Eli Yamaha DT polttaa ajovalopolttimoa (35 W). Ajovalolla on oma puola ja akun latauksella on oma. Molemmista menee kuitenkin johto myös jännitteensäätäjälle. Ajovalohan palaa ainoastaan kun kone käy. Osaako joku kertoa rajoittaako säätäjä myös ajovalon jännitettä vai pelkästään akun latausjännitettä eli onko säätäjä rikki vai voiko puola hajota niin, että syöttää ylijännitettä joka rikkoo polttimon.
FJR -17
Aikoinaan TZR:stä ratkaisin saman ongelman istuttamalla normaalin H4 polttimon nokalle.
Valotehokin parani huomattavasti. Tänäpäivänä kai laittaisin ballastin ja xenonin.
Tarkastaisin myös kaikki johdot/liittimet. Huonokuntoiset liitokset/johdot voi myös aiheuttaa polttimoiden palamista...
sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
Ota yleismittari ja mittaa ensin napajännite akusta kun pyörä ei käy ja sitten ku käy. Käynnissä valot päällä ei sais mielellään ladata yli 14v ainakaan..
Todennäköisesti antaa liikaa virtaa ku polttaa lamppua.