Mies, 25v, Karijoki
Kawasaki ZZR 600 vm. 2002
Pohjola
Liikennevakuutus + osakasko = n. 570 €
Bonukset: 20/70 %
Kawasaki ZZR600 E10
Mies 34v, Kangasala
Suzuki GSF 1200 vm 1998
IF
Liikennevakuutus 483 € - 30 % = 338 €
Osakasko 68 €, sisältää ensimmäisen vuoden alennusta 15 %.
Yhteensä 406 €
Yamaha FZS 600 '99
Tuo "bonusten siirtyminen" on käsityksenä vanha jäänne ajalta jolloin laki sääteli bonuksen liikennevakuutuksessa ja kaikissa yhtiöissä se kertyi samalla tavalla. Mutta ei se bonus koskaan siirry, vaan vahinkohistoria. Tuolloin sillä ei ollut väliä, koska se oli sama asia. Nyt kun käytäntö yhtiöillä on eri, niin on tärkeää muistaa että se on vahinkohistoria joka siirtyy, ei bonukset. Ja sillä historialla lasketaan uudessa yhtiössä uudet bonukset sen uuden yhtiön kertymän mukaisesti.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Mies 22v, Tampere
Ktm 690 enduro 08
Lähtitapiola
Liikenne : 248,71€, bonus 70%+13% keskittämisetu
Osakasko 121,92€ , keskittämisetu 13%
=370,63€
Ei mielestäni pahan hintainen![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Mies 23v, Tampere
Suzuki RF 600R vm 1995
POPVakuutus
Liikenne + osakasko = n. 420e (25/70%)
Ugh!
Pyörä CB 1000R 2008
Sijainti Jyväskylä
Ikä 23, mies
Bonukset 60% liikenne ja 70% kasko
Vakuutuskausi Ympärivuotinen
Liikenne 455,34
Täyskasko 410,22
Yht. 865,56e ? Puhelimessa sanottiin notta 930e / vuosi mutta ?? Lisäksi jos laitan pyörän seisontaan aiemmin vakuutushinta putoaa kuulema.
Yhtiönä Turva
Nyk. Honda CB 1000R '08
Ex Fireblade 954rr '03
Ex zx-6r '01
BMW 1200 GSA
Mies, keski-ikäinen pieru
Oulun lääni
Bonukset liikenne 70, kasko 70
Tapiolassa ympärivuotinen yhteensä vähän yli 600 euroa
Ne ns. keskittämisedut on tapissa
Mielestäni noussut melkein satasen viime vuodesta mutten vielä jaksanut tarkistaa.
Vanhemmille pyörille tuo on ok. Mulla on a**ossa pelkkä liikenne, reilu parisataa vuodessa.
Pyörä on niin uusi että oon pitäny kaskoakin. Tympisi rusikoida uudehko mopo omalla kämmillä, tai jos joku varastaisi. Ei riittäisi rahat ostaa samanlaista tilalle.
Jossain kohtaa kun aika kuluu, pudottanen kaskon pois, jolloin vakuutuksen vuosimaksut putoavat 600 -> 200 euroa.
Onkohan kaskossa vielä se, että jos pitää lepäämässä enemmän kuin 5 v, bonukset nollaantuvat? Sama muistaakseni oli liikennevakuutuksessakin takavuosina.
Mies, 26V, Kuopio
Suzuki GSX 750 ES -86
If
Eka pyörä, joten liikennevakutuuksen bonus 20% => 204,95€ ja osakaskoonhan ei bonuksia saa => 58,47€. Molemmissa vakuutuksissa 10% järjestöasiakkaan alennus.
Yhteensä 263,47€ ja ympärivuotinen vakuutus.
Muissa yhtiöissä taisi olla yli 500€ pelkkä liikennevakuutus.
Hyvähän tällä on bonukset keräillä ja katsella myöhemmin isompaa alle![]()
Mies 28, Espoo
Kawasaki ZX-10R 2004
Liikenne+osakasko 50/70
657,20€/vuosi
POP-vakuutus
Pelkkä liikennevakuutus näytti olevan muissa yhtiöissä tonnin luokkaa.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Mies 57 Helsinki
Yamaha FZ6-N 2007
POP vakuutus
Liikenne/Osakasko 70/70
369.47
Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
Mies 21v Lappeenranta
Honda CBR 600F '00
Säästöpankinvakuutus (PoP)
560€ täyskasko. (Harkinnut vaihtamista osakaskoon, joka olisi 380€ tjsp.)
30/70
Honda CBR 1000xx '06
Honda CBR 600F '00
mies lohja liikenne 70 % superkasko 70% bonus suzuki m1800 vakuutusmaksut alle 500€ vuosi folksam ja ajella saa koska tykkää ps.ne keskittämiset on kusetusta - mp vakuutukset pitää tzekkaa läpi joka kevät
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Mies 39, Vantaa
BMW F700GS -13
Liikenne (45%) ja kasko (70%) yhteensä 748 €/v
Kilpailutettu silloin tällöin mutta ei löydy edullisempaa ja IF:in korvauspäätökset kaikissa vahinkotapauksissa hoidettu hienosti ja nopeasti. Pari kertaa olen tarvinnut hinuria pyhäpäivänä kun olen jäänyt tielle ja kaikki korvattu matkakuluja myöten ilman tappelua.
BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
nyt on maksettu vakuutksia 30 vuatta ilman mällejäonkohan mua kusetettu. ja kasko oli vitun kallis -80 luvulla
Mulla on pyörä ollut Ifissä vakuutettuna. Liikennevakuutus niin että oli seisonnassa. Katsoin Ifin sivuilta heidän laskurilla itselle sopivan liikennevakuutuksen ja ostin sen, koska sopi minulle mielestäni parhaiten, 4kk ajoajalla ja sopiva hintakin oli. Sieltä tuli ostolle vahvistus ja lähdin ajelemaan.
Eipäs onnistunutkaan niin. Ihmettelin kun ei ostamani liikennevakuutus 4kk ajoajalla ilmestynyt IF kansiooni, vaan edelleen oli se vanha liikennevakuutus IF kansiossa. Kuulemma ois vaan pitänyt ilmottaa milloin otan pyörän käyttöön. En kai mä ilmota vaan käyttöön ottoa, jos en tahdo liikennevakuutusta pitää siinä muodossa.
Mulla luki IF liikennevakuutuskohdassa kansiossa, vakuutuksen vuosimaksu yhteensä: 1329,47e ja internetissä tekemäni liikennevakuutus osto 4kk ajoajalla olisi tullut maksamaan: 208,84e, tästä otin näytöltä kopion.
Missään vaiheessa ei tullut ilmoitusta että uutta, erilaista liikennevakuutusta en voinutkaan ottaa tuolla tavalla ostamalla IFin internet sivujen kautta, koska minulla oli jo liikennevakuutus, tosin merkittynä pyörä seisontaan. Ajattelin että uusi ostamani liikennevakuutus samalle ajoneuvolle korvaisi automaattisesti vanhan.
Kerkeän niin vähän ajamaan, että mielestäni se 4kk ajoajalla oleva liikennevakuutus tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin ns. ympärivuotinen liikennevakuutus.
Minulle ilmoitettiin näin kun tiedustelin asiaa sähköpostilla: "Hei!
Kiitos viestistäsi.
Sinulla on ollut voimassa liikennevakuutus moottoripyörään. Kun pyörään teet liikennekäytöstä oton niin se ei tarkoita uutta vakuutusta esim verkkokaupasta. Ilmoitat vain meille milloin liikennekäyttöön otto alkaa.
Verkkokauppa on tarkoitettu vain uusien vakuutuksien ostoon. Internet-alennus ei koske aikaisempia vakuutuksia, jotka irtisanotaan ja tehdään uudelleen samalle kohteelle, henkilölle tai taloudelle. Tämän takia ostamasi verkkokauppa osto on poistettu."
Sitten lähetän viestiä että millaisen liikennevakuutuksen heiltä tahdon ja kuvan kanssa tuosta tekemästäni internet ostosta, kun otin kopion näytöltä. Ei myöskään Ifiltä kysytä että minkälaisen vakuutuksen sitten haluan ja luulisi että näkevät sen internet ostoni josta selviää minkälaisen liikennevakuutuksen haluan. Ei ole vielä vastattu.
Mikä tässä nyt mättää, vai enkö vain ymmärrä itse?
Mies 46, Helsinki
Honda FJS600 Silverwing -02
Liikenne + täyskasko 60/70
243,72€/vuosi
IF
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Siis on kaksi vaihtoehoa liikennevakuutukseen: Vuodenaikahinnoiteltu mikä on kokoajan voimassa. Sitten toiseksi on seisonta-ajallinen vakuutus. Ei ole olemassa esim 4kk liikennevakuutusta tms. ajalle, vaikka laskuri sen tavallaan sillälailla laskee/näyttääkin. Jos otat seisonta-ajallisen vakuutuksen niin se usein maksaa sen "tuhannen euroa" enemmän kuin jatkuva vakuutus ja siitä sitten vähennetään sitä maksua sen mukaan mitä ilmoitat pitäväsi pyörää seisonnassa. Ilmoita iffiin vaan koska pyörä on ajossa, esim yhden päivän kun ostajaehdokas tulee koeajamaan mopoa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
ohi vähän mutta ainakin ifin korvaus puolta pitää kehua.. homma toimi älyttömän hyvin verrattuna pop vakuutukseen esim. Viikonloppuna kun mällin ajoin ni tiistaina soittivat korvauspäätöksestä.
Mies 43, Riihimäki
Honda XL 600V Transalp -89
IF liikennevakuutus + osakasko (hirvi, palo, varkaus, ilkivalta, hinaus jne.) 45% bonuksilla 252,07 € / vuosi
Kyselin muistakin firmoista, mutta LähiTapiolan 462 € ja Pohjantähden reilun 1000 € tarjoukset lannisti...
Kiukuttaa yhä edelleen, että tuossa kun tuli pidettyä 2003-2009 taukoa pyöräilystä, niin oli aiemmin kerätyt bonukset päässeet vanhenemaan![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Harrasteauton bonuksetkin oli kyllä nollautunut viidessä vuodessa eli 2008 loppukesästä luovuin edellisestä ja nyt viime syksynä ilmestyi taas moinen talliin... nollilta lähdettiin tuossakin kun meni kuukaudella vai kahdella pitkäksi. No opinpahan laskemaan viiteen![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?