Ongelmana oli viime kesänä jo jäykkä kytkin.
Kun nyt avasin kytkinpakan, niin kahvasta painamalla oli todella kevyt.
Eli vika ei ole vaijerissa, eikä siinä lohkon läpi menevässä tapissa. Kai?
Jollain on varmaan ollut vastaavia murheita? Levyt näyttävät olevan ihan mitoissaan vielä, ja oikeassa järjestyksessä.
Mopohan on -96 mallia ja vaijerikytkimellä.
Viimeksi muokannut: janneja; 20.03.2012 klo 20:26.
Tupla-X -04
Yleensä vika on siinä eturattaan kopassa olevassa vipumekanismissa. Voitelu ja oikea säätö auttavat...
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Vipumekanismi ja vaijeri ovat jo uudet.
Niinkuin aiemmin mainitsin, niin mekaniikka kytkimelle asti on kunnossa
Vika on kytkinrummun koloissa.
Tupla-X -04
Itsellä kans jäykkä mutta onneksi on ruista ranteessa sen verran että saa vaihteet silmään.
Pitää availla jos alkaa tulla jännetupintulehduksia
Pyöränä sama -94
Itsellä samaa vikaa. Pyöränä on sama vehe mut vuosimallia -89. Kyllähän siihen äkkiä tottuu onneksi.![]()
Nostan lievästi vanhan ketjun ylös, anti men.
Itse ihmettelen tätä samaa asiaa omassa z750 -07' fillarissa.. kytkinkahva on pirun jäykkä käyttää, joutuu ihan liiallisella voimalla puristamaan. Tottuuhan tuohon nopeasti, mutta tarviiko siihen tottua ?
Lueskelin vähän muita foorumeita ja joku oli pähkäillyt saman asian kanssa, oli vaihtanut kaikki kahvasta kytkimeen liittyen moottorille asti, eikä ollut toiminut..
Oli sitten joku ehdottanut vaihtamaan alkuperäisen kytkinvijerin ja jo oli ongelma ratkennut..
Itse aion kokeilla ensimmäiseksi tätä kikkaa, lieneekö toimivan.
Kawasaki z750 Candy limegreen.
Ex:Suzuki GSX600F Red.
Omassa 750F:ssä keveni kytkinkahva huomattavasti, kun purin, putsasin ja rasvasin huolella sen eturataskotelon sisällä olevat korkkiruuvisysteemin sekä rasvasin vaijerin. Ei kyllä ollut häiritsevän jäykkä, mutta muita hommia tehdessä tein tuo ja nyt on outoa käyttää noin kevyttä kytkintä...![]()
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Sussu 750F -89