Sivu: 90 / 91:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 408088899091 ViimeinenViimeinen
Tulokset 2671:stä 2700:een 2724:sta
  1. #2671
    Ostin monen vuoden jälkeen pyörän ja Ifiltä Suzuki Bandittiin 410€ seisonta-ajaton täyskasolla sis hinausturva. Hinnassa on tosin -15% koska muut vakuutukset on myös Ifissä.

    IF tarjoaa myös seisonta-aikasia vakuutuksia mutta 4kk jälkeen alkaa olemaan saman hintainen per vuosi mitä seisonta-ajaton. 6kk Seisonta-ajallinen olisi ollut itseasiassa kalliimpi kun koko vuoden kattava.
    ,
  2. #2672
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Toi Autoliiton hässäkkä olis kyllä kätevä, harmi ettei kiinnostaisi liittyä Autoliittoon. Heitän ilmaan ehdotuksen: SMoto vois hoitaa yhteistyöllä vastaavan pelkästään moottoripyörille?
    No paljonko olisit valmis maksamaan Autoliiton plusjäsenyysmaksua enemmän tästä ?
    X-ADV 750 , CRF 300L
  3. #2673
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    No paljonko olisit valmis maksamaan Autoliiton plusjäsenyysmaksua enemmän tästä ?
    Miksi se olisi enemmän? SMOTO on motoristien edunvalvontajärjestö ja voisi kuvitella että tiepalvelu olisi ihan tervetullut lisä etuihin. Kaskohan tossa Autoliiton palvelussakin on ensisijainen.
    Lajin halpuus viehättää.
  4. #2674
    Markkinataloudessahan palvelun kustannukset pitää kattaa kerättävillä maksuilla, siis jos jatkuvuus pitää turvata.
    Motskariturvapalvelun vuosimaksujen summa pitää kattaa vuoden palvelukustannukset. Mitä suurempi maksajien määrä, niin sitä todennäköisemmin maksu/nenä olisi pienempi.

    Ja sitten; mitä etua tälla saavutettaisiin Autoliiton palveluun verrattua? Moniko nykyinen AL:n plusjäsen olisi valmis maksamaan motskarista erikseen ja jatkaisi myös AL:ssa auton takia? Tai luopuisi auton AL-turvasta?

    Mulla ei ole kaupallista koulutusta, joten voin taas olla asiassa hakoteillä...Al-palvelu on mulla ehkä 20v, motskariapua tarvinnut 2 kertaa, autoon 1 kerta, jolloin auto ei ollut oma, vaan olin kyydissä.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  5. #2675
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Ja sitten; mitä etua tälla saavutettaisiin Autoliiton palveluun verrattua? Moniko nykyinen AL:n plusjäsen olisi valmis maksamaan motskarista erikseen ja jatkaisi myös AL:ssa auton takia? Tai luopuisi auton AL-turvasta? Al-palvelu on mulla ehkä 20v...
    https://www.autoliitto.fi/toiminta/autoliitto/
    vs
    https://www.smoto.fi/smoto/suomen-motoristit-ry/

    Sieltä voit miettiä näiden eroja, sen enempää ei mun ainakaan tästä asiasta tarvitse vääntää, kunhan heitin ilmaan ehdotuksen kun SMOTOnkin aktiiveja täällä pyörii. Autoliiton varmaan vähemmän.
    Lajin halpuus viehättää.
  6. #2676
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    https://www.autoliitto.fi/toiminta/autoliitto/
    vs
    https://www.smoto.fi/smoto/suomen-motoristit-ry/

    Sieltä voit miettiä näiden eroja, sen enempää ei mun ainakaan tästä asiasta tarvitse vääntää, kunhan heitin ilmaan ehdotuksen kun SMOTOnkin aktiiveja täällä pyörii. Autoliiton varmaan vähemmän.
    Onhan tuo eriyttäminen mahdollista, jos halukkuutta on riittävästi. Onhan olemassa myös Karavaanarin tiepalvelu, joka on Autoliiton valtuuttama. Sillä saa samat tiepalvelut ilman Autoliiton jäsenyyttä. Pitää vain kuulua silloin karavaanareihin.
    Itse ajan retkiautolla kesäisin ulkomailla, jolloin AL-Turva ei ole voimassa. Silloin mennään normi Kaskolla. Vanhoilla vehkeillä ei mennä pitkälle kotoa, jolloin AL-Turvan hinaus oletettavasti tuo pyöränkin kotiin.
    Tässä AL ja Karavan turvassa on samat ehdot. Huonoa on se, että se on henkilökohtainen, eli vakuutus ei ole voimassa ajoneuvossa, jos ei ole itse matkassa mukana. Toisaalta se tuo vakuutuksen myös muiden ajoneuvoihin, jos vaikka on satunnaisesti kyydissä.
    Lisäksi AL jäsenyys avaa kattavan tietopaketin etenkin ulkomaille matkaaville.
    Viimeksi muokannut: Aakku; 08.03.2025 klo 12:26.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  7. #2677
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Kaskohan tossa Autoliiton palvelussakin on ensisijainen.
    Mitä tällä tarkoitit?

    Itse olen ollut pitkään AL Plus jäsen, ja joutunut valitettavasti käyttämään tuota tiepalvelua useamman kerran. Itse asiassa useamman kerran sekä autoilla että moottoripyörillä. Ei AL tiepalvelun käyttö ja ajoneuvon oma vakuutus käsittääkseni liity toisiinsa mitenkään. Ei AL tiepalvelu ole ikinä kysynyt onko ajoneuvossa kasko. Olen jopa käyttänyt yhdessä tapauksessa molempia, koska AL ehdot oli turhan rajoittavia ja kuluja tuli yli 500 EUR rajan.

    Kullakin on omat tarpeensa, mutta itsellä useampi auto ja mp. Siksi itse en ottaisi tämän tyyppistä lisäturvaa, jos se olisi kiinnitetty johonkin tiettyyn ajoneuvoon tai ajoneuvoluokkaan.
  8. #2678
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Onhan tuo eriyttäminen mahdollista, jos halukkuutta on riittävästi. Onhan olemassa myös Karavaanarin tiepalvelu, joka on Autoliiton valtuuttama. Sillä saa samat tiepalvelut ilman Autoliiton jäsenyyttä. Pitää vain kuulua silloin karavaanareihin.
    Itse ajan retkiautolla kesäisin ulkomailla, jolloin AL-Turva ei ole voimassa. Silloin mennään normi Kaskolla. Vanhoilla vehkeillä ei mennä pitkälle kotoa, jolloin AL-Turvan hinaus oletettavasti tuo pyöränkin kotiin.
    Tässä AL ja Karavan turvassa on samat ehdot. Huonoa on se, että se on henkilökohtainen, eli vakuutus ei ole voimassa ajoneuvossa, jos ei ole itse matkassa mukana. Toisaalta se tuo vakuutuksen myös muiden ajoneuvoihin, jos vaikka on satunnaisesti kyydissä.
    Lisäksi AL jäsenyys avaa kattavan tietopaketin etenkin ulkomaille matkaaville.
    Eli karavaanarienkin yhdistyksellä on yhteistyö Autoliiton tiepalvelun kanssa, toki voivat olla myös Autoliiton jäsenyhdistys, ihan kuten Motorg SMOTOn.

    En tiedä mistä tuo eriyttämisen konsepti tuli, eihän noita Autoliiton tiepalvelun ehtoja tarvitse huonontaa vaikka SMOTOlla olisi oma yhteistyönä toteutettu tiepalvelunsa, joka koskisi vain L-luokan ajoneuvoja.

    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Mitä tällä tarkoitit?
    Tuolta AL Plussan ehdoista: "Mikäli avustettavassa ajoneuvossa on omavastuuton ja bonuksiin vaikuttamaton autopalveluvakuutus, pyritään ensisijaisesti käyttämään sitä."
    Lajin halpuus viehättää.
  9. #2679
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Tuolta AL Plussan ehdoista: "Mikäli avustettavassa ajoneuvossa on omavastuuton ja bonuksiin vaikuttamaton autopalveluvakuutus, pyritään ensisijaisesti käyttämään sitä."
    Ahas, näköjään Autoliitolla on sitten täydelliset tiedot kaikista vakuutuksista, koska viime kesänä motskari-apu-tapauksessa eivät kysyneet mitään, vaan hinuri tuli. Mulla oli vain osakasko.
    X-ADV 750 , CRF 300L
  10. #2680
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Tuolta AL Plussan ehdoista: "Mikäli avustettavassa ajoneuvossa on omavastuuton ja bonuksiin vaikuttamaton autopalveluvakuutus, pyritään ensisijaisesti käyttämään sitä."
    Enpä tiennyt moisesta, ja unohdin jo tämmöistä nytkään lukeneeni.
  11. #2681
    Olen ollut vuosikaudet Ifin asiakas ja vielä viime vuoden keväällä If pärjäsi mutta vuoden alussa Pohjola vakuutus pesi kohdallani ifin ja muut sadoilla euroilla. Kaksi pyörää kaskoilla ja kaksi autoa toinen kaskolla kun ifissä ppelkät liikennevakuutukset olivat korkeammat. Vakuutusten vertailu oli toki työlästä mutta kannatti.
    Muutama tuttu vaihtoi autonsa pohjolaan kun vertailu osoitti että kannattaa.
  12. #2682
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Tuolta AL Plussan ehdoista: "Mikäli avustettavassa ajoneuvossa on omavastuuton ja bonuksiin vaikuttamaton autopalveluvakuutus, pyritään ensisijaisesti käyttämään sitä."
    Mahtaako tuo vaikuttaa myös AL-Turvan palvelujen määrään. Muistaakseni palvelut on rajattu neljään kertaan vuodessa. Luulisi, että ei vaikuttaisi määrään, jos maksaja on vakuutusyhtiö.
    Kerran tein niin, että tilasin lavetin AL-Turvasta ja sijaisauton auton kaskosta. Varmasti en muista kuinka päin nuo palvelut meni.
    Nuo palvelut tuottaa monesti yksi ja sama firma. Autostani hajosi rengas, mutta onneksi autossa oli kolme hinausturvaa voimassa. Kasko vakuutus, Uuden auton vakuutus ja AL-Turva. Soitin kaikkiin ja seuraava vapaa hinuri olisi ollut neljän tunnin päästä vapaa. Elikä kaikilla sama hinuri. Hoidin autoon sitten itse vararenkaan, jotta sai nopeammin.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  13. #2683
    Lainaa karisa kirjoitti Katso viesti
    Muutama tuttu vaihtoi autonsa pohjolaan kun vertailu osoitti että kannattaa.
    Omalla kohtaa oli noita bonuksia kertynyt jo sen verran, että kuittasin sillä yhden vuoden autovakuutukseni kokonaan. Tosin kun seuraavana vuonna taas pudottiin ns. normaalihinnastolle, niin yhtiö vaihtui jälleen kun tuo OP oli kuitenkin melko arvokas. Katsotaan sitten taas uudelleen jos/kun noita bonuksia on riittävästi jemmassa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #2684
    Lainaa impala67 kirjoitti Katso viesti
    toinen on tuo autoliiton plus, josta tällainen kaskoton liikennevakuuttaja hyötyy: siinähän tuo 15v ikäraja koskee ajoneuvon ikää ulkomailla- olipa HYVÄ että tuli tämä puheeksi!! piti oikein tarkistaa- ja on niissä ulkomailla motskareissakin tuo 15v ikäraja! HITTO.
    pitääkin harkita ens reissulla ottaa reissukasko tms.
    Ei tarvi olla kuin Tukholman laitamilla, niin johan ilta-auringon heijastuma öljynpaineen merkkivalon ledistä aiheuttaa jännitystä. Vai oliko se sittenkään aurinko, kun tyhjäkäynnillä välkkyy enemmän... Aaargh (tositarina kyseessä)

    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mistä tuo eriyttämisen konsepti tuli, eihän noita Autoliiton tiepalvelun ehtoja tarvitse huonontaa vaikka SMOTOlla olisi oma yhteistyönä toteutettu tiepalvelunsa, joka koskisi vain L-luokan ajoneuvoja.

    Tuolta AL Plussan ehdoista: "Mikäli avustettavassa ajoneuvossa on omavastuuton ja bonuksiin vaikuttamaton autopalveluvakuutus, pyritään ensisijaisesti käyttämään sitä."
    En mä ainakaan haluaisi maksaa erikseen autonromujen ja prätkänromujen hinausturvasta jäsenmaksuna. Smoto hoituu jo kerhon kautta. En saa lisäarvoa.

    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mahtaako tuo vaikuttaa myös AL-Turvan palvelujen määrään. Muistaakseni palvelut on rajattu neljään kertaan vuodessa. Luulisi, että ei vaikuttaisi määrään, jos maksaja on vakuutusyhtiö.
    Kerran tein niin, että tilasin lavetin AL-Turvasta ja sijaisauton auton kaskosta. Varmasti en muista kuinka päin nuo palvelut meni.
    Nuo palvelut tuottaa monesti yksi ja sama firma. Autostani hajosi rengas, mutta onneksi autossa oli kolme hinausturvaa voimassa. Kasko vakuutus, Uuden auton vakuutus ja AL-Turva. Soitin kaikkiin ja seuraava vapaa hinuri olisi ollut neljän tunnin päästä vapaa. Elikä kaikilla sama hinuri. Hoidin autoon sitten itse vararenkaan, jotta sai nopeammin.
    Vähissä ovat palveluntarjoajat. Kaskon ensisijaisuus on merkitty tuonne kuluja vähentämään Autoliitolle. Miksipä ei käyttäisi vakuutusta jonka bonukset eivät vähene? Mahdotontahan tuota on heidän tarkistaa.

    Myös, kun pitää kolme päällekkäistä vakuutusta, saa maksaa samasta asiasta triplana. Vaikeahan niitä on ihmisen hallita jos kattavaa turvaa haluaa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  15. #2685
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Vähissä ovat palveluntarjoajat. Kaskon ensisijaisuus on merkitty tuonne kuluja vähentämään Autoliitolle. Miksipä ei käyttäisi vakuutusta jonka bonukset eivät vähene? Mahdotontahan tuota on heidän tarkistaa.

    Myös, kun pitää kolme päällekkäistä vakuutusta, saa maksaa samasta asiasta triplana. Vaikeahan niitä on ihmisen hallita jos kattavaa turvaa haluaa.
    Ei se nyt noin suoraviivaisesti triplana mene.
    Uuden auton hinausvakuutus myönnetään "ilmaiseksi" autokaupan yhteydessä määräajaksi. Kaskon mukana tulee automaattisesti hinausvakuutus ilman bonusmenetystä. Sehän hankitaan uuden ajoneuvon turvaksi. Ja se AL-Turva on tarkoitettu kaikille ajoneuvoille, joissa itse on matkassa mukana. Toimii silloin kaverinkin ajoneuvossa. Elikä mun tapauksessa neljälle vanhalle ajoneuvolle hinausturvana, joissa on pelkkä liikennevakuutus. Eihän ne vanhat vähäarvoiset mutta vakuutusta tarvitsekaan pakollisen vakuutuksen lisäksi.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  16. #2686
    Ducati 749 1100cc 2V -04, Turvan liikennevakuutus 70% ja 350e/vuosi. Näihin vanhoihin romuhin en oo mitään täyskaskoa ottanut. Voi seisottaa, niin ei mene montaa latia talvella. Olisko menny about 170e ajokauden liikennevakuutukseen.
  17. #2687
    Lainaa JM_78 kirjoitti Katso viesti
    Ducati 749 1100cc 2V -04, Turvan liikennevakuutus 70% ja 350e/vuosi. Näihin vanhoihin romuhin en oo mitään täyskaskoa ottanut. Voi seisottaa, niin ei mene montaa latia talvella. Olisko menny about 170e ajokauden liikennevakuutukseen.
    Olisin ottanut Turvasta, mutta sanoivat, että liikennekäytöstä poiston pitää olla vähintään 30 päivää, jotta hyvitetään. Ei sovi mulle, kun ajopäivät seuraa auringonpaistetta, eikä kalenteria. Siksi IF, koska hyvitys tulee jo ensimmäisestä poistopäivästä alkaen.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  18. #2688
    No hei, joku raja pihittämisessäkin Jos se maksaa muutaman kympin kuussa pitää mopo ajossa, mä en ainakaan jaksa sitä ees taas vemppaamista ja traficomin rahoittamista. Melkein maksan mielumin ekstraa kuin rahoitan traficomia. Mopo menee ajoon heti, kun se kutina iskee ja on valmiina katoksessa siihen päivään asti ku kylmä alkaa vihloa nivusisssa Oliskohan tuo ollu ajossa viime vuonna Huhtikuun lopusta jonnekin lokakuun loppuun. Nyt seisoo muutaman euron kuukausimaksulla.
  19. #2689
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Ifistä saisi liikennevakuutuksen vuodeksi 124 eurolla, mutta pidän silti 20 € kalliimman OP:ssa koska siellä bonukset kuittaa eikä tarvitse maksaa mitään. Osakaskoa ei tosin OP:sta näin vanhaan saa, pitänee reissumopoksi hommata joku uudempi että on hinaus- ja varkausturva voimassa.
    Kyllä Pohjolalta saa vanhaankin laitteeseen osakaskon. Verkkokaupassa on joku ikäraja, jota vanhempiin ei otettavissa netistä, mutta asiakaspalveluun viestillä tai soittamalla saa.
    Honda CBR 954 RR '02
  20. #2690
    Lainaa Winegum kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Pohjolalta saa vanhaankin laitteeseen osakaskon. Verkkokaupassa on joku ikäraja, jota vanhempiin ei otettavissa netistä, mutta asiakaspalveluun viestillä tai soittamalla saa.
    Kannattaa tarkistaa, mutta ennen ainakin ikärajana oli 25v......!
  21. #2691
    Joopa joo, onpa kallista lystiä tämä vakuuttaminen ilman prätkävakuutushistoriaa.

    42v kuski, pk-seutu. Prätkä on Honda CB1000R, käyttöönotto 2025. Eli pyörä on toki uusi, eikä nyt ihan mopo, mutta ei myöskään tehokkain, eikä kallein.

    Hinnat alla pelkkä liikennevakuutus ja täyskasko ilman lisäpalveluita 200e omavastuulla. Omavastuun nostolla ei saanut merkittävää alea.

    liikennevakuutus täyskasko
    OP Pohjola 1195 1855
    IF (5kk ajokaudella) 1158 2276
    IF (vuodenaikahinnoiteltu) 1371 2426
    Lähitapiola 1165 1902
    Turva 1252 1763
    Fennia 1904 2838
    POP 1759 3122
    Säästöpankki 1759 3122
    Pohjantähti 2182 3184

    Oliko niin, että IF on ainoa, jolla seisotus alkaa vaikuttaa heti hintaa alentavasti?
  22. #2692
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti

    Ifiltä ei selviä kovin hyvin milloin pyörä on ollut liikennekäytössä. Näkyyköhän Ifin verkkosivuilla vain kolme viimeistä seisonta-ajankohtaa. Siksi olen tehnyt excelin johon itse merkkaan aina liikennekäyttöpäivät. Sieltä on sitten helppo tarkistaa milloin pyörä on ollut liikennekäytössä. Duunasin sinne myös parit kaavat jolla se sylkäisee ulos mitä on vakuutus + trafin maksut kustantaneet tähän mennessä. Tuon täyttö aiheuttaa tietty vaivaa pikkuisen mutta ei ole iso homma.

    Jos em. pyörissä olisi vuodenaikahinnoitellut vakuutukset mistä vain yhtiöstä niin tähän mennessä olisi maksettu pitkälti toista tonnia vakuutuksista ja kauden loppuun mennessä viivan olisi kertynyt yli kolme tonnia.
    Olisiko mitenkään mahdollista laittaa tuota exceliä jakoon?
  23. #2693
    Lainaa Joe 24-Pack kirjoitti Katso viesti
    Joopa joo, onpa kallista lystiä tämä vakuuttaminen ilman prätkävakuutushistoriaa.

    42v kuski, pk-seutu. Prätkä on Honda CB1000R, käyttöönotto 2025. Eli pyörä on toki uusi, eikä nyt ihan mopo, mutta ei myöskään tehokkain, eikä kallein.

    Hinnat alla pelkkä liikennevakuutus ja täyskasko ilman lisäpalveluita 200e omavastuulla. Omavastuun nostolla ei saanut merkittävää alea.

    liikennevakuutus täyskasko
    OP Pohjola 1195 1855
    IF (5kk ajokaudella) 1158 2276
    IF (vuodenaikahinnoiteltu) 1371 2426
    Lähitapiola 1165 1902
    Turva 1252 1763
    Fennia 1904 2838
    POP 1759 3122
    Säästöpankki 1759 3122
    Pohjantähti 2182 3184

    Oliko niin, että IF on ainoa, jolla seisotus alkaa vaikuttaa heti hintaa alentavasti?
    Kyllä.
    KTM 1290 Super Duke R
  24. #2694
    Olisiko mitenkään mahdollista laittaa tuota exceliä jakoon?
    On toki, laita vaikka yveellä sähköpostiosoite niin laitan sen sinne.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #2695
    If tarjosin juuri vakuutuksia, mutta on edelleen kalliimpi kuin nykyinen Turva. Ero nyt ei iso 935vs868€ (1290SAS kaikki bonukset ja laajakasko), mutta ifi myös on kaikissa muissakin vakuutuksissa n. 5-10% kalliimpi niin tulee muutama satanen sitten kokonaisuudessa.
    Turvassa vaikuttanee liittoalennus..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  26. #2696
    Kilpailutin taas omien pyörien vakuutukset, ja 2010 mallin KTM 990 SM-T on kyllä kallis vakuuttaa verrtattuna -02 VFR 800:n tai Kotarin -02 mallin 640 Adveen, ja hintaerot yhtiöiden välillä suorastaan valtavat. IF:in ympärivuotinen halvin 500 euron omavastuulla olevalla täyskaskolla verrattuna 7kk ajoajalle laskettuna seisonta-ajalliseen heillä, ympärivuotisen kulut mun 70% bonuksilla karvan alle 600 euroa. Sitten muilla yhtiöillä oli halvin OP:n reilu 800 euroa ja pahimmillaan mentiin yli 1400 euron, toki niihin ei saanut ihan yhtä korkeaa bonusta kuin IF:illä missä mulla on muutkin moottoripyörät olleet jo useamman vuoden vakuutettuna. Eli tällä kertaa kannatti taas jatkaa asiakkuutta IF:illä. Ja viime kesänä kannatti kolaroida kaverin pyörällä niin säilyi omat bonukset, tosin en tiedä olisiko vaikuttanut peurakolari bonareihin vaikka pyörässä ei ollut osakaskoa edes joten ainoat korvaukset omista henkilövahingoista tuli pyörän liikennevakuutuksesta.
    Born to be middle aged.
  27. #2697
    Lainaa ruupanen kirjoitti Katso viesti
    Kyllä.
    No sittenhän tuo valinta on aika helppo...
  28. #2698
    järkyttäviä summia. onneksi ei ole varaa uusiin pärriin, ikävähennykset on näköjään melkoisen huomattavat. ei taideta niin herkästi vanhoilla toilailuista vakuutukskorvauksia haeskella, tai sitten niistä vaan menee pärrät suoraan lunastuksiin
  29. #2699
    Ai jumalauta. Ajattelin viedä Bleidin Etelä-Eurooppaan ja rekata sen Suomeen, että ei tartte kelkkoa sitä vuosittain pohjoiseen katsastettavaksi. Soittelin Iffiin jossa mulla on ollut aiemmin vakuutukset, ja puhelimessa jäbä sano 800jotakin, niin kelasin että on vakuutuksen perusmaksu. Eihän perkele ton arvokaan ole noin paljoa mitä perusmaksu

    Positiivisena seikkana olen sentään loistokuski, siitä on ihan mustaa valkoisella

    EDIT: Viime vuonna en tällä ajanut ollenkaan, mutta vertailun vuoksi Virossa näytti olleen toissa vuonna liikennevakuutusmaksu 86 euroa vuodessa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  30.  
  31. #2700
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ai jumalauta. Ajattelin viedä Bleidin Etelä-Eurooppaan ja rekata sen Suomeen, että ei tartte kelkkoa sitä vuosittain pohjoiseen katsastettavaksi. Soittelin Iffiin jossa mulla on ollut aiemmin vakuutukset, ja puhelimessa jäbä sano 800jotakin, niin kelasin että on vakuutuksen perusmaksu. Eihän perkele ton arvokaan ole noin paljoa mitä perusmaksu

    Positiivisena seikkana olen sentään loistokuski, siitä on ihan mustaa valkoisella

    EDIT: Viime vuonna en tällä ajanut ollenkaan, mutta vertailun vuoksi Virossa näytti olleen toissa vuonna liikennevakuutusmaksu 86 euroa vuodessa.
    Mulla on Iffin liikennevakuutus ZZR1100:ssa alle 100e vuodessa mutta pari juttua. Ensinnä tuo mihin saa seisonta-ajan maksaa vähän hemmetisti enemmän vaikka laskisi 5kk mukaan tms. ja omakohtaisesti jossain 3-4kk kohdalla on break even. Vertailuna tuohon omaan hintaani voit siis jakaa hintasi vaikkapa kolmella. Itsehän en saa mitään hyvitystä jos en aja ja otan liikennekäytöstä pois.

    Sitten, en oikein hiffannut mikä on etelää ja mikä pohjoista ja minkä maan katsastus, mutta varmista liikennevakuutuksen kattavuus kohdemaassa. Jos kattaa kaiken mitä Suomessakin niin kaikki hyvin.

    Viimeisenä se kattavuus eli mistä maksat. En tiedä miten Virossa menee pakollisen vakuutuksen kattavuus. Mutta se on ihan sama maksaako Bleidi tonnin vai 30 donaa tuon liikennevakuutuksen kannalta. Jos siitä joudutaan jotain maksamaan, niin et saa pyörästäsi punaista puupenniä (pl mahdollisesti vakuuttamattoman vastapuolen tapaus ja muut poikkeukset). Se mistä maksat on kulut ja korvaukset siitä, kun lippaat suojatiellä päiväkodin kohdalla ja siihen pyörän alle teleporttaa päiväkodin lapset, jotka joutuvat kaikki loppuiäkseen avustettuun hoivaan ja sinäkin joudut sairaseläkkeelle.

    Tietenkin voi käydä myös jotain todella kalliita caseja - vastahan joku ajeli Tampereella jäteauton ratapihalle mutta tämmöinen homma kyllä harmittaisi jos olisi ilman vakuutusta liikkeellä - prätkällä toki raatoja tulisi todennäköisesti vähemmän:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Selby_rail_crash
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Sivu: 90 / 91:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 408088899091 ViimeinenViimeinen