Ootko kokeillu jo tuota http://cycle-ergo.com/
Edit:
Enpä unenpöpperössä huomannu..
Viimeksi muokannut: ktv; 07.03.2012 klo 16:06.
gs lc
BMW, askel kohti aikuisuutta..
Kolmas kerta toden sanoo![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Joo, minulla on tuollainen kakkosmopona, aivan hauska vekotin. Ei kulje kovaa max. noin 110 mutta mahdottoman hauska ajaa, satulassa kestää kauemminkin jos hermo kestää sen että matkanopeus on max 90 km/t ja aivan "oikean" moottoripyörän kokoinenkin. Tuollainen tuli hankittua, kun halvalla sai, odotukset eivät olleet kummoiset mutta peli yllätti täysin. Kohtuullisen hyvä ajettava myös soralla ja jopa isommilla metsäpoluilla, toimii toki myös asfaltilla mutta moottoritielle en kyllä tuon kanssa menisi, satasen tiekin pistää miettimään. Itselläni oli tilausta tuollaiselle, valokuvaaja kun olen ja maalla asustelen, sillä pääsee mukavasti melkoisen huonojakin teitä pitkin kuvauspaikoille ja kaluston kantaminen jää vähemmälle. Ja kokoa on 181/85.
Viimeksi muokannut: Patukka; 08.03.2012 klo 22:10.
Itsellä iski kuume v. 2009 ja ekaksi pyöräks laitoin 125 varaderon. tämä siksi että kun ei ollut aiempaa ajokokemusta niin eipähän 'karkaa käsistä, siten tuommoinen pikkuenska on passeli myös pienemmille hiekkapoluille joss aon tosi hyvä harjoitella pyörän hallintaa, hyvä ajoasento ja näkyvyys ja se vielä näyttääkin paljo isoommalta mitä on. eihän sillä mitään motarinopeuksia ole kiva ajaa muttapienemmillä teillä ihan passeli harjoitella vastaohjaukset, väistöt ym....seuraavaksi ostin kaverilta 1000f cebarin ja ens kesäksi on sovittu 1300 fjr:stä kaupat. itselle olen huomannut myös hyväksi käydä radalla hitaassa ryhmässä treenamassa...oppii muuten yllättävän paljon yhden päivän aikana.![]()
ex. varadero xl 125
ex. cbr 1000f
nyt fjr 1300
http://meltorautahanuri.blogspot.fi/
Ajan minne haluan, minulla on vaimon lupa sanoa niin.
Pienellä pyörällä kiusaat itseäsi.
Itselläni oli piikki aikana Honda Cb125 -82, jolla joutui tekemään töitä että sai pidettyä matka vauhdin satasessa. Tuon jälkeen oli kahdeksan vuotta taukoa ettei ollut pyörää lainkaan ja aloin ehdotteleen "hallitukselle" että hankkisin harrastuksen.
Ensin katselin Hondan CM 400:sta ja löysinkin yhden mikä ei vaikuttanut pommilta. Rouva ilmoitti että jos hankin pyörän, niin sitten sellainen ettei sitä rassata vähän väliä. Aloin katsella CB 750:sta. Löysin mieleisen ja hallitushyväksyi budjetti ylityksen ehdollisena. Pyörän pitäisi vielä toimia jos hän tulee kyytiin. Kerroin että jos aikoo istua kyytissä, niin kasvatetaan suosista koneen koko yli tonnin.(ei rouva ole iso, mutta oli loistava veruke hankkia isompi pärrä) Sitten osui kohdalle sopivasti XJR 1200 Yamaha. Sillä pöristeltiin viisvuotta ja nyt on pyöränä kilvetön kotari jota kuskaan kärryllä ajopaikoille.
Lyhyesti: kerralla riittävän iso, niin ei tarvitse katua. Tai siis isolla pyörällä nimen omaan tarvitsee katua. Enskalla pääset katseleen erilaisia maisemia.
jos ei ole ajanut edes mopolla niin ei kyllä kannata kovin tehokasta pyörää ostaa ,ei ne autokoulussakaan päästä ketjun aloittajaa heti er,n puikkoihin vaan kevarilla joutuu aivan varmasti ajamaan ensin ,niin joutui vaimokin viime kesänä kun ei ollut minkäänlaisella mopolla ajanut metriäkään,uskomattoman vaikeeta tuntuu olevan etujarrun käyttö
jos ei ole mitään aikaisempaa kokemusta, kyllä itsekin muistan lentäneeni mopolla kun lähti etupääalta ,kannattas ostaa joku alitehonen customi on ainakin jo mp.n kokonen ja tehoja ei ole liikaa![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
KTM Duke 690.
Kevyt, hauska, helppo ajaa. Vain 70 hummaa tehoja mutta silti riittävän nopea.
Uus versio on viel bensa pihi ja taloudellinen.
Tässä on erittäin hyvä pointti, älä mene silmät sidottuina vannomaan että se on juurikin se Customi joka on sun juttu. Näin meinaan itselle kävi että kuvittelin Customin olevan mun juttu, noh ostin Honda Shadow 750:n ensipyöräksi ja ajelin sillä iloisena tasan siihen asti että kokeilin ensikertaa kaverin kyykkyä. Nyt alla tonninen Fireblade ja Customit ei enää kiinnosta pätkääkään.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Yhtään Wikakasaa halveksumatta, ei vanhanliiton piikki paljon hävennyt ER6:lle ;) No toki noi nykypiikit on jotain aivan käsittämätöntä...
Mutta jotta ees aihetta sivuaisi, niin tuossa kotvasta aiemmin ehdotettu 690 Duke tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta lähteä katselemaan harrastusta, siitä varmaan saisi suuntia selville mitä haluaa (muoveja, voimaa, pers'jalkaista ajoasentoa, alustaa, jarruja jne....). Itselläkin olisi kiinnostus joskus vain kokeilla jalat edellä ajettavaa, mutta omiin vakuutuksiin moista tuskin tulee. Eli varmaankin ensi vuosi vedetään harrikalla![]()
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Honda CB600F Hornet -05 > Hayabusa K1
Samoin pääsin itsekin 800 kuutioisen FZ8-N:n sarviin samantien kun päivittelin kortin B:sta AB:ksi. Tosin aikaisempaa kokemusta oli noin kymmen vuoden takaa ehkä 15 minuuttia kaverin piikillä ja pari lenkkiä mopoilla.
Koulun jälkeen päädyin ostamaan 600 kuutioisen diversionin. Siitä loppuivat tehot kesken vajaassa kuukaudessa. Nyt on tuplaten kuutioita kiikarissa isorosvon muodossa.
edit. ja joo, en mä kovin pitkä ole, mutta elopainoa noin 95 kiloa ja kun munasillaan ei tule ajeltua niin kamat päällä tietty enemmän.
Viimeksi muokannut: Valiant; 11.03.2012 klo 11:48.
SV1000 -03
Sain A-kortin kaupan päälle B:n kanssa joskus 82'. Ikinä en ollut omistanut edes mopoa kunnes pari vuotta sitten hankin ekan mp:ni. Heppoja siinä 110 ja kuutioita 750. Pari vuotta sillä ajelin reilun kymppitonnin/vuosi. Pisin reissu Lofooteille. Nyt on tallissa iso rosvo odottamassa teiden sulamista.
En usko että liian tehokkaan pyörän hankkiminen on sinänsä riski. Teho voi olla myös turvallisuutta lisäävä asia. Merkittävin asia turvalliseen ajeluun on kuskin korvien väli.
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Itse ajoin A-kortin "vanhalla" iällä viime syksynä. Ennen en ollut kuin kokeillut joskus teininä kaverin mopoa. Autokoulussa siis ensimmäistä kertaa isolla pyörällä, joka oli täysi tuhnu 600cc bmw.
Nyt ensimmäisenä pyöränä Kawasaki Z1000!!Kokeneemmat sanoi, että vauhtia voi säätää kaasukahvasta...
Lainataanpas vähän topiccia..
Elikkäs pitäisi itsellenikin löytää ensimmäinen isompi pyörä, täysteho piikillä tuli pörrättyä muutama vuosi, autokortin ohessa kortti korottui pieneen a:han ja tänä keväänä tulee 20v täyteen eli pääsis isompaakin ajamaanPiikillä tuli rullattua kesässä ehkä sen ~15tkm mutta sen jälkeen en ole 2-pyöräisiin koskenut..
Nakupyörää ajattelin laittaa, kyykyllä näyttäis korkeintaan hölmöltä kun tämmönen 196cm/120kg köriläs ajelis1997-1999vm 1200 banditteja olen katsellut, minkähänlainen tuollainen olisi ekaksi isoksi pyöräksi? Kattelin eka nuita 600 banditteja mutta tulis siihen tulokseen että kyllästyn siihen koneen tehoon jo parissa viikossa
![]()
Tuo customikin on ihan hyvä vaihtoehto. Varsinkin isoissa customeissa >1200 tuota vääntöäkin löytyy ihan hyvin. Customeitakin on paljon erimallisia klassisista power customeihin.
Itselläni on 1500cc peli. Tuossa viime kesänä kun kokeilin kaverin kyykkypyörää, niin tuon ajofiiliksen saamiseen vaadittiin yli 200km/h. Se nopeus ei vaan mielestäni tunnu tuon kyykkypyörän selässä ollenkaan. Mielestäni tuolla pyörällä oli ainakin jotenkin tylsää ajella hiljempaa.
Ajoasentokin on minun mielestäni customeissa paljon mukavampi verrattuna kyykkypyörään. Ainoa huonompi puoli omassani on tuo kova ilmanvastus joka tulee esille +100km/h. Toki tuokin olisi estettävässä sellaisella rumalla pleksillä.
Ehdottaisin, että jos mahdollista, niin käyt testaamassa useampia eri pyöriä.![]()
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
250cc 2t kilvellinen yz yamaha alle,juuri sopiva pyörä
huomioitavaa yli 50km matkoille että varakanisteri pidettävä mukana.
pidemmille reissuille mäntä ja työkaluja,ehkä hoonaustyökalu ois kans jees
Horo Elää !
Juu samaa mieltä oon kanssassi tosta 600 : sesta. Liian pieni on kyll. Itellä oli kans 5v Suzuki 1200 GSF Bandiitti. Pyörä oli tosi varmatoiminen ja sopii ajoon kuin ajoon ja kaks päälläkin kantoi kuorman ihan hyvin. Mielestäni Suzukissa hinta/laatu/käyttö hyvin palanssissa myös tehoa mielestäni hyvin. Mulla myös mittaa sentään 191cm/115kg sai hyvän ajoasennon kaikin puolin ihan jees peli. Eiku kaupoille vaan ja kevättä odottelee...![]()
rengas
Mihin niitä tehoja sitten tarvitaan? Ite ajelin neljä kesää 600 Fazerilla, eikä tehonpuute tullut vielä vastaan. Nyt on Triumph, eikä siinäkään sen enempää tehoa ole, onpahan vähän eri tyylinen pyörä.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Eiköhän se oikeesti oo se vääntö. - Ei tartte vaihtaa niin usein ja matkanopeudessa kone pyörii vähän rauhallisemmin, mut silti lähtee hyvin kun on vääntöä tarpeeksi. Pitempää matkaa ja isommassa kuormassa ajaessa tää on mukava juttu.
Nopeampi eteneminen, esim ohituksissa, pienemmällä vaatii vähän enemmän kierroksia ja aktiivisempaa otettaa vaihtamiseen jne. Tääkin on lähinnä asenne kysymys.
Myös isoille kuskeille varsinkin vanhemmat isokuutioiset ja ehkäpä peruspyörät ja kustomit mallit oli isompia - enemmän tilaa. Tämä ero ei taida enää ainakaan kyykyissa olla merkittävä.
ja onhan siinä aina se imago..
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Hyviä kommentteja edelleen, kiitos vaan.
Pyöräasia selvinnee paremmin, kun teen kierroksen ja käyn istumassa ja kokeilemassa eri pyöriä. Noita hakemiani muutaman tonnin käytettyjä pyöriä ei tosin taida alan liikkeissä paljon olla, mutta oman ja pyörän koon välisestä suhteesta saanee jonkinlaisen käsityksen uudempienkin kanssa. Koeajolle valitettavasti pääsen vasta kortin saamisen jälkeen. (Käytettyjäkin) pyöriä myyviä liikkeitä muuten saa Uudeltamaalta mainita! Olisin kiitollinen, jos joku tietää liikkeen, missä pyöriä olis halli täynnä, niin voisin kerralla kokeilla, että minkälaiseksi mun ajoasento muodostuisi erilaisilla pyörillä.
(Muutaman tonnin pyörä kiinnostaa sikäli, että jos ja kun tulee tässä ajamaan opetellessa käytyä vaikkapa kyljellään tai ruhjottua sitä johonkin, niin saa sitten tyytyä harmittelemaan pelkästään korjaamista eikä itse pyörän arvon alenemista.)
Pyörävaihtoehdoista custom ei ole kiveen kirjoitettu, mutta tällä hetkellä siitä tulee osuvin fiilis, jonka takia olen prätkää alkanut himoitakin. Moottoripyöräily jäi ehkä aikoinaan teininä kiinnostamatta just sen takia, kun siihen aikaan liikenteessä näkyi lähinnä kyykkyjä, ne eivät kiiinnostaneet, enkä jotenkin tajunnut, että pyöriä on eri tyyppisiä ja eri tyyppisillä pyörillä on myös ihan eri luonne. No, kaikkea sitä oppii ja vannomaan en kyllä mene mitään, sen olen ainakin jo sisäistänyt.
* * *
Jahka pyörän koko ja tyyppi on selvinnyt, sitten alkaakin keväämmällä mielenkiintoinen jatkotopic, että mitenkäs ummikko osaa tunnistaa ja ostaa vanhan pyörän, joka on iästään huolimatta ajokunnossa... Nettimoto kun on prätkiä pullollaan. Katsastukseen pyöriä ei käsittääkseni tarvitse viedä, joten on aina positiivista, jos juuri ostetun pyörän etuhaarukka ei jää motarilla käteen puolessä välissä kotimatkaa.
Noita edullisempia myy ainakin Aarbike Sipoossa
http://www.nettimoto.com/yritys/aarbike
Ja näyttäisi hallissakin olevan kaikenlaista.
Viimeksi muokannut: Vkaks; 12.03.2012 klo 12:02.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6
Hei, tämä paikkahan vaikuttaa mukavalta. Taidan käydä tutustumassa. Pari nättiä:
http://www.nettimoto.com/yamaha/xj/1...yritys=aarbike
http://www.nettimoto.com/honda/shado...yritys=aarbike
Itsellä on mennyt vähän samalla lailla. Prätkäkorttikin tuli ajettua vasta viime keväänä kolmekymppisenä. No, ei tuohon olisi tuolloin 16-20 -vuotiaana ollut rahaakaan.
Niin, käytetyn pyörän ostamisessa on aina omat riskinsä. Minuakin tuli huijattua sen verran (tällainen noviisi kun olen), että pyörän kone oli aivan loppu yms (vaikka kilometrejä oli muka ainoastaan 35tkm). No onneksi sain tutun tekemään pyörään uusiksi koneen sekä vaihdelaatikon, niin ei tullut mitään järkyttäviä lisäkustannuksia. Tosin nyt tällain pyörää paljon huoltaneena, olen huomannut että ei sitä ole ollenkaan sillä tavalla huollettu, mitä kaveri kertoi päin naamaa. No nyt pyörä on miltei kuin uusi.![]()
Kawasaki VN1500 mean streak -02.
Ja kun noita kakspuokkejakin mietit niin voit sellasta samalla istua.
http://www.nettimoto.com/kymco/venox...yritys=aarbike
Toi on vielläpä todella hienon näkönen vaikka suottaapi alla aika paske pyöränä. Mutta pääset ainakin kokeilemaan. Muutenkin kauppa näyttää juuri sellaiselta jota etsit.
Buell XB12S -08
Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
Joo. Tämän ketjun kommentit kyllä saivat meikäläisen jo suurimmilta osin rajaamaan 250cc:t suosiolla pois, mutta haluan kyllä kokeilla, että miten niissä istuu ja kortin saatuani myös, että miten ne loppujen lopuksi kulkevat. Aarbikessä oli myös yks Virago 535, jota olen kans katsellut suurella mielenkiinnolla, ellei sitten osoittaudu liian pieneksi mulle fyysisesti.