Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    LC-1 Wideband pitäsi laittaa, mutta se ei käy suoraan alkuperäisen tilalle vaan sille pitäisi hitsata joko oma paikka tai modata alkuperäisen liitosta. Ongelma on se että kollektorissa on katti, kahta anturia ei oikein saa mahtumaan vierekkäin/peräkkäin. Alkuperäisellekkään paikalle uusi anturi ei sovi ellei muuta kierrekokoa ja anturin kulmaa (Bosch on sen verran pidempi ja paksumpi joten öljypohja tulee tielle).
    Mitähän tavaraa ZZR 1400 alkukäyrästö on? Rosteria? Mukana tuli muhvi, mutta pussissa lukee "mild steel" eli ei sitä rosteriin ainakaan voi hitsata, vai? Missä tuommoisia hitsauksia voisi teettää?

    Kokoputkistoon asennus olisi tietty helpompaa, mutta se ei ole nyt vaihtoehto.

    Liittenä kuva jossa katin paikka on merkitty neliöllä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  2. #2
    Jos mild steel on ns.mustaa rautaa, sitä voi hitsata rosteriin.
  3. #3
    Tuleeko anturi liian pahaan kulmaan, jos hitsaa uuden muhvin alkuperäisen alapuolelle?

    Kuvan perusteella putkisto on luultavasti rosteria. Mustaa rautaa (mild steel) olevan muhvin voi toki hitsata rosteriin, mutta muhvi ja sauma luonnollisesti ruostuu ajan myötä. Noita lambdan hitsattavia muhveja löytyy kyllä rosterisinakin, esim. tuolta: http://www.vpv-motorracing.fi

    Hitsausta voi kysellä metallipajoista, mutta saattaa tietty olla oman etsimisen takana löytää paikka, joka on halukas tekemään tuollaisia pikkuhommia. Ainakaan kohtuulliseen hintaan. Jos näyttää hankalalta, niin tarvittaessa minäkin voin tuollaisen kolvailla kiinni.
    Arttu
  4. #4
    Innovatelta löytyy adapteri juuri tuohon tarkoitukseen, aika tyyris tosin:

    http://www.innovatemotorsports.com/x...cat=250&page=2
  5. #5
    Lainaa nick-nack kirjoitti Katso viesti
    Innovatelta löytyy adapteri juuri tuohon tarkoitukseen, aika tyyris tosin:

    http://www.innovatemotorsports.com/x...cat=250&page=2
    Voi helvettiläinen... miksi en tota huomannut. KIITOS!
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  6. #6
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko anturi liian pahaan kulmaan, jos hitsaa uuden muhvin alkuperäisen alapuolelle?

    Kuvan perusteella putkisto on luultavasti rosteria. Mustaa rautaa (mild steel) olevan muhvin voi toki hitsata rosteriin, mutta muhvi ja sauma luonnollisesti ruostuu ajan myötä. Noita lambdan hitsattavia muhveja löytyy kyllä rosterisinakin, esim. tuolta: http://www.vpv-motorracing.fi

    Hitsausta voi kysellä metallipajoista, mutta saattaa tietty olla oman etsimisen takana löytää paikka, joka on halukas tekemään tuollaisia pikkuhommia. Ainakaan kohtuulliseen hintaan. Jos näyttää hankalalta, niin tarvittaessa minäkin voin tuollaisen kolvailla kiinni.
    Tulee liian pahaan kulmaan. Alkuperäinenkin on asennossa noin kello kaksi-puoli kolme. Harmi kun en muistanut ottaa kuvaa pakosarja kiinni. Noita RST muhveja katselinkin tuolta InnovateMotorsportsin sivuilta, mutta jostain syystä silmääni ei osunut tuota kulma-adapteria, jollaisen nyt laitoin UK:n jälleenmyyjältä tilaukseen.

    Kiitos kuitenkin avun tarjoamisesta!

    Palataan asiaan, jos sovite ei sovikkaan
    Viimeksi muokannut: SamiN; 09.03.2012 klo 20:38.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #7
    Onko ehdotuksia mitä tuolle kleen air systeemille pitäisi tehdä? Se varmaan pitäisi tukkia jos haluaa saada oikeita AFR lukemia, mutta mitä katti tuosta tykkää?

    Edit: vai aukeaako se vain silloin kun päästää kaasun? Ei tunnu googlesta tai repair manualista löytyvän vastausta.
    Viimeksi muokannut: SamiN; 14.03.2012 klo 22:38.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Onko ehdotuksia mitä tuolle kleen air systeemille pitäisi tehdä? Se varmaan pitäisi tukkia jos haluaa saada oikeita AFR lukemia, mutta mitä katti tuosta tykkää?

    Edit: vai aukeaako se vain silloin kun päästää kaasun? Ei tunnu googlesta tai repair manualista löytyvän vastausta.
    Onko sillä mitään väliä mitä katti tykkää? Sehän on muutenkin vain turhaa painoa lisäämässä ja heikentämässä putken virtausta. Mutta kaikki tuollaiset raitista ilmaa putkeen syöttävät systeemit kannattaa heittää lähimpään lampeen (kuvaannollisesti). Nekin ovat vain turhaa painoa tuomassa kun on huijaamalla yritetty saada päästöt kohdilleen.
    Superbike #7
  9. #9
    Ei kai muuta, mutta ettei mene tukkoon?
    Tukin sen kleenin nyt kuitenkin, laittaa sitten block offit joskus toisella kertaa niin saa vähän tilaa lisää tulppien vaihtoonkin.

    Anturi on nyt paikaltaan, joten siltä osin topikki on loppuun käsitelty. Adapteri tuli postissa parissa päivässä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  10. #10
    Miksi haluat sen siihen kollektoriin? Sehän vähän turhan kaukana pakoaukosta ja tuosta paikasta saat tietoosi vain summittaisen seoksen. Parempi paikka olisi yhdessä pakokäyrässä, ihan siinä pakoaukon vieressä. Ja jos haluaa optimoida ja omistaa vain yhden anturin, niin tekee neljä reikää ja tulppaa kolme mitkä ei ole käytössä (siinä Lambdassa on oleensä vakio putkikierre, messinkitulppa löytyy rautakaupan putkiosastolta).
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  11. #11
    Ja jos
    Viimeksi muokannut: adville; 15.03.2012 klo 21:59.
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  12.  
  13. #12
    Lainaa Santtu kirjoitti Katso viesti
    Miksi haluat sen siihen kollektoriin? Sehän vähän turhan kaukana pakoaukosta ja tuosta paikasta saat tietoosi vain summittaisen seoksen..
    Summittainenkin riittää omiin tarkoituksiini ihan hyvin. Eikä ole tarkoitus askarrella tuon parissa sen enempää.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi