Pop 103€/vuosi. Oli aiemmin Fennia 316€/vuosi.
Pelkkä liikennevakuutus
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Suzuki DL 1000 -04 333,09€/v täyskaskolla Pop-vakuutus. 46v porvoo![]()
Viimeksi muokannut: ceebbari; 11.05.2021 klo 14:32.
Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
If 457 €/vuosi osakasko Kawasaki Z900 -20
Op 261 €/vuosi osakasko Husqvarna SMS 630 -10
M 48 v, Tre
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
BMW F850GS -19, If 80 % bonus 2392 € täyskaskolla. Sama pyörä, sama yhtiö mutta BMW- vakuutuksen nimellä 696 €. Muut yhtiöt taisi olla 1200 euron luokkaa.
Mies, 36v, Eurajoki.
Liikennevakuutukset 64% bonuksella OP:lta:
Aprilia Caponord ETV1000 '04: 233,65€
Dnepr K-650 '68 sivuvaunulla: 199,86€
-=Aprilia ETV1000 Caponord '04 || Dnepr K650 '68=-
Mies 51v.
Intikka M1800R Täyskasko +Liikenne, täydet bonukset
POP 317€/ vuosi
Viimeksi muokannut: M.I Boor; 11.05.2021 klo 13:13.
XT1200Z
M1800R2
Yamaha FJ1200, If 80% bonus, vuodenaikahinnoiteltu. Liikennevak. + osakasko 194,61€. Mies 53v, Kouvola
Yamaha FJ1200-92 ex:Yamaha FZ1-S 2007,Ducati Multistrada 2004,Ducati ST2 2002,Kawa Z1000 2004,Kawa Zephyr 750 1993
SuperDuke 1290R 2017, Täyskasko pysäköintiturvalla ja lunastusturvalla IF - 157e / ajokuukausi, seisontakuukausilta 18e / kk. Puolen vuoden ajoajalla noin 1050e / vuosi. Mies, 43v ja Helsinki. Ympärivuotisena ilman seisontamahdollisuuutta olisi ollut 1140e.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Hurjia hintoja on näköjään...
Mies 60v., Tuusula
GL1800 liikenne + täyskasko 243€/vuosi, POP vakuutus, voi ajaa milloin vaan.
Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
Mä tuossa vaihdoin mopon Yamaha Tracer 9 GT ja kun kuulin OP:n hinnan alkoi vertailu. Kysyin hinnat laajimmalla kaskolla sekä lisänä "parempi lunastuskorvaus" ja "pysäköintivahinko", hinnoittelu vuodenaika. Asustelen nurmijärvellä ja ikää on 45.
OP: 67% liikennevakuutus ja 70% kasko, hinta vi**n vaivaiset 1836,55€/vuosi
POP: 60% liikennevakuutus ja kasko 70%, hinta 1310,02€/vuosi
Fennia: 40% liikennevakuutus ja kasko 70%, hinta 1154,48€/vuosi (HUOM! Ei noita extra turvia)
IF: 70% liikennevakuutus ja kasko 80%, hinta 845,39€/vuosi
Turva: 56% liikennevakuutus ja kasko 70%, hinta 800,54€/vuosi (HUOM! Ei noita exrta turvia, sekä tänne kannattaa soittaa, koska saat paremman tarjouksen kuin nettisivuilta, tuossa hinnassa on 15% pysyvä extra alennus kaskon-hintaan)
Oli pakko soittaa tuonne OP-Pohjolaan, että oletteko tosissanne tuon hinnan suhteen ja kuulemma on oikein hinnoiteltu eikä voi antaa mitään alennuksia vaikka kilpailijoilta saa parhaillaan tonnin halvemmalla. Se, että on muita vakuutuksia tuolla niin saa peräti 95€ hinnasta alennusta joka on jo tuosta hinnasta vähennetty.
Eli nyt vaan pitää päättää ottaako IF:stä paremmilla turvilla vai Turvasta hieman halvemmalla ;)
BMW R1250GSA -20, Exät: Tracer 9 GT -21, MT-09SP -19, MT-07 -16
turvan liikenne vakuutuksen hinta laskurilla kolminkertainen mitä POP:illa
No jo on hintoja joillakin. Toki uudempia fillareitakin.
Omat romut op:lla
Bmw k100lt -91 160€ ympärivuotinen
Suzuki gsx-r600 -01 218€ ympärivuotinen
Aprilia sl1000 falco -04 160€ ympärivuotinen +52€osakasko
Välillä silti miettiny siirtämistä johonki missä pystyy seisottaan kun ei kerkiä kuin yhdellä ajaa kerralla.
Mutta toistaseks kun ollu noin halpaa nii eipähän tarvi säätää, sen ku lähtee millä huvittaa.
Ja noissa se 70% bonuksia. En vaa tiä putooko suitsan bonarit kun keväällä kolaroin. Näytti ainaki toistaseks olevan ennallaan.
Edittinä vielä että mies 31v ikaalinen
Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
Instagram: blabar_racing
Ifillä on.Kun löydät yhtiön, missä on seisontavakuutusmahdollisuus, niin kerro meille muillekkin...
-- Brake later and open the gas earlier --
Joo IF:illä on 2 hinnoittelu vaihtoehtoa eli:
1: Ajokausi hinnoiteltu missä talvella "seisottaminen" ei käytännössä alenna maksua yhtään (kesäkaudella sitten kyllä)
2: "Seisonta ajallinen" jonka kk/pvä hinta on sama läpi vuoden eli tässä talvi seisotuskin alentaa / katkaisee maksun. Tässä seisonta ajallisessa vuosimaksu vaan on noin 2x ajokausihinnoitellun vuosimaksu joten noin puolenvuoden kaudella on ihan sama kumman otat.
Molemmat vaatii nykyään, jotta maksut katkeaa, Trafin liikennekäytöstä poiston. Ennen riitti siis ilmainen ilmoitus vak-yhtiöön mutta nykyään enää ei, tai siis yhtiökin monesti tekee sen poiston Trafille mutta veloittaa sen sitten seuraavassa laskussa.
Eli jos on useita pyöriä ja/tai muuten kesäkaudelle tulee ajamattomia jaksoja niin kummassakin vaihtoehdossa liikennekäytöstä poisto kannattaa tehdä. Ja siis tietenkin seisonta-ajallisessa liikennekäytöstä poisto myös talvikaudelle.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Jep. Vuosia(-2015?) taannoin oli ifillä r6. Oli helppoa klikata ajoon ja veke. Mutta silloin muistelisin että kausimaksu oli yhteensä jotain reilun 700€ luokkaa. Ajossa oli 5-6kk. Mutta se olikin ainoa pyörä.
Sen hinnalla pitää op:lla kolmea ympärivuotisesti ja jää vielä rahaa.
Kuhan mietin kun esim. K100 kuitenki ollu tyyliin kahdesti ajossa.
Mutta voi olla silti niin ja näin jos laskee vaivan ja että onko erotuksessa silti eroa. Nyt kuitenki ajokaudessakin oli parin kk paussi.
Kuhan mietin ääneen. Itelle oli uutta toi et täytyy tehä trafin kauttakin. Joten enää ei tarvi miettiä
Edit. Oli myös perään myös pari cbrrää ifillä. Sama käyttö ja muistaakseni 400-500€ huiteli. Talokaupan yhteydessä tuli siirrettyä op:lle ja ei voinu aluksi uskoa hinnan erotusta ja siitä lähtien kaikki ympärivuotises.
Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
Instagram: blabar_racing
Ifillä on muuten heikentynyt tuo seisonta-ajan hyvittäminen. Aiemmin se oli päiväkohtaista eli lyhyistäkin katkoista sai hyvitystä. Nyt minimi on 30 vuorokautta.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Termi "seisonta-aika" on ja pysyy, vaikka sitä ei ole enää vuosiin ollut käytössä...![]()
En parempaa ketjua löytänyt niin kysytään täällä. Tarkotus olisi ostaa joku halpa pyörä jolla kerryttää vakuutuksiin bonustasoja mutta kaikissa tuntuu pelkkä liikennevakuutus olevan jo yli 500e (mies 24v naantali). Onko jollain tullut vastaan jotain oikeasti halpaa pyörää vakuutuksien kannalta? Pari päivää selattu nettimotoa ja tutkittu Lähitapiolan laskurilla niin halvimmat ovat olleet juurikin tuota 500e luokkaa. Bonuksia siis tällä hetkellä saan 40% liikennevakuutukseen kun ei ole varmaankaan päivääkään ollut pyörä omiin nimiin vakuutettu
Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
^Itsellä on 300 cc crossienduro, joka on rekattu 6,5 kW:na (oikeasti +50 hp). Liikennevakuutus alle 150 eur/a.
Näissä sitten KTM on kallis kun niitä varastetaan...
Varmaan bemarin vanhemmat boxerit on kohtuullisen halpoja vakuutuksilta.
Myös vanhat 90-luvun kyykytkin on yllättävän halpoja.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
Instagram: blabar_racing
Pitänee varmaan jotain enskaa tommosilla hassuilla paperitehoilla katella. Mites tuo menee jos on museorekisteröity pyörä niin kerryttääkö se bonuksia normaalisti? Vanha vespa kiinnostaisi kesämopoksi ja semmoisesta voisi jotain jo maksaakkin. Nykyisenä pyöränä siis vm16 KTM Superadventure 1290 ja omiin nimiin vakuutukset olisi täyskaskolla lähemmäs 1900e.
Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
Museoajoneuvovakuutus ei kerrytä bonusta, mutta jos ottaa museoajoneuvolla normaalin liikennevakuutuksen niin sitten varmaan kertyisi.
Paljonko säästät vuodessa vakuutusmaksussa nyt kun pyöräsi on jonkun muun nimissä ? Mietin vaan, että missä määrin bonusten kerryttäminen jollain muulla sitä varten hankitulla pyörällä kannattaa, siis siinä tapauksessa jos se toinen pyörä ostetaan vain tuota tarkoitusta varten. "Tulisihan sillä ajeltuakin joskus" kun ei vielä ole tarve.
DL650 V-Strom / GSX650F
Joo näin ajattelinkin että museovakuutus menee.
Nykyisellä vakuutuksella säästöä tulee noin 1200e vuoteen niin onhan siinä aika iso kynnys, omissa nimissä olisi kuitenkin yli 100e kuukaudessa nuo maksut. Sillä mietin tuota kakkospyörää myös että joku tuommoinen vanha pyörä muokkaantuisi aika näppärästi cafe racer tyyliseksi cruisailu pyöräksi ja kotarilla sitten isommat ajot.
Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
Tähän liittyen vanha, mutta edelleen ajankohtainen uutinen:
https://yle.fi/uutiset/3-6565593
Honda CBR 954 RR '02