Ifissä oli vuoden 2022 vakuutuksessa ja maksoi yli 1600 euroa vuodessa. Viime vuoden lopulla kävin vakuutusyhtiöt läpi ja siirsin muualle kun maksoi noin 1000 euroa vuodessa.
Nyt tuli Ifiltä soitto ja hinta 697/ vuosi.
Vakuutus ollut koko ajan sama eli paras kasko jne. pienimmällä omavastuulla.
Ei näissä mitään järkeä ole ja tuli vähän huijattu olo tuosta Ifin 2022 maksusta.
Z 900
Meillä on perheessä on kaksi kappaletta Yammun Tracer 900 malleja (2016 ja 2017).
Monesta paikasta välillä kysynyt uusia tarjouksia vakuutuksia mutta edelleen IF:n päässä on halvin itselleni.
Hinnat noihin on 16 vuotisessa liikenne + täyskaskolla 358€ ja 17 vuotisessa 367€. Ja tosiaan ihan ympärivuotiset vakuutukset nämä.
Keskisessä Suomessa asustelen ja ikää alkaa olla 40v. Bonukset täydet
Excuse me while i kill myself...
2 x Aprilia RSV 2002: 167 €/ vuosi/ Aprilia (OP). Toinen tosin kävi vakuutuksissa vain kuukauden verran kesällä. Toinen saa olla koko ajan, kun ajoa on helposti touko-syyskuussa, niin eipä paljoa enää säästä.
1 x Beta 480 RR 2019: 260 €/ vuosi (LähiTapiola)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Apikka näyttäis olevan 78%
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Joko on tälle kesälle kilpailutettu vakuutukset , itse kts. juuri omat if - hinnat ja olivat kyllä reilusti yli pop-vakuutuksen tarjoamien ja if tehny näemmä tarjouspyynnönkin vaikeammaksi kuin aikaisemmin näin vaki asiakkaallekkin , onko kokemuksia , onko if todella näin paljon kalliimpi kuin esim . pop ? onko pop vakuutus vaihtamisen väärti , lienee paras jos kaikki vakuutukset sinne keskittäisi , kokemuksia ?
Apikka on 153,3 Pohjolalla ja just siirtämässä Betaa (480 RR MY19) Lähitapiolalta Pohjantähdelle (270 -> 248)
Tuossa liikussa menee moni muukin, ettei sentään yksisteen ois jaksanut.
Alko olee vakuutuksia jossain neljässä eri firmassa, niin nyt sai karsittua kahteen, ja sai hinnastakin pois.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Otin tälle vuodelle poikkeuksellisesti pelkän liikennevakuutuksen kun sen sai täysin ilmaiseksi, eli OP:n omistaja-asiakkaille kertyvät bonukset kuittaa sen ainoan siinä lafkassa olevan vakuutuksen kokonaan. Muutenkin tuntuu OP olleen viime vuodet mulle edullisin.
Lajin halpuus viehättää.
Itse kuittasin samalla tavalla bonareilla viime vuoden vakuutukset autooni, liik + kasko. Ai miten niin oli pikkasen bonareita kertynyt
No tuo vak.kausi tuli ja meni, niin eihän OP enää kilpailutuksessa pärjännyt ja firma vaihtui taas tälle vuodelle, mutta kun ilmaiseksi sai niin totta he...sä se kannatti ottaa!
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Ei päässyt mikään muu yhtiö sinne päinkään hinnassa kun nykyiseen Pohjolaan vertaa, kun kokeilin laskureilla omaan pyörään.
Keskittäminen kannattaa vain mainoslauseissa, kun vakuuttelee erilaisia ajoneuvoja ja kotia.
Edit; viime kesänä DL650 -05 liikennevakuutus + täyskasko 43€/kk neljän ja puolen kuukauden ajalta kun mopo oli liikennekäytössä.
Viimeksi muokannut: 76239; 24.03.2024 klo 17:22.
DL650 V-Strom / GSX650F
Iffillä halvin omaan pyörään. Vakuutuksen hinta tippunu satasella kaks vuotta putkeen, osittain henkilökohtaisista bonuksista johtuen. Kuukausihinnat seisonta-ajallisella vakuutuksella ja osakaskolla: Liikenteessä 54,57€ ja seisonnassa 12,23€. Liikennekäyttö onnistuu vaikka yhdeksi päiväksi.
Tässä pitää ottaa huomioon että hinta on sama ympäri vuoden. Muilla yhtiöillä on vuodenaikahinnoittelu ja kesäkuukaudet ovat kalliimpia.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Melkoisia muutoksia ainakin Ifillä , hinnat nousi reippaasti n. kymmenen pinnaa sekä uusi liikennevak , ei enään saa etuohjelman -15 pinnaa eli vanhalle asiakkaalle neljänneksen nousu entiseen aikaisempiin verraten , tän kanssa pitää olla tarkkana ikävä kyllä , huomannu vuosien mittaan .Ennen oli reilumpi meininki , pitääköhän laittaa muualle vakuutukset josko tarjoukset paranisi ,aikaisemmin bonuksetkin meni ihmeellisesti eli oli ifillä pienemmät kuin muilla en tiedä miten nykyisin ? näitä yllätyksiä on riittänyt hinnoittelussa kaikenlaisten asioiden kanssa , ei mene yksiin olettamien kanssa siksi kannattaa varmistaa kaikki etukäteen .
Kattelin maksuja kahdesta Aprilia RSV:stä tähän mennessä. Jotain 110-120 euroa jos oikein katsoin. Olen alkanut pätkiä noita kilvellisiä ratakäytössä olevia, kun piti ottaa se reilu viidensadan tapaturmavakuutus. Tuohon varmaan se 24 ekua trafin maksuja päälle tälle vuodelle.
Enskan kanssa sama homma. Jostainhan ne eurot kaivetaan![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuota omaa Himalayania kun vakuuttelin...
IFin hinta oli ~2700 eur liikenne + kasko, bonus jne alennuksien jälkeen.
Muiden yhtiöiden nettisivut antoi kaikkea tonnista ylöspäin.
Ja lopulta chattaily nykyiseen yhtiöön (lähitapiola) tuotti reilu 800 eur vuosi liikenne+kasko paketin.
Ja kyl toi IFin hinta oli ihan oikein heitin mielestä, oliko pelkän kaskon lähtö jossain pitkälti yli 5000 eur vuosi...
Viime vuosituhannen kaasaripeli eli zx-9r 1995 ifissä vuodenaikahinnoiteltuna ja osakaskolla 272€/vuosi, toki bonukset tapissa eikä ikäkään ole ihan 20:n nurkilla. Minusta if hinnoittelee järkevästi noi vanhat kyykyt viime vuosituhannelta.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Aikaisimmista ifistä mieleen jääny joku kawa vn 900 jossa oli ihan reilusti eri hinta kun vuosimalli heitti vain vuodella milloin rekisteröity , nykyisinkin omassa moninkertaisesti arvokkaammassa pyörässä sama hinta kuin moninkertaisesti pienemmässä ja myös vanhemmassa uusi hinta , luulisi hinnoittelussakin olevan järjenkäyttö sallittua myös tilastonikkareilla .
Tulipa tutkittua omat vakuutukset
Vaihdoin pyörän kolmisen viikkoa sitten ja tosiaan nyt ei ole liikennevakuutuksessa Ifin etuohjelman alea.
Myöhäisheränneenä motoristina, kolmas ajokausi menossa junnuvuosien jälkeen, eli liikennevakuutuksen bonus vasta 50%. Tuo 15% tuntuu Busan vakuutuksissa. Ihmettelinkin alkukesästä, kun sain Ifin laskurilla eri suuntaisia tuloksia aikaisempiin verrattuna, mutta ks. seikkahan kertoo syyn. Hiukan vituttaa, kun pyörän vakuutukset oli syy, etten vaihtanut keväällä auton vakuutusyhtiötä. Olisi nyt melkein ilmaiset vakuutukset autossa
No, pistin viestiä ifiin, kun mulla on siellä oma vakuutusneuvoja (heh). Kysyin pyörää vaihtaessa,etteihän bonukset ym. muutu.
En nyt sitten muistanut kysyä erikseen etuohjelman aleista
Meneeköhän vakuutukset kilpailutukseen![]()
Suzuki Hayabusha -08
EX:Suzuki GSF 650S Bandit -06
Ex:Suzuki DR 125 -83(silloin joskus)
Kahden pyörän vakuutukset on olleet Pohjolassa vuosia, nyt toinen pyörä on jäänyt erittäin vähäiselle käytölle ja ajattelin että vaihdan sen vakuutuksen Ifiin varmistettuani ensin että jokainen liikennekäytöstäpoistopäivä todellakin hyvitetään toisin kuin vakuutusehdoissa kerrotaan.
Näin kuulemma on. ja vakuutusmyyjä halusi tehdä kuitenkin tarjouksen myös toisen pyöräni vakuutuksista.
Tarjoukset tulivat, päätin siirtää sen toisen Ifiin ja parin päivän päästä tuli viesti että nyt on laskukin tulossa.
Ifin omilta sivuilta sitten selvisi, että päin #¤%&/&%¤hän se meni, molemmat pyörät oli siirretty sinne. Laskun summa 198,69€ ja laskutuskausi 18.7.-31.8. Kuusi viikkoa kahdesta pyörästä = Pohjolassa yhden pyörän koko kesä
Puhelimessa ensin sanottiin, että jos haluan vaihtaa takaisin Pohjolaan, minun pitää itse tehdä se, seuraavaksi vähäteltiin että "sinä olet vaan vahingossa klikannut nyt molemmat meille, näitähän sattuu", mutta tehtyäni selväksi että virhe on ihan siellä vakuutusyhtiön päässä alkoi pikku hiljaa selittely että "no minkäs verran kalliimpi se nyt täällä sitten on ...plaaplaaplaa".
Kerroin vielä kertaalleen, että toimintamalli on nyt se, että te korjaatte asian siellä päässä niin, että tämän toisen pyörän vakuutuksesta ei meillä koskaan olisi ollut mitään puhettakaan, ja minä en asialla joudu tätä puhelua enempää itseäni vaivaamaan.
Muutaman päivän päästä tuli puhelu jossa kerrottiin, että vakuutus on palautunut Pohjolaan entisin ehdoin.
Nyt on Ifissä vain se toinen pyörä, jonka otin liikennekäytöstä pois muutaman päivän päästä vakuutuksen siirryttyä sinne.
Vakuutuslaskuissa näkyy yksi lasku jonka eräpäivä on 20.8 ja summa 48,27€, laskutuskausi 23.7.-31.8.2024.
Siitä kun klikkaa "näytä lasku", näkyy edelleen molemmat pyörät laskussa ja laskun loppusumma 198,69€.
Minkäänlaista erittelyä laskun 48,27€ loppusummasta ei saa mistään esille.
Vakuutusmyyjä korjasi virheensä toisen pyörän osalta suoraselkäisesti kun hieman painostin, kiitos siitä.
Seuraan mielenkiinnolla tuleeko laskun erittely If sivuille nykyisen loppusumman mukaan näkyviin, vai pitäisikö lasku maksaa "sokkona".
Asia kiinnostaa sikälikin, että kesän kalleimman kuukauden vakuutusmaksu kyseiselle pyörälle oli Pohjolassa 45,11 euroa pyörän ollessa koko ajan liikennekäytössä, nyt If laskuttaa 48,27€ ja erittelyn mukaan aika jolta maksetaan olisi alkuperäisessä laskussa 18.7.-31.8. josta pyörä on ollut vain viikon liikennekäytössä.
Ei malta ihan vielä vaihtaa takaisin Pohjolaan, ennen kuin selviää tuo mistä tällä hetkellä ehdotettu laskun loppusumma koostuu.
DL650 V-Strom / GSX650F
Laitoin yhden pyörän kokeeksi ifiin vähäisen käytön vuoksi (kilvellinen ratapyörä). Pyörässä on osakasko, kaskon vuosihinta on noin 80 e, se tulee maksuun joka tapauksessa. Liikennevakuutus maksaa noin 2 e/päivä, minimimaksu vuodessa on 25 e. Tähän päälle ? x 6 e liikennekäytöstäpoisto. Tarkoitus on että pyörän vakuutusmaksu on max 200 e/vuosi, muuten en tuota käyttöönotto/käytöstäpoisto vekslaamista viitsi tehdä. Pohjolan osakasko pyörälle oli hiukan alle 300 e/vuosi. Pohjola on ollut mulle kaikkien pyörien kohdalla aina ylivoimaisesti halvin jos pyörää aikoo käyttää säännöllisesti koko kesän.
Kawasaki ER-5 1999 (ex); Suzuki SV650S 2002 (ex); Kawasaki Zephyr 550 1995 (ex); VFR800FI 2000 (ex)
Suzuki GSXR600 2012; Triumph Street Triple 675 2012; Royal Enfield Bullet 500 2002; Kawasaki KMX125 1999
If yllätti iloisesti tämän ajokauden alussa. H2 SX vakuutus tippui melkein puolitoista tonnia, kun pyörä saavutti kahden vuoden iän. Vakuutusyhtiö ei sitä enää tulkitse uudeksi niin vakuutusmaksu myös putosi roimasti. Tässä siis seisonta-ajallinen vakuutus täyskaskolla. Tähän mennessä liikennekäyttöpäivät ja trafin maksut on olleet n. 180€.
Toinen pyörä eli kilvellinen Kilokikseri joka toimittaa ratapyörän virkaa mutta satunnaisesti ajellaan myös liikenteessä on kustantanut jotain 60€ tähän mennessä. Siinä Ifin seisonta-ajallinen liikennevakuutus + osakasko.
Ifiltä ei selviä kovin hyvin milloin pyörä on ollut liikennekäytössä. Näkyyköhän Ifin verkkosivuilla vain kolme viimeistä seisonta-ajankohtaa. Siksi olen tehnyt excelin johon itse merkkaan aina liikennekäyttöpäivät. Sieltä on sitten helppo tarkistaa milloin pyörä on ollut liikennekäytössä. Duunasin sinne myös parit kaavat jolla se sylkäisee ulos mitä on vakuutus + trafin maksut kustantaneet tähän mennessä. Tuon täyttö aiheuttaa tietty vaivaa pikkuisen mutta ei ole iso homma.
Jos em. pyörissä olisi vuodenaikahinnoitellut vakuutukset mistä vain yhtiöstä niin tähän mennessä olisi maksettu pitkälti toista tonnia vakuutuksista ja kauden loppuun mennessä viivan olisi kertynyt yli kolme tonnia.
-- Brake later and open the gas earlier --
Gessussa about 800, hoopeessa 500, ducateista toisessa alle 200 ja toisessa vähän yli ja huskussa vajaa 300. Ja kaikki tullut jostain syystä hajautettua eri paikkoihin. Varmaan jotain bonusta voisi Op kautta kertyä, mutta tuntuu hinnat vaan hyppivän niin kovin yhtiöitten välillä.
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Kerrohan, milloin saat erittelyn. Minua kiinnostaa erityisesti tämä asia, semmonkin kun FINE vastasi vähän samantyyppiseen kysymykseeni aikaisemmin, että vakuutusyhtiön ei tarvitse kuluttajalle kertoa etukäteen, mitä vakuutus maksaa. Samalla periaatteella ei kai tarvitse jälkikäteenkään kertoa, mistä maksu koostuu.
Sen verran avaan tätä mysteeriä, että tapauksessani kyse oli siitä, että vaadin saada vuodenaikahinnoitellun vakuutuksen eri kuukausien maksupainotuskertoimet kirjallisena, enkä saanut, ja valvovan viranomaisen mielestä asiassa ei ole ongelmaa vaikka täten en tiedä mitä maksaa toukokuun tai vaikkapa heinäkuun vakuutus.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
- Liikennevakuutus ajalta 18.7.-28.7 ajossa JA elokuun loppuun liikennekäytöstä poistettuna = 25,00 euroa
- Täyskasko ajalta 18.7.-28.7. JA elokuun loppuun lkp. = 23,27 euroa
Onneksi minimimaksua ei peritä kuin kerran vakuutuskaudessa, luulisin.
DL650 V-Strom / GSX650F
Jos nyt ottaa pyörään vakuutusta niin paljonkohan tuossa säästää että ottaa seisonta-ajallisen vakuutuksen, eli talveksi liikenteestä poisto. Verrattuna vuodenaikahinnoiteltuun?
Mietin että vuodenaikahinnoiteltua ei nyt kannata ottaa, jos vielä ensi vuonna pyörälle tulee vuosi lisää ikää ja sen puolesta vakuutuksen hinta vielä vähän laskee?
Vakuutuksen kilpailutus olisi ajakohtainen ja en ihan ole tyytyväinen POP hinnoitteluun. Kyselen aina tavlella, kun velottavat liikennevakuutusta vaikka pyörä on "liikenteestä poistettuna" ja en ole ihan varma edes minä vuoden makuja makselen. Soittelin IF:n ja tosiaan sielä saa hinnan, mutta ei ensi kesälle. Hinta taitaa olla sille ajalle, kun ottaisi pyörän nyt käyttöön, eli helmikuulle
On tehty tämäkin asia hankalaksi asiakkaille. Jos nyt saisi kelpo hinnan ja laskut oikein, niin ei kai se oo liikaa vaadittu.
Sain erittelyn seisonnallisista iffi vakuutuksistani, päiväkohtaiset tarkat luettelot; liikennekäyttöön- otto- poisto- ...
Niistä sain laskettu että parin aivan erityyppisen (noin 20v vanhan) ison pärrän vakuutukset olivat keskiarvoltaan 1.25e/pv. Olen erittäin tyytyväinen, varsinkaan kun eipä mennyt kuin 160e koko vuodessa kahdesta laitteesta. mutta näen sen vaivan että klikkaan aina seisontaan kun lopettelen ajelun.
vähintään viikon jaksoja kantsii olla vakuutuksessa, muuten tulee turhia kuluja trafilta.
Oman pyörän maksu oli noussu Iffissä viime vuodesta. BMW K1200S -05.
2024 54,57€/kk ajossa, 12,23€/kk seisonnassa
2025 58,98€/kk ajossa, 13,55€/kk seisonnassa
6kk ajolla tulee 435,18€. Nousua edellisvuoteen 34,38€
Täydet bonukset. Todennäköisesti en aja 6kk mutta tässä max summa.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05