Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    En mä mikään pessimisti ole
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  2. #2
    Voiko tosta lähteä jopa kilvet?
  3. #3
    Voi ja todennäköisesti jopa lähtee. Tosin saahan ne takaisin kun käy mopon kanssa konttorilla vakio putken kanssa.

    Tämä, niin kuin kaikki muukin asiointi poliisin kanssa tosin on paljolti kiinni siitä millainen poliisi ja millaisella tullella sattuu eteen. Niin ja siitä miten itse tilanteessa käyttäytyy ja onko pysäytyksen taustalla joku sellainen performanssi joka muutenkin antaa aihetta tukistukseen
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    Olen kuullut että kisaputkien e-hyväksyntöjä myönnetään e-Bayssa.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #5
    pienimmillään pääsee merkinnällä rekisteriotteeseen - et pitää olla E-hyväksytty putki päivämäärään x-mennessä.

    Näinkin on käynyt, tuon paperin omin silmin nähnyt. - asiallista.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Eikös se ole niin kun on riittävän vanha mopo niin tuolla asialla ei ole väliä, kunhan äänet pysyy rajoissa?
    Taisi olla 2003 tai jotain sinne päin, mitä tuolla toisessa ketjussa kerrottiin...
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  7. #7
    Jos miettii e-merkintöjä, niin ajelee sitten vakiopyörällä. Se on stressitöntä, jos pysyy vauhdit kurissa
    ?
  8. #8
    Lainaa Smistik kirjoitti Katso viesti
    ... jos pysyy vauhdit kurissa
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  9. #9
    Kisaputken vaihtaminen on puhdas ympäristöteko, jota voi suositella kaikille. Perustelut:

    - Katalysaattori pakottaa säätämään polttoaineseoksen katalysaattorin toiminnan, eikä esimerkiksi pienimmän kulutuksen perusteella. Tämän vuoksi katalysaattori lisää polttoaineenkulutusta.
    - Katalysaattori lisää ajoneuvon massaa, mikä kuormittaa ympäristöä ja kaikkia muita ajoneuvon rakenteita. Turhan ja ympäristölle vahingollisen liikennöinnin huipentuma on sellainen, jossa kuskataan hyödytöntä massaa, kuten katalysaattoria, paikasta A takaisin paikkaan A.
    - Katalysaattorin tavoitteena on pienentää häkäpäästöjä. Tämä on Suomen oloissa täysin tarpeetonta, koska häkä hapettuu joka tapauksessa nopeasti hiilidioksidiksi, eikä hengitysilman häkäpitoisuus pääse kohoamaan haitalliselle tasolle. Laite on siis jo lähtökohtaisesti täysin turha.
    - Katalysaattorin valmistuksessa käytetään harvinaisia maametalleja, joiden louhinta kuormittaa rajusti ympäristöä ja luohintaan osallistuvien lapsiorjien keuhkoja.

    Jos poliisi pyrkii haittaamaan tätä pyyteetöntä ja puhtaasti maapallon parasta ajattelevaa toimintaa, ei sen saa antaa lannistaa, vaan on jaksettava ajatella tulevien sukupolvien elinmahdollisuuksia.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Eikös se ole niin kun on riittävän vanha mopo niin tuolla asialla ei ole väliä, kunhan äänet pysyy rajoissa?
    Taisi olla 2003 tai jotain sinne päin, mitä tuolla toisessa ketjussa kerrottiin...
    Kertokaas tyhmemmälle !
    Pyörä cbr 954 rr -02.
    Pyörä haettu ruotsista ja siinä oli silloin kiinni vanes & hines slipari. Sivussa luki "not for road use".
    Aikani kuluksi tuli hiottua se kaiverrus siitä pois ja maalattua se putken osa mustaksi.
    Pyörä pitäisi katsastaa kesän alussa suomen kilpiin.

    Voinko siis tuon sliparin kanssa mennä katsastukseen ja samalla tulisi siihen merkintä, että on tuommoinen slipari kiinni ?
    Jee Jee
  11. #11
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Pyörä pitäisi katsastaa kesän alussa suomen kilpiin.

    Voinko siis tuon sliparin kanssa mennä katsastukseen ja samalla tulisi siihen merkintä, että on tuommoinen slipari kiinni ?
    Etkö saa lainaksi vakioputkea?
    Saatko mitattua, eli simuloitua ennakkoon, ohiajotestin omalla putkellasi?
    Onko tiedossa "luotettavaa" katsastusasemaa?
    ... jotain piti muistaa
  12. #12
    Mites muuten kun shifterin, komentajan ja varmaan muutaman muunkin palikan yhteydessä lukee, että not for road use tms. Meneekö mulla mopo suoraan paalaimeen?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  13. #13
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Mites muuten kun shifterin, komentajan ja varmaan muutaman muunkin palikan yhteydessä lukee, että not for road use tms. Meneekö mulla mopo suoraan paalaimeen?
    Se on siellä jo.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  14. #14
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Eikös se ole niin kun on riittävän vanha mopo niin tuolla asialla ei ole väliä, kunhan äänet pysyy rajoissa?
    Taisi olla 2003 tai jotain sinne päin, mitä tuolla toisessa ketjussa kerrottiin...
    Näinhän se juurikin taisi olla että ei tarvi e-hyväksyntää jso on tarpeeksi vanha mopo. Muistaakseni juuri 2003 ollut tuo leikkuri. Joku osaava saisi kyllä vielä tuon tiedon vahvistaa. Thänks ja viikonloppuja!
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  15. #15
    Lainaa JaySon1 kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se juurikin taisi olla että ei tarvi e-hyväksyntää jso on tarpeeksi vanha mopo. Muistaakseni juuri 2003 ollut tuo leikkuri. Joku osaava saisi kyllä vielä tuon tiedon vahvistaa. Thänks ja viikonloppuja!
    Ja sitten vielä. Vaimentimen pitää ola kyseiseen pyörään ( merkki, malli, rungon numero) tyyppihyväsytty. Pelkkä e-merkintä ei riitä nykypyörissä.
    Pannaan haisemaan.
  16. #16
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kisaputken vaihtaminen on puhdas ympäristöteko, jota voi suositella kaikille. Perustelut:

    - Katalysaattori pakottaa säätämään polttoaineseoksen katalysaattorin toiminnan, eikä esimerkiksi pienimmän kulutuksen perusteella. Tämän vuoksi katalysaattori lisää polttoaineenkulutusta.
    - Katalysaattori lisää ajoneuvon massaa, mikä kuormittaa ympäristöä ja kaikkia muita ajoneuvon rakenteita. Turhan ja ympäristölle vahingollisen liikennöinnin huipentuma on sellainen, jossa kuskataan hyödytöntä massaa, kuten katalysaattoria, paikasta A takaisin paikkaan A.
    - Katalysaattorin tavoitteena on pienentää häkäpäästöjä. Tämä on Suomen oloissa täysin tarpeetonta, koska häkä hapettuu joka tapauksessa nopeasti hiilidioksidiksi, eikä hengitysilman häkäpitoisuus pääse kohoamaan haitalliselle tasolle. Laite on siis jo lähtökohtaisesti täysin turha.
    - Katalysaattorin valmistuksessa käytetään harvinaisia maametalleja, joiden louhinta kuormittaa rajusti ympäristöä ja luohintaan osallistuvien lapsiorjien keuhkoja.

    Jos poliisi pyrkii haittaamaan tätä pyyteetöntä ja puhtaasti maapallon parasta ajattelevaa toimintaa, ei sen saa antaa lannistaa, vaan on jaksettava ajatella tulevien sukupolvien elinmahdollisuuksia.
    Harvinaisen hyvä vastaus. EURO-normit moottoripyörissä on pelkkää vittuilua päästöjen kannalta. Mittausalue on hyvin rajallinen ja sen (closed loop) ulkopuolella monet pyörät on säädetty sitten liian rikkaalle. Melun kannalta ehkä tuon normituksen ymmärrän, tosin jos liikenteen melutasoa halutaan pienetää, pitäisi se kohdistaa raskaaseen liikenteeseen
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  17. #17
    Jos pyörä on E tyypitetty niin sitten pitää se E löytyä siitä putkestakin. 2003 eteenpäin ei ole mikään raja sen suhteen, vaan silloin tuo tuli pakolliseksi. Kuitenkin, pyöriä on e- tyypitetty jo ennen tuota.

