Onko kellään kokemuksia moisista ajofarkuista? Mietin jos kesäksi ostaisi kun ajo on enimmäkseen kaupunki ajoa.
Mitkä ovat hyvät asiat ja mitkä huonot?
Kyllähän niitä varmaan löytyy tai on löytynyt suunnilleen jokaisen motoristin kaapista joskus.
Kyllä ne hyvät on kaupunkipyörittelyyn ja muuhun sellaiseen. Itsellä kyllä ehdottomat muuten vain kaupungissa tai kavereiden luo kyläilemään mennessä. Itse kun en tapaa ajella perus vaatteet päällä vaan vaikka lähtisi kilometrin lenkin heittämään niin täytyy olla jonkinlaiset MP kamat päällä. Ei tarvitse olla useampia vaatteita mukana kun nuo farkut käy aivan normi farkuista. Mitä nyt kovilla helteillä ovat hitusen lämpöisemmät.
Aivan yhtä turvallisia eivät ole kun kunnon nahka tai tex puvut, mutta ajaa asiansa.
Kevlar palat tosin monissa farkuissa on aika hyödyttömiä siinä mielessä, että niitä on vain vähän ja ne voivat olla juuri sielä mikä kohta ei maahan ota kun satut kaatumaan. Pitäisin tärkeämpänä farkkukankaan kestävyyttä kun noita kevlar paloja farkkuja ostaessa, eli siis, että farkkukangas on kunnon kestävää, paksua ja laadukasta todella hyvin kulutuksen kestävää, että säästyisi edes ihottumalta.
Yamaha XJ 900 S Diversion '99
Itse hankin Motto wear ajofarkut superbikersista viime kesän helteille ja pakko sanoa että olen varsin tyytyväinen hankintaan. Ilmavat, sopivan viileät ja pirun mukavat jalassa.
Mutta toki minullakin vain ns. kaupunkipyöritykseen. Mutkille en moisilla lähtisi, ainakaan jos hiukankin meinaa naatiskella![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Täällä lisää keskustelua aiheesta (ajofarkkujen turvallisuuden kannalta).
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec