Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
  1. #31
    Myös Schuberthin uutuudessa S2:ssa on nuo ominaisuudet. Lisäksi löytyy integroitu antenni kypäräpuhelimelle.

    http://www.duell.fi/tmp_duell_actual...lang=1&s=58655
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  2. #32
    Lainaa Tanko kirjoitti Katso viesti
    Shubert C3 yliarvostettu
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-c3

    Suosisin avattavissa ennemmin BMW System6 ta, laadukkaampi kokonaisuus.
    Omien kokemusten perusteella uskaltaisin olla eri mieltä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #33
    Itsellä on Nolanin kypärä ulkopuolisella aurinkovisiirillä. Hankala pitää puhtaana.. auki ollessaan kaikki pöly kura jne. tarttuu sinne sisäpintaan. Itse en enää ostaisi kuin sisäpuolisella visiirillä.
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  4. #34
    Suosisin avattavissa ennemmin BMW System6 ta, laadukkaampi kokonaisuus.
    On vähän sellainen luulo minulla, että tulee ihan samalta tehtaalta kuin Schupert, että laadussa tuskin eroa, onko sitten malli hieman erilainen, siitä ei tietoa.
  5. #35
    Kokeilin aikanaan sekä bemun että suupertin avattavia. Suupertti istuu paremmin oman kaalin muotoon joten otin sen. C2:n lukitusmekanismi oli vähän hankala ja sarana löysä, jolloin ylöskäännetty leukaosa loksahti odottamatta alas. C3 on toiminut moitteetta kolme kautta. Valinnan siis tein ennenkaikkea istuvuuden perusteella.

    Avattavissa olen aiemmin käyttänyt Nolania ja HJC:tä. Molemmat aika heppoista tekoa, Nolanissa lisäksi visiirin ohi käy sellainen huju että viileällä kelillä lähtee vedet silmistä.

    Seuraavaa kypärää ostaessa suupertti on edelleen vahvoilla mutta aion kyllä kokeilla ainakin Bemua ja Shoeita.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #36
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin aikanaan sekä bemun että suupertin avattavia. Suupertti istuu paremmin oman kaalin muotoon joten otin sen. C2:n lukitusmekanismi oli vähän hankala ja sarana löysä, jolloin ylöskäännetty leukaosa loksahti odottamatta alas.
    Et ole minun lisäkseni ainoa, jonka päähän Schuberth S1 ja C2-3 istuu paremmin kuin Bemun system 6. Myös suhinoissa on melkoisesti eroa ja ero on Suupertin hyväksi. Tuskinpa C3 sen vanhempaa mallia huonompi on.

    Istuvuudesta vielä sen verran, että mulla System 6 menettelee, mutta Suupertti C2 ja 3 on erittäin sopiva. Vaimokkeelle System 6 ei istunut päähän - ei sitten huonostikaan, mutta C3 sopii täydellisesti.

    C2 lukitusmekanismin ja saranan kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #37
    ...äänettömyyestä/kypärämelusta vielä sen verran: mulla on Busa, jossa kokkeillu erilaisia pleksejä ja kuten aikasemmin kirjotin, niin kypärämelua mielestäni on, oli sitten päässä S1, C3 tai joku muu, jopa tallista löytyvään halpis Bayardiin ei hirvittävästi eroa ole noilla "hiljasilla" kypärillä. Siis kun ajelen omalla mp:llä.

    Viime kesänä heitin pienen lenkin naku-jammulla, tais olla joku 600 FZ tms. Pystympi ajoasento eikä pleksejä edessä. Silloin huomasin, miten hiljanen C3 on

    Eli kyllä ne pyörteet tms mitä esim Busan pleksistä pyörii kabiiniin, aiheuttavat melua enemmän ja vähemmän kypärässä. Ja tietysti ajoasentonto on enemmän etukeno, joten kait silläki on merkitystä.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  8. #38
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pari lisäkriteeriä unohtui:

    1: DD-lukko
    2: umpikypärä

    Ja nämä jo aiemmin mainitut
    3: integroitu aurinkovisiiri
    4: pinlock
    Jo vain, X-Lite täytti kriteerit, mutta unohdin vielä yhden ilmiselvän. Se ei saatana istunut mun päähän.

    Stormilla tuli pyörähdettyä. Paha homma, kun vierastan noita pikalukkoja. Ne ei tunnu käytännöllisiltä, kun itse pidän DD-lukkoa koko ajan kiinni. Remmin vain kiristää yhdellä vedolla, kun on vetänyt potan päähän. Toinen juttu on se, etten halua sitä pikalukon mötikkää leuan alla.

    Jatketaan...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #39
    Lainaa Tanko kirjoitti Katso viesti
    Shubert C3 yliarvostettu
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-c3

    Suosisin avattavissa ennemmin BMW System6 ta, laadukkaampi kokonaisuus.
    Ei se kypärän hyvyys taida pelkästään Sharp-testin tähtimäärään pohjautua.
    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
  10. #40
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jo vain, X-Lite täytti kriteerit, mutta unohdin vielä yhden ilmiselvän. Se ei saatana istunut mun päähän.
    Mitäpä jos unohtaisit tuon aurinkovisiirin ja ratkaisisit asian toisella tapaa:
    Arain potta + fotokromaattinen pinlock + sunax aurinkovisiiri.
    Varmasti turvallinen kypärä ja tarpeesi tulisi täytettyä.
  11. #41
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Mitäpä jos unohtaisit tuon aurinkovisiirin ja ratkaisisit asian toisella tapaa:
    Arain potta + fotokromaattinen pinlock + sunax aurinkovisiiri.
    Varmasti turvallinen kypärä ja tarpeesi tulisi täytettyä.
    OK, mitä noi hienot sanat tekee? Kiinnostunut...
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #42
    sunax.de/
    Arain-fotokromaattinen-pinlock
    arai.fi
    automaattisesti tummeneva pinlock ja sunax on tarvikkeena saatava aurinkolippa

    sunax 22eur kotiinkuskattuna
    pinlock muutaman kympin
    edullisimmin ebaystä
  13. #43
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jo vain, X-Lite täytti kriteerit, mutta unohdin vielä yhden ilmiselvän. Se ei saatana istunut mun päähän.

    Stormilla tuli pyörähdettyä. Paha homma, kun vierastan noita pikalukkoja. Ne ei tunnu käytännöllisiltä, kun itse pidän DD-lukkoa koko ajan kiinni. Remmin vain kiristää yhdellä vedolla, kun on vetänyt potan päähän. Toinen juttu on se, etten halua sitä pikalukon mötikkää leuan alla.

    Jatketaan...
    Mulla oli ennen Nolan (en mallia muista mut umpi) DD-lukolla, nyt Schubert S1 pro.

    Sen Nolanin sai päähän ja pois vain löystämällä leuka remmiä. Mut Schubertil ei sama onnistu, joutuu aina avaa remmin kokonaan

    En tiedä onko syynä lyhyeemmät remmit, mut epäilen johtuvan siit et Shubertis leukaremmeis toinen remmi jonka tarkoitus estää sen liukumast eteenpäin leuan alta pois! Tai sitt mulla on vaan liian iso leuka

    Myös Marushinil löytyy kypärä, jossa intergroitu aurinkovisiiri. Mut puuttuu DD:t, pinlokit... mut on taas suht kevyt
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  14. #44
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    sunax.de/
    Arain-fotokromaattinen-pinlock
    arai.fi
    automaattisesti tummeneva pinlock ja sunax on tarvikkeena saatava aurinkolippa

    sunax 22eur kotiinkuskattuna
    pinlock muutaman kympin
    edullisimmin ebaystä
    Tosta paketistahan riittäis jo se tummeneva pinlock. Missähän mallissa sellainen on, vai saako tilattua erikseen (selailee juuri FC-Moton sivuja...)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #45
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tosta paketistahan riittäis jo se tummeneva pinlock. Missähän mallissa sellainen on, vai saako tilattua erikseen (selailee juuri FC-Moton sivuja...)
    punta ebay, sieltä sopuhintaan. haku: Arai Photochromatic, alle 40eur posteineen
    Araihin tuollaisen saa, saako sitten muihin?
  16. #46
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    punta ebay, sieltä sopuhintaan. haku: Arai Photochromatic, alle 40eur posteineen
    Araihin tuollaisen saa, saako sitten muihin?
    Niinpä löytyikin. Hommahan on enää päätöstä vaille valmis. Kauan se kestää, on ihan toinen juttu.

    Niin joo, jos vaikka varuiks kävis sovittelemassa noita Arain ruukkuja ennen kuin tilaa... kuka tietää, kivijalka tekee vaikka hyvän tarjouksen.
    Viimeksi muokannut: JMH; 21.03.2012 klo 21:55.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #47
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Niin joo, jos vaikka varuiks kävis sovittelemassa noita Arain ruukkuja ennen kuin tilaa... kuka tietää, kivijalka tekee vaikka hyvän tarjouksen.
    Olisi tietty eettisesti parasta ostaa täältä.
    Huomaa, että eli malleissa on erilaisia visiireitä/pinlockkeja, aika yleinen on type L

    Luotan itse Arain suojaavuuteen, kuten myös Shoein. molempia on katsottu purettuna kuin 6-7 muutakin. Muutaman merkin rakenne on sellainen että luottamus on mennyt. Rikoin esittelytilaisuudessa uuden x-merkkisen käsissäni, leukaosassa oli tosin merkintä NP (not protective). Aika paljon roskaa myydään ja kun jos näistä puhutaan, niin alkaa ihan älytön vääntö oman merkin hyvyydestä. Siksi en mainitse minkämerkkisen rikoin tms.
    Jokainen voi ja saa valita itselleen sopivan, tärkeintä on se että kypärä sopii päähän. Araillakin on malleja, jotka meitin kupoliin ovat epäsopivia, valitsemani malli taas erityisen hyvin istuva.
  18. #48
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tosta paketistahan riittäis jo se tummeneva pinlock. Missähän mallissa sellainen on, vai saako tilattua erikseen (selailee juuri FC-Moton sivuja...)
    Samaa pinlockia saa myös Shoein kypäriin, ainakin uudempiin malleihin. Ihan vaan sillä jos Arait ei satukkaan istumaan päähän niin kannattaa testata myös Shoeit.
    -nomen est omen-
  19. #49
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Ei ole Agv ja nolanissa aurinkovisiiriä.Aina ei kannata uskoa valmistajan ilmoituksiin.
    Ainakin eilen vielä oli sisäpuolinen aurinkovisiiri tallellaa omass Nolan N103:ssa kun Scala Rideriä siihen asensin.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  20. #50
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Vittu näitä visioita. Nyt on 395 köyhempi ja yhtä Arain Chaseria rikkaampi. Seuraavaks se tummentuva pinlock. Paska foorumi, saa ideoita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #51
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vittu näitä visioita. Nyt on 395 köyhempi ja yhtä Arain Chaseria rikkaampi. Seuraavaks se tummentuva pinlock. Paska foorumi, saa ideoita.
    +1 ääni tummuvalle pinlockille
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  22. #52
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vittu näitä visioita. Nyt on 395 köyhempi ja yhtä Arain Chaseria rikkaampi. Seuraavaks se tummentuva pinlock. Paska foorumi, saa ideoita.
    Niin siinä käy
    taisi olla mun syy
  23. #53
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Niin siinä käy
    taisi olla mun syy
    Pulitat mulle neljä sataa, kun kohdataan, niin ollaan sujut.

    Antaa uuden näkövinkkelin sanonnalle: Hyvät neuvot ovat kalliita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #54
    onko kellään kokemuksia nolan n85 potasta?
    n84 on se ongelma että pinlock tulee ärsyttävästi näkökenttään,yläreuna siis.
    Horo Elää !
  25. #55
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    onko kellään kokemuksia nolan n85 potasta?
    n84 on se ongelma että pinlock tulee ärsyttävästi näkökenttään,yläreuna siis.
    Tuli tollainen juuri ostettua, kokemukset on vain kotisohvalta toistaiseksi, mutta ihan laadukkaalta vaikuttaa. Kuukauden päästä viimeistään sitten ajokokemuksia. Sisäinen aurinkovisiiri vaikuttaisi olevan aika käytännöllinen, voisin kuvitella, että sillä voisi korvata kokonaan aurinkolasit ajokäytössä. Saa nähdä.

    Edit: Tässä N85:ssa on tuo Pinlock muuten täsmälleen samankokoinen kuin itse kypärän aukkokin, eli ei varmasti tule näkökenttään. Ja Pinlock tosiaankin tulee asennettuna, toisin kuin Stormin nettisivut väittävät.
    Turun Stormilta kuin hain viikonloppuna, oli tarjouksessa tämä viimevuotinen väri (Shade) N-Com -valmiudella, 207€. Nettisivuilla pyytävät 259€.
    Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 29.03.2012 klo 20:15.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  26. #56
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    onko kellään kokemuksia nolan n85 potasta?
    n84 on se ongelma että pinlock tulee ärsyttävästi näkökenttään,yläreuna siis.
    Yhden kesän kokemukset on tuosta n85 Nolanista. Pinlockin reunat ei ole mua häirinneet, eli joko mulla on putkinäkö tai sitten tuo Sami@Vespa:n kommentti aukon ja pinlockin yhdenkokoisuudesta pitää paikkaansa.

