Tuota tuota.. Jotakin oon tainnut mennä nyt töskäämään.
Tein Suskille pienen kevät huollon, jonka yhteydessä:
- uusi akku
- uudet tulpat
- uusi ilmansuodatin
- uudet m.öljyt ja suodatin
- ja tietenkin perusteellinen pesu
Nooh, siitä sitten hymy korvissa ajokauden aloitukseen.. Mutta mutta, olipas huomattavissa selvää "tukkoisuutta" alemmilla kierroksilla, kun käänsi kahvaa ja kaiken lisäksi Suski myös välillä "aivasteli".. No eipä siinä viihtinyt sitten muutamaa kilometriä enempää ajellakaan.
Nooh, siitä sitten muutaman päivän jälkeen uuteen yritykseen, mutta "flunssa" olikin selvästi pahentunut. Kotipihassa rupesi sitten jo paukkumaan siihen malliin, kun vapaalla nosti kierroksia, että enpä viittinyt sitten ajaa metriäkään, ettei vaan mikään "kuolemantauti" iske.
Vaihdoin sitten vanhat tulpat takaisin, mutta paukuttaa silti.. Ostin pyörän syksyllä, joten en ole vielä hirveästi kerennyt pyörään tutustumaan. Mutta ainakin sen huomasin, että tulpanhatut purevat kiinni jotenkin löysän tuntoisesti.. En tiiä..Tuleekos teillä mitään mieleen?
Syksyllä toimi aivan ok
Pyörä on Suzuki GS 1100 G, -85
Beibi hei, se on my way, the highway
tää tuli ekana mieleen: '-85'
oliko se uusi ilmanputsari originaali? vai joku viri?
ajoitko ennen sitä huoltoa? miten sillon toimi.
noissa vanhoissa on aina keväällä vähän käyntihäiriötä. Vettä bensassa yms. Tankkaa 95:sta(siinä on etanolia, joten vie vedet kaasareista) ja ajele vielä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kaasarijumppa vois myös olla kohdallaan. Setti pöydälle purku ja puhdistus.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
jos noi vanhat kaasaripyörät purkas aina kun ne antaa oiretta, niin kaasarit olis pyödällä aina. Mikään ei syö miestä niinkuin purkaa kaasarit tuollaisesta pyörästä ja huomata, että siellä on vesipisara suuttimessa. Se etanoli/masinoli veisi sen pois sieltä.
tietysti jos kaasareiden edellisestä perusteellisesta korjauksesta/putsauksesta ei ole tietoa, niin sitten se ei mene hukkaan.
noissa putkirunkovehkeissä on vaan todella ikävä ottaa kaasarit pois, kun ilmaboxi on tiellä ja runkoputket sen takana. ainakin CB hondissa se on aivan syvältä. kun näin ensimmäisen deltabox rungon, niin tajusin, että semmoinen pitää saada jo sen takia, että kaasarit saa helposti irti.
mutta noiden vesiepisodien jälkeen(sain tankatessa huoltamon tankista vettä tankkiin), tajusin, että en ikinä pura kaasareita tai mitään ennen kuin kokeilen masinolia. Ja se on auttanut kyllä moneen vehkeeseen, yksi kevät kaveri valitteli, että ruiskuperämoottori on kadottanut 5-10solmua nopeutta, sanoin, että laita masinolia(ruiskumasinolia), ja heti lähti pikku lenkin jälkeen nopeus nousemaan kun vedet lähti suodattimista tai jostain bensalinjastosta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla oli samanlaista flunssaa suitsalla..korjaantu kun laitoin korjaus satsit joka kaasariin ja putsasin ne...+yks luisti oli jumissa..oletko päästänyt pohja ropusta bensaa läpi? Hana tietysti pri asennossa..kyllä itselläkin meinas usko loppua..mutta älä anna periksi![]()
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Juu, olenkin jo varannut ajan tohtorille, kaasareitten synkkaukseen ja venojen tsekkaukseen..
Ilmansuodatin on ihan perus vaahtomuovisuodatin, jonka lotrasin Castrolin ilmansuodatin öljy-spraylla.
Elikkäs syksyllä toimi OK, mitä nyt vähän meinas kierrokset vaeltaa. Kaasarit ei vissiin ihan synkassa..
Nyt maaliskuussa tein nuo huollot ja sitten huhtikuussa lähdin ajeleen niin ilmeni ongelmat.. En ole tosiaan vielä tälle keväälle tuolla montaa kilsaa ajanut. Jospa se siitä vähän heräilis kun kävis kunnon lenkin heittämässä.
Beibi hei, se on my way, the highway
En tiedä millainen tuo on mutta eka ajatus… Riittääkö spray, koska mä luulisin että paksumpi vaahtomuovituppo kastettaisiin kokonaan öljyyn (jos se kuuluu öljytä) ja sitten puristettaisiin käsin sillälailla melko kuivaksi, koska paukuttelu ja aivastelu on usein oire liian laihasta seoksesta, eli ilmaa saa liikaa bensan määrään nähden, eli ehkä liian kuiva ilmansuodatin pästää liikaa ilmaa?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
kiitti vinkeistä! Pitääpäs testailla.. Käyköhän ihan normaali moottoriöljy ilmansuodattimen kostutukseen vai pitääkö olla "oikeaa" ja KALLISTA ilmansuodatin öljyä?
Beibi hei, se on my way, the highway
Mulla ei mitään tietoa, ja ylläolevakin on vaan arvausta sitten…![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tulpan hatut jos liian löysät saattaa tärinästä katkoo niin varmaan paukkuu tai sitten pesit painepesurilla niin innokkaasti johtoja myöten ja johtojen liitokset vielä märkinä kuten pojalla kävi kun 500e susukia pesi,tankin alla olevat liittimet oli märkinä ja ei inahtanutkaan.Yleensä kevään ekoissa ajoissa nuhaisuutta joka korjautuu ajamalla vanhojen bensojen ja vesitippojen kulkeutuessa pois,toisen tankauksen jälkeen alkaa sitten pelata paremmin ainakin mulla,ei kannata liikaa hötkyillä jos ekat 5km räkii
Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 09.05.2013 klo 11:07.
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Ilmansuodatinöljy on tervamaisempaa kuin moottoriöljy. Kärpäspaperiliimaa...
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Voe voe.. Olipa tainnut "ajan patina" tehdä taas tehtävänsä.
Vaahtomuovisuodattimen metallikehikon ja muovisen ilmansuodatinkotelon välisestä tiivistenauhasta näytti puuttuvan useamman sentin palanen. Semmosta murentunutta "möskää" oli vielä vähän kiinni..
Ei varmaan kone hirveesti tykkää.![]()
Beibi hei, se on my way, the highway
Mulla tuohon auttoi vaan kova ajo.
Kaasarit purettiin, korjaussarjat laitettiin, tulpat harjattiin ja kuumennettiin, ei mistään apua. Mut nyt muutama sata kilometriä takana niin taas kulkee kuin ennen.
Yski ja puhisi ja kävi välistä kolmella , välillä kahdella.
Tsekkaa alipaineletkukin.
1100 Gsx-R.
Nainen kahvoissa.
Hyvinhän tuo tuntui heräilevän kun kävi kunnon lenkin heittämässä.. =) jospa se siitä. Kiitoksia vinkeistä!
Beibi hei, se on my way, the highway