Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Ostan tällä viikolla jonkun näistä. Kaikkia kokeiltu, ei osaa taaskaan päättää, joten kysellään täältä.

    Moto Morini Corsaro 1200, Ducati Hypermotard 1100 vai se musta hevonen on Ktm Adventure 990. Kaikki olivat pirun hienoja pyöriä ajaa ja muutenkin.
  2. #2
    Vaikka olenkin italoharrastaja niin noista toi KTM. Luulisin että monipuolisin.Mutta kyllä Hyperikin on hieno...
  3. #3
    Plus että noissa on vain yksi joka säilyttää myös jälleenmyyntiarvon...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Plus että noissa on vain yksi joka säilyttää myös jälleenmyyntiarvon...
    Viittikkö raottaa että mikä? Ei kai vaan Räyhä?
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  5. #5
    Kyllä mää kottaraisella lähtisin
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  6. #6
    Kyllä kokemukset kaupallisuudesta valitettavasti ovat sinänsä hienoa moto morinia ja ducatia vahvasti vastaan silloin jos rinnalle asetetaan vaikkapa KTM...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #7
    Erilaisia pyöriä kaikki enempi tai vähempi, mä ottasin Hyperin, koska itekkin vaihtasin siihen jos ois varaa On se tyylikkäin ja kuka nyt sellasta murhetis tässä vaiheessa et minkä saa sit kalleimmalla myytyä eteenpäin, sit ei kannata ostaa ollenkaan.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  8. #8
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Kyllä kokemukset kaupallisuudesta valitettavasti ovat sinänsä hienoa moto morinia ja ducatia vahvasti vastaan silloin jos rinnalle asetetaan vaikkapa KTM...
    Varmaan Morini ja Hypermotard ovat vaikeampia jälleenmyytäviä, mutta ainakin hyperin pyyntihinnat ovat aika korkealla. Ei se jälleenmyyntiarvo ole nyt se juttu tällä kertaa.

    Morinin moottori tuntui älyttömän vahvalta, paljon enemmän vielä vääntöä kuin Hypermotardissa. Adventure taas ylivoimaisesti monipuolisin.
    Viimeksi muokannut: terolius; 28.03.2012 klo 00:05.
  9. #9
    KTM jäisi omaan talliin noista ehdottomasti ja piiitkällä marginaalilla.
  10. #10
    Jos rahalla tai muutenkään millään järjen hivenellä ei olisi väliä niin Hypermotard, kiitos!
    Mutta kun niitä otetaan pikkasen mukaan niin kai se KTM Adventureen taipuis tuo päätös.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  11. #11
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Varmaan Morini ja Hypermotard ovat vaikeampia jälleenmyytäviä, mutta ainakin hyperin pyyntihinnat ovat aika korkealla. Ei se jälleenmyyntiarvo ole nyt se juttu tällä kertaa.

    Morinin moottori tuntui älyttömän vahvalta, paljon enemmän vielä vääntöä kuin Hypermotardissa. Adventure taas ylivoimaisesti monipuolisin.
    Olet tässä ihan oikeassa. Varsinkin tuo morini on sangen eksoottinen ja kaunis pyörä. Samaa en osaa sanoa monestakaan ducatista mutta se taas on pelkkä katsojan silmän myötä tuleva mielipide ja sinänsä tässä merkityksetön.
    Tiedän vaan useammankin keissin missä esim vaihdon tullessa ajankohtaiseksi, ei myyjäliike ole suostunut ottamaan ducatia edes vastaan vaihtoyksilönä. Kummastuttavaa ja hämmästyttävää mutta raaka fakta. Liikkeiden nimiä en ala tässä turhaan julkistella. Pyyntihintojen korkealla tasollahan ei ole mitään tekemistä loppuun tehdyn kaupan kanssa, joten niitä ei kannata liikaa pitää ohjenuorana.

    Voin kertoa ihan kokemuksen äänellä että yksikään liike jolla on edes yksi ylihintainen ja hitaasti kiertävä härpätin riveissään (oli sen merkki mikä tahansa) ei todellakaan halua toista siihen viereen ennenkuin ensimmäisestä on päästy eroon. Syyt näihin karsastamisiin ovat useinmiten olleet heikko laatu joka tuo liikaa harmittavia pikkuvikoja, varaosien ja huollon rääkyvän rajut hinnat sekä se tosiasia että jos puolet halvemmalla saa parempaa laatua, ohjaa se ostokäyttäytymistä melkoisen vahvasti.
    (streetfighter s 26.000 € vs. superduke r 17.000 € nyt vaan noin omakohtaisesti ajateltuna)

    ps. ja kyllä arvon nenänkaivajat, tiedän kyllä että 26 tuhatta jaettuna kahdella ei ole 17 tuhatta, kyse on enemmän vertauskuvasta.

    pps. ettei syntyisi liian itävaltaan nojaavaa kuvaa, sanottakoot julki myös se että KTM adve on mielestäni yksi maailmanhistorian rumimpia mopoja
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 28.03.2012 klo 09:50.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  12. #12
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti

    pps. ettei syntyisi liian itävaltaan nojaavaa kuvaa, sanottakoot julki myös se että KTM adve on mielestäni yksi maailmanhistorian rumimpia mopoja
    Ja lisäksi älyttömän kallis huoltaa (kuten ducatikin) ja mikä parasta ktm 990 adve huoltoväli on huima 7500 km. Tuota laatuerot en pysty vielä kommentoida, mutta kunhan noita kilometrejä kertyy niin kertoillen kuinka ongelmallinen tuo Ducati on. Sen tiedän, että ktm:hän pystyy lähes veden päällä "kävelyyn".
    Kiitos, olipas hauska kirjoitus.
    -
  13. #13
    Entäs uusi Speed Triple? Vai onko V-tvin must?
  14. #14
    Tältä nykyiseltä kotari-foorumilta on turha tällaisia kysellä. Aika erilaisia mopoja, kannattaa päättää mitä pyörältä haluaa. Morinissa mahtava moottori ja kiinnostaa itseänikin, olen ajanut muistaakseni Veloce-mallia. Hyperissä vielä parempi alusta, paljon kevyempi, ketterämpi, hauskempi ja valitsisin sen vieläkin. Adve taas on matkapyörä. BW-liikkeissä on noita Ducateja ollut ainakin parina viime vuotena enemmänkin, olen seurannut ja kysellyt vaihtomielessä ja suht hyvin ne on liikkuneet. Moriniahan on useampaa mallia ja Hyperiäkin perus ja S-malli, tuo kannattaa huomioida hintoja vertaillessa. Pyyntihinnoista kun oli puhe, niin mobile.de:ssä isoa Hyper S:ää lähtee alk. 8-9000e ja siihen verot ja kulut päälle niin taidetaan liikkua jossain 12-13te.
  15. #15
    Lainaa juaalton kirjoitti Katso viesti
    Entäs uusi Speed Triple? Vai onko V-tvin must?
    muuan miekkonen vei speed triplensä korjaamolle valitellen sen epätasaista käyntiä, johon huoltomies hetken asiaa äimisteltyään totesi että "no prkl, ei ihme. Täähän käy vaan kolmella"
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  16. #16
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    muuan miekkonen vei speed triplensä korjaamolle valitellen sen epätasaista käyntiä, johon huoltomies hetken asiaa äimisteltyään totesi että "no prkl, ei ihme. Täähän käy vaan kolmella"
    Vaikken trumppaa varmaan ikinä tuu omistamaankaan...mutta on siinä kyllä upeet soundit


    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  17. #17
    Epäilemättä Adventure on noista rumin, mutta omalla tavallaan tarkoituksenmukaisuus on kaunista. Sellainen on ollut ykköspyöränä 55 tkm/6 vuotta, vikoja ole ollut. Kolme vuotta sitten sain kakkospyöräksi Streetfighterin. Siihen asti luulin oikeasti että kaikki asvalttitiet ovat hyväkuntoisia. Normaalilla suomalaisella pikkutiellä on sen verran routapatteja että kyykyillä (eikä SF-S:llä) ole mitään mahdollisuuksia pysyä kotarin kannassa.

    Adventurella kuski ilahtuu kun eteen tulee tietyö ja kymmenen kilsaa irtosoraa. Tässä on vissi ero useimpiin muihin laitteisiin.

    Hyperiä en ole soralla kokeillut, mutta tuntuu vähän siltä ettei sillä raaskisi paljon rapaa roiskuttaa. Kone vääntää paremmin alakierroksilta kuin kotarissa mutta ei kierrä yhtä ylös.

    Morini on varmasti persoonallinen ja sävähdyttävä laite mutta miten mahtaa olla osien saanti jos niitä sattuu tarvitsemaan.

    Sekin kannattaa ottaa huomioon että Suomessa on noin 450000 km yleiseksi katsottavaa tietä, mutta siitä vain 12,7% on tervattua.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 28.03.2012 klo 18:22.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #18
    Lainaa juaalton kirjoitti Katso viesti
    Entäs uusi Speed Triple? Vai onko V-tvin must?
    Ei se twini must ole ja Striple on kyllä hieno ja hyvä pyörä sekin.

    Omaan silmään taas Adventure on taas ihan hieno(ei kaunis, eikä nätti Morini taas ehkä kauneimpia pyöriä omaan silmään ). Tuo soratiejuttu taas taitaa olla ihan totta. Onhan Adventure taas paljon monipiuolisempi. Ei oikein muilla merkeillä ole ihan vastaavaa, joku XC 800 Triumph on nätti kyllä, ei ihan kotarin veroinen vissiin kuitenkaan.

    Pyörä on kuitenkin itselle oikeastaan ainoa moottorisoitu kulkuväline heti alkukeväästä siihen asti kun lumet tulevat. Pyörälle kyllä tulee käyttöä kaikille keleille, jonkunlainen toimintavarmuus aina plussaa, tietty sekin yksilökohtaista näissä.
    Viimeksi muokannut: terolius; 28.03.2012 klo 18:35.
  19. #19
    Koeajoin tässä iltapäivällä KTM 990 SM:ää, oli sekin pirun hieno pyörä. Tuntui raskaammalta kuin Ducati, toisaalta tehokkaammalta. Ajatus katkeilee...tuskin tuo SM tai SMR sen parempi soratiellä on kuin muukaan nakupyörä. Kadulla omalla tavallaan hieno.

    Toisaalta kiinnostaisi ajaa vähän pikiteiden ulkopuolellakin välillä. Sen olen kokenut, etten ihan puhtailla katupyörillä saa siellä mitään aikaiseksi ja ajo enemmän stressaavaa kuin hauskaa ihan sorallakin.

    ps. Vuosia sitten kyllä pari myyjää kieltäytyi heti puhelimessa ottamasta omaa Ducatia vaihdossa kun kyselin.
    Viimeksi muokannut: terolius; 28.03.2012 klo 19:54.
  20. #20
    Tuossa mietin, että miten näihin eri peleihin saa varaosia, ei kiinnostaisi odotella mahdollisen probleeman sattuessa osia viikko(tai kuukausi)kaupalla, kuten joskus käynyt. Ei mahdollistuutta nyt kahteenkaan pyörään.

    Tosiaan omasta mielestä Morini hienoin, Adventure varmaan paras jokapäiväiseen ajoon ja Hypermotard siitä väliltä. Ei taas kyllä osaa päättää
  21. #21
    "Adventurella kuski ilahtuu kun eteen tulee tietyö ja kymmenen kilsaa irtosoraa. Tässä on vissi ero useimpiin muihin laitteisiin.

    Hyperiä en ole soralla kokeillut, mutta tuntuu vähän siltä ettei sillä raaskisi paljon rapaa roiskuttaa. Kone vääntää paremmin alakierroksilta kuin kotarissa mutta ei kierrä yhtä ylös.

    Morini on varmasti persoonallinen ja sävähdyttävä laite mutta miten mahtaa olla osien saanti jos niitä sattuu tarvitsemaan."


    Kyllä Hyperillä soralla ajaa mutta pohjapanssari ja jatke etulokasuojaan melkein pitäisi olla. Soralla jopa hyvä ajaa jos rengastus on oikea.

