Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Terve!

    Keväthuoltoa pitäis alkaa tekemään, ja muutamia kysymyksiä tuppais. Eli mitkäs tulpat porukka on laitellut? Vakioilmansuodattimen tarvitsen myös ja bensasuodattimen. En kyllä suoraan Duel.fistä noita löytänyt, joten onkos jollain osanumeroita ylhäällä?

    Jani
  2. #2
    Bensansuodatin on Knecht/Mahle KL145, tsekkaa Knechtin sivuilta taulukko missä kaikissa miljoonissa pyörissä tuota on käytetty. Bemarikaupassa oli muistaakseni halvin, jos ei Motonetistä löydy.

    Alkuperäiset tulpat sulla on NGK CR9EK. Uudemmissa servicemanuaaleissa Triumph suosittaa kuumempaa CR8EK. Ei kannata vaihtaa näistä kaksihaaraisista tulpista mihinkään iridiumeihin tms. Em. tulpilla käy parhaiten.
  3. #3
    mahlea saa Louisltakin- ainakin hintarefeerenssiä .
    Ei ehkä yksittäin kannata tilata mut jos muuta on tulossa.

    Mahle KL145

    Myös tulpissa ollu ihan käypänen hinta, ainakin tarjouksessa:
    normi tulppa
    Iridium

    Noista Ilmansuodattimista en osaa sanoa - ei oo osunu kohalle:
    ilmansuotimia
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #4
    Kiitoksia! Nyt on ostoslista tehty! Stormilta löytyy ilmansuodatin http://www.storm-motor.fi/osat/moott...n-knf-tb-1005/
  5. #5
    Meinasitko jotain säätöjä kanssa tehdä, kun vaihdat vaparisuodattimen alkuperäisen tilalle?
  6. #6
    Lainaa Talttapää kirjoitti Katso viesti
    Meinasitko jotain säätöjä kanssa tehdä, kun vaihdat vaparisuodattimen alkuperäisen tilalle?

    Katos vaan.. En huomannutkaan.. Mistäs mää alkuperäisen saisin? Tosin ohan tuohon säätöjä tehty jo ennestäänkin. Tehtaan tehopiiput ja kartta vaihdettu.
  7. #7
    Moto-Seinäjoelta löytyi mulle ainakin hyllystä. Tulpista halvimmat oli siellä Triumphin alkuperäiset. Sama NGKn tulppa NGKn laatikossa on vähän kalliimpi..
    Aprilia RSV 1000 R -06

    ex: Triumph Speed Triple 955 -04
    ex: Triumph Speed Triple 1050 -08
    ex: Triumph Daytona 955 -04
    ex: Triumph TT600 -01
  8. #8
    Lainaa JaniR kirjoitti Katso viesti
    Katos vaan.. En huomannutkaan.. Mistäs mää alkuperäisen saisin? Tosin ohan tuohon säätöjä tehty jo ennestäänkin. Tehtaan tehopiiput ja kartta vaihdettu.
    Tuossa alkuperäinen suodatin. Hinta -> kallis, mutta eipä tuota tartte usein vaihtaa. Täältä sitten Pipercrossin vapari jos haluaa kokeilla jotain muuta kuin aina sitä itteensä K&N:ää.
  9. #9
    Kiitosta! Eiköhän näillä tiedoilla jo selvitä.
  10. #10
    itse käytin useammat vakiotulpat ja toimiihan ne, mutta ei kovin pitkään. sitten tulee jotain ämpyilyä tms.

    iridiumit on nyt ja on ne paremmat. lisäksi en laittanut niitä 9 tulppia, vaan 8:sit. kuten uudempi 1050 suosittaa.

    kastelu ja likaantuminen on pienempää noilla. itse asiassa mulla ei ikinä kastunut tulpat niin, ettei kävisi, mutta jotenkin lyhyistä starteista tms niihin jää jotain likaa joka ei liian kylmänä käyvillä tulpilla(9) puhdistu ikinä.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse käytin useammat vakiotulpat ja toimiihan ne, mutta ei kovin pitkään. sitten tulee jotain ämpyilyä tms.
    JT
    Omassa ajoin vakiotulpilla sen 20000km ja toiset samanlaiset ovat nyt reilu 15000 ajettu. Ei ole ämpyillyt. Kone on tosin säädetty alhaalta erittäin paljon laihemmalle kuin vakiona ja ennakkoa laitettu alas lisää niin paljon, että en ilkeä edes sanoa. Tässä mallissa on tehtaan jäljiltä käytetty kaikkea erikoista kikkaa, kuten ylirikasta seosta ja olematonta sytytysennakkoa, jotta katit pysyvät kuumana hiljaisessa ajossakin. Lopputulema oli 10hv lisää tehoa ja 1,5L/100km pienempi kulutus. Plussana tulpat eivät pimene, eikä takki haise bensalle ajon jälkeen.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #12
    yleensä ne meni mulla talven jälkeen, ilmeisesti starttailun takia.

    Oireet oli kovin pieniä, mutta paranivat vaihdolla. Varmaan moni ei olisi huomannut mitään.

    Itsellä on arrow kartta nyt ja laihennettu kanssa. Voipa olla se sun kartta, paitsi rikastin vähän sitä 3-5 tonnin kohdalta.

    ei ole enää mitenkään rikas, menee kohtuukulutuksella ja ei haise bensuuni.

    Kyllä niillä tulpilla aina jonkun 7-9tonnia pääsi no problem, ja osa ongelmista taisi tulla jo tors putkilla ja tors kartalla.

    Torssilla kyllä bensuuni haisee urakalla.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    Joo huomannut kanssa tuon bensankäryn torssien kanssa. Kait noidenkin kanssa voisi seosta ajaa laihemmalle?
    Speed Triple
  14. #14
    Huolto tuli tehtyä, ja ihan nuo vakiotulpat laitoin. Aikaisemmat olivatkin iriudiumit. Hyvin tuntuu nämäkin toimivat, vaikkei vanhoissakaan vielä merkittävää vaihtotarvetta ollut. Ensimmäisen pytyn tulpan vaihtaminen olikiin sitten oma lukunsa, kun tuo runko tykkää olla pikkasen edessä, ja ei just sillä hetkellä ollut sopivaa avainta touhuun! (kapea pitkäräikkä kannattaa varata) No vaihtuhan sekin ku varovasti eteni..

    Nyt on siis öljyt, suodattimet, ja uudet tulpat. Tulipahan nyt käytyä muutenkin vähän läpi pyörää, yms. Eli ei muutakuin kovaa ajoa.. En oikein tiiä pitäiskö ottaa pois myynnistä, ku on se vaan niiiin hyvä peli ajella! No toivotaan ettei mene kaupaksi, niin saa naatiskella ite sillä! ;)
  15. #15
    Lainaa JaniR kirjoitti Katso viesti
    Huolto tuli tehtyä, ja ihan nuo vakiotulpat laitoin. Aikaisemmat olivatkin iriudiumit. Hyvin tuntuu nämäkin toimivat, vaikkei vanhoissakaan vielä merkittävää vaihtotarvetta ollut. Ensimmäisen pytyn tulpan vaihtaminen olikiin sitten oma lukunsa, kun tuo runko tykkää olla pikkasen edessä, ja ei just sillä hetkellä ollut sopivaa avainta touhuun! (kapea pitkäräikkä kannattaa varata) No vaihtuhan sekin ku varovasti eteni..

    Nyt on siis öljyt, suodattimet, ja uudet tulpat. Tulipahan nyt käytyä muutenkin vähän läpi pyörää, yms. Eli ei muutakuin kovaa ajoa.. En oikein tiiä pitäiskö ottaa pois myynnistä, ku on se vaan niiiin hyvä peli ajella! No toivotaan ettei mene kaupaksi, niin saa naatiskella ite sillä! ;)
    Joo, sinulla on hieno pyörä. Ei se vaihtamalla välttämättä parane yhtään.
    Mulla samanlaiset fiilikset joka vuosi pyörän vaihdon suhteen. Kun eihän noissa nykypyörissä mitään vikojakaan ole. Miksi siis vaihtaa? Kait vaan vaihtelun vuoksi. Jokainen pyörä on omassa sarjassaan hieno peli. Oikeastaan riittäis kun vaihtais vain vähäx aikaa jonkun kaa pyöriä ja sit vois palata oman rakkaan pariin.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  16.  
  17. #16
    Lainaa panu.. kirjoitti Katso viesti
    Joo, sinulla on hieno pyörä. Ei se vaihtamalla välttämättä parane yhtään.
    Mulla samanlaiset fiilikset joka vuosi pyörän vaihdon suhteen. Kun eihän noissa nykypyörissä mitään vikojakaan ole. Miksi siis vaihtaa? Kait vaan vaihtelun vuoksi. Jokainen pyörä on omassa sarjassaan hieno peli. Oikeastaan riittäis kun vaihtais vain vähäx aikaa jonkun kaa pyöriä ja sit vois palata oman rakkaan pariin.
    Ei pöllömpi idea! Aina ku tekis mieli vähän vaihtelua, niin vaihtelis vaikka kuukaudeksi pyöriä ja jo maistuis paluu oman pariin. Vähä vaan kurkistelis oisko se ruoho vihreämpää..
    Triple on kyllä ehdottamasti ollut paras pyörä mikä mullon ollut, ja millä olen ajanut. Vähän vaan tekis mieli vaihtaa enemmän allround tyyliseen, ja ei tarvitsisi kääntyä kun hiekkatie tulee vastaan. Toki Triplelläkin voi hiekkatiellä ajella, mut...