Näin se on mulla toiminut jo monta vuotta IF:llä. Pyörä on liikenteessä vain muutamana kauniina kesäpäivänä ja vakuutusmaksu on ollut vain muutaman euron vuodessa. Jotain alle 5 €. Alkuun tuli joku toimistomaksu 20 €. Sillä vissiin tuli kuitattua useamman vuoden ajot, koska kolmeen vuoteen ei peritty mitään ja nyt päiväkohtaisesti.
Enimmäkseen tulee ajettua toisella museopyörällä, jossa vakuutus maksaa vuodessa moninkertaisesti, eli noin 30 €.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Näyttäisi että vanhalla seisonta-ajallisella pitänee mennä tämäkin "kesä" kun kts. lämpömittaria ulkona ,saas nähdä mikä on tilanne vappuajeluille , pitäisi kait ajella se puolivuotta jonka jälkeen alkaisi ympärivuotisesta hyötymään , eli piiiitkälle syksyyn että edes tasoihin pääsisi.
Tuli if.iltä liikennevakuutus kirja pyörästä joka on liikennekäytöstä poistettu, ollut jo useamman vuoden. Nyt on näköjään säännöt muuttuneet ja tullut kauden minimi maksu 25€, ennen oli vuoden maksut 0€ jos oli koko vuoden ajamatta.
Miten muilla yhtiöillä? onko maksutonta "seisonta aikaa" vai pitääkö lopettaa vakuutus kokonaan kun ei tuolla ajoa tule lähitulevaisuudessakaan.
Sinänsä kun laskurilla katsoin niin tarjoavat 80% (entinen 40) bonusta jolla tuolla pyörällä olisi maksu kuukaudessa 25.35€
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.
Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc
Oli näköjään esim Pohjolassa perusmaksu 14€ vuosi. Irtisanoin sitten vakuutuksen kun se ei olisi kuitenkaan mitään korvannut, ei paloa ei varkautta, joita ei muuten korvaa kiinteistönkään vakuutus jos vaikka talli sattuisi palamaan, pitäisi olla kasko jos meinaisi jotain korvausta saada säilytyksessä olevasta prätkästä.
Vielä kolme vuotta niin sitten vilkkuja vaille virheetön TRX katsastetaan museopyöräksi. Tällä hetkellä olisi museo vakuutuksen hinta 40€ vuosi, sitä en tosin kysynyt mitä palo varkaus maksaa museopyörään.
Emmää minkään lähre, paitti vähä.
1200 GSF - 05 & IF, bonukset 80%, liikennevakuutus 175e/vuosi
Miten voi olla että kun kysyin tarjouspyynnön kahdesta vakuutusyhtiöstä niin liikkennevakuutus toisessa 650€ ja toisessa 1900€? Miten noin iso ero voi olla?
Helposti.
Asian selittää jokaisen yhtiön oma tulkinta vakuutusmatematiikasta.
Honda CB 1300 -07
Mies, 47 v. Kuopio
Liikenne- + täyskasko pysäköintiturvalla 297€ IF, bonukset 80%
(5 kk ajokausi)
CB 1300 -07
-Aprilia Falco 02 (ruma)
-Suzuki GSX-R750 02 kilpuri (tuhottu)
-Yamaha R1 2015 kilpuri
Onko IF siirtynyt tuollaiseen = jos pyörä on ajossa vain 2-3pv viikossa, niin siinähän jo helposti puolittaa vuosimaksunsa -ko? Meneekö tuo pelkällä ilmoituksella IF:lle vai pitääkö tehdä Traficomin kautta, jolloin se ilmoittelukin taas maksaa jo jotain ja ihan pv tai parin takia ei kannata = tuolloin on helpompi vain pitää vak. päällänsä koko ajan, ellei sitten tule kokonaisia viikkoja ilman ajoja![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Tietääkseni veloitus on sama 6€, teki sen trafin tai Ifin kautta, korjatkaa toki, jos olen väärässä. Veloitushan menee vain liikennekäyttöönotosta ei siis poistosta mutta kustannusten suhteen sama asiahan se on.Kannattaa tarkastaa paljon IF ottaa siitä ilmoituksesta Trafille. Tuskin ilmaiseksi tekevät.
-- Brake later and open the gas earlier --
Poisto se maksullinen on.
Ihan fiksu systeemi maksaa poistettaessa ja veloitukseton käyttöönotto.
Näin kynnys käyttöönotolle on huomattavasti matalampi, kuin että molemmat olisi esim. 3€.
Vähemmän turhaa rahavekslausta.
Se, että Trafin compuutteri vaatii vakuutuksen, ennen kuin käyttöönotto onnistuu, on todella mainio juttu.
Pari kertaa olisi unohtunut...
Ennen liikenteeseen otto- tai seisontaan laitto ei maksanut mitään, kunnes joku keksi tulla väliin rahastamaan!
Homma hoitu ilman turhia välikäsiä.....
Muutenkin tuon Trafin "ominaisuudet" ovat perin kummalliset ja ihmeelliset, eli kyllä niin monenlaisesta asiasta joutuu nykyään maksamaan, ja mitä tulevaisuudessa vielä nähdäänkään......?!
Ai näinkö se olikin. Muistinpa väärin. Tärkeintä kuitenkin se, että maksu menee vain toiseen suuntaan operoitaessa. Tosin tuotakin on viime vuosina jo nostettu muutamaan otteeseen. Kohta varmaan keksivät laskuttaa sekä käyttöönotosta, että poistosta.Poisto se maksullinen on.
-- Brake later and open the gas earlier --
Tämä on mp-sivusto, mutta kun tuo mainitsemaan Trafi ei ole yksistään mp- operaattori ...
Vai tarkoitettiin tässä sitä vanhemman motoristpolven tuntemaa käsitettä "pöytälaatikkovakuutus"?
Viimeksi muokannut: Urpox; 29.04.2023 klo 13:03.
X-ADV 750 , CRF 300L
Tapsalassa oli n. 1200 € / vuosi, semmonen jota ei voi keskeyttää. Joten otin vakuutuksen Iffistä joka on n. 170 € / kk jos mopo on käytössä koko ajan, eli n. 5,7 € / päivä. Kävin tänään ajamassa, aamulla mopo Traficomilla ajoon, ajelut, iltapäivällä pois ajosta, päivän hinnaksi 6 + 5,7. Onhan tästä vaivaa, mutta Tapsalan hinta toukokuu-heinäkuu olisi rapsakat 600 € vaikka ei ajaisi metriäkään.
Stoopid is strong in this one.
Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
ex: Kawasaki Z900 '18
ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
Munamankeli kaurapuuromoottorilla
Ex. Suzuki GSF650SA -07
Kuvapeli 2019 seurantaexcel
Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss