Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Jep. Ennen Venäjällä ja Virossa tiet oli huonoja, mutta jo nyt Viron tiet alkaa olla paremmassa kunnossa. Mutta halvin tapa korjata tilanne on laittaa vii.....
    Viime kesän perusteella perseeni on vahvasti eri mieltä...

    Ja kyllä ne tiet tosiaan huonommaksi menee vuosi vuodelta, uudetkin väylät/uusitut päällysteet tarttee paikkoja jo ekan talven jälkeen.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  2. #32
    Jäykkäperäkuskin näkökulmasta, tiet on todella huonossa kunnossa ollu nyt jo monta ajokautta. Paras oli kun salapoliisit kiinnittivät huomiota tunnuksettomasta autostaan ajolinjoihini suoralla tiellä ja päättivät pysäyttää & puhalluttaa. No sakkoo tarjos, mutta sanoin että pakko luovia kun nää tiet on aivan helvetin huonossa kunnossa, ja kun ei oo takajousitusta niin nämä reijät kestopäällysteessä aiheuttaa paitsi kuskille hetkittäisiä tähdenlentoja ja pyörälle isompaa damagea jos ei jopa vaarantaisi autoilijoiden turvallisuutta kun sattuu sopiva monttu takapyörän alle. No, maalaisjärkeä löytyi virkavallaltakin ja selvisin valtion ansojen kiertämisestä huomautuksella. Et on meillä täällä pirkanmaallaki paskat tiet..

    Tienkunnossapitäjän roolia vetävän viskaalin tulisi ajaa vastuualueensa jäykkäperächopperilla läpi, eräs liikenneministeri kyydissään, niin voisi alkaa hahmottumaan tämä tilanne.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  3. #33
    Urbanisoituneen smoto/kurapyöräilijän näkökulmasta monet tiet täällä pk-seudulla on liian hyvässä kunnossa, huonompi tie, parempi mieli
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #34
    No vituttaahan nuo huonot tiet, mut minkäs maallikko sille mahtaa Joten seuraava pyörä on pikäjoustoinen
    ja auto jonkunlainen maasturi. Joita mulla aikoinaan olikin, ei haitannut huonosti auratut tiet...

    Valintojahan nää loppupeleissä on, ei oo lumityötkään tänätalvena vituttanut, ku hommasin polariksen mönkijän....
    Viimeksi muokannut: andestone; 19.02.2013 klo 13:27.
    Elä ja anna muiden roudata.
  5. #35
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti

    Tienkunnossapitäjän roolia vetävän viskaalin tulisi ajaa vastuualueensa jäykkäperächopperilla läpi, eräs liikenneministeri kyydissään, niin voisi alkaa hahmottumaan tämä tilanne.
    Suositellaan...
    Ja mieluiten lokkarilla se kotka istuen.

    Siis nää rännit oli jo viimekesänä kamalassa kunnossa, mitä lie tänävuonna..
    Se oli jo rikki...
  6. #36
    Itsekin olen nyt viime viikkoina ihmetellyt kun valtatielläkään ei voi ajaa 80 km/h autolla ilman että hampaat kolisee suusta kun uppoaa puoli rengasta noihin kuoppiin. Pitänee opetella kuoppien paikat ulkoa kevääseen mennessä että säilyy hengissä... Ja tarkistaa iskareiden kunto.
    youtube.com/user/mototuomas
  7. #37
    Ettekös muista mitä autokoulussa opetettiin: kuoppa edessä, jota ei kerkeä enää väistää > kaasua reilusti > etupää kevyeksi ja takapääkin suorastaan "lentää" kuopan yli
    Rovaniemi
    1. Yamaha XV 1100 Virago 1996 (27 tkm)
  8. #38
    Lainaa SuperSport kirjoitti Katso viesti
    Ettekös muista mitä autokoulussa opetettiin: kuoppa edessä, jota ei kerkeä enää väistää > kaasua reilusti > etupää kevyeksi ja takapääkin suorastaan "lentää" kuopan yli
    Kuopan jälkeen toinen kuoppa... ja sitten selittämään virkavallalle että "hypin vain kuoppien yli... paria sataa... mutta kun autokoulussa opetettiin!"
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  9. #39
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuossa autokyydissä ollessani eräällä iso-kaksinumeroisella tiellä parin pikkukaupungin välissä oli kymmeniä kilometrejä sellaista halkeillen rapautunutta asvalttia ja joitain reikiä kanssa. Keskiviiva tietysti revennyt auki. Mietityttää vaan mitä se vesi tekee kun se ui siitä rapautumasta sinne jonnekin ja jäätyy siten yöllä. Tai jotain. En sitten tiedä, aika menee nopeemmin nykyään, mutta ei siitä nyt niin montaa vuotta ole kun siinä päällystetöitä tehtiin. Epäilen kertakaikkiaan, että asvaltointivirmat on uskoneet Ilmataiteenlaitoksen valistusta lämpenevistä talvista ja ovat alkaneet heikentää asvaltin ja työn laatua ns. katoavien talvien takia!
  10. #40
    Niin ja ainahan suomessa on ollut paskat tiet ja sorapäällystettäkin aivan liikaa... Vai muistaako joku jonkun muun ajan?

    Ihminen on niin urbanisoitunut ja hommataan ihan vääränlaisia kulkuneuvvoja tai ei osata ajaa Noo ite en oo mikään ratakettu, päin vastoin, mutta talvella ja sorateillä on tullu laskettua rätkillä niin perkeleesti. Siis ihan katuvehkeillä. Sillon ei keväinen roudansyömä asfaltti juuri harmita.

    Viime kesänä tuli ajettua kolin puiston läpi ja samana päivänä viel 522, joka oli osaltaan aika mielenkiintoisessa kunnossa Noo tuli siinä soraa ja reikästä asfalttia yhelle päivälle ihan tarpeeksi
    Viimeksi muokannut: andestone; 20.02.2013 klo 12:23.
    Elä ja anna muiden roudata.
  11. #41
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tuossa autokyydissä ollessani eräällä iso-kaksinumeroisella tiellä parin pikkukaupungin välissä oli kymmeniä kilometrejä sellaista halkeillen rapautunutta asvalttia ja joitain reikiä kanssa. Keskiviiva tietysti revennyt auki. Mietityttää vaan mitä se vesi tekee kun se ui siitä rapautumasta sinne jonnekin ja jäätyy siten yöllä. Tai jotain. En sitten tiedä, aika menee nopeemmin nykyään, mutta ei siitä nyt niin montaa vuotta ole kun siinä päällystetöitä tehtiin. Epäilen kertakaikkiaan, että asvaltointivirmat on uskoneet Ilmataiteenlaitoksen valistusta lämpenevistä talvista ja ovat alkaneet heikentää asvaltin ja työn laatua ns. katoavien talvien takia!
    Kyllä sen päälysteen laatu on pysynyt samana tai parantunut. Tilaajat ovat vaan ajaneet paksuuden niin minimiin että ei ne kestä vaikka joustavampia ovatkin.

    Liikenne on lisääntynyt ja tien pohjat tehdään edelleen samalla tavalla kuin aina on tehty. Uudet tiet tehdään painuville pelloille niin soppa on valmis. Ja tottakai. Rakentajan vika se on, vaikka suunnitellaan päin p. ja tilaaja tuijottaa euroja jos ehdottaa parannuksia.

    Tosin jos pelloille tehtäisiin sellaiset tiet, että ei painu ja päällysteen paksuus olisi riittävä. Eipä niitä kellään olisi varaa maksaa.

    Ikävä tosi asia mutta raha ratkaisee.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #42
    Teiden kuluminenhan on vain hyvä juttu. Länsiväylälläkin länteen päin ajaessa voi Lauttasaaren jälkeen ottaa kädet pois auton ratista ja urat hoitavat ohjaamisen tämän jälkeen

    Viime keväänä tein samaa testiä Tampereen motarilla Tampereen päässä ennen Hervannan ramppia ja taisin päästä jotain 6 kilometria koskematta rattiin. Autona VW Passat, joten mistään "uraohjuksestakaan" ei ole kyse.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  13. #43
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Liikenne on lisääntynyt ja tien pohjat tehdään edelleen samalla tavalla kuin aina on tehty. Uudet tiet tehdään painuville pelloille niin soppa on valmis. Ja tottakai. Rakentajan vika se on, vaikka suunnitellaan päin p. ja tilaaja tuijottaa euroja jos ehdottaa parannuksia.

    Tosin jos pelloille tehtäisiin sellaiset tiet, että ei painu ja päällysteen paksuus olisi riittävä. Eipä niitä kellään olisi varaa maksaa.
    Totta maar nytten etiepäin on mentynä tienrakentamisessa Härmässäkin. Pari esimerkkiä.

    Varsinais-Suomesta 1-tie, tämä uusi vs. se vanha. Ja aijai miten hienoa on vetästä Lohjalta Turkkuseen, kun porukassa on jollain kohtuullisen suorat putket (ettei Apparan mittauksista mene läpi). Semmonen kun innostuu availemaan tunneleissa, niin aijai sitä saundia ja kaikua.

    Itäiseltä Uudeltamaalta tämä vanha ns. Hesantie vs. tämä motari, joka lienee Suomen 2. motari ja kuulemma rakennettu pienimmillä pohjatöillä kuin mikään muu vastaavan tasoinen.
    Sitä kun laskee semmonen 180 kmh, niin tuntuu paikoin, että melkeen kuin lentoon lähtisi.
    Selvennykseksi, ketään en yllytä, enkähän minäkään nyt enään.

    Ja sitten tuo 4-tie, siis se vanha H:ki - Lahti - H:la (ent 5-tie) vs. tämä nykyinen baana Hesasta H:laan, kun se nyt vaan on se kuuluisa nelostie - valtatie, niin kuin laulunkin sanoissa sanotaan. Muuta kuin biisiä soimaan ja antaa katkoviivan valua...

    Ja siis, kylhää miekii mieluiten mutkapätkiä lasken, vaan toisinaan se on valtaväyliäkin mentävä.
    <p>.</p>
  14. #44
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Ei muuta kuin purkki räikeän väristä maalia ja maalaamaan "FIX THIS" juttuja niin kuin jostain luin että jossain on tehty näin.!
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  15. #45
    No, suolaan tuntuu fyrkkaa riittävän loputtomasti ainakin pääkaupunkiseudulla. Tiet ovat litimärkiä pitkin talvea jopa viiden asteen pakkaselle asti, ja suolavesi tuskin ainakaan ehkäisee routavaurioiden syntyä. Suolalle on varmasti paikoitellen tarvetta, mutta mielestäni homma on lähtenyt ihan rukkasesta.
  16. #46
    Miksiköhän ministeri ei pyydä EU:lta rahaa teiden korjaukseen saihan Eesti ja Latvia EU:lta rahaa teidensä korjauksiin.
    Suzuki GSX 1400-05
  17. #47
    Lainaa GSX-1400 kirjoitti Katso viesti
    Miksiköhän ministeri ei pyydä EU:lta rahaa teiden korjaukseen saihan Eesti ja Latvia EU:lta rahaa teidensä korjauksiin.
    Me vaan maksetaan...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  18. #48
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Me vaan maksetaan...
    Pitää olla luova .. Eli pyytää rahaa suolaamiseen... jää sitten rahaa korjauksiin
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  19. #49
    Lainaa GSX-1400 kirjoitti Katso viesti
    Miksiköhän ministeri ei pyydä EU:lta rahaa teiden korjaukseen saihan Eesti ja Latvia EU:lta rahaa teidensä korjauksiin.
    Tämä ministeri näkee unia vaan pakollisista spondereista valvontaa varten. On märkä uni uudesta stasista. Se siitä liikenneturvallisuudesta.
    ... jotain piti muistaa
  20. #50
    Lainaa GSX-1400 kirjoitti Katso viesti
    Miksiköhän ministeri ei pyydä EU:lta rahaa teiden korjaukseen saihan Eesti ja Latvia EU:lta rahaa teidensä korjauksiin.
    Eihän täällä osata EUsta ottaa lähes mitään hyötyä irti muutenkaan, mutta kaikki asetukset/ehdotukset otetaan salamana käyttöön tietenkin. Katsovat vissiin kerjäämiseksi ja nöyristelyksi ja suomalainenhan ei kerjää! Ajetaan mieluummin valtio vararikkoon, myydän valtion omistajuudet, verotetaan kansalaiset myös vararikkoon samalla.

    Tulipas pappamainen olo tästä pienestä avautumisesta..
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  21. #51
    Lainaa GSX-1400 kirjoitti Katso viesti
    Miksiköhän ministeri ei pyydä EU:lta rahaa teiden korjaukseen saihan Eesti ja Latvia EU:lta rahaa teidensä korjauksiin.
    Meepä kattoon vaikkapa Madeiralle miten EU:n rahoilla on rakennettu ihan saatanan komeita teitä, siltoina yli upeiden laaksojen ja tunneleina läpi ikiaikaisten vuorien. Paljon ennen kuin EU:sta puhuttiin Härmässä mitään jne. Vai luuletko, että Portugalin köyhällä valtiolla olisi ollut varaa ne tiet kustantaa.
    <p>.</p>
  22. #52
    Ei parempia pääteitä kuin Sloveniassa taida ollakaan. Eu-fyrkkaa on kulutettu kaksin käsin ja kun liikenne on suht. pientä, niin mikäpä se niitä edes kuluttaisi. Meillä on jo nyt teräviä kuoppia, asfaltinmurua yms. haitaksi asti autoillekin. Ensi viikolla, kun on lämmintä päivällä ja pakkasta yöllä ja siihen suolat päälle, niin missähän kunnossa mahtavat päätiet olla mopoilukauden alussa useampinumeroisista teistä puhumattakaan ?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  23.  
  24. #53
    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    Eu-fyrkkaa on kulutettu kaksin käsin ja kun liikenne on suht. pientä, niin mikäpä se niitä edes kuluttaisi. Meillä on jo nyt teräviä kuoppia, asfaltinmurua yms. haitaksi asti autoillekin. Ensi viikolla, kun on lämmintä päivällä ja pakkasta yöllä ja siihen suolat päälle, niin missähän kunnossa mahtavat päätiet olla mopoilukauden alussa useampinumeroisista teistä puhumattakaan ?
    Ja lisää hamutaan EU:hun köyhiä valtioita surkeine teineen ja infrastruktuureineen ja Suomi-poika/tyttö maksaa.
    Ei vaikea ole arvioida, että teittemme kunto sulien koitettua - on huonompi kuin koskaan.
    <p>.</p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12