    MMAF:

    "EY-tyyppihyväksytyt moottoripyörät

    EY-tyyppihyväksyntä tuli täysimääräisesti voimaan 17.6.2003. Tämän jälkeen käyttöönotettuihin moottoripyöriin saa asentaa vain direktiivin vaatimukset täyttävän E-hyväksytyn pakoputkiston tai moottoripyörän valmistajan alkuperäisen pakoputkiston. EY-tyyppihyväksytyssä moottoripyörässä on ns. valmistajan kilpi, johon on merkitty valvonta-arvo (dB(A)) melulle."

    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0

    Lisää:

    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1689.0

    Lainaa killa kirjoitti Katso viesti
    Olen kuullut että kisaputkien e-hyväksyntöjä myönnetään e-Bayssa.
    Siellä varmaan jotain tarroja kaupataan, niillä ei tee mitään kun sen merkinnän pitää olla stanssattu/laseroitu tjs. Tulee vaan pahemmat sakot kun setä katsoo että yritetään koijata.
    Viimeksi muokannut: Murina; 11.03.2012 klo 01:33.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  18. #18
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Etkö saa lainaksi vakioputkea?
    Saatko mitattua, eli simuloitua ennakkoon, ohiajotestin omalla putkellasi?
    Onko tiedossa "luotettavaa" katsastusasemaa?
    Mites tuon saisi stimuloitua ?
    Vakioputki kyllä on, mutta olis mukava jos sais tuon sliparin papereihin samalla merkittyä. Tällöin ei olisi ongelmia poliisienkaan kanssa ?

    Putken äänet ovat aika hillityt. Vois kuvailla yoshimuran putkeen tai vastaavaan ainakin omaan kuuloon.

    Varmempi vaihtoehto tosiaan olis vain laittaa vakioputki kiinni katsastuksen ajaksi ja sen jälkeen tuo laittaa.
    Pitäisi vain jotenkin saada kokeiltua tuo ääni homma sen jälkeen, että pysyisi kurissa äänet. Tämän jälkeen ei ainakaan pitäisi joutua sinitakkien kanssa vaikeuksiin

    Rovaniemellä pitää mopedi katsastaa, että siellä on K1 ja A-katsastus asemat ainakin. Tiedä kumpi on luotettavampi paikka.
    Joskus ainakin kuullut, että K1 olisi asiallisempaa palvelua ?
    Jee Jee
  19. #19
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas tyhmemmälle !
    Pyörä cbr 954 rr -02.
    Pyörä haettu ruotsista ja siinä oli silloin kiinni vanes & hines slipari. Sivussa luki "not for road use".
    Aikani kuluksi tuli hiottua se kaiverrus siitä pois ja maalattua se putken osa mustaksi.
    Pyörä pitäisi katsastaa kesän alussa suomen kilpiin.

    Voinko siis tuon sliparin kanssa mennä katsastukseen ja samalla tulisi siihen merkintä, että on tuommoinen slipari kiinni ?
    Itse katsastin viime keväänä Banditin V&H:n katkaistulla sliparilla kouluajoon sopivaksi. Putki ei todellakaan ollut tieliikenteeseen sopiva, mutta katsastaja ei kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Eikä laittanut siitä merkkiä rek.otteeseenkaan. Taitaa olla hyväksynnät toisinaan kiinni siitä, että onko pilvistä vai paistaako aurinko.

    Tässä taitaa näkyä vähän putkea: http://www.nettimoto.com/suzuki/gsf/1190423
    Yamaha FZ6-S
    Ex. Vespa GTS 300 Super
    Ex. Ducati Monster 1100
    Ex. Bandit 600
  20. #20
    Lueskelin tuon mmaf:än ketjun läpi. Täytyykin opetella käyttämään mittariani (sattumalta sellainen kaapissa) josta puuttuu ohjekirja. Nappeja on A/C, FAST SLOW, MAX, HOLD. Pitäis olla ihan pätevä peli. Kunhan harjoittelen, niin vois jonkun halukkaan/uteliaan putken mitata. (pks).
    KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
  21. #21
    Kaippa se kannattee laittaa tuo vakioputki siksi aikaa kiinni, kun käy näyttämässä katsastuksessta tuota.
    Sen jälkeen laittelee sliparin kiinni ja odotella, että poliisien mielenkiinto herää
    Jee Jee
  22. #22
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Kaippa se kannattee laittaa tuo vakioputki siksi aikaa kiinni, kun käy näyttämässä katsastuksessta tuota.
    Sen jälkeen laittelee sliparin kiinni ja odotella, että poliisien mielenkiinto herää
    Ihan mielenkiinnosta, onko noissa täysputkistoissa (niissäkin on db mahdollisuus?) niin kova möykkä, että sen heti bongaa tienpäällä, esim Bemarin täysacra. Poissuljetaan tässä nyt se, että vedetään siellä kymppitonnin nurkilla kiertäen myllyä vaan ihan perus matkavauhtia ja normaalikiihdyttelyä.
  23. #23
    Niih.........

    Jos laite huutaa E-leimattuja osia, se on sitten niin, piste.
    Jos mennään desibeleillä, sille löytyy puitteet

    Tuolla edellä tuli lähtökohdat aika pelkistettynä ansiokkaasti jo esiin.

    On sitten ihan toinen luokka ja liikutus, miten ja mihin perustuen saadaan
    papereihin (ei siis osiin) "vääriä" leimoja.... selkeästi vastoin säännöksiä.

    Vaikka lait ja asetukset olisivat kuinka selkeitä ja yksiselitteisiä, suikkapäiset molot
    ovat kautta historian "soveltaneet" säännöksiä oman psyykkisen statuksensa pohjalta.
    Veikkauksen lottoarvonnat ovat ihan jees, mutta katsastus pitäisi olla hieman eri laji .

    Nyt ei tohdi edes virittää keskustelua poliisiviranomaisten tulkinnoista ja heidän
    psyykkeensä-ammattitaitonsa-sisälukutaitonsa-luetun ymmärryksen tasostaan .

    Kun säännökset kuitenkin lähtökohtaisesti ovat varsin selkeät..... ja ongelmat liittyvät
    käytännössä niiden soveltamiseen ja tulkintaan...... josta sitten seuraa "bonareita tai penalteja"
    mopoilijalle.... MIKÄ ON ONGELMA ?

    Säännöt on selvät.... valitset itse, lähdetkö kokeilemaan konttorille, tielle, tai molemmille.
    Aina ei voi voittaa tässäkään lajissa.... mutta häviämättä voi toisaalta vetää vaikka
    nelisenkymmentä vuotta "lain väärällä puolella".

    Kyse on niin yksinkertaisista asioista kuin riskinotosta ja vastuunkannosta ihan omalla kohdalla.
    Nakki napsahtaa jopa savolaiselle kun sikseen sattuu..... .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #24
    Moro!

    Heinäkuussa toin 2000 vuosimallin pyörän virosta ja (ainakin ensirekisteröinnissä) ei mennyt micronilla lävite kun ei ollut e-merkintää. Onneksi oli vakkariputki himassa, ruuvasin kiinni ja ajoin pikimmiten takaisin konttorille.
  25.  
  26. #25
    Lainaa Sa9R kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Heinäkuussa toin 2000 vuosimallin pyörän virosta ja (ainakin ensirekisteröinnissä) ei mennyt micronilla lävite kun ei ollut e-merkintää. Onneksi oli vakkariputki himassa, ruuvasin kiinni ja ajoin pikimmiten takaisin konttorille.
    Tässähän se hienous piileekin.
    Vastaavia tapauksia menee tuossa kohtaa läpi huomautuksitta.....
    ja sitten jos huonolla tuurilla joutuu myöhemmin "tuomiolle", ei siinä auta itku eikä parku.

    ......Elämä on
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY