Sain vihdoin (melkein tuli kiire) talviprojektin pakettiin. Tarkastin tietty bensaletkujen pikaliittimet kun bensapumppu nosti paineet virtojen kytkennän jälkeen. Eivät vuotaneet... Ei kun masiina käyntiin tallissa. Kävin sisällä palkitsemassa itseni asennusoluella ja jätin pyörän käydä jyskyttämään itseään lämpimäksi talliin. Tyytyväisenä vaahtoa suupielestä pyyhkien palasin talliin. Säikähdys oli melkoinen kun pyörän alla oli iso lätäkkö kuten tutkinnassa paljastui - bensaa.... Pikaliittimet eivät suinkaan vuotaneet vaan letkut sieltä pumpun pohjan juuresta. Olin ilmeisesti sen verran tankkia avatessani/punppua poistaessani noita letkuja sorkkinut, että alkoivat paineen alla vuotaa vaikka en niiden pantoihin edes koskenut.
Eli muistutukseksi: Kannattaa kyllä aina tankin irrotuksen/kiinnityksen jälkeen seurailla hetken aikaa moottori käynnissä letkujen tiiviyttä. Sen verran hyvän (yli kolme kiloa) paineen tuo pumppu nostaa, että aika helposti vuoto syntyy...
BTW - Tuli asenneltua huvin vuoksi öljynpaine-, alipaine- ja volttimittarit. Näköjään yli 5kiloa öljynpaineet tyhjäkäynnilläkin.... Alipainemittarin letkuun pitää vielä väsätä jonkinlainen vaimennin. Latausjännite huitelee startin jälkeen lähellä 15V.