Morot,
Homma etenee. Kesän funtsailin kypärä asiaa. Kolmas oli hommattava, ed. HJC ja KBC malleja en muista, mutta aina kirosin vähänkin viileämmillä visiirin huurtumista, piruako melusta yms. kun läpi ei tahdo nähdä, kuin visiiriä raottamalla, ja aja siinä sitten vedossa, että silmistä vesi lentää.
Mietiskelin myös tuplaD:tä, eihän sitä muuta kun "asiantuntijat" niin vannottaa...
Vaan kaikki muuttui Schuberthin S2:lla ja valkoisena on väriltään myös minimalistisen tyylikäs ja onhan sillä valkoisella myös turvallisuus merkitystä, sanoovat.
Tuolta threadistä : hauku tai kiitä kypärääsi... hieman enemmän kokemuksistani S2:sta.
Lisäksi olen siirtynyt "mummo-malliin".
Vetäsen sen kaulurin pään suojaksi - kahdesta syystä. Vähentää vetoisuutta ja estää pään hien johtumista kypärän eristeisiin.
Asiantuntijat sanovat, että se pään hiki kovettaa eristeitä jolloin potta on "valmis"paljon nopeammin.
Toivottavasti ei tule koskaan tilannetta, että tuolla olisi merkitystä, mutta pirustako sitä tietää...![]()
<p>.</p>
Hankin Shoei Neotecin. Sitä ennen oli ja on vieläkin Multitec. Uutta sovittaessa hoksasin, että tästähän menee pykälää pienempi koko, eli M. Sitä myöten myös kuori pienenee pykälän, hyvä-hyvä, ja saan aurinkovisiirin ja kuulemma paremman tuuletuksenkin.
Muutama havainto sitten uutukaisesta. Meteliä ainakin saman verran kuin Multitecissä, jossa se whisper strippaus kitti asennettuna. Aurinkovisiiri on ihan kiva, mutta kontrastit sen kanssa ajaessa on vähän mitä sattuu. Pikalukkokin on kiva, mutta pyrkii tarttumaan herkästi vähänkin korkeamman kauluksen saumoihin. Hengityssuojain nenän eteen löytyy, muttei juuri auta, kuten ei sinällään kelvollisen näkökentän antava pinlockaan. Visiirivaihtoehtoja ei ole. Aerodynamiikka tuntuu hyvältä, liekö pienempi kuori syynä. No pienemmästä kuoresta sitten onkin se haitta, että toplingit ovat kovin ohuet. Tuuletus pelaa, mutta eturäppänä pitää suhinaa jota Multitecissä ei ollut.
Tämähän kuulosti lähinnä marinalta, kopioin siis kirjoituksen ao. keskusteluun.