Mullapa on yhdessä autossa Pohjolan kriisiturvavakuutus.
Ei kyllä ole selvinnyt, mistä sellainen on ilmestynyt ja mihin sitä tosi tilanteessa käytetään.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Vakuutuskeskusteluissa kannattaa aina pitää erillään lakisääteiset (liikennevakuutus) ja vapaaehtopiset vakuutukset.
Liikennevakuutus on hyvin tarkkaan eri pykälillä säädetty ja myyjälle kaikki siihen liittyvät numerot tulee valmiina niin että myyjä ei niihin pääse vaikuttamaan.
Vapaaehtoisia vakuutuksia myyjä saa antaa vaikka ilman ja rahaa päälle.
No niin, nyt löytyi IF:ltä vakuutukset hinnoiteltuna myös BMW R1250 GS:lle. IF on yleensä Bemareille halvin, niin nytkin. Viime keväänä ei vielä IF pärjännyt kilpailussa, joten tämän vajaan vuoden lv+täyskasko ehti olla LähiTapiolassa, täysillä bonuksilla ympäri vuoden oleva vakuutus maksoi LähiTapiolassa 749 eur/v.
Nyt IF:n hinta 458 eur/v. Bonukset 80/80, kaskon omavastuu 200 eur. Mies 51 v, Kempele.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Ehkä yksitellen kilpailuttamalla muutamia kymppejä saa säästettyä, mutta aika vs. hyöty -suhde ei houkuttele. Ifiltä toiseen yhtiöön kilpailuttaessa 2018 lopulla sain yhteensä satasten säästön ja kokonaisuus oli kattavampi mm. tapaturma- ja henkivakuutusten osalta. Nyt If antoi niin hyvän hinnan tolle prätkävakuutukselle Lähi-Tapiolaan verrattuna, että pitänee kilpailuttaa taas, jos jaksan nähdä sen vaivan.![]()
Ehkä korvaavt jotain jos ajata itäukrainassa miinaan
(sielähän on kuulema kriisi ei sota)
paitsi jos et käyttänyt miinan polkijoita auton edellä
niin sitten ei korvata koska asiakaan laiminlyönillä valitsevat olosuhteet huomioden
oli huomattava vaikutus vahingon syntyyn
tai jos karantinheitemestä tulee osuma,
paitsi jos auto ei ollut punkerissa suojassa niin sama kuin edellä
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Ei taida olla lakisääteiset, IF ainakin tarjoaa minulle 40% aloitusbonuksen liikennevakuutukseen vaikken vielä vuottakaan ajellut. Lähitapiolalla 20%. Suora lainaus IF:in laskurista: "Saat 40 % bonuksen liikennevakuutukseesi"
Mutta IF:in hinta silti 110% korkeampi (liikenne + täyskasko), eli ei ihan kannata vaihtaa...
Tarkoitin maksimibonuksia mitkä voi kertyä liikennevakuutuksesta. Aika monella yhtiöllä se on 80%.Ei taida olla lakisääteiset, IF ainakin tarjoaa minulle 40% aloitusbonuksen liikennevakuutukseen vaikken vielä vuottakaan ajellut. Lähitapiolalla 20%. Suora lainaus IF:in laskurista: "Saat 40 % bonuksen liikennevakuutukseesi"
-- Brake later and open the gas earlier --
Lähitapiolan laskurilla tulee selvästi halvempi kaskollinen vakuutus, kuin mitä esim. Pohjola tai Popparit. Päivä pari sitten katsoin Z900 40/70 bonuksilla Pohjolalle n. 1800e kun LähiöTapsa jäin vain n. 1100e.
Jos en nyt sitten jotain kämmännyt ja siksi väärin näytti...
Adidas VL COURT 2.0 K
Ex:
Yamaha YZ250
Solifer SM-76
Mitenkäs nämä vakuutusten hinnat yleensä muuttuvat vakuutuskauden vaihtuessa kun nyt vaikuttaa 19 vuotta vanhan VFR:n liikennevakuutuksen ja osakaskon hinta nousseen jonkun verran, bonukset edelleen lähtötasolla 53% kun uusi vakuutus tehtynä viime vuonna ja autojen jo vuosia ollut täysbonus ja toisen mopon 40% toisessa yhtiössä antoi tuon moottoripyörään lähtötasoksi. Täytyy lukean tarkemmin vakuutuskirjat vielä että ettei ole joku turvatason muutos päässyt tapahtumaan.
Born to be middle aged.
Tarkkana saapi olla , ifillä ainakin nousee ihan vaivihkaa kauden vaihtuessa ,joskus reilummin joskun vähempi , vanhallekin asiakkaalle , siinä saa sitten aina ilmoittaa yhtiön vaihdosta mikäli hinta ei laske , ovat aina tarkastaneet sitten , mutta hatuttaa ne isommat vedätys yritykset .Hinnatkin kannattaa aina kysellä , voi meinaan teknisesti sama pyörä mutta vaikka vuosimallissa vuoden ero niin hinta olla ihan eriluokkaa , koettu on tuokin ihme , en tiedä liittyneekö vauriotilastoihin vai mihin.
Kawasaki Vulcan 1500 1989
Liikennevakuutus 91euroa /v. Osakasko noin 50 euroa/v päälle![]()
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
^^Kannattaa reklamoida siinä kohtaa kun ne uudet vakuutuskirjat tulee, jokainenhan ne tietenkin lukee![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
-93 Fireblade. Seisonta-ajallinen liikennevakuutus + osakasko 403€/vuosi 80%:n bonuksilla 12kk käytöllä IF:ssä. Todellisuudessa siis jotain ihan muuta kun ei blade ole liikenteessä kuin 2-3kk/vuosi.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Tuo on ihan perussettiä vakuutusyhtiöillä. Kanta-asiakas ei saa mitään etuja, hinta vain nousee vuositasolla salakavalasti. Sama koskee esim. teleoperaattoreita ja maksukanavia. Joka vuosi pitää kilpailuttaa, jotta pysyy ajan tasalla missä mennään hinnoittelun suhteen.
Se kannattaa kuitenkin huomioida, että mikäli sinulla on joku vanha vakuutustyyppi jota ei saa enää, niin sellaisen uusimisessa kannattaa olla tarkkana. Vanhoissa vakuutuksissa usein esim. max. bonuskertymä voi olla uusia vakuutuksia pienempi mutta kokonaishinta kuitenkin max. bonuksilla halvempi.
Tarkkana saa olla. Ja lopuksi vielä se, että vakuutusten näennäishinnoittelu (=vuosimaksu) ei merkitse mitään vaan se summa, jonka loppupeleissä vuodessa maksat.
-- Brake later and open the gas earlier --
Tämä on tullut itsekin havaittua. Ihmettelin kun bonukset ovat "vain" 70%, mutta 80% bonuksilla uusi olisi ollut kalliimpi.
Omalla kohdalla viimeisen 10v aikana IF on aina ollut halvin kun kaikki bonukset, keskittämisalennukset ja vastaavat lasketaan yhteen. 2005 kun ostin Speed Triplen, IFin hinta oli omassa sfääreissään. Kaveri oli silloin tarkastajana ifillä ja sanoi, että haluavat eroon moottoripyöristä. Sen jälkeen on ääni muuttunut kellossa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Vähän ehkä off-topic, mutta jospa se sallitaan.
Parhaana esimerkkinä omien vakuutusten hinnankorotuksista on rouvan Pohjolassa oleva sairaskulu+tapaturmavakuutus joka on otettu alunperin joskus 90-luvulla. 2014 vakuutuskaudella hinta oli 429,23€ (vanhempia en löytänyt arkistosta, mutta joka ikinen vuosi hinta on noussut). 2021 vakuutuskaudella hinta on 858,67€. Vakuutusehdot ovat 90-luvulta, mutta vakuutuksessa ei ole minusta mitään ihmeellistä. Vakuutusta ei ole käytetty paljoa, mutta nähtävästi Pohjola haluaa päästä eroon näistä vanhoista vakuutuksista ja uutta ei saa mistään tilalle kroonisen migreenin + yms takia. Tuo ~850€:n hinta on sellainen, että sillä käy aika monta kertaa lääkärissä, varsinkin kun työterveys kattaa normaalit sairaudet. Vakuutuksesta tulee tappiota joka vuosi vähintään 700€, joten ei enää oikein naurata.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
No nyt kun tuli just päivitettyä vakuutuksia niin laitetaan vertailun vuoksi:
KTM 690 Enduro R: 97,35€
KTM 890 Duke R: 110,26€
Molemmissa 12kk liikennevakuutus.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Speed Triple 955i 2004
Fenniassa vakuutus ja bonarit 80/80 + 20 kun on autoliiton jäsen. Liikenne n. 170 ja täyskasko 550.
52 ikäinen ukko Porvoo
Triumph Speed Triple 04 - Honda CB 500 -03
Tuohon Thunderbirdiin Popissa liikenne+osakasko 126€/vuosi.
Tiikeri ois samassa putiikissa täyskaskolla 460€/vuosi.
Mies 47v. kansakuntamme kapitaalista.
Noista sitten mahdollinen liikennekäytöstä poisto pois, niin suht. edullista.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
sama päristin ja saman ikäluokan ukkeli IF:llä bonareita 80, vain pakollinen liikenne 378€
(Vakuutuksen hinta 12 kk ajoajalla Lopullinen hinta määräytyy ajoajan mukaan.)
testasin piruuttani ja ihmettelin että popvakuutuksella tuon vakuuttaminen on tosi kallista, yli 500.
testasin fenniankin; ja sieltä ei saa pakolliseen liikennevakuutukseen kuin 30% alea;
hinnaksi tulee yli tonni!Vakuutusmaksu 1 120,10 € / vakuutuskausi
Viimeksi muokannut: impala67; 05.03.2021 klo 15:59.
Kolarointiturva + parkkipaikkaturva maksaa Pohjolassa vanhalle V-Stromille 80 euroa viideltä kuukaudelta.
DL650 V-Strom / GSX650F
KTM Superduke 1290 vm 2020 täysillä bonuksilla ja täyskaskolla IF:ssä noin 1050€ vuosi. 40v jannu ja ei kolarointihistoriaa, Helsinki.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
BMW F800GS v.2008. 47v mies ja asuinpaikka eteläisessä Lapissa. Liikennevakuutus IF:llä halvin, 210.35€ ja osakaskolla 261.21€. Muutkin vakuutukset IF:ssä.
Kallein liikennevakuutus 794.45€, Pohjantähti.
Risoo nämä vakuutuksien hinnat... 5v maksanu noin 1000€/v vakuutuksia 5000€ pyörään. Toissakesänä tosin sain korvauksia 2500€, joita ei todellakaan olis ollut varaa pistää omasta pussista. Nälkääki oon nähny mopoilun+vakuutuksien takia, mutta en uskalla ottaa sitä riskiä että joutuisin olemaan mopoilematta.
Lähetän kohta YK:hon postia. Ihmisarvon polkemista tämmönen.
Nimim. totaalista ilmastonmuutosta odotellessa (koska en oo yhtä hurja ku McHuurre :P)
Kuinkas ootte kilpailuttaneet nyt vakuutuksen, kun ei näköjään ota asiakkaita paikanpäälle ainakaan kaikki, laskurilla vaan vai?![]()
Tattista