siinä on parempi kate, minkä vuoksi haluavat myydä sitä
    Se Castrolin täyssynteettinen 10W-40 (pitäs tarkistaa purkin kyljestä mitä se tarkalleen on) on ihan pätevää tavaraa rytköseen. Sillä tai Yamalubella on kuulema noita kilpureita tankattu ja hyvin pelaa. Sitten taas jos kaadetaan jotain semisynteettistä Castrolia koneeseen niin ei ole ihme jos vaihteisto tökkii, koska se öljy on ihan hirveää kuraa.
    Superbike #7
  29. #59
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Se Castrolin täyssynteettinen 10W-40 (pitäs tarkistaa purkin kyljestä mitä se tarkalleen on) on ihan pätevää tavaraa rytköseen. Sillä tai Yamalubella on kuulema noita kilpureita tankattu ja hyvin pelaa. Sitten taas jos kaadetaan jotain semisynteettistä Castrolia koneeseen niin ei ole ihme jos vaihteisto tökkii, koska se öljy on ihan hirveää kuraa.


    Tätähän siellä on. Ennen oli GPS nimellä, mutta ymmärtääkseni ihan samaa tavaraa. Mulla ainakin muistaakseni löytyy aina välillä välivapaa tms...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #60
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti


    Tätähän siellä on. Ennen oli GPS nimellä, mutta ymmärtääkseni ihan samaa tavaraa. Mulla ainakin muistaakseni löytyy aina välillä välivapaa tms...
    Castrolin GPS:ää ei pitäs laittaa edes ruohonleikkuriin. On ihan sysipaska öljy, enkä tiedä yhtä ainutta pyörää, jonka loota toimisi sillä kunnolla. Rytköseen ei sitä ainakaan.
    Superbike #7
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen