Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
    eräs kaveri kutsuttiin viime kesänä poliisilaitokselle ja syytettiin liikennepaosta. poliisi myönti ettei ollut nähnyt rekisterikilpeä mutta pyörä kuulemma sopi kuvaukseen. kortti otettiin välittömasti pois. kortti on vieläkin laitoksella eikä asia tunnu oikein edistyvän mihinkään.
    miten poliisi voi rankaista sellaisesta asiasta josta ei ole näyttöä?
    Lainaa (nore @ Helmi. 14 2004,02:03) kirjoitti
    eräs kaveri kutsuttiin viime kesänä poliisilaitokselle ja syytettiin liikennepaosta. poliisi myönti ettei ollut nähnyt rekisterikilpeä mutta pyörä kuulemma sopi kuvaukseen. kortti otettiin välittömasti pois. kortti on vieläkin laitoksella eikä asia tunnu oikein edistyvän mihinkään.
    Ei ne huvikseen voi eikä ota kortteja pois.
    Lainaa (nore @ Helmi. 14 2004,02:03) kirjoitti
    No oliko kaveri sitten oikeasti syyllinen? Tuntuu kyllä aika uskomattomalta jos pelkän kuvauksen perusteella kortti otetaan pois
    Aprilia RSV 1000 R 04
    Tuskin on kyseessä mikään liikennepako, koska se tarkoittaisi, että tutkittaisiin liikennevahinkoa, jossa kaverisi olisi ollut osallisen aja poistunut paikalta ja jättänyt toiset oman onnensa nojaan.
    Eikä korttia oteta pois ihan ilman mitään näyttöä mistään ja lisäksi kirjoituksesi on tyypillistä toisen käden tietoa, josta ei selviä mitään faktatietoa. Kaverisi on saanut oman kappaleensa päätöksestä, jossa asia on selvitetty. Ihmisillä on myös tapa, varsinkin nykyään, kiertää vastuitaan ja kaunistella omaa osuuttaan asiassa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Tehkää valitus Oikeusasiainmiehelle, jos tuntuu siltä että on kohdeltu väärin...Edelleen. Hän tutkii tapausta. Tee kirjallinen valitus Poliisilaitokselle. Kysele sieltä.
    Luulen että täällä on vähän vaikeeta päättä mitä oikeasti on tapahtunut, tai sanoa kuinka kauan kortti on pois, ja millä perusteella.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

" Been there, wrecked that... "

En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

The more I learn about women, the more I love my motorcycle
    siis joo... poliisi väitti kaverin ajaneen 235kmh tutkaan ja karkuun.
    ehkä liikennepako ei ollut se oikea termi.(mikäs se sitte)
    pyörä on tl 1000 ja oli sopinut kuvaukseen.
    eli periaatteessa se olis sama että minua syytettäis vaikka ryöstöstä sen perusteella että mulla on punainen auto.
    rekisterikilpihän on just se lappu mikä tekee pyörästä yksilön.
    ei pyörän malli tai väri. (poislukien erikoismaalaukset) eli jos poliisi ei sitä kilpeä ole nähnyt niin miten pystyy todistamaan tämän olleen juuri se samainen pyörä.
    tämä siis minun näkemys asiasta.
    Eikö vielä tänä päivänä pitäisi kuitenkin tunnistaa kuljettaja? Vai riittääkö pelkkä ajoneuvon tunnistaminen ja sakot tai kortti pois omistajalta/haltijalta? *
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
    VALITUSTA PELIIN JA KOVA KOVAA VASTAAN!!Eihän tuollaisessa mielivaltaisuudessa ole järjen häivääkään!!

Prkele että tuollaane ottaa kupoliin!!Kortti pois sieltä putkalta ja asia vireille virkavaltaa vastaan!!Jumangegga!!*aamuäreänä* *

Lainaa (Agostini @ Helmi. 14 2004,12:01) kirjoitti
    VALITUSTA PELIIN JA KOVA KOVAA VASTAAN!!Eihän tuollaisessa mielivaltaisuudessa ole järjen häivääkään!!

Prkele että tuollaane ottaa kupoliin!!Kortti pois sieltä putkalta ja asia vireille virkavaltaa vastaan!!Jumangegga!!*aamuäreänä* *
    No tulihan se sieltä
    Sanos muuta....tosiaan ei ilman perusteita voi tuollaista tehdä!
    Niinkuin aiemminkin tässä topicissa tuli ilmi,suakin voi syyttää mistä tahansa tuollaisilla perusteilla.Eihän tuollainen päivänvaloa kestä.
    Pitäisköhän leikkauttaa munat pois, ettei vaan tule koskaan raiskaussyytettä...

Jos ketjun eka viesti on sellaisenaan totta, Suomesta on tullut poliisivaltio. Toistaiseksi täällä ei ole kenenkään tarvinnut todistaa itseään syyttömäksi (paitsi verottajan kanssa) vaan viranomaisen on pitänyt antaa näyttö syyllisyydestä ennen toimenpiteitä.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Helv. Ei tollanne: näyttää samalta pyörältä kuin rikollisella voi käydä minkään sortin todisteeksi. Vaikka tällä tavalla saataisiin 90% rikkeen tehneistä pois liikenteestä, siellä on se 10% jotka saa syyttä lusia. Ei käy.
    KTM 690SM
    Lainaa (avivolin @ Helmi. 14 2004,14:01) kirjoitti

Jos ketjun eka viesti on sellaisenaan totta, Suomesta on tullut poliisivaltio. Toistaiseksi täällä ei ole kenenkään tarvinnut todistaa itseään syyttömäksi (paitsi verottajan kanssa) vaan viranomaisen on pitänyt antaa näyttö syyllisyydestä ennen toimenpiteitä.
    Eihän tuo kortin poisotto ole rangaistus, se on turvaamis toimenpide tjsp. Sama kun laitetaan putkaan ettei tule lisää häiriötä.
    On meinaan yksi yö tullut oltua putkassa aivan syyttä, väärässä paikassa väärään aikaan. Ei siinä p**kalakit paljon selittelyjä kuunnelleet. Noh tuosta ja kaikista muista johtuen kunnioitus suomen poliiseja kohtaaan 0.
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    Lainaa (avivolin @ Helmi. 14 2004,14:01) kirjoitti

joo ei kannata!!!
    syyttävät vielä että oot hoitanu hommat dildolla.
    No entä onkosse sun kaveri sit ajanu sitä 235km/h tutkaan ja karkuun?
    Tuolla edellisissä kirjotuksissa se ei vissii tullu ilmi.
    Olis vaa hauska tietää.
    Mut jos ei näyttöä ni eihän noin saa tehdä ja eikö se kaveris oo sit tehny mitää asialle???
    Mä en ainakaa antais niitten pitää korttiani päivääkään rauhassa vaan paukuttaisin menee sinne koko aja. Eiköhä ne siitä sit luovu jos tosissaan sit muu auta ni ei muutaku ylemmälle taholle vaa.
    Suzuki GSX-R 750 SRAD -96
    Lainaa (rabbit @ Helmi. 14 2004,17:25) kirjoitti
    No entä onkosse sun kaveri sit ajanu sitä 235km/h tutkaan ja karkuun?
    Tuolla edellisissä kirjotuksissa se ei vissii tullu ilmi.
    Olis vaa hauska tietää.
    jätetään kommentoimatta...
    eli voit päätellä itse
    sitä en kyllä ymmärrä itsekkään miksi kaveri tee asialle mitään.
    Eihäs siitä raiskauksesta joudu edes vankilaan ja sakotkin pienempiä kun ylinopeudesta. Pidä vaan munas.
    Eli kuten Grizzly mainitsi, jos kaveria on kohdeltu kaltoin/ei pystytä todistamaan, niin valitusta peliin...

Vaikea tässä on kommentoida kun ei tiedä täsmälleen mitä on tapahtunut, mitkä oli olosuhteet, mistä pyörä tunnistettiin (eli pyörä, ajovasrusteet, ruuminrakenne, osittainen kilven tunnistaminen jne)...
    <br />
    Kai sille olis jotai tehty jos olis jotai tehtävissä, veikkaan.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Faktaahan on kuitenkin se, ainakin näin on tapahtunut, että kuski pitää tunnistaa ja pystyä todistamaan että oikea henkilö ajoi mopoa. Eli vaikka olisi kuvattu videolle ja kilpikin näkyisi, niin se ei vielä riitä todisteeksi että juuri joku tietty hlö on mopoa ajanut (tosin syytä olla hyvä selitys ettei ollut itse ajamassa jos ajokamppeet täsmää jne..) Mutta periaatteessa pitää saada kiinni itse teosta. Pelkän pyörän perusteella aika hiljaista alkaa ottaa korttia pois, ja omaa tyhmyyttä jos niin antaa tapahtua eikä tee asialle mitään. Oli sitten helppo nakki.
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
    Niinpä, turhaa täällä on avautua, kiroilla ja manailla poliisia maan alle, ja syvimpään helevettiin, tehkää sitten jotain asian edestä, niinkuin esimerkiksi ne asiat joita aikasemmin ehdottelin.
    Meillä kävi joku muurari laittamassa mun kylppärin lattia, se on kiero, eikä vesi valuu kaivoon, kaikki muurarit on *! mä vihaan muurareita!
    Kerran taksikuski ajoi hiljaa, tuli varmasti reissu maksamaan kaksi euroa enemmän! Kusetusta sanon minä! Taksikuskit on *!
    Talkkari kerran harjasi rappujani huonosti, meinasin liukastua, kaikki talkkarit on *!

...emmä yleistä, mutta onneksi ei tee kukaan muukaan sitä täällä...

Eli jos poliisi mokaa noin pahasti, kuten täällä väitetään, niin kyllä he saavat virheestä kärsiä, tavalla tai toisella, siitä menen takuuseen. Eli, itku seis, ja toimintaa!

Jos mulle kävisi samalla tavalla, eli poliisi tulisi syyttä ottamaan minulta kortin pois, väittäen että olen ajanut moista nopeutta, enkä ole niin tehnyt, niin varmasti poliisipäällikkö sais puhelun/pari, kirjallinen valitus ja boonuksena oikeusasiainmies tulisi tarkistamaan tilannetta, mutta jos ei tee sitä, niin omapa on vika.

Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

Ei kai nyt poliisitkaan niin tyhmiä ole että tällaiseen alkaneet Uskon että kyllä niiltä perustetta löytyy. Silminnäkijän todisteita tai jotain vastaavaa, mutta mahdollisesti kuulusteluja ei olla vielä pidetty

Jos kumminkin ei ole, niin mielelläni kuulisin lopputuloksen esim. jätettiinko korvausvaateita
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
    Juttu vaikuttaa vähän ns. toisen käden tiedolta, jossa tapauksessa faktat voivat olla millaiset vain. Sinänsä en ylläty yhtään, jos esitutkinta on kestänyt reilusti yli puoli vuotta tällaisessakin pikku jutussa. *Olen sen nähnyt monet kerrat työtehtävissäni. Esim. erään talousrikosjutun, jossa hoidin yhden syylliseksi epäillyn asioita, esitutkinta kesti p*skalakkien toimesta yli 4,5 vuotta ennen kuin virallinen syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen eli totesi, että mitään rikosta ei ole tapahtunut. Syylliseksi epäillyt roikkuivat "löysässä hirressä" vuosikausia ja heidän liiketoimintansa kärsi huomattavasti siitä, että esitutkinta eteni etanan vauhtia. Minun tietoni ovat sitten muuten ensi käden tietoja kuvaamastani asiasta. Sellainen poliisivaltio tämä on. Suomessa p*skalakit eivät saa nopeasti hoidettua pienenkään jutun esitutkintaa edes kohtuullisen ripeästi, vaan tutkijat ovat milloin lomalla, koulutuksessa tai sairaslomalla (kun on kuiva virkayskä päässyt yllättämään).
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 14 2004,20:26) kirjoitti
    Juttu vaikuttaa vähän ns. toisen käden tiedolta, jossa tapauksessa faktat voivat olla millaiset vain. Sinänsä en ylläty yhtään, jos esitutkinta on kestänyt reilusti yli puoli vuotta tällaisessakin pikku jutussa. *Olen sen nähnyt monet kerrat työtehtävissäni. Esim. erään talousrikosjutun, jossa hoidin yhden syylliseksi epäillyn asioita, esitutkinta kesti p*skalakkien toimesta yli 4,5 vuotta ennen kuin virallinen syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen eli totesi, että mitään rikosta ei ole tapahtunut. Syylliseksi epäillyt roikkuivat "löysässä hirressä" vuosikausia ja heidän liiketoimintansa kärsi huomattavasti siitä, että esitutkinta eteni etanan vauhtia. Minun tietoni ovat sitten muuten ensi käden tietoja kuvaamastani asiasta. Sellainen poliisivaltio tämä on. Suomessa p*skalakit eivät saa nopeasti hoidettua pienenkään jutun esitutkintaa edes kohtuullisen ripeästi, vaan tutkijat ovat milloin lomalla, koulutuksessa tai sairaslomalla (kun on kuiva virkayskä päässyt yllättämään).
    Tämäkin menee vähän "off-topicciin", mutta totta se on, että suomessa esitutkinta kestää tosi kauan. En tiedä miten se on muissa maissa, mutta onhan siihen syitäkin miksi kestää. Ensinnäkin, tietääkseni suomessa on maailman pienin poliisivoima asukkaita nähden. Ei riitä mies-/naistyövoimaa.

Toiseksi, suomessa poliisi ei ole korruptoitu (ainakaan vielä, poikkeustapauksia tosi löytyy, valitettavasti), ja suomessa halutaan että juttuja saadaan selvitettyä. Korruptio vaikuttaa aika paljon juttujen selvimisnopeuteen.

Varsin hyvin ymmärrän jos talousrikostutkinta kestää, jeesus sitä paperimäärää, ja kaikki käydään käsin läpi, pari/kolme äijää, jos sitäkään. Ja jos olette olleet jossain firmassa töissä, ja olette nähneet kaikki vuosien varrella tulleita papereita joka koskee taloutta, niin niitä on jonkun verran. ja edelleen, yleensä se on verottaja joka tekee tutkintapyynnön talourikoksissa.
    Sana poliisivaltio on kyllä menettänyt tarkoituksensa tässä foorumissa jo aikoja sitten...kysykää esim vanhemmilta espanjalaisilta mitä se tarkoitti, mitä Franco oli miehinään, tai kuubalaisilta, niin asia voi selvitä...

Lainaa (Bomber @ Helmi. 14 2004,20:26) kirjoitti
    Suomessa p*skalakit eivät saa nopeasti hoidettua pienenkään jutun esitutkintaa edes kohtuullisen ripeästi, vaan tutkijat ovat milloin lomalla, koulutuksessa tai sairaslomalla (kun on kuiva virkayskä päässyt yllättämään).
    Oliskohan kyseessä semmoinen juttu että noita poliiseja onkin liian vähän. Kun kaikki on tutkittava niin tarkkaan(se on käsittääkseni sitä oikeusturvaa) ja niitä juttuja on kuitenkin aika paljon. Ei ehdi kaverit joka paikkaan. Silleen niinku Lapissa on puoli Lappia yhden partion varassa. Jos on muutaman sadan kilsan päässä toisistaan jotkut kivat puukkohippaset, niin toinen reissu vaan hoituu alle kuuden tunnin. Poliisien määrä ainakin kolminkertaistettava!!!
    Uskallan kyllä lyödä vaikka vetoa, ettei tässä tarinassa kaikki ole kerrottu. Ei onnistu kuukausiksi kortin pois ottaminen, ellei mitään näyttöä ole.
    Tässä taas tehdään Suomea poliisivaltioksi yhden vähintäänkin epämääräisen jutun vuoksi.

Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
    Olen aivan samaa mieltä että jotain puuttuu.....
    Henkilökohatisesta kokemuksesta voin kertoa,että on sitä oltu 'juttelemassa' polissisedän kans...ei ollu juttua kun en myöntännä.....noh,minun vastaanväittelyni aiheutti jotain sellaista mitä edes polissisestä eo olisi voinut/saanut tehdä....tämä näytti mulle keskekeräisen tutkinnan pöytäkidrjoja.....ja juttu etenee...muttei täällä....hehhee...
    Eli ei juttua jos ei näyttöä.....

,,,,,pikkuhiprakkassa

Lainaa (K100 @ Helmi. 14 2004,22:06) kirjoitti
    Uskallan kyllä lyödä vaikka vetoa, ettei tässä tarinassa kaikki ole kerrottu. Ei onnistu kuukausiksi kortin pois ottaminen, ellei mitään näyttöä ole.
    Tässä taas tehdään Suomea poliisivaltioksi yhden vähintäänkin epämääräisen jutun vuoksi.
    JESSS *K 100 !
    Lainaa (xerxes @ Helmi. 14 2004,21:14) kirjoitti
    Oliskohan kyseessä semmoinen juttu että noita poliiseja onkin liian vähän. Kun kaikki on tutkittava niin tarkkaan(se on käsittääkseni sitä oikeusturvaa) ja niitä juttuja on kuitenkin aika paljon. Ei ehdi kaverit joka paikkaan. Silleen niinku Lapissa on puoli Lappia yhden partion varassa. Jos on muutaman sadan kilsan päässä toisistaan jotkut kivat puukkohippaset, niin toinen reissu vaan hoituu alle kuuden tunnin. Poliisien määrä ainakin kolminkertaistettava!!!
    Ei tarvitse lisätä yhtään virkavallan määrää. Tulee heti suuri apu Lappiinkin kun laitetaan täältä pääkaupunkiseudun nelikaistaisilta kehäteiltä ja Etelä-Suomen moottoriteiltä kyttien sivarimopot ja -autot sekä sakkorysien virittelijät pohjoiseen valvomaan liikennettä ja ottamaan muitakin rosvoja kiinni. Kuten me kaikki (muut paitsi kytät) tiedämme ja tilastot osoittavat, kaksikaistaisilla teillä sattuu huomattavasti enemmän vakavia onnettomuuksia ajokilometrisuoritteeseen ja ajoneuvomäärään suhteutettuna kuin nelikaistaisilla teillä, joten liikenneturvallisuus paranee. Kyllä vähenee silloin huomattavasti se Pohjois-Suomessa harjoitettava kännissä ajaminen autoilla, josta ovat ihmiset kertoneet (kun ei raaskita ajaa taksilla). Saadaan samalla hiukan oikaistua kyttien väärää resurssien kohdistamista, vaikka siinä riittää vielä paljon työtä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  30.  
    ....itse en ole oikeen ikuna ymmärtänyt miksi porukka ottaa hermoa tuosta, että poliisilla on noita siviili mopoja tms. Itse jos ajan ylinopeutta "ja olen ajanut" pysäytettäessä en todellakaan ala väittelemään, mikäli tiedän itse tehneeni virheen! Kaiken maailman tiivitaavit jotka ei ymmärrä, että mikäli lain/rajoitusten rikkojia ei olisi; ei myöskään siviilipoliisin ajoneuvoille olisi käyttöä! Helevetti sentään....jos lapsenmieli iskee niin säästä se radalle. On helpompaa meille kaikille jos ei jouduta julkisilla paikoilla kuuntelemaan kaiken maailman muusinnussijoiden selityksiä, että miten voi käydä näin että ajoin 80 kymppiä koulun vieressä ja siviilimopo poliisi otti kortin pois!

Muuttakaa Muumilaaksoon jos lainvalvonta ei kelpaa!!

Vielä tähän alkuperäiseen topicciin......jos se on jo puolivuotta ollut poissa eikö ole hälytyskellot soineet?? .....jos oikeasti ei ole moista rikettä tehnyt laittaisi varmaan jo asemalle sen verran hanttiin, että kortti ei poliisin tassua näkisi. Jos näin on kuitenkin päässyt käymään, että poliisi olisi sattunut tekemään virheen.....eikun Grizzlyn neuvojen mukaan! Ei siinä muukaan auta!
    Ex hippi!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen