Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 40:een 40:sta
  1. #31
    Vivuston säätöä. Tarvii varmaan tehdä pikkutankki jolla vois sitten säätää sitä pyörän käynnissä ollessa, vai onko muuta mahdollisuutta. Muutenhan kone toimii hyvin, mutta se yön yli seisominen ja sen jälkeen käynnistys. Pienestä on kiinni. Jos ei muuta keinoa löydy, niin pitää vaan jumpata ja yrittää pikkuhiljaa saada se kohdalleen. Edellyttäen, että sen yleensä saa tuolla vivuston säätämisellä kohdalleen.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  2. #32
    Tuo ruuvi säätää synkkaa eli takapytyn kaasuläpän asentoa verrattuna etupytyn vastaavaan. TuneEculla näet kummankin pytyn alipaineen ilman erillistä synkkamittaria. Tai sitten laitat mittarin niihin samoihin letkuihin jotka menee kotarin sensoreille. Ihan oman tankin voi viritellä käyttöön jos haluaa käydessä säätää, airbox pitää tällöin olla auki. Tai sitten sammuksissa säätää esim 1/8 kierrosta, laittaa sen verran kasaan että saa tsekattua paineet ja laskee siitä paljonko pitää vielä säätää. Mutta joka tapauksessa tuo säätö pitäisi saada niin että molemmissa pytyissä on samat imut.

    Synkkauksen jälkeen sitten tarkista TPS, etummainen pitäisi lämpimänä tyhjäkäynnillä näyttää noin 0.6 volttia. En ole itse sitä säätänyt kotarista mutta yleensä sen kiinnitys on semmoinen että kun ruuvit löysää niin sitä pystyy hiukan kiertämään. Kotarin toinen TPS käsittääkseni vaikuttaa vain toisioläppiin mutta ei ole varmaa tietoa.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  3. #33
    No, nyt on jumpattu ja säädöt on melko kohdallaan. Viimeiseksi vielä tyhjäkäyntiresetointi tänä aamuna.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  4. #34
    Lainaa kooma kirjoitti Katso viesti
    Tuo ruuvi säätää synkkaa eli takapytyn kaasuläpän asentoa verrattuna etupytyn vastaavaan. TuneEculla näet kummankin pytyn alipaineen ilman erillistä synkkamittaria. Tai sitten laitat mittarin niihin samoihin letkuihin jotka menee kotarin sensoreille. Ihan oman tankin voi viritellä käyttöön jos haluaa käydessä säätää, airbox pitää tällöin olla auki. Tai sitten sammuksissa säätää esim 1/8 kierrosta, laittaa sen verran kasaan että saa tsekattua paineet ja laskee siitä paljonko pitää vielä säätää. Mutta joka tapauksessa tuo säätö pitäisi saada niin että molemmissa pytyissä on samat imut.

    Synkkauksen jälkeen sitten tarkista TPS, etummainen pitäisi lämpimänä tyhjäkäynnillä näyttää noin 0.6 volttia. En ole itse sitä säätänyt kotarista mutta yleensä sen kiinnitys on semmoinen että kun ruuvit löysää niin sitä pystyy hiukan kiertämään. Kotarin toinen TPS käsittääkseni vaikuttaa vain toisioläppiin mutta ei ole varmaa tietoa.
    990 advessa (LC8) synkka on helppo säätää tuneeculla koneen käydessä kun tankit sijaitsee sivussa, ja ilmanputsarikotelon saa päältä auki, senkun kääntelee ruuvia ylhäältäpäin.

    mutta siinäkin tuo TPS on tosi hankala säätää, jos ei tee muutosta sen kiinnitysruuviin.
    alkuperäinen on torx-kannalla, ja koko kotelon yms. joutuu irrottamaan että saa sen ruuvin sivusta päin näkyviin ja löysättäväksi.
    kun ruuvin vaihtaa tavalliseen kuusiokantaiseen, saa ruuvin löysättyä lenkkiavaimella ylhäältäpäin, ja TPS-anturin sitten käännettyä oikeaan asentoon suoraan ylhäältä, samalla kertaa kun ruuvailee sen synkan kohdilleen.
    koska ruuvin kanta on käytännössä pienessä kolossa, sen kannan alle pitää vielä laittaa täytteeksi pari prikkaa tai ylimääräinen mutteri, jotta se nousee vähän esiin ja sen saa avattua lenkki/kita-avaimella.
    paikka on ahdas, mutta kun sopivasti sovittelee, niin se käy helposti.

    TPS on tosi herkkä ja tarkka siitä asennon säädöstä, se on syytä laittaa tasan 0,60 V (EFI, ei kaasutin), se toleranssi 0,56V-0,64V tarvitaan siihen että TPS pysyy 'aisoissa' lämpötilan vaihteluissa.
    mulla se oli 0,65V ja moottorin tyhjäkäynti putoili ajellessa satunnaisesti ensin 1000RPM:ään ja sitten 500RPM ja sitten sammui, ja se oli pirullista arpapeliä ajella liikenteessä...

    nyt säädön jälkeen ei ole sammunut kertaakaan.

    L
  5. #35
    Kannattaako vakio superduke leo vincen slipareilla käydä säädättämässä? Tuleeko sen käytökseen suuri muutos? Jotenki nyt tän kauden tuntunu siltä, että pyörä käyttäytyy hieman rauhattomammin matalilla kierroksilla (alle 4000) ku aikaisemmin.

    Mitä dynossa säätäminen suunnilleen maksaa? Pitäis jostain PK-seudulta tai lähistöltä löytää sellaine paja, joka sais TuneECU:lla pyörän kuntoon. Löysin ainaki http://www.gatemania.fi -firman joka näyttis tekevän noita hommia.

    Lisäks tuohon vois ehkä tehdä tuon 2&3 vaihteen rajoittimen poiston.
  6. #36
    Lainaa lp_ kirjoitti Katso viesti
    Kannattaako vakio superduke leo vincen slipareilla käydä säädättämässä? Tuleeko sen käytökseen suuri muutos? Jotenki nyt tän kauden tuntunu siltä, että pyörä käyttäytyy hieman rauhattomammin matalilla kierroksilla (alle 4000) ku aikaisemmin.

    Mitä dynossa säätäminen suunnilleen maksaa? Pitäis jostain PK-seudulta tai lähistöltä löytää sellaine paja, joka sais TuneECU:lla pyörän kuntoon. Löysin ainaki http://www.gatemania.fi -firman joka näyttis tekevän noita hommia.

    Lisäks tuohon vois ehkä tehdä tuon 2&3 vaihteen rajoittimen poiston.
    Ei nyt välttis dynossa tarvii käydä säätämässä, vaikka siellä sen saisikin "just kohilleen", mutta kartat ehdottomasti kannattaa vaihtaa putkien jälkeen. Tulee seokset ainaki hyvälle mallilleen. Itse laitatutin Vantaan BikeWorldissa aikanaan omaan Dukeeni leovincen pönttöjen jälkeen akran kartat. Toimii muillakin putkilla kuin akran, koska seokset noissa tulee aikaslailla samanlaiseks eri valmistajilla vrt. vakioröörit. Tasaantu nimenomaan tuo ala ja keskialue vähän karttojen jälkeen, ja seoksetkin meni paremmaks kun ei lyönyt enää satunnaisesti liekkiä putkesta. Maksoin BW:ssä muistaakseni 75€ niistä akran kartoista. Odottaessa teki kun paikanpäällä kysyi, aikaa meni noin 10min.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  7. #37
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt välttis dynossa tarvii käydä säätämässä, vaikka siellä sen saisikin "just kohilleen", mutta kartat ehdottomasti kannattaa vaihtaa putkien jälkeen. Tulee seokset ainaki hyvälle mallilleen. Itse laitatutin Vantaan BikeWorldissa aikanaan omaan Dukeeni leovincen pönttöjen jälkeen akran kartat. Toimii muillakin putkilla kuin akran, koska seokset noissa tulee aikaslailla samanlaiseks eri valmistajilla vrt. vakioröörit. Tasaantu nimenomaan tuo ala ja keskialue vähän karttojen jälkeen, ja seoksetkin meni paremmaks kun ei lyönyt enää satunnaisesti liekkiä putkesta. Maksoin BW:ssä muistaakseni 75€ niistä akran kartoista. Odottaessa teki kun paikanpäällä kysyi, aikaa meni noin 10min.
    Jeps, tuossa on akran kartat. Todella selvä ero verrattuna vakiokarttaan... mutta haluaisin vielä tasasempaa kulkua. Tai sit oon vaan tulossa vanhaks :P
  8. #38
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Ei nyt välttis dynossa tarvii käydä säätämässä, vaikka siellä sen saisikin "just kohilleen", mutta kartat ehdottomasti kannattaa vaihtaa putkien jälkeen. Tulee seokset ainaki hyvälle mallilleen. Itse laitatutin Vantaan BikeWorldissa aikanaan omaan Dukeeni leovincen pönttöjen jälkeen akran kartat. Toimii muillakin putkilla kuin akran, koska seokset noissa tulee aikaslailla samanlaiseks eri valmistajilla vrt. vakioröörit. Tasaantu nimenomaan tuo ala ja keskialue vähän karttojen jälkeen, ja seoksetkin meni paremmaks kun ei lyönyt enää satunnaisesti liekkiä putkesta. Maksoin BW:ssä muistaakseni 75€ niistä akran kartoista. Odottaessa teki kun paikanpäällä kysyi, aikaa meni noin 10min.
    Se valmiin kartan laittaminen sinne on lähes yhtä tyhjän kanssa kuin vakiolla ajaminen. Saattaa olla kohdallaan tai sitten ei. Ainut tapa saada se kartta sinne tontille on käyttää mopo dynossa. On ihan normaalia, että yksilökohtaisten erojen takia tuollaista valmista karttaa joutuu toisessa rikastamaan reilusti kun toisessa yksilössä taas joutuu vetämään laihalle päin. Dynosäätö kunnolla tehtynä maksaa jonkun 200-300€. Eli jos on valmis maksamaan 75€ täysin tyhjästä niin ei tuo reilu satku tuon päälle kunnolla tehdystä työstä ole juuri mitään.
    Superbike #7
  9. #39
    Miksi maksaa niistä kartoista kun netistä saat kaikki mahdolliset kartta vaihtoehdot ja tuneeculla uppaat pyörään. Vaatii sen ktm välikaapelin, minkä saat alle tuon hinnan mitä maksat BW:lle. Toki pyöräkohtainen hienosäätö ei onnistu kuin dynossa.
  10.  
  11. #40
    Onhan tuo sentään "rehtiä peliä".
    Kartta sulle, pikkuraha mulle ja sinnepäin sitte hommat.

    Hieman toisenlaiseksi tuo "osaamisen/palvelun" myynti muuttuu
    siinä vaiheessa, kun heitetään imaistu kartta sisään, printataan
    täyskaasuvedosta lappu ja otetaan raha täydestä "säätötyöstä".

    Ei ole ihan yksi eikä kaksikaan "säädettyä pyörää", jotka on
    sitten päätynyt ihan oikealle "sepälle"...... ja todettu vain
    edellä mainittu tehdyksi.
    Niin mettässä on koko värkki kun voi olla vaikka se täysveto
    olisikin "sillä suunnalla".

    Asiakkaan kannalta on aivan sama, onko kyse osaamattomuudesta,
    laiskuudesta, vai pelkästä härskiydestä..... tai kaikesta yhdessä.

    Eikä tuossa nyt ole kyse "mielipide-eroista taiteilijoiden kesken" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12