Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Tulossa piakkoin stooria kun vain saan nuo ajosaappaat riisuttua. Mutta kyseessä siis Fly & Ride economy-"modella", startti ja paluu samasta pisteestä, Barcelonasta. TÄLLÄINEN hieman yli 850km:n rundi kyseessä ja aikaa su-to. (4 ajopäivää).

    Tarkoitus: Nähdä ja kokea Andorra 4:llä lomapäivällä vaikka viimeisenä päivänä, torstaina, alkaa Espaniassa yleislakko joka viimeksi vuonna 2010 oli mittasuhteiltaan sellainen että poliisiautoja poltettiin, kauppoja ryösteltiin ja barrikaadit olivat kaduilla. Useita ihmisiä pidätettiin yms....Spanialaiset ja Madrid, Barcelona ovat tuollaisessa tilanteessa aika "HOT"

    Andorrasta menty aiemmin parit kerrat aina jostain läheltä mutta varsinaisesti ei itse maa aikaisemmin kohteena, nyt korjataan tilanne ja selvitetään samalla onko se edullinen tai peräti verovapaa "ostosparatiisi" satunnaiselle seikkailijalle tms.? Löytyykö lunta skimbaajalle tai edes korkeita paikkoja? Mikä on tiestön kunto? Ja kuinka tiukat on rajamuodollisuudet, vai onko niitä edes?

    Stooriin lisätään kuva-albumit sekä muutamat ajosessiot (GoPro), jotta halukkaat pääsevät "kyytiin".


    Laitetaan jo alkuun parit...:








    Viimeksi muokannut: mchuurre; 30.03.2012 klo 18:34.
  2. #2
    Tosi siistiä pätkiä. Tuntui kuin ite olisi ollut paikan päällä.
  3. #3
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    Tosi siistiä pätkiä. Tuntui kuin ite olisi ollut paikan päällä.
    Kameran paikka ei ole kypärässä!
    Meinaa pudota tuoliltakun tommosia katselee.
  4. #4
    Tais muuten olla kypärässä. Ruuvattu varmaan kattoon.
  5. #5
  6. #6
    Lainaa makehut kirjoitti Katso viesti
    Tais muuten olla kypärässä. Ruuvattu varmaan kattoon.
    makehut:ille Bingo ! on kattoon ruuvattu jota pidän ylivoimaisesti parhaana paikkana koska kohteen saa kuvaan katsealuetta siirtämällä vs. kiinteä pärrä-asennus.

    Laitan tähän vähän nurinkurisesti viimeisen matkapäivän "tärkeimmän" linkin ensimmäisenä, eli koska tuo Espanjan yleislakko tiedettiin tulevaksi oli tiettyä "jännitystä" ilmassa mm lentokenttäbussien, taksien ja varsinkin tuon paluulennon suhteen Barcelona- Helsinki (norwegian). Eli suomen suurlähetystön SIVUT. Puhelinsoitto norwegianin toimipisteeseen ei tuottanut muuta tulosta kuin että: "lento lennetään jos ei mitään muuta ilmoiteta", että kännykkää käynnistettäessä oli ne turhat mainosviestit sikäli "ärsyttäviä", eikä vielä lentoasemallekkaan saavuttuani, taululla näkyvä lento HKI:iin ollut varmaa koska lähtöaulaan ilmestyi liuta kovaäänisellä rytmikkäästi huutavia lakkolaisia ja satunnaisesti lähtevien lentojen taululle "Cancelled" -merkintöjä..

    No, onnekseni paluulento sujui ongelmitta, eli ground-service pelasi kentällä ainakin tälle lennolle.

    Vuokrapärrän löytäminen Barcelonasta ei ollut helppoa. Toki muutama bemarikin olisi ollut saatavilla mutta aivan "sika-hintaan", eli ei mitään Costa de Sol:in 50 - 70€ tasoa, vaan yli 120 € / vrk vähintään ! Sitten ne lukemattomat vuokraussivut joiden kautta lähetin kyselyitä eivät koskaan edes vaivautuneet vastaamaan, liekkö osoitteet olleet enää toiminnassakaan ? Toisekseen, mitä järkeä olisi maksaa 500 -600 € neljästä ajopäivästä jos 300cc:n scootterin saisi 150 €:llä ? Sitäpaitsi, 3 vikkoa aiemmin Kvalsundissa saatu 220 €:n sakko piti jollain konstin saatua "kuoletetuksi"...Nyt oltiin menossa Barcelonan kapeille ja ruuhkaisille kujille sekä Andorran mutkateille, jossa pieni koko ja keveys olisi pelkästään eduksi, (....juu on jutailtu mm K1200LT:llä alppiteillä eli massan paino tiedetään...) Siispä ne lukijat joiden mielestä moottoripyöräilijän (~ohjastajan, tai mitä meitä nyt sitten olikaan), tulee e h d o t t o m a s t i aina ajaa, vain ja ainoastaan mp:llä, voivat lopettaa juttuni seuraamisen tähän - kiitos !

    Vastaavasti ne lukijat jotka ovat kanssani samaa mieltä että kaikkia pitää kokeilla paitsi niitä kahta asiaa: 1. ruotsalaisia kansantanhúja - ja sitä toista, jota en enää millään muista, tervetuloa seuraamaan polvituetta ajelua mutkateille Andorraan
    Täytyy tosin myöntää että IKINÄ en ole aiemmin bensatankittomalla mopolla saati scotterilla ajanut ja jos joku muu, kuin minä itse sitä itselleni olisi joskus ehdottanut, olisin nauranut ja käskenyt kiireesti lähtemään takavasemalle, tms.



    Kaikki muuttuu, jopa meikäläisen ajatusmalli Tourinki-ajamisesta.... Suurella mielenkiiinnolla odotan BMW:n uusien (luetaan: tehokkaiden) scoottereiden koeajopäiviä !

    Tähän ensimmäinen KUVA-ALBUMI/ Olkaapa hyvät

    Economy-mode tarkoittaa että lento varataan n 3-4 kk:tta etukäteen ja olihan se meno peräti 59 euroa, kun ei oteta muuta kuin käsimatkatavarat. Norwegian on aina ollut siitä hyvä yhtiö ettei kypärin kanssa ole ollut ongelmaa, sinne sisälle sitten kamerat hanskat ym:t niin silloin ei tarvitse enää muuta kuin se "normi" lentokoko-kassi mukaan niin kaikki tarvittava onkin matkassa. Economy-pärrän vuokraukseen kuuluu lisäksi vuokraus hinnan - tai ainakin vuokrausajan tinkiminen. Tässäkin tapauksessa su-ke monet laskevat vuokra-ajaksi 4 päivää kun se oikeasti on 3. (vrk =24 h). Tosin ulos 10:30 mutta palautus 19:30 siitä tuo 3.5 vrk:tta.


    Tinkattu hinta 3.5 vrk = 150 € 250e:n takuusummalla, sis vapaat km:t, kypärä (en tarvinnut), ajonestolaite (lukkosysteemi tankoon..

    Oma pärrä kun on Málagassa huilailemassa niin ajomatka sieltä Andorraan olisi ollut liian pitkä 4:llä lomapäivällä joten Barcelona on parempi starttipaikka. Vuokrapärrä oli siis otettava ja scootteri sai siis kelvata, olihan tuollainen 300cc:n peli kuitenkin piikkiä nopeampi ja automaattina varsin kätevä ruuhkissa ajella. Meininki oli saada peli heti alle, nopeasti Sagrada Familian
    kiertäminen ja sen jälkeen heti kohti Andorraa jossa vähintäin yksi yöpyminen.



    100 vuotta rakennettu ja valmiina 2045 tai sitten joskus -man´ana ?
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 01.04.2012 klo 16:23.
  7. #7
    Upeita maisemia ja mutkapätkiä taas! Onko laittaa kaupunkinäkymiä itse Andorrasta.
    https://reissu.org
  8. #8
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Upeita maisemia ja mutkapätkiä taas! Onko laittaa kaupunkinäkymiä itse Andorrasta.
    On on, tosin mistä niistä?

    Tässä joitain (albumi I:stä ja toki voin ladata lisääkin) ja YouTube:een voin ladata kun kerta kiinnostaa!





    No sitten liikkeelle. Sitä ennen kuitenkin virran ulosoton asennus navigaattoriani varten joka Ludon (vuokraaja) mukaan ei olisi mahdollista....? No -lähdin etsimään akun sijoitusta ja sieltä kojetaulun alta, hansikaslokeron pohjalta se löytyikin, helposta paikkaa ja ei muuta kuin yksi muovilevy pois paikoiltaan. Sieltä se geeliakku (lappeellaan) paljastui ja ei muuta kuin mukanani tuomat kaapelit paikoilleen ja hansikaslokero kiinni. Siihen vain Navigon kiinni ja kohti Sagrada Familia -kirkkoa. Ai niin -mihinkäs laukku ja muut tavarat, no tietysti penkin alle. Aivan uskomattoman suuri tavaratila sieltä löytyykin ja vieläpä valaistu.

    Scootterin ohjastaminen oli outoa kun ei jaloilla tee mitään! Toisekseen, kytkimellä hoidetaan takajarrua mutta kaikista oudointa on tuo p u u t t u v a p o l v i t u ki !! Tulee ihan "tyttömäinen" olo ....vain hame puuttuu ja laukku ohjaustangosta ! Ei sillä, kyllähän tuolla nopeammin lähdöt valoista ja risteyksistä saa kuin kotiloilla ja suorilla kulkee sen 130km/h mutta pienipyöräisenä (13") kyllä joka ikinen katukivi sekä kaivonkansi löytyy ja tuntuu käsissä asti - kun ei tuo keulakaan mikään Öhlins ole, niin rento ja heppoinen.....

    Mutta aivan ohjuksina tuolla väylillä näillä scoottereilla painetaan menemään ! Molemmin puolin ja aivan mistä raosta vaan pääsee, kuten kohta minäkin.. On se kumma juttu miten "lojaalista" ja "tunnollisesta" mp-ohjastajasta tulee "katuvilli- bompperi-bandidos" scootterihemmo 4.3 minuutissa . Mikäs mennessä kun ei sivulaukkuja tms. miksi pärrä olisi leveä, (Vrt LT). Kirkko löytyy nopeasti ja parkkeeraus vielä nopeammin, mitä kun risteyksissä on erikseen "Motos" -parkkiruutuja tai vaikka ei olisikaan niin suoraan vaan kadulle tai liikkeen oven eteen sivutuelle. Se on silloin siinä. Ei siis mikään ihme että miljoonakaupungeissa tuollainen SYM-300GTS, tai vastaavat ovat suosittuja kapineita.

    Kierros Familian ympäri ja totean että jonoa on niin paljon ettei ole mitään syytä jäädä odottamaan vuoroaan. Täytyy tulla seuraavaan kerran heti aamusta aikaisin jos tuonne sisälle meinaan päästä. On se vaan niin erikoinen rakennus ettei kukaan taida varmuudella tietää milloin se oikein valmistuu, eikä toisaalta sitäkään, minkä näköinen siitä loppupeleissä tulee. On vasta 100 vuotta rakennettu. Kypäri päähän ja jatketaampa matkaa....



    On se uskomatonta muuten kuinka paikalliset sénoritat pystyvät punaisen valon aikana vastaamaan kännykkätekstiviesteihin, vetämään uudet mascarat, tai sitten ainakin tarkistamaan huulipunat ja silti lähdetään viivalta liikkeelle ennen kuin valot ovat vihreällä!


    Ja tästä ALBUMI II kehiin,
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 02.04.2012 klo 16:53.
  9. #9
    Barcelonasta siis kohti Andorraa jonne pyyhkäisy saman vrk:n aikana, nooo -mahdollista tai ei sitä ainakin lähdin yrittämään. Mutta mitä reittiä? No, valinta oli oikeastaan yllättävän helppoa koska jo kotona tsiigailin Spanian (Michelin)karttaa tarkemmin jossa oli nuo maisematiet merkitty vihreällä. Toisekseen, lokakuussa kun vein RT:ni tuonne etelään tulin juurikin tuolta Bourg-Madamen kautta E-9 tietä (Route Europeenne 9) aina Manresaan asti (ja sittemmin Zaragozaan) joten valitsin Manresasta luoteeseen lähtevän C 55:n joka muuttuu myöhemmin LV-4241:ksi ja tuo olikin aivan oikea valinta ! Upeita näkymiä sekä mutkaa hyvällä asfalttipinnalla, tie kohosi ylemmäs ja ylemmäs niin että paikka paikoin tien molemmin puolin oli lumikasoja jotka aura-auto oli käynyt jossain välissä siivoamassa ojien pohjille. !

    Välillä sopivasti vuoristolähteitä vesipullon tankkausta varten jota paikallisetkin näyttivät runsaasti tekevän. Olihan se +20´c varjossa niin vettäkin meni. Scootterin lämmöt eivät kuitenkaan noista nousuista eikä lähes 6000rpm kierroksista ollut millänsä ? Alkuun epäilinkin että olisi ilmajäähdytys tuossa mutta ei, kyllä siinä selvä jäähdytin oli etupyörän takana. 6:sta palkista lämpömittarí jäpitti koko ajan toisessa alimmaisessa, että hyvin tuo pieni kone jäähtyi! Alkoi tulemaan kotiloita sukset katolla vastaan, osalla lautaa, osalla murtsikkaa, eli lumialueita lähestyttiin.....pitäisiköhän itsekkin pistäytyä lautailemassa?

    La Seu d´Urgellin kylää lähestyessäni aloin kyselemään eri majoitusvaihtoehtoja. Edullisin olisi ollut vain 10 €, huivipäinen pyykkiä ripustava mummo sen minulle ilmoitti, mutta kuulemma voisi olla viileä yö kun huoneessa ei olisi ollut lämmitystä. No sitten tuli kierrettyä myös muutamat "High Quality"-hotellit mutta en ollut valmis maksamaan yli 100 € yöstä -se ei kuulu "economy-mode:een" -ei. Jatkoin kiertelyä ja kaartelua mm retkeilymajan ovikelloa soittelemassa mutta se taas olisi avoinna vasta seuraavan päivänä.. Noo, ei mitään stressiä, mennään suoraan Andoraan ja ehkäpä siellä onkin edullisempaa -ainakin joku joskus niin kertoi ? Matkalla syvällä kanjonin pohjalla takaa lähestyi eräs mp-hemmo rinnalle vierelleni, osoitti katossa olevaa GoPro:ta ja kysyi oliko se päällä? No ei ollut mutta laitoin sen välittömästi koska nyt tuntui ruudin hajua olevan ilmassa, ehkäpä näkisimme kunnon Wheeliet tms. ? Hemmo raotti ja niin lähti pyörä eteenpäin mutta ei édes etunen noussut saati hytti !! Mikähän esitys tuo nyt oli olevinaan?

    Saavuin rajalle. Eipä TÄSSÄ tarvinnut edes pysähtyä ? Luulin että ainakin pysäytetään ja ehkäpä myös penkin alle kurkataan mutta ei siis mitään. Käännän kahvaa ( kun ei voi raottaa ) ja kohta tulee ensimmäinen bensa-asema vastaan. 1.30€ näkyy olevan 95-okt bensa joten tankataampa huomista varten valmiiksi. Huoltamon hyllyt ovat täynnä tupakkituotteita sekä erilaisia suklaita (paitsi fazerin..), mutta ei suklaa ainakaan ollut sen edullisempaa kuin koto suomessa? Tupakista taas en tiedä kun olen 4-t miäs...

    Harmi kun tuo Googlen Street View-kuva-auto ei ole vielä Andorran teitä päässyt kuvailemaan, joten kaikki nyt vastaan tuleva oli "tuntematonta". Mutta, nyt kun hämärä alkoi laskeutumaan laaksoon, tai oikeastaan jo melkein pimeä niin eihän tässä nyt maisemia tunnistaisikaan enää. Tuolla, tuollahan näkyy selvästi Hotel-kyltti ja ei muuta kuin sscootteri oven eteen ja marssin sisälle kysymään vapaita huoneita. Löytyy ja jopa aamupala sis hintaan 40€ -kiinni veti.
    Laukkua noutaessani huomaan hotellin takapuolella pärräliikkeen jossa onkin tuttu pyörä näyteikkunassa. OSSA !
    Juurikin tuollainen oli itselläni aikoinaan! Trial Ossa 350cc, ja oli muuten aiiiiikas peto menemään puolukkametsässä jne. Kuriositeettinä vielä sellainen juttu että kyseinen pyörä oli Yrjö Vesterisen MM-pärrä! (3 x MM -Trial). Pyörän navoissa ja moottorinosissa tarkastusmerkinnät (maalit) ja kaikki vielä tallessa.


    Väritys oli tyylikäs sinivalkoinen eikä kuvan keltainen...


    Tässä ei ole Vesterinen mutta eräs puuhomma- reeni kuitenkin:

    Viimeksi muokannut: mchuurre; 04.04.2012 klo 07:45.
  10. #10
    Onkos nyt niin että......

    Kun mies tulee siihen ikään.... ei ole jalkojen välissä mitään
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #11
    McHuurre se tekee käytännössä sen mistä muut näkee vaan päiväunia. Olemme aidosti kateellisia, noin positiivisessa mielessä.

    Tuosta Gopro-kamerasta, mikä on sen kuvakulma ja -taajuus täydellä 1080-resoluutiolla? Yleensä kameroissa täysi resoluutio saadaan vain pienemmmällä 120-135 asteen kulmalla, ja tieto on hieman hankalasti löydettävissä esitteistä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    McHuurre se tekee käytännössä sen mistä muut näkee vaan päiväunia. Olemme aidosti kateellisia, noin positiivisessa mielessä.

    Tuosta Gopro-kamerasta, mikä on sen kuvakulma ja -taajuus täydellä 1080-resoluutiolla? Yleensä kameroissa täysi resoluutio saadaan vain pienemmmällä 120-135 asteen kulmalla, ja tieto on hieman hankalasti löydettävissä esitteistä.
    GoPro:ssa (Motorsport) on 5 Modea joista pääsääntöisesti käytän n:o 2:sta mm alla:

    Ajelulla Andorran kylätietä etelästä pohjoiseen..

    Elikkäs 2:sta juurikin tuon laajimman kuvakulman (170´) takia jolloin resona on 720p (1280 x 720) eli on kuitenkin HD:tä (Widest HD Video 16:9 @ 30 fps). Jos haluaa kunnon hidastuksia silloin Modeksi 3:nen (60 fps) reson pysyessä kuitenkin samana. Mutta suurimmalla (Mode 5) resolla ( 1080p Full HD ) kuvakulma pienenee 127´:een joten se ei ole paras mielestäni pärräilyyn.
  13. #13
    Noiden numeroiden valossa se menee aika tasapäisesti Contourin kanssa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #14

    Tässä saavutaan iltasella vielä Spanian ja Andorran rajalle... ei niin minkaanlaisia stoppeja....Búeno !


    Hotellin nimi oli Sant Eloi ja luokitus oli *** . Asiallinen huone hintaan 40 € sis tukevan ja monipuolisen aamiaisen. Hyvä startti upealle päivälle ..tosin enhän tuota tulevaa vielä voinut tietää...
    Andorra on "yksi tie" joka mennään joko etelästä pohjoiseen tai päinvastoin. Toki onhan siellä sitten risteäviä -eri laskettelukeskuksille vieviä teitä mutta pääteitä vain yksi (1). Tuon päätien varrella onkin sitten vain muutamia kyliä, tosin välillä saa vaikutelman että koko päätie on vain "yhtä kylää"... Hotellini sijaitsi kylässä nimeltä Sant Juliá de Loria ja siitä seuraava kylä onkin sitten paljon isompi: Andorra La Vella joka sisältää useita pienempiä taajamia. Olikohan tuo sittenkin kaupunki tuo La Vella ! Mutta tiheästi liikenneympyrää, valoja ja kaistoja. Tuolla kaipailinkin jo toista jarrulevyä eteen -ei sillä että mitään läheltä-piti-jutskaa olisi sattunut mutta muuten vaan huomasin ettei yhdellä pienellä levyllä ihmeitä tehdä Tai no, kun kerta tuli puheeksi niin sattuihan taas pari kertaa (2) kun etunen lähti hetkeksi alta. Videollakin se taitaa olla jollakin kun on tie hiukkasen kuurassa ja pienen pieni 13"-etunen ei liukkaalla ole paras mahdollinen....

    Tulin kylään nimeltään Encamp (1300m) ja nyt oli tarkoitus päästä jonkin mäennyppyrän, tms. päälle. Joten SYM parkkiin ja lipun ostoon mars. Sen 7 € kustansi edes takainen matka ja mikäpä siinä, olisihan sitä voinut
    vermeetkin vuokrata kun on ainakin yksi suksi (monoski) tutuksi tullut...



    Nyppylä oli nimeltään Grand Valira 2500m Sesonki tuntui olevan päällä. Venäläisiä oli paljon joten polmotusta riitti. Ylhäällä oli täydellinen laskettelusää, ei tuulta yhtään, vain aurinkoa. Olisi voinut kyllä jotenkin muuten tulla alas kuin hissillä....



    No sitten kun saavuin alas päätin etsiä kirjaston jossa voisin tiedustella netistä oliko tulevan yleislakon vaikutuksista mitään tietoa? Tänään kuitenkin jatkaisin huoletta eteenpäin ranskan puolelle jossa sellaiset kylät kuin Ax-les Thermes, Tarascon sekä St-Girons, tuota reittiä sitten Col Des Aresin kautta takaisin Spanian puolelle ja jossain tulee taas yökin vastaan. Mitään tarkempaa aikataulua kun ei ole se on silloin aivan sama missä sitä yötä jälleen ollaan...

    Eipä ollut Suomen suurlähetystön sivuillakaan mitään uutta. Jatkettiin matkaa sitten kohti Canillon kylää. Tie kohosi ylemmäs ja ylemmäs ja tien varrella olikin aina vaan enemmän ja enemmän lumipaakkuja. Sitten alkoi tulla vastaan myös "unohtuneita" kotiloita lumikasojen alla he hee....pakko ottaa kuva.

    Sitten tuli vaihtoehtoinen mutta motoristille aivan älytön valinta: Tunel d´ Valiran kautta vaiko huipulle? Voih kun vaikea valinta..
    No en sitten heittänyt kolikkoa....vaan jatkoin PARHAALLE "VEIJON ESSOLLE" mitä olen kuunaan nähnyt, tai se millä paikalla se oli !

    Viimeksi muokannut: mchuurre; 08.04.2012 klo 19:30.
  15. #15


    Mikä merkki ja malli ?


    Hmm... tuo oikeanpuolimmainen on ainakin Audi !

    Ja TÄSSÄ se vaikea valintatehtävä: 1 = Tunnelin kautta (Tunel d´Envalira) vaiko 2 = Huipulle 2400metriin.....?



    Huipulla "se" Veijon Esso missä ei tosin pärriä näkynyt ``?



    (Huomaa BMW.Sportbikes.fi:n tarra ? )


    Viimeksi muokannut: mchuurre; 08.04.2012 klo 19:40.
  16. #16
    Tuolta "Veijon Essolta" d´Envaliralta (2400m) alas valuteltuani tulinkin sitten sellaiseen turistirysään Pas de la Casa:aan http://maps.google.fi/maps?q=andorra...,245.1,,0,4.56

    jossa selvittelin eri elektroniikka- ja kameralaitteiden hintoja mutta yllätys-yllätys, aivan samoissa hinnoissa mentiin mitä suomessa. Jopa hiukan kalliimpia. Esim GoPro:n Motorsport 240 € tingittynä ! Éi mikään tarjous! Sama juttu koski sitten Ipod.eja, DVD-levyjä, kelloja ja muita kameratarvikkeita yleensä? Ja kun joku kertoi että Andorrassa olisi halvempaa....

    Lähdin siispä "raottelemaan" alemmas Ranskan puolelle syvemmälle laaksoon. Mutkaa riitti ja oli tuolla joku muukin "raotellut" hiukkasen vaan väärässä paikassa -tai ainakin väärään aikaan, kun oli tuoreita kukkasia tienposkessa ja tolpan varteen ripustettu. Tein U-käännöksen katsoakseni minkä näköinen ja ikäinen kaver oli ollut kyseessä. Noita vaan sattuu... Ei tuossakaan tienkohdaas ollut paljoa mutkaa mutta varmaan oli leikannut ohittaakseen edellä ajavan kotilon ja kauempaa tuo kohta "näyttikin" helpolta mutta ylämäessö ja mutkan takaa toinen on tullut kovempaa ? Who Knows?"......

    Kiersin Andorraa nyt siis pohjoisen puolelta eikä tuolla oikeastaan mitään perin ihmeellistä tullutkaan vastaan. Mutkatietä ja lukemattomia pieniä ja vähän isompia kyliä.

    Mutkatietä


    "Chill-out" -jutailua

    Ainoa mieleenpainuva paikka oli "luolakalliot", eli jos en aivan väärin ranskan kieltä tulkinnut oli tuon reitin varrella euroopan suurimmat luolastot ja osa niistä näkyikin tuolle tielle. Opastuskin olisi ollut jos vain olisin jäänyt odottelemaan. Muutamat pilvet yrittivät kokoontua Pyreneedeiden päälle ja tipat tulivatkin alas, ei tosin montaa, mutta melkein jo luulin että Goret saisivat hommia, mutta ei vieläkään

    Tulin takasin spanian puolellle TÄSTÄ ja oliko sitten tulevan yleislakon syytä vai mitä mutta haulikolla varustetut poliisit pysäyttivät meikäläisen? Kyselin että oliko tuollainen "check" normaalia vastasivat että juu...koska raja oli aivan tässä.

    Viimeksi muokannut: mchuurre; 11.04.2012 klo 10:53.
  17. #17
    Upeita kuvia ja hienoa tarinaa, mutta sen verran tarkennusta, että Vesterinen ajoi maailmanmestaruutensa Bultacolla! Muistaakseni Ykä ei ajanut MM:ää Bultacon lisäksi kuin Montesalla. Sorry viisastelut...
  18. #18
    Lainaa kannonkiertäjä kirjoitti Katso viesti
    Upeita kuvia ja hienoa tarinaa, mutta sen verran tarkennusta, että Vesterinen ajoi maailmanmestaruutensa Bultacolla! Muistaakseni Ykä ei ajanut MM:ää Bultacon lisäksi kuin Montesalla. Sorry viisastelut...
    No kiitos kannonkiertäjä oikaisusta ...Eipä tullut itse aikoinaan tuota asiaa tarkistettua (kun vasta nyt googlettamalla..) , kun myyjähemmo niin väkevästi tuosta Ossasta silloin aikoinaan todisti. BTW mutta jonkun kisavehje se leimoista päätellen oli - ja senyton ihansejasama enää....

    Mutta jatketaampa: ....Policia siis tsekkasi ajokortin lisäksi vuokrapaperit eikä haulikkoa tarvittu laisinkaan, saattoihan olla että pelkäsivät ranskanmaalta tulevaksi "vahvistuksia" ylihuomenna alkavaan yleislakkoon -tiedä sitten, mutta ei meän poliisit nyt kuitenkaan haulikon kanssa maanteillä (vielä) ratsaa Lisäsin scootteriin max-kierrokset (6000rpm) jolloin vauhtia tulikin meilkein 110km/h...eikä jaloilla ollut edelleenkään mitään tekemistä hoh-hoijaa.....alkaa tulemaan ilta ja seuraavassa kylässä ajattelin sitten kysellä noita Hosteleita jotka ovat edullisempia kuin Hotellit.

    Vielha on kylän nimi ja parissa Hotellissa ennätinkin jo käymään kunnes löysin todella kotoisan (Cozy !) ja viihtyisän hotellin:


    Hotel el Ciervo

    Voe mahoton sitä tavarapaljoutta, tuolilen määrää, tyynyä, lamppua etc. etc. ei suoraan sanottuna paikkaa mihin pöly, saati kypärä voisi laskeutua Respan Daniela (romanialainen) kertoikin että omistaja on nainen (kuinkas sattuikaan..?) on itse kerännyt sekä tuonut kaikki tavarat ja tietenkin sisustanut oman mielensä mukaan.....kehui sitten vielä aamiasta miten "erikoinen" se olisi??!! Huone oli todella siisti ja upeasti sisustettu ja hintaa oli 38 € aamiaisineen. Ei huono varsinkaan kun sain vieläpä talon compjuutteriläppärin käyttööni koska sähköpostini ohella kiinnosti edelleen tuo tuleva yleislakko sekä sen vaikutukset paluulentoon.....?



    Tässä muutamat sohvatuolit (ja se aamiaishuone jo olikin sitten kuin jokin kirpputori !)

    Hyvin nukutti mutta "erikoinen" aamiainen vaatikin sitten jo taitoa syödä vain sellaista jonka varmuudella tunsi. Olihan siellä nimittäin AIVAN kaikenlaista sekä vielä enemmän ennennäkemätöntä !?? Oli nimittäin jokaiseen suupalaan, kakunpalaan, keksiin, leivokseen, pullaan, leipään lisätty: a) kuorruttamalla, b) kieputtamalla, c) tikutettu, d) ripustettu, e) väkästelty, f) ties miten liimattu, g) jne, yms, tms. -laitettu lisukkeeksi jos jonkinlaista mutta ilmeisesti syötävää kuitenkin!! Ei varmasti suoraan kaupasta ostamalla ostettua ollut mitään mitä tuolla tarjoiltiin. Ihme paikka -mutta sanon tämän siis positiivisesti. Käykääpä juurikin tuolla jos haluatte yllättää vaimonne joskus mitä hän ei vielä ole missään kokenut

    Oli aika raahustaa kamat penkin alle ja kiinnittää navi imukupilla tuulilasiin. Kohteeksi Unhola jonne ne kaikki asiat joita en enääi muista, sijaitsee.....



    Tuttu mesta ?

    Tie alkoi jälleen nousemaan, eli vauhti hiljenemään vaikka kaasu oli kutakuinkin tapissaan....
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 12.04.2012 klo 15:28.
  19.  
  20. #19


    Nousu jatkuu vaan....



    Liukas pinta tekee tepposet...



    Oli sen verran hyvää pätkää että piti ottaa uusiksi



    Moottorilapio suurille korkeuksille ja puutarhaan..



    Lakipisteessä 2070m ...eikä se ollut mikhään....

    Ski Resort oli juuri auennut ja hissit alkoivat pyörimään, pikkuhiljaa porukoita alkoi kerääntymän parkkialueelle ja sukset mukana suoraan rinteeseen. AIVAN tyyni sää joten mikäpäs tuolla olisi ollessa. Parkkipaikka oli kuitenkin aivan jäinen joten scootterille piti etsiä varovasti huilipaikka kuvausten ajaksi. Jo tuolla tiellä, eräässä kohdin etunen meinasi lähteä alta vaikka en ohjausvirhettä (mielestäni) tehnyt vaan aivan suoraan ajaessani eräässä kohdin se vaan "nytkähti" ja syynä varmaankin oli suola jota tuonne tielle olikin kylvätty. Videolta näkyykin paremmin nuo vaaleammat kohdat asfaltilla....

    Karttani mukaan tämä vuoritie olisi avoinna vasta toukokuun alussa mutta hyvinhän siitä pääsi läpi ja kohta mentiinkin taas alamäkeä ...