En mä mikään pessimisti ole![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Voi ja todennäköisesti jopa lähtee. Tosin saahan ne takaisin kun käy mopon kanssa konttorilla vakio putken kanssa.
Tämä, niin kuin kaikki muukin asiointi poliisin kanssa tosin on paljolti kiinni siitä millainen poliisi ja millaisella tullella sattuu eteen. Niin ja siitä miten itse tilanteessa käyttäytyy ja onko pysäytyksen taustalla joku sellainen performanssi joka muutenkin antaa aihetta tukistukseen![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
pienimmillään pääsee merkinnällä rekisteriotteeseen - et pitää olla E-hyväksytty putki päivämäärään x-mennessä.
Näinkin on käynyt, tuon paperin omin silmin nähnyt. - asiallista.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Eikös se ole niin kun on riittävän vanha mopo niin tuolla asialla ei ole väliä, kunhan äänet pysyy rajoissa?
Taisi olla 2003 tai jotain sinne päin, mitä tuolla toisessa ketjussa kerrottiin...
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Jos miettii e-merkintöjä, niin ajelee sitten vakiopyörällä. Se on stressitöntä, jos pysyy vauhdit kurissa![]()
?
Kisaputken vaihtaminen on puhdas ympäristöteko, jota voi suositella kaikille. Perustelut:
- Katalysaattori pakottaa säätämään polttoaineseoksen katalysaattorin toiminnan, eikä esimerkiksi pienimmän kulutuksen perusteella. Tämän vuoksi katalysaattori lisää polttoaineenkulutusta.
- Katalysaattori lisää ajoneuvon massaa, mikä kuormittaa ympäristöä ja kaikkia muita ajoneuvon rakenteita. Turhan ja ympäristölle vahingollisen liikennöinnin huipentuma on sellainen, jossa kuskataan hyödytöntä massaa, kuten katalysaattoria, paikasta A takaisin paikkaan A.
- Katalysaattorin tavoitteena on pienentää häkäpäästöjä. Tämä on Suomen oloissa täysin tarpeetonta, koska häkä hapettuu joka tapauksessa nopeasti hiilidioksidiksi, eikä hengitysilman häkäpitoisuus pääse kohoamaan haitalliselle tasolle. Laite on siis jo lähtökohtaisesti täysin turha.
- Katalysaattorin valmistuksessa käytetään harvinaisia maametalleja, joiden louhinta kuormittaa rajusti ympäristöä ja luohintaan osallistuvien lapsiorjien keuhkoja.
Jos poliisi pyrkii haittaamaan tätä pyyteetöntä ja puhtaasti maapallon parasta ajattelevaa toimintaa, ei sen saa antaa lannistaa, vaan on jaksettava ajatella tulevien sukupolvien elinmahdollisuuksia.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kertokaas tyhmemmälle !
Pyörä cbr 954 rr -02.
Pyörä haettu ruotsista ja siinä oli silloin kiinni vanes & hines slipari. Sivussa luki "not for road use".
Aikani kuluksi tuli hiottua se kaiverrus siitä pois ja maalattua se putken osa mustaksi.
Pyörä pitäisi katsastaa kesän alussa suomen kilpiin.
Voinko siis tuon sliparin kanssa mennä katsastukseen ja samalla tulisi siihen merkintä, että on tuommoinen slipari kiinni ?
![]()
Jee Jee
Mites muuten kun shifterin, komentajan ja varmaan muutaman muunkin palikan yhteydessä lukee, että not for road use tms. Meneekö mulla mopo suoraan paalaimeen?![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Harvinaisen hyvä vastaus. EURO-normit moottoripyörissä on pelkkää vittuilua päästöjen kannalta. Mittausalue on hyvin rajallinen ja sen (closed loop) ulkopuolella monet pyörät on säädetty sitten liian rikkaalle. Melun kannalta ehkä tuon normituksen ymmärrän, tosin jos liikenteen melutasoa halutaan pienetää, pitäisi se kohdistaa raskaaseen liikenteeseen![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jos pyörä on E tyypitetty niin sitten pitää se E löytyä siitä putkestakin. 2003 eteenpäin ei ole mikään raja sen suhteen, vaan silloin tuo tuli pakolliseksi. Kuitenkin, pyöriä on e- tyypitetty jo ennen tuota.
MMAF:
"EY-tyyppihyväksytyt moottoripyörät
EY-tyyppihyväksyntä tuli täysimääräisesti voimaan 17.6.2003. Tämän jälkeen käyttöönotettuihin moottoripyöriin saa asentaa vain direktiivin vaatimukset täyttävän E-hyväksytyn pakoputkiston tai moottoripyörän valmistajan alkuperäisen pakoputkiston. EY-tyyppihyväksytyssä moottoripyörässä on ns. valmistajan kilpi, johon on merkitty valvonta-arvo (dB(A)) melulle."
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0
Lisää:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1689.0
Siellä varmaan jotain tarroja kaupataan, niillä ei tee mitään kun sen merkinnän pitää olla stanssattu/laseroitu tjs. Tulee vaan pahemmat sakot kun setä katsoo että yritetään koijata.
Viimeksi muokannut: Murina; 11.03.2012 klo 01:33.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Mites tuon saisi stimuloitua ?
Vakioputki kyllä on, mutta olis mukava jos sais tuon sliparin papereihin samalla merkittyä. Tällöin ei olisi ongelmia poliisienkaan kanssa ?
Putken äänet ovat aika hillityt. Vois kuvailla yoshimuran putkeen tai vastaavaan ainakin omaan kuuloon.
Varmempi vaihtoehto tosiaan olis vain laittaa vakioputki kiinni katsastuksen ajaksi ja sen jälkeen tuo laittaa.
Pitäisi vain jotenkin saada kokeiltua tuo ääni homma sen jälkeen, että pysyisi kurissa äänet. Tämän jälkeen ei ainakaan pitäisi joutua sinitakkien kanssa vaikeuksiin
Rovaniemellä pitää mopedi katsastaa, että siellä on K1 ja A-katsastus asemat ainakin. Tiedä kumpi on luotettavampi paikka.
Joskus ainakin kuullut, että K1 olisi asiallisempaa palvelua ?
Jee Jee
Itse katsastin viime keväänä Banditin V&H:n katkaistulla sliparilla kouluajoon sopivaksi. Putki ei todellakaan ollut tieliikenteeseen sopiva, mutta katsastaja ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Eikä laittanut siitä merkkiä rek.otteeseenkaan. Taitaa olla hyväksynnät toisinaan kiinni siitä, että onko pilvistä vai paistaako aurinko.
Tässä taitaa näkyä vähän putkea: http://www.nettimoto.com/suzuki/gsf/1190423
Yamaha FZ6-S
Ex. Vespa GTS 300 Super
Ex. Ducati Monster 1100
Ex. Bandit 600
Lueskelin tuon mmaf:än ketjun läpi. Täytyykin opetella käyttämään mittariani (sattumalta sellainen kaapissa) josta puuttuu ohjekirja. Nappeja on A/C, FAST SLOW, MAX, HOLD. Pitäis olla ihan pätevä peli. Kunhan harjoittelen, niin vois jonkun halukkaan/uteliaan putken mitata. (pks).
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Kaippa se kannattee laittaa tuo vakioputki siksi aikaa kiinni, kun käy näyttämässä katsastuksessta tuota.
Sen jälkeen laittelee sliparin kiinni ja odotella, että poliisien mielenkiinto herää![]()
Jee Jee
Ihan mielenkiinnosta, onko noissa täysputkistoissa (niissäkin on db mahdollisuus?) niin kova möykkä, että sen heti bongaa tienpäällä, esim Bemarin täysacra. Poissuljetaan tässä nyt se, että vedetään siellä kymppitonnin nurkilla kiertäen myllyä vaan ihan perus matkavauhtia ja normaalikiihdyttelyä.
Niih.........
Jos laite huutaa E-leimattuja osia, se on sitten niin, piste.
Jos mennään desibeleillä, sille löytyy puitteet
Tuolla edellä tuli lähtökohdat aika pelkistettynä ansiokkaasti jo esiin.
On sitten ihan toinen luokka ja liikutus, miten ja mihin perustuen saadaan
papereihin (ei siis osiin) "vääriä" leimoja.... selkeästi vastoin säännöksiä.
Vaikka lait ja asetukset olisivat kuinka selkeitä ja yksiselitteisiä, suikkapäiset molot
ovat kautta historian "soveltaneet" säännöksiä oman psyykkisen statuksensa pohjalta.
Veikkauksen lottoarvonnat ovat ihan jees, mutta katsastus pitäisi olla hieman eri laji.
Nyt ei tohdi edes virittää keskustelua poliisiviranomaisten tulkinnoista ja heidän
psyykkeensä-ammattitaitonsa-sisälukutaitonsa-luetun ymmärryksen tasostaan.
Kun säännökset kuitenkin lähtökohtaisesti ovat varsin selkeät..... ja ongelmat liittyvät
käytännössä niiden soveltamiseen ja tulkintaan...... josta sitten seuraa "bonareita tai penalteja"
mopoilijalle.... MIKÄ ON ONGELMA ?
Säännöt on selvät.... valitset itse, lähdetkö kokeilemaan konttorille, tielle, tai molemmille.
Aina ei voi voittaa tässäkään lajissa.... mutta häviämättä voi toisaalta vetää vaikka
nelisenkymmentä vuotta "lain väärällä puolella".
Kyse on niin yksinkertaisista asioista kuin riskinotosta ja vastuunkannosta ihan omalla kohdalla.
Nakki napsahtaa jopa savolaiselle kun sikseen sattuu......
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moro!
Heinäkuussa toin 2000 vuosimallin pyörän virosta ja (ainakin ensirekisteröinnissä) ei mennyt micronilla lävite kun ei ollut e-merkintää. Onneksi oli vakkariputki himassa, ruuvasin kiinni ja ajoin pikimmiten takaisin konttorille.![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY