jo viime vuonna kiusannut ongelma nostaa taas päätään. voiko johtua teitten kevätkunnosta, vai mistä, mutta kaikki tien epätasaisuudet tulee läpi stongaan. sellanen kettumainen tärinä, jonka voisi aiheuttaa esim. väärin tasapainotetut renkaat. renkaat olis kyllä tarkotus tasapainottaa varuuks. laakerit pyöriin uusittu talvella. miten vois ongelmaan pureutua?
renkaina metukat ja par tonnia ajetut.
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Paljonko paineita?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
2.9 bar ohjekirjan mukaan oon pitäny..
etuiskarit huollettu viime keväänä
koita miltä tuntuu vaikka 2,7?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Keulan säädöt on 4 / 8-portaiset ja jos ottaa ensin 0-säädöille ja sitten kokeilemalla hakee itselle ja omalle painolle sopivat säädöt. Manuaalissa on ohjeet. Mä oon itse säätänyt niin että ovat asennoissa 2 ja 4. Takapäässä on myös säätö joka pitäis saada balanssiin etupään säätöjen kanssa. Vaikuttavat paljon siihen miten pyörä ottaa epätasaisuudet tiessä.
ZZR 1200 2003
Edellinen ZZR 1100 -92
täytyypi kokeilla noita iskarisäätöjä. mulla on manuaali, eiköhän se siitä
piti heti vilasta noita säätöjä, ja vika taisi löytyä! etuiskareitten jousien esijännitys oli nollassa! prkl....olisiko huollossa jääny säätö kokonaan tekemättä huollon jälkeen....
paluuvaimennus oli 3-pykälässä.
ruuvasin setin 2 ja 4 huomenna kokeillaan![]()
Vähän yli 70 kg eli kannattaa hakea sulle sopivat säädöt. Ei kai onnistu kuin kokeilemalla.
ZZR 1200 2003
Edellinen ZZR 1100 -92
tästä oli paljon apua....esijännitystä voisi vielä lisätä, kun huomioidaan elopaino.... huomenna ollaan taas viisaampia.
njoo, ei enää mitään.. löyty pdf:fä jossa ohje.. jännä että tuosta paperi haynesistä ei löytyny.. tai sitte muuten vaan oon taas pihalla ..
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 30.04.2012 klo 13:24.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
testiä tehty etupään kanssa. muutos oli aika radikaali. säädöt asentoon 3 ja 2. eli tuota jousen esijännitystä sai laittaa tosissaan, että rupesi miellyttään. tärinät hukkuivat melki kokonaan, ja ajettavuus parani uudelle tasolle
summasummarum: etujousien säätö oli päin persettä mun painolle.
kiitos kimmolle vinkistä![]()
Säätelin kanssa vähän noita asetuksia, lueskelin säädöstä kawan pdf-manuskasta, Vähän jäi ohjeesta epäselväksi että onko se mutterisäätö kovimmillaan/jäykimmillään silloin kun on esim 1 viiva näkyvissä vai 7...
En kokeillu vielä ku hitsailen hyllyä tallissa ja nautiskelen muutamaa olutta ...
-vk-
ZZR 1100 -92
mitä syvemmälle ruuvaat, sitä kirreempi jousen esijännitys
njoo, täälä vuotaa stefa taas... pientä naarmua putkissa. pitää kokeilla täyttää jollakin kuhan keksin jonku hyvän aineen.
En ny ainakaan heti alkaa vaihtamaan putkiakaan. Tulis ny joku kahen viikon sadekeli tai lumimyrsky tai tornaaro. niin olis hyvää aikaa pemottaa etupää taas vaihteeksi..
-vk-
ZZR 1100 -92