    Moriniin saa maailmalta osaa ihan samanlailla kuin muihinkin italialaisiin. Samoja osia noissa makaroneissa melkeinpä käytetään. Ja hieno moottori...
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  22. #22
    Onhan nuo aika erilaisia pyöriä: naku, iso supermoto ja enska. Itse rajaisin käytön perusteella, rehti pohdinta omassa päässä mitä oikeasti tarvitsee. Jos tulee päivittäiseen käyttöön, kannattaa miettiä huoltohommia, varsinkin Moto Morinin kohdalla kun kävi konkassa ja osia ei ole joka paikassa. Aktiivinen nettitilaaja ja DIY-huoltaja toki selviää, mutta jos joutuu liikkeeseen viemään niin voi tulla viivästyksiä.
  23. #23
    Luulis Morinin osien saannin hieman takkuavan, jos sitei valmisteta (vai alkoko se uudelleen)? Osa osista on kuitenkin ihan malli- ja merkkispesifisiä esim. moottorissa.

    Joku superdukekin vois olla aika jees, mutta onhan se toki ihan asfalttipyörä.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  24. #24
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Luulis Morinin osien saannin hieman takkuavan, jos sitei valmisteta (vai alkoko se uudelleen)? Osa osista on kuitenkin ihan malli- ja merkkispesifisiä esim. moottorissa.

    Joku superdukekin vois olla aika jees, mutta onhan se toki ihan asfalttipyörä.
    Nyt on hakusessa vähän enemmän "pysty"pyörä, vaikka onhan Superdukekin sitä. Ehkä 990 SMR voisi olla toisaalta, onhan sekin kyllä ihan asfalttipyörä.

    Tuo osahomma vähän Morinissa huolettaakin.
  25. #25
    Adventure, pärjää vähimmillä pesuilla ja vahauksilla näyttämättä ihan laiminlyödyltä...

    Vaan aika pahan kolmikon olet valkannut, kaikki kelpaisi
  26. #26
    Sitte on tietty Ducatilla vielä Multistrada - noita ilmajäähyjä meinaan. Käytettyinä (jos kelpaa) saa aika sopuhintaan ja on ihan hyvä ajaa asfaltilla, mutta pystyy ajaan vähä huonommillaki teillä. Ulkonäkö ei vaan kaikkia miellytä - toki siihenki saa muutosta jos haluaa. Aika paljo monikäyttösempi ku Hypermotard, mutta toki tylsempi.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  27. #27
    Eikö tuossa Multistradassa (1100) ole sama kone kuin Hypermotardissa? Ulkonäkö samaa luokkaa kuin Adventuressa omaan silmään.
  28. #28
    Osaisi vaan päättää, niin voisi huomenna käydä hakemassa jonkun noista kun kaikki ovat tässä ihan lähistöllä kuitenkin...
  29. #29
    Lainaa terolius kirjoitti Katso viesti
    Eikö tuossa Multistradassa (1100) ole sama kone kuin Hypermotardissa? Ulkonäkö samaa luokkaa kuin Adventuressa omaan silmään.
    Sama moottori ja muutaki osaa paljon samaa.

    Superdukea, ku ehotin sulle niin jouduin ny ite surffaan niitä ja aika tuoreita saa kohtuuhinnalla -joutuukohan tuota pian vaihtaan... Hauskuus kasvais ainaki.
    Viimeksi muokannut: mp71; 29.03.2012 klo 19:01.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  30.  
  31. #30
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Sama moottori ja muutaki osaa paljon samaa.

    Superdukea, ku ehotin sulle niin jouduin ny ite surffaan niitä ja aika tuoreita saa kohtuuhinnalla -joutuukohan tuota pian vaihtaan... Hauskuus kasvais ainaki.
    Mites KTM SM tai SMR 990 eroaa esimerkiksi superdukesta ajettavuudeltaan, kun sellaiset olisi nyt enemmän mieleen jos kotareista puhutaan. Tai sitten erot hypermotardiin, taitaa olla aika paljon isompi fyysisesti kuin hyperi?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen