Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Missä kannattaisi säädättää KTM Superduke äRRän kaasu "pehmeämmäksi" eli on/offia pienemmälle? Jossain pk-seudun tienoilla mieluiten.
  2. #2
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Missä kannattaisi säädättää KTM Superduke äRRän kaasu "pehmeämmäksi" eli on/offia pienemmälle? Jossain pk-seudun tienoilla mieluiten.
    Joku dynojet tyyppinen löytyy siitä BW Espoon takaa. Samassa talossa Allright Outletin kanssa. Oisko ollu Dyno Might. Tuputtaa sulle powercommanderin, ja sillähän sitä sit tehään siihen pyörään mitä haluut. Toinen ihan hyvä idea on vaan ajella jonkunaikaa ja tottua siihen.
    Omalla SMllä oli aika tuskasta ajella alle 30 vauhteja ennen ku laitto putket ja akran kartan, jolloin alemmille kiekoille tuli huomattavasti tasasempi käytös ja käyttökelponen kierrosalue laajeni jotain 500rpm alemmas. Sit on tietty niit erimuotosia kaasukahvaholkkeja jne. tuolta SD-tuuning ketjusta löytyy hyviä linkkejä kans.
    990 SM -08
  3. #3
    DynoMight
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    Onko tuosta Power Commanderista käytännössä hyötyä Superdukessa?
  5. #5

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Throttle cam system loiventaa kaasua siinä tulee kolme erilaista loiventajaa . Märälle kelille on hyvä ja poistaa aika lailla hyvin nykimisen . Osa nro U691.0017 power parts. Omassa 990 smr:ssä on käytössä tuo hyvin pelittää.
    Ultrafast KTM machine .
  6. #6
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Throttle cam system loiventaa kaasua siinä tulee kolme erilaista loiventajaa . Märälle kelille on hyvä ja poistaa aika lailla hyvin nykimisen . Osa nro U691.0017 power parts. Omassa 990 smr:ssä on käytössä tuo hyvin pelittää.
    Täytyykin tilata tuollainen, en viitsisi millään maksaa(maltaita) Power Commanderista ja säädättämisestä. Kaasu on nyt ehkä pahimpia on/offeja, mihin olen törmännyt. Alavääntöä saisi tietty olla enemmän, mutta ei se taas varsinainen ongelma ole
  7. #7
    Onko muuten SM-R ja Superduke äRRässä ihan samat tehot / samanlainen ruiskun kartta jne Ackrapovicin vaimentimilla?
  8. #8

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Ei. Duke ärrrässä on enemmän tehoa joten ei varmaankaan ole samoja karttojakaan.
    Ultrafast KTM machine .
  9. #9
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Ei. Duke ärrrässä on enemmän tehoa joten ei varmaankaan ole samoja karttojakaan.
    Niin näemmä onkin, SMR:ssa on 115hp ja äRRässä 125. Vääntö taitaa olla aika sama.
  10. #10
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Niin näemmä onkin, SMR:ssa on 115hp ja äRRässä 125. Vääntö taitaa olla aika sama.
    Itellä on pikakaasu, eli herkempi kuin orggis. Säädätin Prätkäpajalla vantaalla, oli kolmepäivää dynossa pyörä siellä, kun samalla testasivat tuon orggis softan tuunailua.. eli mulla on tuolla vakio boxilla säädetty kohdalleen tuo rompe..
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  11. #11
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Itellä on pikakaasu, eli herkempi kuin orggis. Säädätin Prätkäpajalla vantaalla, oli kolmepäivää dynossa pyörä siellä, kun samalla testasivat tuon orggis softan tuunailua.. eli mulla on tuolla vakio boxilla säädetty kohdalleen tuo rompe..
    Prätkäpajalla vantaalla??? ja mä kun luulin et ne on Stadis malmin lentokentän vieres!?
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mökkimopo kirjoitti Katso viesti
    Prätkäpajalla vantaalla??? ja mä kun luulin et ne on Stadis malmin lentokentän vieres!?
    Matti on sen verran landelta, että se on vähän eksyksissä välillä.
    Superbike #7
  13. #13
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Niin näemmä onkin, SMR:ssa on 115hp ja äRRässä 125. Vääntö taitaa olla aika sama.
    Oikeassa ärrässä eli yksipaikkaisessa vm08-11 oli 132. Tuo 125 on tämänvuotisessa mallissa, joka on käytännössä peruskampe oranssilla rungolla.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  14. #14
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Täytyykin tilata tuollainen, en viitsisi millään maksaa(maltaita) Power Commanderista ja säädättämisestä. Kaasu on nyt ehkä pahimpia on/offeja, mihin olen törmännyt. Alavääntöä saisi tietty olla enemmän, mutta ei se taas varsinainen ongelma ole
    RC8:n listalta löytyy myös käypänen progressiivinen kaasukahva (69002021100). Ei ole kuin yksi kiinteä kiekko mut ei se maksanutkaan kuin jotain 30€. En ole vielä omaan SMT:hen sitä asentanut eikä sitä täällä vielä oikein pääsis kokeilemaankaan mutta weljet maailma sitä kovasti kehuu. Toivottavasti auttaa vaivaan - syytä olis kun samalla olis tarkoitus lyhentää välitystäkin.

    edit. SuperDukeenkin on näitä näemmä kokeiltu. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=9449
    Viimeksi muokannut: kimimikakeke; 14.04.2012 klo 20:58.
    KTM 1290 Super Adventure S
  15. #15
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Matti on sen verran landelta, että se on vähän eksyksissä välillä.
    Joo, eli siellä malmillahan se..
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  16. #16
    Mitä tarkoittaa tuommunen rc8:sin prokressiivinen kaasukahva käytännössä?
    ktm superduke 990 -07 "faselift"
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikok kirjoitti Katso viesti
    Mitä tarkoittaa tuommunen rc8:sin prokressiivinen kaasukahva käytännössä?
    Kaasukapulan vaijeria vetävä rulla ei ole pyöreä, vaan nousee loivemmin alussa ja jyrkkenee loppua kohden. Käytännössä siis pienillä kaasunasennoilla sama liike kahvasta vaikuttaa vähemmän kuin isoilla kaasun avauksilla.
    Superbike #7
  18. #18
    liekkö hyvä kampe? onks kellää kiinni?
    ktm superduke 990 -07 "faselift"
  19. #19
    Suosittelen vaihtamaan taakse isomman tai eteen pienemmän rattaan niin helpottuu tuo alle 30 vauhdissa ajaminen huomattavasti, itellä takana +2 piikkiä ja ajattelin vielä tihentää välejä. Pyörä myös säädätettiin minkä jälkeen ajaminen mukavaa jo 2000 rpm kohilla. Kaasu on kuitenkin on/off mikä on huono puoli esim. mukulakivikadulla.
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  20. #20
    Sitä kaasukahvan kiekkoa voi modata myös esim. dremelillä.
    Eli dremelöi sitä pyöreää kiekkoa loivemmaksi siltä kohdin missä vaijeri alkaa kiertyä sen kiekon ympärille.
    KTM 950 Superenduro R
  21. #21
    Lainaa paavo pesusieni kirjoitti Katso viesti
    Sitä kaasukahvan kiekkoa voi modata myös esim. dremelillä.
    Eli dremelöi sitä pyöreää kiekkoa loivemmaksi siltä kohdin missä vaijeri alkaa kiertyä sen kiekon ympärille.
    Veli-germaani on pykännyt tällaiset dremelöintiohjeet:
    http://forum.lc8.info/kb.php?mode=article&k=28
    KTM 1290 Super Adventure S
  22. #22
    Hyvät välit on tuo 16/41 + G2 pikakaasu

    Ei tartte vääntää rannetta nurin, että saa käännettyä kaasun 0% - 100% todella kiva radalla.. kadulla en menis tuon nimeen vannomaan

    Tosin kyllä siihen nopeasti tottuu.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  23. #23
    Lainaa mikok kirjoitti Katso viesti
    liekkö hyvä kampe? onks kellää kiinni?
    Eilen sain ton rokressiivisen kahvan kiinni. Ja aika hyvät tuli mummon hampaista...mulle ainakin välttää.

    Nyt toi SMT on ihan siedettävä peli kulmankierrossakin. Varmaan parhaat 25€ mitä tuohon vehkeeseen olen sijoittanut.
    KTM 1290 Super Adventure S
  24. #24
    Lainaa SB2 kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen vaihtamaan taakse isomman tai eteen pienemmän rattaan niin helpottuu tuo alle 30 vauhdissa ajaminen huomattavasti, itellä takana +2 piikkiä ja ajattelin vielä tihentää välejä. Pyörä myös säädätettiin minkä jälkeen ajaminen mukavaa jo 2000 rpm kohilla. Kaasu on kuitenkin on/off mikä on huono puoli esim. mukulakivikadulla.
    Riittääkö SMT:ssä alkuperäisen ketjun pituus jos laittaa taakse +2. hammasrattaan?
    (En aio eturatasta vaihtaa pienemmäksi.)
  25. #25
    Miten lc8:ssa saa tyhjäkäynnin säädettyä sopivaksi? Nyt on kylmä tyhjäkäynti liian matala ja vastaavasti lämpimänä melkein 2000 rpmää. Muuten menettelee mutta kylmäkäynnistyksessä on ongelmia, joutuu avittamaan kaasulla hiukan.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  26. #26
    Rundikello näyttää sellaset 200 rpm liikaa vakiona.

    Pitäis lähtä käyntiin kun pyörittää ilman kaasuun koskemista. Nyt viileemmällä huomaa että ruisku vaatii sahaamista sek- puolitoista kun lämpimällä lähti kertapotkulla. Vanha kaasari lähti ryypyllä heti kun vain akku jakso pyörittää alle -10 keleillä. Jos efi ei kevyesti käynnisty siinä on vika.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  27. #27
    Lainaa kotterokuski kirjoitti Katso viesti
    Miten lc8:ssa saa tyhjäkäynnin säädettyä sopivaksi? Nyt on kylmä tyhjäkäynti liian matala ja vastaavasti lämpimänä melkein 2000 rpmää. Muuten menettelee mutta kylmäkäynnistyksessä on ongelmia, joutuu avittamaan kaasulla hiukan.
    Oliskohan jotain häikkää joko kaasunasennon tai jonkun lämpötilan anturissa. Mitään varsinaista säätöä tyhjäkäynnille ei ruiskupelissä ole, ei muistaakseni edes TuneEcussa. Ehkä joku ilmavuoto vois myös tuollaista saada aikaan. Normaalisti moottorinohjaus säätää tyhjäkäyntiä lämpöjen mukaan, ja siis alemmas lämpimänä
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  28. #28
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kotterokuski kirjoitti Katso viesti
    Miten lc8:ssa saa tyhjäkäynnin säädettyä sopivaksi? Nyt on kylmä tyhjäkäynti liian matala ja vastaavasti lämpimänä melkein 2000 rpmää. Muuten menettelee mutta kylmäkäynnistyksessä on ongelmia, joutuu avittamaan kaasulla hiukan.
    TPS elikkäs kaasunasentoanturin voipi vaatia kalibroinnin.
    Superbike #7
  29. #29
    Lisäystä ed. viestiini:
    Erilaisten yhteensattumien vuoksi tuota sinetöityä ruuvia, millä se vivusto säätyy, oli menty ruuvaamaan ja lopputulos on edellä mainittu. Tyhjäkäyntiresetointi ei oikein ole korjannut tilannetta, koska yön jälkeen käynistäminen vaatii hiukan kaasua, jotta jaksaa pysyä käynnissä. Hankala pura, ruuvaa, kokoa ja testaa homma alkaa hiukan turhauttaa. TPS:hän pitäisi saada kalibroitua jotenkin. Jos sitä ei itse saa kohdalleen, mikä paja olisi sopiva hoitamaan ko. homman?
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  30.  
  31. #30
    Tarkennetaan hiukan, tarkoitatko sinetöidyllä ruuvilla sitä millä säädetään vivuston synkkaa vai TPS:n kiinnitysruuveja? Joka tapauksessa tarvitset TuneEcun tai vastaavan jolla voit tsekata synkan ja TPS voltit.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen