Tsekkasin huvikseen Fenniasta hinnan samaan pyörään niin näytti 2300€. Ne ei ilmeisesti halua tämmösiä pyöriä. Äskettäin B-kortin saanut vaimoke sai Fenniasta 60% bonukset auton ekaan vakuutukseen ja 600€ vuodessa![]()
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Päivähinnaksi tulee 8,26€/päivä. Ei ollut ihan lounaan hinta, mutta kai tuolla rahalla vielä etelä
suomessakin keittolounaan jostain saa.![]()
Ei ihan halpaa oo kyykyillä ajella. Tässä siis pelkkä liikennevakuutus mukana ja bonari -50%. Ajoa tasaiseste koko kesältä noin 2 viikon pätkissä.
Mulla liikennevakuutus + täyskasko yhteensä vuonna 2024 maksoi 278€ (Vakuutus: IF)
Liikenteestäpoistoja tuli yhteensä 12kpl eli 72€.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Aikaisemmin oon hinnan saanut kaikilta vakuutuyhtiöiltä, mutta nyt taitaa olla asia toisin. IF saa hinnan, mutta varmaa tietoa onko hinta helmikuulle vai kesäkuukaislle, ei ollut saatavilla. Asiaa on sivuttu tässä viestiketjussa edellisellä sivulla. Edelleen otetaan vinkkejä vastaan järkevän hintaisista seisontajallisista vakuutuksista/yhtiöitä.
Kannattaa soittaa iffin aspaan uudelleen. Ilmeisesti olet saanut ns tarjouksen joltain jota työt eivät ole kiinnostaneet.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
If on tietääkseni ainoa yhtiö, jolla tarjolla on noita seisonta-ajallisia vakuutuksia moottoripyöriin. POP oli aikaisemmin mutta ovat käsittääkseni lopettaneet seisonta-ajallisten vakuutusten myynnin.Edelleen otetaan vinkkejä vastaan järkevän hintaisista seisontajallisista vakuutuksista/yhtiöitä.
-- Brake later and open the gas earlier --
Pohjola mulle tarjosi juuri vakuutuksia, ja mp-vakuutuksissa olisi ollut hyvitys seisonta-ajalle. Tosin minimissään 30 päivän jaksolle. Pohjolassa noi hyvitykset on eri suuruisia eri kuukausina, eli talvella seisonnasta ei käytännössä säästöä juuri tule. Itse kyllä maksaisin tuolla mallilla lähes täyden perusmaksun.
IF:llä seisonta-ajallisessa 12kk perushinta on kovempi, mutta laskentamalli on ihan toisenlainen, ja mulla lopputulema olisi aika sama. Vuoden kokeilin välillä tällaista, mutta vaihdoin takaisin vuodenaikahinnoiteltuun molemmissa mopoissa. Mun käytöllä hinnoissa aika vähän eroa, ja jää liikennekäytöstäpoisto puljaaminen pois.
Pitää soittaa uudestaan, mutta epäilen ettei asia muutu, kun tästä samasta asiasta on jo kirjoitetu täällä. Itsellä liikkennevakuutus on niin kallis, et seisontajallinen on ainut vaihtoehto.
Pop muuten ollut ok, mutta tosiaan laittavat liikennevakuutuksesta maksua vaikka pyörä on seisonnassa. Ei tuossa ole mitään järkeä ja laskujen tarkistus on aika mahdotonta. En oo kyllä korvauspuolta testannut millään yhtiöllä, joten tämäkin jäänyt itseltä testaamatta. Laajaa kaskoa ei tosiaan edes ole.
Olikohan nyt kyseessä ns. vuodenaikahinnoiteltu vakuutus? Niiden kuukausihintoja vakuutusyhtiöt panttaavat, kuin valtiosalaisuuksia. Jotain epämääräisiä prosenttikäppyröitä saattaa nähtäväkseen saada mutta siihen se yleensä jää.
Seisonta-ajllisessa vakuutuksessa ainakin Ifillä on sama hinta joka kuukausi. Tai näin on ainakin omissa mp-vakuutuksissa ollut.
-- Brake later and open the gas earlier --
IF taisi myös olla niitä ekoja jotka laskuttivat ympärivuotisissakin tasaisesti joka kk läpi vuoden, vaikka se vak.maksu itsessään onkin kesäpainotteinen. Lähinnä tuon huomasi sitten kun sitä vakuutusta oli päättämässä, paljonko siellä sitä rahaa oikeasti oli sisällä ja ei, se ei siis ollut mitään suoraa matikkaa kk-maksun vs. kuukaudesta jäljellä olevien vrk määrä mitä sieltä lopulta sai palautuksena ulos.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
If täydet bonukset kaskolla , ympäri vuoden voimassa.
488,10e 2022
578,75e 2023
632,49e 2024
686,33e 2025
Päivitys
Vaihdettu Pop 8.4.2025
494,77
Viimeksi muokannut: Tsc; 11.04.2025 klo 15:30.
FLHTCUSE4
Kallista näyttää olevan, tästä inspiroituneena katsoin tuon F Bemarini vakuutuksen päivähinnan. Ympärivuotinen liikennevakuutus 0,27€ / päivä ja kun tuohon otetaan ajokaudeksi osakasko niin sitten hinta pomppaakin jo noin 0,35€ / päivä.
Vuosihintahan on liikennevakuutukselle 98 euroa ja sentit päälle. Osakasko olisi vuodessa suunnilleen 50-60 euroa mutta en pidä sitä voimassa kuin suunnillen 6-7kk, jos on leuto talvi niin ajoa saattaa tulla kuukausi, pari enemmän. Vakuutusyhtiö on If.
Katsoin myös tuon R1100s:n liikennevakuutuksen päivähinnan, oli 0,32€ / päivä. Ympärivuotisena.
Viimeksi muokannut: Patukka; 02.03.2025 klo 18:29.
Sehän on vuodenaika-, ei vuosihinnoiteltu vakuutus. Minusta olisi kiva tietää vakuutusta ostaessa mitä se maksaa millekin ajalla. Joillakin on tarpeita pitää pyörää vakuutuksessa esim. vain talvikuukausina.
-- Brake later and open the gas earlier --
Tossa Lähitapiolan vakuutuskirjoista
Liikennevakuutus:
VAKUUTUSKAUDEN PIENIN PERITTÄVÄ MAKSU
Liikennevakuutuksen pienin vakuutuskaudelta perittävä maksu muodostuu 50 euron suuruisesta
pohjamaksusta sekä vakuutuksen voimassaolon mukaisista käyttöpäivistä. Pohjamaksu peritään aina,
vaikka ajoneuvo olisi poistettu liikennekäytöstä koko vakuutuskauden. Huomioithan että pohjamaksu
peritään vakuutuskauden ensimmäisen erän yhteydessä, joten jos maksat vakuutusmaksusi useammassa
kuin yhdessä erässä voi ensimmäinen laskusi olla muita suurempi.
Kuukausi
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12
% | 0,00 | 0,00 | 5,00 | 9,00 | 18,00 | 18,00 | 18,00 | 16,00 | 10,00 | 6,00 | 0,00 | 0,00
Kasko
Moottoripyörien vakuutuksissa käytetään vuodenaikahinnoittelua. Vuodenaikahinnoittelussa on
huomioitu, että ajoaika painottuu kesään. Tämä tarkoittaa, että jos vakuutusmaksu maksetaan
useammassa erässä, kesäaikaan kohdistuva maksuerä on suurempi kuin talviaikaan kohdistuva.
Liikennekäytöstä poisto hyvitetään osasta Laajan kaskon maksua vuodenaikahinnoittelun mukaisesti,
kun liikennekäytöstä poisto kestää yhtäjaksoisesti vähintään 30 vuorokautta.
Kuukausi
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12
% | 2,00 | 2,00 | 4,00 | 8,00 | 17,00 | 17,00 | 17,00 | 15,00 | 10,00 | 4,00 | 2,00 | 2,00
FJR -17
Kannattaa kuitenkin muistaa, että jos kyseessä on vanhempi vakuutus, irtisanomisen jälkeen uusi tulee uusilla ehdoilla ja uusilla hinnoilla, jotka voivat poiketa vanhasta. Perhepiirissä on esimerkiksi yksi vanha IF:n liikennevakuutus minkä maksimibonus on 70%. Kuitenkin se on edullisempi, kuin samalle henkilölle samaan ajoneuvoon tarjottava uudemman tuoteperheen liikennevakuutus, jonka bonus olisi heti uuden kaavan mukainen 80%.
Mulla taas kävi niin Kotarin kans, et ifillä hinnat nousi vuasien mittaan ilman mitää järkevää syytä.
Kotari ollu mulla ny 17vuatta ja ikinä ei oo tarvinnu korvauksia hakia.
Vuasia ollu ifillä kaikki vehkehet niin viime kesänä tuli mitta täytehen kotarin osalta ku pelkkä liikennevakuutus seisonta ajalla oli vähä yli 400ekee.
Ja OP Pohjola tarjos mulle koko vuoden voimassa olevan liikennevakuutuksen alle 160 ekeen niin ei tarvinnu kauaa miättiä.
Ei menny kauaa ku ifiltä soitettihin takaasi ku olin vaihtanu yhtiötä kotarin osalta niin sanoin vain, ettei teidän hinnoittelus ollu järkiä.
No se halus laskia uudestaan niin se seisonta-ajallinen vakuutus olis pian noussu yli 600ekeen ja se koko vuaden voimas olevaki olis maksanu jotain 330ekee
Se huamas raukka ittekki, ettei niitten hinnois ollu järkiä.
Kyl niitä kannattaa välillä kilpailuttaa.
Honda Monkey 83'
KTM 660 SMC 06'
ex:Yamaha TRX850 96'
Niin, taidamme ymmärtää käsitteen vuosihinnoittelu tai vuodenaikahinnoittelu hieman eri tavalla. Nythän on niin että esimerkiksi IF:in vuodenaikahinnoittelu tai vuosihinnoittelu, kuinka tätä kukin haluaa kutsua. Tarkoittaa että kyseisessä vakuutustuotteessa maksetaan kiinteä hinta vuodesta, minun tapauksessani Tämä F 650 vuosihinta on noin 95 euroa vuosi. Ilman seisonta-aika mahdollisuutta.
Joten minua ei kiinnosta hiukkaakaan kuinka IF jyvittää tämän vakuutusmaksun eri kuukausille. Maksan vuodesta ja sillä hyvä. Näillä hinnoilla jota joudun vakuutuksesta maksamaan ei muutaman kympin vuoksi säätäminen ole missään määrin mielekästä.
Jos haluaa vakuutustuotteen jonka voi laittaa tauolle vaikkapa kesäajaksi on ostettava sellainen vakuutustuote jossa on seisonta-aika mahdollisuus. Tai irtisanottava, liikennekäytöstä poiston jälkeen, vuodenaikahinnoiteltu vakuutus. Kukin taaplaa tyylillään.
Viimeksi muokannut: Patukka; 06.03.2025 klo 00:51.
Ifistä saisi liikennevakuutuksen vuodeksi 124 eurolla, mutta pidän silti 20 € kalliimman OP:ssa koska siellä bonukset kuittaa eikä tarvitse maksaa mitään. Osakaskoa ei tosin OP:sta näin vanhaan saa, pitänee reissumopoksi hommata joku uudempi että on hinaus- ja varkausturva voimassa.
Lajin halpuus viehättää.
OP:n bonuksilla saa jotain maksuun, mutta pidän IF vakuutuksessa ja ajan sen minimimaksun 25 € edestä. Pelkällä liikennevakuutuksella mennään, kun kalusto on jo aika arvotonta. Jos tielle jättää, niin turvana on AL-turva, joka hoitaa hinaukset kaikkiin vanhoihin autoihin ja moottoripyöriin Suomessa. Kolme museovakuutettuakin on vain liikennevakuutuksen varassa, mutta AL-turva kuskaa toivottavasti nekin kotiin.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Autoliiton plussa kuskaa iästä ja viasta riippumatta kotimaan kamaralla, mutta ei välttämättä kotiin, kuitenkin korjaamolle. Kainuusta Helsinkiin et takuulla pääse hinausautolla yhtään millään yhtiöllä. Lähialueilla (alle tunnin matka) olen päässyt kotiin, toisaalta mp-korjaamoihin olisi vähintään yhtä pitkä matka, ja kauempana en ole tarvinnut. Huomioitavaa on se että ei tarvitse olla edes oma pyörä, voi olla lainassakin, kunhan ei ole ammattiliikenteessä, vuokrattuna tms, ei ole linja-autoksi rekisteröity eikä yli 4000kg laite.
Jos lähdet ulkomaille (esim Ruotsiin, Norjaan, Turkkiin tai Andorraan, kaikkia maita ei kata) niin 15 vuotta on hinattavan ajoneuvon ikäraja.
https://www.autoliitto.fi/jasenyys/p...en-tiepalvelu/
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Palovakuutus olis hyvä pitää voimassa ympäri vuoden. Seurasin muutama vuosi takaperin varaston tulipalon tuhoamien pyörien ulosvetoa hallista. Osa oli niin mustia ettei pyörää tunnistanu, joissain katteet suorastaan roikkui päällä.
Varastohallin tms vakuutus ei kata ajoneuvon tuhoutumista, vaan vain ajoneuvon oma vakuutus korvaa.
Kyseisessä palossa oli muutaama pyörä, joista oli vakuutukset laitettu katkolle talveksi.
-MK-
kaksi hyvää pointtia; varastoinnin ajaksi harvemmin tulee otettua mitään vakuutusta- se on todellinen riski.
toinen on tuo autoliiton plus, josta tällainen kaskoton liikennevakuuttaja hyötyy: siinähän tuo 15v ikäraja koskee ajoneuvon ikää ulkomailla- olipa HYVÄ että tuli tämä puheeksi!! piti oikein tarkistaa- ja on niissä ulkomailla motskareissakin tuo 15v ikäraja! HITTO.
pitääkin harkita ens reissulla ottaa reissukasko tms.
Viimeksi muokannut: impala67; 06.03.2025 klo 15:30.
Toi Autoliiton hässäkkä olis kyllä kätevä, harmi ettei kiinnostaisi liittyä Autoliittoon. Heitän ilmaan ehdotuksen: SMoto vois hoitaa yhteistyöllä vastaavan pelkästään moottoripyörille?
Lajin halpuus viehättää.