Ostan tällä viikolla jonkun näistä. Kaikkia kokeiltu, ei osaa taaskaan päättää, joten kysellään täältä.
Moto Morini Corsaro 1200, Ducati Hypermotard 1100 vai se musta hevonen on Ktm Adventure 990. Kaikki olivat pirun hienoja pyöriä ajaa ja muutenkin.
Vaikka olenkin italoharrastaja niin noista toi KTM. Luulisin että monipuolisin.Mutta kyllä Hyperikin on hieno...
Plus että noissa on vain yksi joka säilyttää myös jälleenmyyntiarvon...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kyllä kokemukset kaupallisuudesta valitettavasti ovat sinänsä hienoa moto morinia ja ducatia vahvasti vastaan silloin jos rinnalle asetetaan vaikkapa KTM...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Erilaisia pyöriä kaikki enempi tai vähempi, mä ottasin Hyperin, koska itekkin vaihtasin siihen jos ois varaaOn se tyylikkäin ja kuka nyt sellasta murhetis tässä vaiheessa et minkä saa sit kalleimmalla myytyä eteenpäin, sit ei kannata ostaa ollenkaan.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Varmaan Morini ja Hypermotard ovat vaikeampia jälleenmyytäviä, mutta ainakin hyperin pyyntihinnat ovat aika korkealla. Ei se jälleenmyyntiarvo ole nyt se juttu tällä kertaa.
Morinin moottori tuntui älyttömän vahvalta, paljon enemmän vielä vääntöä kuin Hypermotardissa. Adventure taas ylivoimaisesti monipuolisin.
Viimeksi muokannut: terolius; 28.03.2012 klo 00:05.
Jos rahalla tai muutenkään millään järjen hivenellä ei olisi väliä niin Hypermotard, kiitos!
Mutta kun niitä otetaan pikkasen mukaan niin kai se KTM Adventureen taipuis tuo päätös.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Olet tässä ihan oikeassa. Varsinkin tuo morini on sangen eksoottinen ja kaunis pyörä. Samaa en osaa sanoa monestakaan ducatista mutta se taas on pelkkä katsojan silmän myötä tuleva mielipide ja sinänsä tässä merkityksetön.
Tiedän vaan useammankin keissin missä esim vaihdon tullessa ajankohtaiseksi, ei myyjäliike ole suostunut ottamaan ducatia edes vastaan vaihtoyksilönä. Kummastuttavaa ja hämmästyttävää mutta raaka fakta. Liikkeiden nimiä en ala tässä turhaan julkistella. Pyyntihintojen korkealla tasollahan ei ole mitään tekemistä loppuun tehdyn kaupan kanssa, joten niitä ei kannata liikaa pitää ohjenuorana.
Voin kertoa ihan kokemuksen äänellä että yksikään liike jolla on edes yksi ylihintainen ja hitaasti kiertävä härpätin riveissään (oli sen merkki mikä tahansa) ei todellakaan halua toista siihen viereen ennenkuin ensimmäisestä on päästy eroon. Syyt näihin karsastamisiin ovat useinmiten olleet heikko laatu joka tuo liikaa harmittavia pikkuvikoja, varaosien ja huollon rääkyvän rajut hinnat sekä se tosiasia että jos puolet halvemmalla saa parempaa laatua, ohjaa se ostokäyttäytymistä melkoisen vahvasti.
(streetfighter s 26.000 € vs. superduke r 17.000 € nyt vaan noin omakohtaisesti ajateltuna)
ps. ja kyllä arvon nenänkaivajat, tiedän kyllä että 26 tuhatta jaettuna kahdella ei ole 17 tuhatta, kyse on enemmän vertauskuvasta.
pps. ettei syntyisi liian itävaltaan nojaavaa kuvaa, sanottakoot julki myös se että KTM adve on mielestäni yksi maailmanhistorian rumimpia mopoja![]()
Viimeksi muokannut: GuessWho; 28.03.2012 klo 09:50.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ja lisäksi älyttömän kallis huoltaa (kuten ducatikin) ja mikä parasta ktm 990 adve huoltoväli on huima 7500 km. Tuota laatuerot en pysty vielä kommentoida, mutta kunhan noita kilometrejä kertyy niin kertoillen kuinka ongelmallinen tuo Ducati on. Sen tiedän, että ktm:hän pystyy lähes veden päällä "kävelyyn".
Kiitos, olipas hauska kirjoitus.
![]()
-
Tältä nykyiseltä kotari-foorumilta on turha tällaisia kysellä.Aika erilaisia mopoja, kannattaa päättää mitä pyörältä haluaa. Morinissa mahtava moottori ja kiinnostaa itseänikin, olen ajanut muistaakseni Veloce-mallia. Hyperissä vielä parempi alusta, paljon kevyempi, ketterämpi, hauskempi ja valitsisin sen vieläkin. Adve taas on matkapyörä. BW-liikkeissä on noita Ducateja ollut ainakin parina viime vuotena enemmänkin, olen seurannut ja kysellyt vaihtomielessä ja suht hyvin ne on liikkuneet. Moriniahan on useampaa mallia ja Hyperiäkin perus ja S-malli, tuo kannattaa huomioida hintoja vertaillessa. Pyyntihinnoista kun oli puhe, niin mobile.de:ssä isoa Hyper S:ää lähtee alk. 8-9000e ja siihen verot ja kulut päälle niin taidetaan liikkua jossain 12-13te.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Epäilemättä Adventure on noista rumin, mutta omalla tavallaan tarkoituksenmukaisuus on kaunista. Sellainen on ollut ykköspyöränä 55 tkm/6 vuotta, vikoja ole ollut. Kolme vuotta sitten sain kakkospyöräksi Streetfighterin. Siihen asti luulin oikeasti että kaikki asvalttitiet ovat hyväkuntoisia. Normaalilla suomalaisella pikkutiellä on sen verran routapatteja että kyykyillä (eikä SF-S:llä) ole mitään mahdollisuuksia pysyä kotarin kannassa.
Adventurella kuski ilahtuu kun eteen tulee tietyö ja kymmenen kilsaa irtosoraa. Tässä on vissi ero useimpiin muihin laitteisiin.
Hyperiä en ole soralla kokeillut, mutta tuntuu vähän siltä ettei sillä raaskisi paljon rapaa roiskuttaa. Kone vääntää paremmin alakierroksilta kuin kotarissa mutta ei kierrä yhtä ylös.
Morini on varmasti persoonallinen ja sävähdyttävä laite mutta miten mahtaa olla osien saanti jos niitä sattuu tarvitsemaan.
Sekin kannattaa ottaa huomioon että Suomessa on noin 450000 km yleiseksi katsottavaa tietä, mutta siitä vain 12,7% on tervattua.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 28.03.2012 klo 18:22.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ei se twini must ole ja Striple on kyllä hieno ja hyvä pyörä sekin.
Omaan silmään taas Adventure on taas ihan hieno(ei kaunis, eikä nättiMorini taas ehkä kauneimpia pyöriä omaan silmään ). Tuo soratiejuttu taas taitaa olla ihan totta. Onhan Adventure taas paljon monipiuolisempi. Ei oikein muilla merkeillä ole ihan vastaavaa, joku XC 800 Triumph on nätti kyllä, ei ihan kotarin veroinen vissiin kuitenkaan.
Pyörä on kuitenkin itselle oikeastaan ainoa moottorisoitu kulkuväline heti alkukeväästä siihen asti kun lumet tulevat. Pyörälle kyllä tulee käyttöä kaikille keleille, jonkunlainen toimintavarmuus aina plussaa, tietty sekin yksilökohtaista näissä.
Viimeksi muokannut: terolius; 28.03.2012 klo 18:35.
Koeajoin tässä iltapäivällä KTM 990 SM:ää, oli sekin pirun hieno pyörä. Tuntui raskaammalta kuin Ducati, toisaalta tehokkaammalta. Ajatus katkeilee...tuskin tuo SM tai SMR sen parempi soratiellä on kuin muukaan nakupyörä. Kadulla omalla tavallaan hieno.
Toisaalta kiinnostaisi ajaa vähän pikiteiden ulkopuolellakin välillä. Sen olen kokenut, etten ihan puhtailla katupyörillä saa siellä mitään aikaiseksi ja ajo enemmän stressaavaa kuin hauskaa ihan sorallakin.
ps. Vuosia sitten kyllä pari myyjää kieltäytyi heti puhelimessa ottamasta omaa Ducatia vaihdossa kun kyselin.
Viimeksi muokannut: terolius; 28.03.2012 klo 19:54.
Tuossa mietin, että miten näihin eri peleihin saa varaosia, ei kiinnostaisi odotella mahdollisen probleeman sattuessa osia viikko(tai kuukausi)kaupalla, kuten joskus käynyt. Ei mahdollistuutta nyt kahteenkaan pyörään.
Tosiaan omasta mielestä Morini hienoin, Adventure varmaan paras jokapäiväiseen ajoon ja Hypermotard siitä väliltä. Ei taas kyllä osaa päättää![]()
"Adventurella kuski ilahtuu kun eteen tulee tietyö ja kymmenen kilsaa irtosoraa. Tässä on vissi ero useimpiin muihin laitteisiin.
Hyperiä en ole soralla kokeillut, mutta tuntuu vähän siltä ettei sillä raaskisi paljon rapaa roiskuttaa. Kone vääntää paremmin alakierroksilta kuin kotarissa mutta ei kierrä yhtä ylös.
Morini on varmasti persoonallinen ja sävähdyttävä laite mutta miten mahtaa olla osien saanti jos niitä sattuu tarvitsemaan."
Kyllä Hyperillä soralla ajaa mutta pohjapanssari ja jatke etulokasuojaan melkein pitäisi olla. Soralla jopa hyvä ajaa jos rengastus on oikea.
Moriniin saa maailmalta osaa ihan samanlailla kuin muihinkin italialaisiin. Samoja osia noissa makaroneissa melkeinpä käytetään. Ja hieno moottori...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Onhan nuo aika erilaisia pyöriä: naku, iso supermoto ja enska. Itse rajaisin käytön perusteella, rehti pohdinta omassa päässä mitä oikeasti tarvitsee. Jos tulee päivittäiseen käyttöön, kannattaa miettiä huoltohommia, varsinkin Moto Morinin kohdalla kun kävi konkassa ja osia ei ole joka paikassa. Aktiivinen nettitilaaja ja DIY-huoltaja toki selviää, mutta jos joutuu liikkeeseen viemään niin voi tulla viivästyksiä.
Luulis Morinin osien saannin hieman takkuavan, jos sitei valmisteta (vai alkoko se uudelleen)? Osa osista on kuitenkin ihan malli- ja merkkispesifisiä esim. moottorissa.
Joku superdukekin vois olla aika jees, mutta onhan se toki ihan asfalttipyörä.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Adventure, pärjää vähimmillä pesuilla ja vahauksilla näyttämättä ihan laiminlyödyltä...
Vaan aika pahan kolmikon olet valkannut, kaikki kelpaisi![]()
Sitte on tietty Ducatilla vielä Multistrada - noita ilmajäähyjä meinaan. Käytettyinä (jos kelpaa) saa aika sopuhintaan ja on ihan hyvä ajaa asfaltilla, mutta pystyy ajaan vähä huonommillaki teillä. Ulkonäkö ei vaan kaikkia miellytä - toki siihenki saa muutosta jos haluaa. Aika paljo monikäyttösempi ku Hypermotard, mutta toki tylsempi.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Eikö tuossa Multistradassa (1100) ole sama kone kuin Hypermotardissa? Ulkonäkö samaa luokkaa kuin Adventuressa omaan silmään.
Osaisi vaan päättää, niin voisi huomenna käydä hakemassa jonkun noista kun kaikki ovat tässä ihan lähistöllä kuitenkin...
Viimeksi muokannut: mp71; 29.03.2012 klo 19:01.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)