Jäykkäperäkuskin näkökulmasta, tiet on todella huonossa kunnossa ollu nyt jo monta ajokautta. Paras oli kun salapoliisit kiinnittivät huomiota tunnuksettomasta autostaan ajolinjoihini suoralla tiellä ja päättivät pysäyttää & puhalluttaa. No sakkoo tarjos, mutta sanoin että pakko luovia kun nää tiet on aivan helvetin huonossa kunnossa, ja kun ei oo takajousitusta niin nämä reijät kestopäällysteessä aiheuttaa paitsi kuskille hetkittäisiä tähdenlentoja ja pyörälle isompaa damagea jos ei jopa vaarantaisi autoilijoiden turvallisuutta kun sattuu sopiva monttu takapyörän alle. No, maalaisjärkeä löytyi virkavallaltakin ja selvisin valtion ansojen kiertämisestä huomautuksella. Et on meillä täällä pirkanmaallaki paskat tiet..
Tienkunnossapitäjän roolia vetävän viskaalin tulisi ajaa vastuualueensa jäykkäperächopperilla läpi, eräs liikenneministeri kyydissään, niin voisi alkaa hahmottumaan tämä tilanne.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Urbanisoituneen smoto/kurapyöräilijän näkökulmasta monet tiet täällä pk-seudulla on liian hyvässä kunnossa, huonompi tie, parempi mieli![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
No vituttaahan nuo huonot tiet, mut minkäs maallikko sille mahtaaJoten seuraava pyörä on pikäjoustoinen
ja auto jonkunlainen maasturi. Joita mulla aikoinaan olikin, ei haitannut huonosti auratut tiet...
Valintojahan nää loppupeleissä on, ei oo lumityötkään tänätalvena vituttanut, ku hommasin polariksen mönkijän....
Viimeksi muokannut: andestone; 19.02.2013 klo 13:27.
Elä ja anna muiden roudata.
Itsekin olen nyt viime viikkoina ihmetellyt kun valtatielläkään ei voi ajaa 80 km/h autolla ilman että hampaat kolisee suusta kun uppoaa puoli rengasta noihin kuoppiin. Pitänee opetella kuoppien paikat ulkoa kevääseen mennessä että säilyy hengissä... Ja tarkistaa iskareiden kunto.![]()
youtube.com/user/mototuomas
Ettekös muista mitä autokoulussa opetettiin: kuoppa edessä, jota ei kerkeä enää väistää > kaasua reilusti > etupää kevyeksi ja takapääkin suorastaan "lentää" kuopan yli![]()
Rovaniemi
1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
Tuossa autokyydissä ollessani eräällä iso-kaksinumeroisella tiellä parin pikkukaupungin välissä oli kymmeniä kilometrejä sellaista halkeillen rapautunutta asvalttia ja joitain reikiä kanssa. Keskiviiva tietysti revennyt auki. Mietityttää vaan mitä se vesi tekee kun se ui siitä rapautumasta sinne jonnekin ja jäätyy siten yöllä. Tai jotain. En sitten tiedä, aika menee nopeemmin nykyään, mutta ei siitä nyt niin montaa vuotta ole kun siinä päällystetöitä tehtiin.Epäilen kertakaikkiaan, että asvaltointivirmat on uskoneet Ilmataiteenlaitoksen valistusta lämpenevistä talvista ja ovat alkaneet heikentää asvaltin ja työn laatua ns. katoavien talvien takia!
![]()
![]()
Niin ja ainahan suomessa on ollut paskat tiet ja sorapäällystettäkin aivan liikaa... Vai muistaako joku jonkun muun ajan?
Ihminen on niin urbanisoitunut ja hommataan ihan vääränlaisia kulkuneuvvoja tai ei osata ajaaNoo ite en oo mikään ratakettu, päin vastoin, mutta talvella ja sorateillä on tullu laskettua rätkillä niin perkeleesti. Siis ihan katuvehkeillä. Sillon ei keväinen roudansyömä asfaltti juuri harmita.
Viime kesänä tuli ajettua kolin puiston läpi ja samana päivänä viel 522, joka oli osaltaan aika mielenkiintoisessa kunnossaNoo tuli siinä soraa ja reikästä asfalttia yhelle päivälle ihan tarpeeksi
Viimeksi muokannut: andestone; 20.02.2013 klo 12:23.
Elä ja anna muiden roudata.
Kyllä sen päälysteen laatu on pysynyt samana tai parantunut. Tilaajat ovat vaan ajaneet paksuuden niin minimiin että ei ne kestä vaikka joustavampia ovatkin.
Liikenne on lisääntynyt ja tien pohjat tehdään edelleen samalla tavalla kuin aina on tehty. Uudet tiet tehdään painuville pelloille niin soppa on valmis. Ja tottakai. Rakentajan vika se on, vaikka suunnitellaan päin p. ja tilaaja tuijottaa euroja jos ehdottaa parannuksia.
Tosin jos pelloille tehtäisiin sellaiset tiet, että ei painu ja päällysteen paksuus olisi riittävä. Eipä niitä kellään olisi varaa maksaa.
Ikävä tosi asia mutta raha ratkaisee.
Elämä on onneksi mutkikasta
Teiden kuluminenhan on vain hyvä juttu. Länsiväylälläkin länteen päin ajaessa voi Lauttasaaren jälkeen ottaa kädet pois auton ratista ja urat hoitavat ohjaamisen tämän jälkeen
Viime keväänä tein samaa testiä Tampereen motarilla Tampereen päässä ennen Hervannan ramppia ja taisin päästä jotain 6 kilometria koskematta rattiin. Autona VW Passat, joten mistään "uraohjuksestakaan" ei ole kyse.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Totta maar nytten etiepäin on mentynä tienrakentamisessa Härmässäkin. Pari esimerkkiä.
Varsinais-Suomesta 1-tie, tämä uusi vs. se vanha. Ja aijai miten hienoa on vetästä Lohjalta Turkkuseen, kun porukassa on jollain kohtuullisen suorat putket (ettei Apparan mittauksista mene läpi). Semmonen kun innostuu availemaan tunneleissa, niin aijai sitä saundia ja kaikua.![]()
Itäiseltä Uudeltamaalta tämä vanha ns. Hesantie vs. tämä motari, joka lienee Suomen 2. motari ja kuulemma rakennettu pienimmillä pohjatöillä kuin mikään muu vastaavan tasoinen.
Sitä kun laskee semmonen 180 kmh, niin tuntuu paikoin, että melkeen kuin lentoon lähtisi.
Selvennykseksi, ketään en yllytä, enkähän minäkään nyt enään.
Ja sitten tuo 4-tie, siis se vanha H:ki - Lahti - H:la (ent 5-tie) vs. tämä nykyinen baana Hesasta H:laan, kun se nyt vaan on se kuuluisa nelostie - valtatie, niin kuin laulunkin sanoissa sanotaan. Muuta kuin biisiä soimaan ja antaa katkoviivan valua...
Ja siis, kylhää miekii mieluiten mutkapätkiä lasken, vaan toisinaan se on valtaväyliäkin mentävä.![]()
<p>.</p>
Ei muuta kuin purkki räikeän väristä maalia ja maalaamaan "FIX THIS" juttuja niin kuin jostain luin että jossain on tehty näin.!
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
No, suolaan tuntuu fyrkkaa riittävän loputtomasti ainakin pääkaupunkiseudulla. Tiet ovat litimärkiä pitkin talvea jopa viiden asteen pakkaselle asti, ja suolavesi tuskin ainakaan ehkäisee routavaurioiden syntyä. Suolalle on varmasti paikoitellen tarvetta, mutta mielestäni homma on lähtenyt ihan rukkasesta.
Miksiköhän ministeri ei pyydä EU:lta rahaa teiden korjaukseen saihan Eesti ja Latvia EU:lta rahaa teidensä korjauksiin.
Suzuki GSX 1400-05
Eihän täällä osata EUsta ottaa lähes mitään hyötyä irti muutenkaan, mutta kaikki asetukset/ehdotukset otetaan salamana käyttöön tietenkin. Katsovat vissiin kerjäämiseksi ja nöyristelyksi ja suomalainenhan ei kerjää! Ajetaan mieluummin valtio vararikkoon, myydän valtion omistajuudet, verotetaan kansalaiset myös vararikkoon samalla.
Tulipas pappamainen olo tästä pienestä avautumisesta..
R 1200R '08. ex R 1100RS '93
Meepä kattoon vaikkapa Madeiralle miten EU:n rahoilla on rakennettu ihan saatanan komeita teitä, siltoina yli upeiden laaksojen ja tunneleina läpi ikiaikaisten vuorien.Paljon ennen kuin EU:sta puhuttiin Härmässä mitään jne. Vai luuletko, että Portugalin köyhällä valtiolla olisi ollut varaa ne tiet kustantaa.
![]()
<p>.</p>
Ei parempia pääteitä kuin Sloveniassa taida ollakaan. Eu-fyrkkaa on kulutettu kaksin käsin ja kun liikenne on suht. pientä, niin mikäpä se niitä edes kuluttaisi. Meillä on jo nyt teräviä kuoppia, asfaltinmurua yms. haitaksi asti autoillekin. Ensi viikolla, kun on lämmintä päivällä ja pakkasta yöllä ja siihen suolat päälle, niin missähän kunnossa mahtavat päätiet olla mopoilukauden alussa useampinumeroisista teistä puhumattakaan ?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT