Eli olis tollanen pyörä ja tarvis saada lisää ääntä ja totesin et noi uudet änkkärit on vähä liian tyyriitä ja menee kauheeks säätämiseks jos rupee jotai yleismallin änkkäreit iskemään. Meinasin vähän et jos noille vakioänkkäreille jotain tekis, mut miten olis järkevin? Mimmoset sisuskalut noissa on? Pitäskö porailla laippoihin reikiä vai mitä?
poraa päistä ne pop niitit, ja vedä huilu tai pilli pois, joko katkaiset sen ohuen pillin poikki.jätä sisälle noin vaikka pari senttiä pätkää.tai isompi homma laita siihen lätkään joku 40mm putken pätkä siis hitsaa.sit takaisin pop niiteillä.
ei mee seoskaan liian laihalle.äänet ei liian kovat leikkaa se 40mm putken pää viistosti tulee siisti.
.
Joku sanoi äänen menevän peltiseksi noilla virityksillä, mutta ääntä kyllä tulee lisää eikä pyörä kuulosta enää sähköhammasharjalta. Ite en ota kantaa kun en ole kuullut noita.
Kieltämättä Vance&hines on vähän hinnakas, mutta vastaavasti myös hyvän näköinen, menee paikoilleen vänkäämättä ja virittämättä. Äänet on miehekkäät, välillä jopa ehkä turhankin kovat, naapurusto tietää varmasti kun lähtee pihasta.
Netistä löytyy paljon esimerkkejä noista äänistä, mutta ei ne kyllä kerro juuri mitään. Ne on huonolaatuisia, kännykän kameralla tai jollain pokkarilla kuvattuja pätkiä ja ääni on jotain muuta kuin hifiä. Eli kuulostaa ohuelta yms. Ainoa mikä oikeastaan selviää, on että kyseessä on v4 avarammilla putkilla. Jos noita kuuntelee ja vertailee, pistäkää kunnon luurit korville. Saa vähän paremman käsityksen ja vieläkin on ääni aika tavalla erilainen.
Juuri 10 minuuttia sitten saapui pyörä emc:n tuomana pihaan. Nyt viimeiset viritykset tehty ensikaudella, alla uusi metukka marathon, uudet ketjut ja rattaat. Viime syksynä tehty iso 24 tonnin määräaikaistarkistus/huolto. Ensi kausi pitäisi mennä pelkällä öljyn tarkistuksella ja tankkauksilla. Reikää ne ei löytäneet tankista, sen täytyy vuotaa kun on aina tyhjä vaikka lähes päivittäin tankkasinkin.
ps. Jos pilaat ne alkuperäiset putket ja haluat joskus palauttaa entiselleen niin ne alkuperäiset vasta hunajaa maksaakin. V&H:n hinta on käsiraha orkkiksista.
Viimeksi muokannut: Joe; 25.03.2012 klo 12:03.
Älä missään tapauksessa mene pilaamaan alkuperäisiä putkia niitä korkkaamalla/aukomalla. Motskarien katsastuspakko on vain ajan kysymys, ja silloin nuo alkuperäiset putket on hyvä olla. Alkuperäiset vakioputket ovat myös pyörän arvoa kasvattava asia. Noiden alkuperäisten korkattujen putkien ääni on myös aivan järkyttävä.
Mikäli lisämeteliä pyörään haluat, etsi e-baystä jotkin Magnaan tarkoitetut mökäpöntöt. Eiköhän sieltä sopivat löydy pienellä haulla.
[QUOTE=vma;6031868]Älä missään tapauksessa mene pilaamaan alkuperäisiä putkia niitä korkkaamalla/aukomalla. Motskarien katsastuspakko on vain ajan kysymys, ja silloin nuo alkuperäiset putket on hyvä olla. Alkuperäiset vakioputket ovat myös pyörän arvoa kasvattava asia. Noiden alkuperäisten korkattujen putkien ääni on myös aivan järkyttävä.
Mikäli lisämeteliä pyörään haluat, etsi e-baystä jotkin Magnaan tarkoitetut mökäpöntöt. Eiköhän sieltä sopivat löydy pienellä haulla.[/QUOTE ei niitä äänien takia modattu.eikä ne ole liian kovat äänet. en maksa jostakin putkista 500-1000e jos noista saa siististi tehtyä. on muuten ihan korjaamolla tehty,ensin mietitty tarkkaan kannattako lähteä sorkkimaan.onhan jenkeissä
vähän joka poika modannut putket.ja pyörää en myy, jos vaihdan toisen.![]()
Viimeksi muokannut: vma; 26.03.2012 klo 21:37.