Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Tiedetään, moporeissulla ei matkusteta laivalla, junalla, autolla tahi muulla kuin pyörällä. Se ei nyt enää nappaa ajaa itseään puuduksiin siirtymätaipaleella. Ja kun omistamme omat pyörät, ei huvita vuokratakaan kohteessa. Eri asia vähän kauempana, kuten mchuurre suunnittelee. Sinne ei näillä lomapäivillä ajella omalla.
    Meidän aika olla reissussa rajoittuu taas 10pv ja alpeille taas tekis mieli. Idea putkahti oikeastaan, kun tuli hankittua 7h Sprintteri, johon mahtuis hienosti 2 pyörää ja peräkärryyn 2. Tallinnasta paahtais yhtäsoittoa jonnekkin alppien lähistölle, josta lähtis seikkailemaan Italian passoille. 4 henkeen ei paha repäsy, tankata välillä.
    Nyt sitten pahoitteluiden kera (kun ei jakseta ajaa 20h/vrk) ehdotuksia, mihin auto parkkiin n. viikoksi, missä parhaat pätkät, paras reitti välille Tallinna - lähelle hyviä passoja, kun matkanopeus max.89km/h (kuorma-auto ja vieläpä peräkärry)
    Meillä kokemukset aikaisemmin pikkasen idempänä mm. grossglocknerin kautta Sloveniaan, mutta ajan puutteen vuoksi tykitettiin sieltä suorinta reittiä Gdyniaan.
    Kiitos jo näin alkuun asiallisista vastauksista, sekä niistä että olemme wannabe-porukkaa ;)
    Sitten iäkkäämpänä, lapset pois muuttaneena on ehkä viettää pidempi loma pyörän kanssa
    Viimeksi muokannut: eimo; 23.03.2012 klo 21:19. Syy: Edittiä
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
    Joku vois jelpa
    Juha_H:n avatar
    Liittyi Oct 2010
    Bonn, Deutschland (Tampere)
    Lonkalta laukoisin, että teillä menee n. kaksi ajopäivää siirtyä Tallinnasta Alppien reunoille, yö Puolassa viettäen. Paku säilynee jonkun pk-kaupungin parkkiluolassa/hallissa viikon, hinnasta en osaa sanoa.

Matkareittinä parhaiten toimii suuret moottoritiet, niin ei aikaa tuhraannu kaupunkien ja kylien läpiajoihin. Valkatkaa kartalta suosikkipassonne, foorumilta löytyvien matkakertomusten ja vinkkien pohjilta. Pohjois-Tiroli on aina varma vaihtoehto, harvempi on siitä valitellut. (itse en ole sinne vielä ehtinyt)

Kyl se siitä
    Itse oli viimevuonna http://www.hotel-obereggen.it/ tuossa, 1hh huone syyskuussa n. 70€ sis. aamiainen ja 5 ruokalajin päivällinen. Tuolta alueelta pääsee varmasti tekemään rittävästi päiväretkiä, joten paikan vaihtoa tuskin tarvii tehdä, joten itse veisin pakun ja kärryn perille saakka.
    Muita vastaavia löytyy http://www.moho.info/moho-motorrad-hotels-p1.html. Paku ja kärry säilynee varmasti tuolla Italian maaseudulla ilman sen isompaa ongelmaa Hotellin pihassa. Puolassa kannattaa vähän katsoa minne jättää, ainakin viimekesänä muut ao. Hotellissa olleet varoittelivat Puolan varkaista..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    ööh, jos ajatte prätkillä Italiaan, niin sinnehän pääsee Tukholmasta kahdessa päivässä. Pääsee vuorokaudessakin jos jaksaa ajaa ja vauhtia lisäämällä pääsee vielä nopeampaa.

Mutta auton ja peräkärryn kanssa ajatte 80 km tunnissa eli ajatte Italiaan kolme vuorokautta.

Itse ajaisin pyörillä perille asti.

Mut Italiassa vaikka canazeissa tai Val Di Fassa nimisissä kylissä löytyy majoituksia aivan mielettömästi. Itse olimme kesällä 2011 Sella Ronda nimisessä paikassa Val Di Fassan kylässä. Kylä sijaitsee laaksossa ja on turvallista aluetta. Prätkät meillä oli kellarissa tallessa, mutta varmasti olisivat säilyneet ulkonakin ihan yhtä hyvin.
    * * * * * * * * * * *

Tää on allekirjoitus!

* * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
    Lainaa suzuki_GS1100G kirjoitti Katso viesti

Mutta auton ja peräkärryn kanssa ajatte 80 km tunnissa eli ajatte Italiaan kolme vuorokautta.

Itse ajaisin pyörillä perille asti.
    Täältä saa aina ilahduttavan ponnekkaita ohjeita, kuinka matkustetaan **oikein**...

Ota huomioon, että se auto saattaa 4 kuljettajan voimin liikkua periaatteessa 24/7, laskeppa vuorokauden keskinopeus, kun otat pyörälle huomioon vähintään 8 tunnin lepotauon (tai käytännössä vähän pidemmän, harvempi mp-matkailija kai ajaa kovin mielellään esimerkiksi aamukahdeksasta puoleenyöhön). Saattaa 80kmh tehdä tiukkaa, itse asiassa tuota vauhtia tasaisesti koko ajan kulkeva auto etenisi 1920 km vuorokaudessa.

Ja kolme neljästä kuskista voi auton liikkuessa samalla levätä, mikä taas ei pyörillä ajettaessa liene kovinkaan suositeltavaa.
    Viimeksi muokannut: pecha; 28.03.2012 klo 22:43.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Olet Pecha oikeassa, n. parinkymmenen Euroopan läpiajon jälkeen voi todeta että 80 keskinopeutena esim koko Saksan läpi on aika normaali vaikka ajaisi välillä kovaakin. Sama rekka tulee ohitettua aika monta kertaa saman päivän aikana.
    Mitä kovempaa ajaa sitä pidemmät on tankkaus ja kahvi pysähdykset.
    Loistava ajatus josta olen itsekkin unelmoinut! Pakulla esimerkiksi, Itävaltaan. Paku parkkiin jonkun majatalon tms. pihaan ja pyörillä reissun jatko!
    ps. Onko Mopo paikat jo yhdistelmästä viety? Mielellään työntäisin pari pyörää juhannukselta johonkin päin eurooppaa menemään...
    Lainaa jeesu kirjoitti Katso viesti
    Loistava ajatus josta olen itsekkin unelmoinut! Pakulla esimerkiksi, Itävaltaan. Paku parkkiin jonkun majatalon tms. pihaan ja pyörillä reissun jatko!
    ps. Onko Mopo paikat jo yhdistelmästä viety? Mielellään työntäisin pari pyörää juhannukselta johonkin päin eurooppaa menemään...
    Tilaa ei kyllä ole ja lähtökin on heinäkuun puolivälissä.
    Isoimmat pätkät voi vallan mainiosti vetästä pakulla tai peräkärry systeemillä. Ajelee hauskemmat mutkat paikanpäällä.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  11.  
    Heh, heh. toden totta auto kulkee yhden kuskin voimin ja muut nukkuvat.

Itse ajaisin rautaperseen menomatkalla, nukkuisin seuraavan päivän ja jatkaisin sitten ajelua alpeilla.

Mut jokainen omalla tavallaan.

* * * * * * * * * * *

Tää on allekirjoitus!

* * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä