oon kaupoissa tuommosesta ja olisin vailla kommentteja motoristeilta jotka ajannu kyseisellä vehkeellä.kun nyt ei pääse vielä joka paikassa kokeileen uutta tulokasta.esim. minkälainen matka vauhti on mahdollista?ja muutenki mitä tulis tietää kamppeesta ennenkö lyö rahat tiskiin?kiitttäen etu käteen.
198 senttiselle kuskille aina 150 km/ h asti ihan jees, sen jälkeen alkaa niskat olla lujilla.
Hemmetin hieno pyörä kaikenkaikkiaan. Muutamilla muutoksilla suorastaan maukas.
Tosin kaikkihan on kiinni siitä mitä kukakin haluaa ja miten mopostaan nauttii.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Pyörä on hieno, joskin vähän "jyrkkä", mikä siinä taas on just hienoa. Ostin tommosen v. 2008, enkä ole sitä katunut. Kingillä en ole kuitenkaan heitellyt Saksan baanaa, vaan ajellut siellä eri pyörällä, mutta silti on se käsitys, että pyörä toimisi vielä paremmin, kuin näillä, alikehittyneen kansan nopeusrajoituksilla, niin juuri baanapyöränä ja kun olen vaan tämmönen 180 cm tumppi, niin ei Kingi vielä mun niskaa rasita, vaikka mentäs pitempään yli 150.
Pyörän kuormaus kysyy enemmän funtsimista, kuin monen muun kanssa ja sekin tietysti vaikuttanee marssivauhtiin.
Kaksi asiaa katselisin ostaessani. Pyörän huoltokierto on 6000. Yrittäisin vakuuttaa itseni siitä, että pyörää on todella huollettu. Sitten, jos pyörään on vaihdettu osia, kuten sliparit, kattelisin mihin hintaan saa vakiot, jos kurikampanja ens kesänä iskee.
Hieno pyörä se on! Eiku kaupoille...
... jotain piti muistaa
Lämpimästi voin suositella kingiä sellaisella pari vuotta ajelleena. Moottori ja voimansiirto on se hyväksi ja vahvaksi havaittu busan tekniikka eikä sitä tarvitse varmaan sen enempää kommentoida. Toki moottoria parantaa vielä tutut putkisto + imuilma muutokset ja ecueditor käsittely, näistä lisää runsaasti busa puolen jutuissa. Hiukan pitää ylistää Samin autopajaa Espoossa kuitenkin, säätänyt monta kingiä ja jälki takuu varmaa.
Ajoasento on pystympi kuin bussissa ja kypärä ajaessa suhtu suorassa ja selkä mukavassa asennossa, tämä suomen nopeusrajoituksilla ja kaupungeissa plussaa kun näkee eteensä ja peileistä ilman kurottelua. Toki pysty ajoasento ja leveä ohjaustanko ilman katetta aiheuttaa ilman vastusta ja alkaa raastamaan kuskia kovissa nopeuksissa. Itse koen tämän lähinnä hyvä asiana koska ei tule ns. vahinkosakkoja, kun tuuli alkaa repimään miestä ajettaessa isoa kovaa ja tyhmempikin tajuaa että ajokortti höllässä.
Hiukan tuulen vastukseen auttaa mittariston päälle saatavat pienet pleksit. Jalat ja keskivartalo on hyvin suojassa ja ei kauheasti kastu edes sateella pyörän massiivisten sivuponttoonien ansiosta. Samat ponttoonit ovat myöskin se huonompi puoli koska ainakin minulla 189cm pitkänä tahtoo vaatia jalalle tarkan asennon jotta voi suorittaa vaihtamista sujuvasti ja nopeasti, jalkatappisarja tai lasketut tapit toimivat ratkaisuna tähän.
Penkki on mukava ja hiukan isompikin amerikkalainen laarditakamus mahtuu kyytiin, ja yllättäen istuin korkeus ei ole suuri ja jalkojen leveys maahan järkevä, koska ainakin vaimo joka 170cm ajelee pyörällä sujuvasti. Takapenkki taasen on symboolinen koriste jota ei tule käyttää jos haluat olla väleissä kyyditettävän kanssa. Kyytiläinen istuu korkealla ja ilmavirta osuu ikävästi, myös matkustajan jalkakulma on jyrkkä ja katteessa oleva terävä reuna hankaa mukavasti sääreen. Kuskillakaan ei ole kivaa kun on kaveri kyydissä siirtämässä painopisteen korkealle taakse ylös. Eli mainio yksin mutta kyyditykseen vain tilapäisesti.
Jousituksessa on kaikki mahdolliset säädöt ja hyvin tukeva tunnelma, jopa busaa vakaamman oloinen ainakin alle 150kmh nopeuksissa. Jarrut paremmat kuin busassa ja etujarru esim. radiaali jota ei busassa ole, suomessa välillä myynnissä myös ABS-jarrullisia versioita joissa hiukan turvallisuutta plussana. Absejahan ei koskaan ole busaan saanut.
Laadukkaasti tehty specialmalli ja herättää aina mielenkiintoa minne sillä meneekin. Omatoiminen huoltaminen ja katteiden irroitus tuskaista ja tarkkaa touhua, mikä selittää myös huoltojen työn määrää verrattuna hayabusaan, muuten huoltaminen kohtuu hintaista ja Suzuki seppiä taitaa löytyä joka suomen kylästä.
Aftermarket kilkkeitä löytyy ihan niin paljon kun lompakossa on ruutia ja laitteesta saa helposti persoonallisen pelkillä bolt-on osillakin.
Matkailukäytössä pienellä tavaramäärällä on tultava toimeen koska ainoat järkevät kuljetusratkaisut ovat SW-Motechin tankinkorkkiin kiinni tuleva tankkilaukku ja takasatulan päälle tuleva pieni laukku, litrat yhteensä laukuissa noin 25ltr. Mitään perälaukkua tai sivulaukkuja ei kannata miettiäkään, myöskään minkään valtakunnan tavaransidonta pisteitä tai takakahvoja ei ole.
Työntämällä siirrettäessä ja parkkipaikolla vaati uskallusta ja kokemusta sekä luottoa omiin taitoihin, tässä kyllä helpottaa leveä tanko jonkin verran. Mutta en silti suosittele ensi pyöräksi jos arastelee pyörän käsittelyä tallissa tai parkkipaikoilla. Muuten hidasajossa yllättävän ketterä kokoisekseen ja painoisekseen lehmäksi, ja tässä hieno moottori auttaa hyvällä alaväännöllään. Temppuilu kyseisellä laitteella on lystiä ja helppoa, toki sitähän ei saa harrastaa tieliikenteessä!
Tällä hetkellä en henkkoht ole vielä löytänyt korvaavaa tuotetta johon pelin vaihtaisin ja jossa saisin käytettylle rahalle niin paljon vastinetta. Toki Diavel Carbon on harkinnassa...
Vuosien saatossa olen ehtinyt ajamaan lähes jokaisen suomessa viimeisen kahden vuosikymmenen aikana myydyn ison pyörämallin pidemmillä lenkeillä, ja tällä kokemuksella hinta/laatu/voima/tyyli/ajettavuus on kingissä suhteellisen kohdallaan minun mielestä.
Laitteet vaihtuvat joka vuosi - mutta pidetään nimimerkki...
no nyt sitä melkein ollaan kunkun omistaja.sunnuntaina meen hakeen sen uuteen kotiin. wm 2010 ja ajettu 6tn.mitenkähän tuon bensan laita kun toiset tuntuu olevan sitä mieltä että ysivitonen ei käy ees hatätilassa?joskus kun ulkomailla ajelee nii ei välttämättä muuta oo saatavilla.
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
okei.pitäis varmaan tehä kotiläksyt paremmin nii ei tarvis kysellä tyhymiä kysymyksiä![]()
Se on maahantuojan vastaus, mutta jos teet esim. täällä gallupin voitko käyttää E10 niin se menee varmaan fifty/fifty sanoi maahantuoja mitä hyvänsä.. eli kysymys oli ihan ok.
Edit. Tai ei ehkä voiko käyttää kiistetä, mutta missään nimessä ei kannata käyttää tulee väh. 50% vastauksista...![]()
Viimeksi muokannut: jamas; 30.03.2012 klo 21:49.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Itellä alkaa viides kausi Kingillä, mittarissa 65tkm eikä vieläkään ole niin minkäänlaista vaihtokuumetta.
Kolme kertaa tullut käytyä tolla Keski-Euroopassa ja sanokoon muut mitä haluaa, mutta kyllä toi Kingi istuu niin autobaanoille kui alppisyheröillekin, 1- ja 2-päällä. 2-päällä helppo matkanopeus baanalla on 170, kovempi alkaa repimään etenkin kyytiläistä. 1-päällä tohon voi lisätä 40-50 kun kuski pääsee vähän alemmas, mut siinä 240 jälkeen homma ei enää ole kivaa ja 270 paikkeilla kypärä tärisee niin että näkö sumenee ja tuntuu että pää irtoo
Normi mutkapätkänopeuksilla (<130) tuulta ei edes huomaa ja Kingi on painoonsa nähden yllättävän ketterä. Ilohan tuota on mutkiin heitellä. Kovemmissa vauhdeissa ja väistöissä paino tuntuu ja silloin Kingin joutuu oikeesti runttaamaan mutkaan, mut kyllä se taipuu kun käyttää voimaa.
Ja tosta bensasta.. Toimii todistetusti 95:llakin tarvittaessa, mutta kone kuulostaa terveemmältä 98:lla. 95:lla tuppaa vähän nakuttamaan, siks käytän ite 98:a aina kun mahdollista. Shellillä tankkaan v-poweria vain siksi, ettei siellä ole normi ysikasia. Mulla taitaa olla siitä harvinainen Kingi, että siinä on vakioputket![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Uskaltaisin väittää että tuo 95:lla nakutus on mielikuvituksen tuotetta, jos ~vakiopyörästä on kyse.
Tämä kuva on k8 gixerin ohjekirjasta mutta sama teksti lukee myös busan ohjekirjassa ja uskoisin että myös bkingin:
http://g0d.damnserver.com/k8gikserioktaanit.gif
Eli oktaaniluku 95 riittää ohjekirjan mukaan ja max 10% etanolipitoisuuskin on OK.
Mutta eihän ne suzukin insinöörit mitään tiedä..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!