Mikäs sille tuli?
Marraskuussa viimeksi pyörä ollut käynnissä, tänään sain lämpökahvat paikalleen ja pistin sitten käymään. Hyvin lähti tulille, mutta kun kokeilin ajaa parkkihallissa ympyrää niin pyörä stumppasi tosi helposti. Kun kaasuttelin paikallaan niin huomasin että putkesta iskee 30-40cm lieskaa.
Sammutin mopon ja huomasin että käyrät on ihan punahehkuiset. Mitäs hittoa. Tuskin ne lämpökahvat tuollaista aiheuttaaMarraskuussa pyörä kävi katsastuksessa ja jäi sitten talviunille. Tankki aika tyhjä, olisiko bensa päässyt huonoksi? Suutin tukossa? mitä mitä?
Tukos suutimissa, samaa veikkaan.
Voipi olla huono bensa kun ei pala kunnolla ja sit syttyy vasta putkessa. Tankkaa ja testaa, sillä se selviää.
Superbike #7
Pari vuotta sitten yhdessä 4 mukisessa Kawassa oli samat oireet. Syy oli roska ruiskun suuttimessa.
Melko jämyä jälkipolttoa vaikuttais olevan.
Jos vanhaa bensaa niin sait startata todennäköisesti pitkään ja kaasuun vastaavuus heikkoa?
Roska suuttimissa / messa voisi viitata noin julmaan jälkipolttoon.
Kokeilisin ennen isompia ropauksia vaihtaa bensat ja laittaa suuttimien puhdistusaineet samalla, ei ole varmasti haitaksi jos vika ei olekaan siellä.
Sitten jos ei auta niin vika on todennäköisesti tukkeentuneessa suuttimessa tai tulpat tullu tiensä päähän ja jos ei sekään niin suutin jumppaan.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10150701819382570
Tuossa vielä viteota aihhesta... (kaipa tuo näkyy, laitoin publikiksi).
Kokeillaan uudella bensalla ja putsausaineella. Tosiaan, sain startata aika pitkään kun yleensä tuo ei ole vaatinut kuin starttinappulan nopean painamisen..
Suunnilleen tältä se näytti heti videon kuvaamisen jälkeen.
![]()
Perskuta rallaa ku on komee kuva, vaikka ei ihan normaalista tilasta olekaan kyse.
Onneksi syy löytyi, noissa lämmöissä palaa jo koretex vaatteetkin metrin päästä.![]()
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä