Laatikko päätti jäädä kolmoselle, eikä vaihteet enää vaihdu. Purin kytkimen ja alustavasti vaihteiston rumpu on jumissa, eli se ei liiku mihinkään poljinta liikuttaessa.Kone käy kyllä ja kytkin toimii. Mitään ylimääräisiä ääniäkään ei ajaessa kuulu. Mielelläni en lähtisi konetta purkamaan, joten jos jollakin on vinkkejä tai samanlaisia kokemuksia asiasta, niin kiitollisena otetaan vastaan...
Lähteeköhän tuo vaihderumpu miten helposti irti ilman koneen purkua, vai lähteekö ollenkaan. öljypohjan kautta ainakin näyttäs, että vois purkaantua vaihdevipujen akselin irroituksen jälkeen. Eli jos vaihdevipujen akselin ja vaihdevivut irrottaa,niin tuleeko rumpu tämän jälkeen vetämällä pois???
Meni arvailuksi, mutta arvottiin nyt 04-05 mallisto, jos olisi apua.
**GSX600F**
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kiitokset!
Laite on vm.94, mutta samanlaiseltahan tuo näyttää tuossakin (Page23). Näyttäs, että tuosta kuvasta katsottuna vaihdevipu 3 on minulla jumissa, eikä oikein suosiolla liiku. Lisäksi näyttäs, että tuo jousitettu pysäytin(18), joka käsittääkseni pitäisi olla vaihde kytkettynä osan (20) aallon pohjalla, niin nyt se on aallon harjalla, eli ikäänkuin vaihde olisi puoliksi kytketty. Tästä päättelin, että olisiko tuo kolmosvipu esim. vääntynyt? Uskaltaiskohan tuon purkaa ilman, että tuo jousi 49 ja osa 47 lähtee liitoon purkaessa.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
900cbr kokemuksella...
pura kytkin ja öljypohja pois.
sen jälkeen saat rummun ja haarukat irti.
öljypohjastasta voit yrittää tutkia rattaiden kuntoa.
Horo Elää !
Itellä ei ole kokemusta kuin tuon purkamisesta lohkot halkaisemalla.
Muistelen kuitenkin lukeneeni, että noita vaihteistojumeja olisi saatu avattua öljypohjan kautta. Sieltähän kyllä näkee vaihteistoa jonkin verran, joten jos ei aivan totaalisen jumissa ole, niin saattaa auki saada.
Tietty jos ei syytä löydy, miksi vaihteisto on jumiin mennyt, saattaa se kohda jumiutua uudestaan ja lohkojen halkaisu saattaa olla edessä joka tapauksessa, jotta sen saa kunnolla korjattua...
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89
Näyttäs siltä, että vaihteensiirtäjä nro 3(kuvasta katsottuna) on jumissa. Se on niin jumissa, että vaihteensiirtäjän akseli ei tule ulos, kun se siirtäjä onkuin hitsattu siihen akseliin. Täytyy koittaa vielä lämmittää sitä siirtäjää, jos väljistys ja sais vedettyä akselin pois. Alakautta näkee kyllä kohtuu hyvin nuo osat. Ongelma on, että siitä akselista ei saa millään kiinni, kun se on karkastu putki.
Saatiinpa tämä homma päätökseen, eli vaihteensiirtäjän tanko oli melkein poikki ja jumiutunut siirtäjään. Siirtäjät meni myöskin vaihtoon, kun olivat kuluneet taipuman johdosta. Siirtäjät ja tangon pystyy siis vaihtamaan alakautta tosi helposti. Rumpua en irrottanut, koska se näytti hyvinkin ehjältä, mutta todennäköisesti sekin irtoaa helposti ja on vaihdettavissa.
Eli konetta ei tarvinnut purkaa. Kiitokset avusta!!
mulla ois sattumoisin viime kevään remonttien jäljiltä melkein koko alakerta tuola tallissa soittele jos tarvit jotain osia
0404830993
![]()
Viimeksi muokannut: suur75; 19.04.2012 klo 13:50.
nykyinen pyörä suzuki gsxr750w -93
Entiset
Honda cbr900rr -93
kawasaki zx-6r -99
kawasaki zz-r600 -95
Suzuki gsx750f -99
suzuki gsx750f -89
suzuki ts125er -82
kawasaki Zzr600 -94
suzuki Gsxr750r -94
honda cbr600f -91
suzuki Gsxr1100w -97