    Minunkin tapauksessani Stormin myyjä asensi tuon pinlockin liikkeessä ostaessani potan.
    Varsin tyytyväinen olen ko. pottaan ollut. Tuuletus on riittävä eikä huurtumista ole esiintynyt kovemmillakaan sateilla (pari kertaa tuli kesän ajoretkillä kohdattua kunnon rankkasade). Meluisuudesta en osaa sanoa. Minua ei ole melu häirinnyt enkä siten ole tulppia ko potan kanssa erikseen kaivannut. Totuuden nimissä on kuitenkin sanottava että useimmiten tulee ajeltua napit korvissa musaa kuunnellen, eli joku voi olla aiheesta toista mieltä. (..Ja ajelen nakupyörälle, eli katteet ei aiheuta pyörteitä..)
    Sisäinen aurinkovisiiri on mielestäni ihan ok, ja koko sopiva. Omassa mopossa mittaristo näkyy juuri aurinkovisiirin alta. Ainoa mitä Serengetin Drivers -aurinkolaseihin tottuneena kaipaisin, on ruskea väri tuohon aurinkovisiiriin. Kyseinen väri toimii loistavasti ainakin noissa arskoissa, joten olis mielenkiintoista kokeilla kuinka väri toimii pleksissä. Kovin aktiivisesti en tosin ole hakenutkaan, mutta toistaiseksi vastaan ei ole tullut ruskeaa aurinkovisiiriä minkään kypärämerkin valikoimissa.
    Kawasaki ZR -7 vm-00
  27. #57
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    Tuli tollainen juuri ostettua, kokemukset on vain kotisohvalta toistaiseksi, mutta ihan laadukkaalta vaikuttaa. Kuukauden päästä viimeistään sitten ajokokemuksia. Sisäinen aurinkovisiiri vaikuttaisi olevan aika käytännöllinen, voisin kuvitella, että sillä voisi korvata kokonaan aurinkolasit ajokäytössä. Saa nähdä.

    Edit: Tässä N85:ssa on tuo Pinlock muuten täsmälleen samankokoinen kuin itse kypärän aukkokin, eli ei varmasti tule näkökenttään. Ja Pinlock tosiaankin tulee asennettuna, toisin kuin Stormin nettisivut väittävät.
    Turun Stormilta kuin hain viikonloppuna, oli tarjouksessa tämä viimevuotinen väri (Shade) N-Com -valmiudella, 207€. Nettisivuilla pyytävät 259€.
    Hieno homma
    Eiköhän se N85 ole sitten seuraava kypärä
    Horo Elää !
  28. #58
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    No niin. Tuo Arain potta on tosi hyvä, mutta punta ebaysta hankittu tummeneva pinlock oli ihan paska.

    Ostin keväällä, ja jo tuossa heinäkuussa totesin, ettei se enää mihinkään tummmu. On vain pinkki koko ajan.

    Linkki paskaan tuotteeseen alla. Älä osta. Nyt tarttui hihaan orkkis tummeneva pinlock, á 50 €. Harmi, kun ei niitä keväällä MP Teamilla ollut.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Fine-Visio...item25709e71d3
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #59
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No niin. Tuo Arain potta on tosi hyvä, mutta punta ebaysta hankittu tummeneva pinlock oli ihan paska.

    Ostin keväällä, ja jo tuossa heinäkuussa totesin, ettei se enää mihinkään tummmu. On vain pinkki koko ajan.

    Linkki paskaan tuotteeseen alla. Älä osta. Nyt tarttui hihaan orkkis tummeneva pinlock, á 50 €. Harmi, kun ei niitä keväällä MP Teamilla ollut.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Fine-Visio...item25709e71d3
    Sinne pinlokin yläreunaan jää pieni rako josta aurinko vilkuttelee ilkeästi. Itse laitoin visiirin yläosaan tummennuskalvoa parin sentin soiron ja sitten pinlok paikoileen, tulipa hyvä.
    S1 on kans---aika huono---ilmavirta ohjaa valtavasti, tuulella epävakaa, todella iso kuorokoko.
  30.  
  31. #60
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen