Voihan p**keleen kevät sentään. Mulla oli etumaski irti n. kuukauden verran ku vein ne pienet poskipalat muitten muovien kanssa maalaukseen. Eilen maski takas kasaan ja ajokamat päälle. No, eipä vaan lähde käyntiin. Kierrättää starttia ja lähtikin pari kertaa käyntiin ku pitkään sahas. Sammu n. 2-3 sekunnin kuluttua ihan kuin jostain katkasimesta ois sammuutanu. Eli ei siis sellanen perinteinen hyytyminen vaan laakista sammuksiin. Loppuhan se akkukin sitte siinä sahatessa ja nyt on sitte akku ladattu taas täyteen.
Mikähän hitto siinä nyt on. Mittari tekee ihan normit moovit ku panee virrat päälle, eikä mitään ylimäärästä valoa pala. Ei vaan lähe käyntiin.
KTM-anan kaa mietittiin että voisko olla ajonesto, mutta antaisko se sillon pyörän käynistyä ees toks pariks sekunniks.
Kyllä nyt korpee. Kellään mitään ideoita, vai pitääkö lähtee roudaamaan huoltoon.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Englannin foorumilla joku ehdotti, että voisko olla tilt switch, mikä sammuttaa koneen ku se menee kyljelleen. Josko se ois jääny jumiin tai oon laittanu väärin kiinni. Kuulemma löytyy etumaskista. Kellään hajua miltä näyttää?
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Ainakin Apriliassa tuo on (käsittääkseni) sellainen musta hiukan tulitikkulaatikkoa isompi boksi, joka käänneltäessä "helisee" (ilm. kuula sisällä) ja jossa on teksti "this side up" - toki on todennäköistä, että noita on erilaisia, mutta jos on jotain apua.
Retired
Kiitoksia paljon, tuo vahvisti epäilykseni mikä tuolla on ko. vempain. Mulla on siellä kanssa sellanen musta tulitikkuaskin kokoinen boxi, jossa luke up. pitääpä sitä käydä vielä ihmettelemässä, sillä sekin oli irti kun purin maskin.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Ja siinähän se ongelma oli. Olin laittanu sen just väärin päin. Nyt toimii ku kello. Tuhannet kiitokset avusta!!!!![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Tämä todistaa taas kerran teorian: "Jos sen voi laittaa kahdella tavalla paikoilleen, menee ensimmäinen yritys varmasti väärin."(Marshal @ Huhti. 10 2010,15:44) kirjoitti
![]()
Superbike #7
Todellaki(Nitrous @ Huhti. 10 2010,15:57) kirjoitti
Fiksuna kasailin sitä valomaskia sylissä ja olihan se näköjään liian vaikeeta hahmottaa missä asennossa se pötikkä tulee olemaan kun maski on kiinni ja paikoillaan.
Onneks tuol Lontoon foorumilla joku kekkas ton mahdollisen vian. Voi olla nimittäin että vikaa ois etitty aika kauan huollossa. Melko huomaamaton se katkaisija ja ei kyllä varmaan tuu ekana mieleen.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ekat savutkin jo kävin ottamassa.
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Voi poijjaat! *On nää Kotkat hienoja laitteita. Itsekkin olisin jo varmasti laittanut ko boksin väärin päin jos omassa sellainen olisi. *Hienoa sekä nopeaa toimintaa orggilaisilta *että saatin marshalin herttua takaisin elävien joukkoon.
KTM 950 SM R -07
Eipä kestä. Kiva olla hyödyksikin foorumilla välillä, kun yleensä vaan kyselen (tyhmiä).(Marshal @ Huhti. 10 2010,15:44) kirjoitti
![]()
Retired
Hienoa!
Pakko kirjoittaa tämä, pääasia tietysti on että herra tai nimimerkki "Marchall" sai laitteensa kuntoon.
Mutta, hän kiitti avusta, oli kohtelias!
Ennenkaikkea hän kertoi missä oli vika ja miten korjaantui, koska valitettavan usein ei kuntoon tulemisen koko tarinaa, tapahtumahistoriaa, *kerrota, jää auttajille sellainen olo että ei viitsi toista kertaa enään auttaa ja neuvoa. Olen aika monta tarinaa kirjoittanut eri foorumeille ja aina tämä lopputulos tahtoo olla sama, välinpitämättömyys ja oman edun tavoittelu, valitettavasti. Toivonkin että asia otettaisiiin nyt vakavasti.
En yleistä, täällä on kyllä monia mukanaeläjiä kyllä, mutta siitä huolimattakin uskallan olla tätä mieltä.
Terv, Hannu
Itsehän olen niin anaalinen, että olisi 100% varmasti tullut laitettua boksi oikeinpäin ja viisi kertaa vielä kireelle - löysälle - kireelle - onko oikea kireys - löysää - vähän kiristystä kikkailua ennenkuin olen tyytyväinen.(ktm-ana @ Huhti. 10 2010,20:10) kirjoitti
Laita Marshal kuva pyörästä vai oliko kyseessä joku kolarikorjaus?
Pyörä pesty tänään eikä sen jälkeen ole käynnistynyt.
Bensapumppua kokeiltu letku irti, kaaressa lentää pensaa, eli toimii.
Huikkaa suoraan kurkuille antaessa hörähtää.
Suuttimille ei tule virtaa?
Edit:
Lähti pari kertaa käyntiin, sitä ennen olin ravistellut starter interlockia:
http://www.motokeidas.com/shop/tuott...RTER-INTERLOCK
Maskin takaa löytyy, liekö vaikuttaa millään tavalla polttoaine-puoleen?
Palikan kun irroittaa, ei starttaa ollenkaan.
------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT 2:
Akun kenkä irti tunnin verran, sen jälkeen helposti käyntiin 3 kertaa.
Siitä 5 min eteenpäin, uusi starttaus, toinen pytty hörähtää hetken ja reilut savut putkista.
Nyt loppui ymmärrys, maanantaina pajalle.
---------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT 3:
Lähti käyntiin, ajettu 20km sitten sammutettu. Sitten kärrillä kotiin.
Ecu?
----------------------------------------------------------------------------------
EDIT 2015.
Tämä vika korjaantui ECU:n nollauksella.
Viimeksi muokannut: Bushwack; 09.04.2015 klo 23:07.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Ei liity suoraan edelliseen vikaan, mutta...
...Duke ei lähtenyt talven jäljiltä käyntiin vaikka vajaan vuoden vanha akku ja täyteen ladattu.
Avain oli ollut virtalukossa koko ajan, kokeilin toista avainta ja laakista käyntiin!
Liekö mennyt ajonesto päälle sen takia että avain oli virtalukossa kuukausia
ja toinen avain on ilmeisesti eri koodilla ja avasi ajoneston?
EDIT:
Tähän löytyi syylliseksi maskin takana oleva asentoanturi, ilmeisesti.
Ei lähtenyt kummallakaan avaimella käyntiin, sen jälkeen nostin pyörän jalalta pystympään
ja ravistelin sarvista. Sitten pamahti käyntiin.
Viimeksi muokannut: Bushwack; 11.04.2015 klo 15:59.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15