KTM 690 ENDURO R -16
BMW F800R -11
(EX) BMW F800GS -08
(EX) BMW R1200R -17
(EX) YAMAHA MT-07 -18
^en tiedä onko tullut erillistä tiedotetta - en yleensä jaksa lukea vakuutus- tai sähkö- tai muiden yhtiöiden asiakaskirjeitä.
^Kävinpä juuri vilkaisemassa IF:n omapalvelun asiakirjat ja viestit.
Viimeisin viesti oli 10.5.2018 ja viimeisin lasku tammikuulta 2019, joka oli vanhan sopparin viimeinen maksuerä.
Eli ei voinut tietää maksujen korotuksen olevan ovella...
Hayabusa 2008 IF liikenne + osakasko 417 € ympärivuotisena. Mies 30-v, Uusimaa, 80% täydet bonukset + keskittämisale + alan ihmisen lisäale.
Täytyykin olla tarkkana hinnan kanssa, kun vakuutuskausi vaihtuu. IF oli viime vuonna MT-09:iin selkeästi halvempi kuin muut. OP:ltakin kertyi pankkilainasta huimat bonukset mutta vakuutus olisi silti ollut lähtöhinnaltaan 3x kalliimpi, kuin IFillä, joten ei kannattanut ottaa sieltä vaikka kuinka yrittivät myydä. Totesivat itsekin lopulta puhelimessa, että ei pääse läheskään samaan.
MT-09 vm. 2014 ilman ABS oli IFissä vastaavalla paketilla alle 300€ /vuosi.
Lisäksi olen euroopan reissuille ottanut kunnon kaskon keskeytysturvalla. Tuo ei ehdi montaa kymppiä maksaa ja siinä tulee parissa viikossa puolet koko kauden kilsoista. Onneksi ole kuitenkaan tarvetta kaskolle toistaiseksi ollut "kop kop".
ZXR750 J "K"
Allekirjoitan tämän täysin. Vaikka ei mitään muuta muistaisi reissuun pakata mukaan, niin kunnon vakuutus kannattaa ottaa. Halpa hinta siitä mielenrauhasta, jonka reissulleen vakuutuksilla saa.
Mulla on auto kerran hajonnut Riikassa ja itku ois varmaan päässyt, jos vakuutuksia ei olisi ollut. Auto hoitui nätisti vakuutusyhtiön (OP) avulla ja kustannuksella paikalliseen VW-liikkeeseen ja matka jatkui illalla kotia kohti. Jouduttiin tuon takia olemaan yksi ylimääräinen yö Tallinnassa, kun ei ehditty laivaan ja vakuutusyhtiö maksoi senkin. Jos auto ei olisi tullut kuntoon, olisivat he lennättäneet koko autokunnan Suomeen ja auto perässä rahdilla.
Propsit siis OP:lle ja varsinkin heidän ulkomaan päivystyslinjalle![]()
KTM 690 ENDURO R -16
BMW F800R -11
(EX) BMW F800GS -08
(EX) BMW R1200R -17
(EX) YAMAHA MT-07 -18
2016 Yamaha XSR900. Mies 40-v, Itä-Uusimaa ja täydet 80/80 bonukset.
IF liikennevak. + täyskasko, 660,22e/vuosi.
Ilman bonuksia, liikenne 1046,79e ja kasko 1 818,28e.
Vakuutusmaksu olisi noussut tälle kaudelle 45e jos en olisi soittanut perään ja pyytänyt tarkistamaan.
Yamaha XSR900
Olipas If:ssä hämmentävän halpa liikennevakuutus + osakasko
Pyörä KTM superduke GT
Nykyinen vakuutus Lähitapiolassa
liikennevakuutus 344€
Osakasko 205€
Tarjous IF:stä
Liikennevakuutus 165,68€
Osakasko 75,85€
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Uusi vakuutuskausi:
Aprilia RSV Mille -02 (isolohko)
Liikenne 244,74 € (80% bonus + 10% etuohjelman alennus)
KTM 625 SXC -05 (iso leka)
Liikenne 229,58 € (80% bonus + 10% etuohjelman alennus)
TOT: 474,32 €
Maineeni on kiirinyt kauas. Mieltäni erityisesti lämmittää loistokuskin etuni.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
OP:
Liikennevakuutus 590€ -70% = 221€/v
Mies, Varsinais-Suomi, 28 v, CBR600RR -07
Honda CBR600RR -07
EX Kawasaki zx6r -05
Loppujen lopuksi pyörän vakuutus meni sitten Ifiin.
40v mies ja sijainti Helsingin keskusta. Duke 790 2018. Ympärivuotinen superkasko 1490e. Ei vakuutushistoriaa, joten bonarit 30% liikenne ja 70% kasko. Mukana 11% alennusta etuohjelmasta.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Kyllä se hintojen tarkistus ja kilpailutus kannattaa.
Isäukolla on autonsa vakuutus OP-Pohjolassa.
Tuli postissa uusi lasku, reilut 1100,- euroa.
Katselin OP:n laskurilla mitä sen auton vakuutusten hinnaksi tulisi, sama OP, 769,- euroa, täysin sama vakuutuskombo.
Otin samalla muiltakin firmoilta faijan pyynnöstä laskureilla hintoja ja IF oli 696,- samalla kombolla.
Vanhuksia rahastetaan...
Ja maanantaina vaihtuu isäukollakin OP IF:iin.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Ja pointti on mikä? Bonarit toki kertyvät jokaisella historian myötä. Enemmän tuossa hinnassa vaikuttaa kuitenkin sijainti ja vahinkoriski sen perusteella. Ja hinta on mulle ihan ok, en valita.
Itse ajattelen, että jos pyörä menee lunastukseen niin vakuutusyhtiö antaa uuden pyörän varusteineen ja siitä tulee heille yli 15k lasku ja maksamalla siitä 10% vakuutusmaksua saan mielenrauhaa. Terveyskuluille en laita arvoa, koska suomalainen sosialismi hoitaa ne joka tapauksessa yhteiskunnan piikkiin.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
^
Kyllä kyllä.
Poistin sen oman viestin, koska oli jopa itselleni liikaa paskalässytystä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Käsitys liikennevahingoissa tapahtuneiden vammautumisten hoidosta yhteiskunnan piikkiin on väärä. Pääsääntöisesti kuluista vastaa liikennevakuutus vakuutusehtojen mukaisesti. Mikäli vahingonkärsinyt on toiminut vakuutusehtojen vastaisesti - syyllistynyt esim. rattijuopumukseen tai törkeään liikenteen vaarantamiseen - voidaan vakuutuskorvausta alentaa tai evätä kokonaan. Välttämättömän hoidon kyllä saa mutta kulut peritään vakuutusyhtiön toimesta takaisin.
Jos vahinkoon syyllistyneellä liikennevakuutusta ei ole ollut lainkaan - ja hän kuljettaa sellaista ajoneuvoa johon liikennevakuutus vaaditaan - yhteiskunta kyllä antaa välttämättömän hoidon mutta esimerkiksi kuntoutuksen joutuu maksamaan itse. Vuosien saatossa muutaman tällaisen tapauksen todistajaksi joutuneena voin vakuuttaa että kyyti tulee olemaan karua mikäli itsensä moiseen tilanteeseen onnistuu hankkimaan.
Viimeksi muokannut: Patukka; 16.03.2019 klo 12:52.
Tämä kommentti voi tulla vain sellaiselta henkilöltä, joka ei ole koskaan tarvinnut hoitoa liikennevakuutuksen piikkiin. Siinä on nimittäin aika iso ero, että saako hoidon yksityisellä (liikennevakuutuksen piikkiin) vai julkiselta puolelta. Hätäensiavussa ja alkuhoidossa eroa ei ole, mutta kuntouttaminen ja mahdollisten piilevien vammojen tutkituttaminen toimii yksityisellä puolella ihan eri tasolla ja ilman jonottelua.
Superbike #7
Käytän puhtaasti yksityisiä terveyspalveluita, en lainkaan julkista. Mutta saan toki varmasti itse arvottaa sen vakuutuksen ihan vapaasti. Yksityinen hoito on ehdottomasti tuossa bonus, mutta arvon annan tosiaan sille pyörän korvaamiselle, koska tällä seudulla pyörät joutuvat ilkivallan kohteeksi, pysäköinnissä autojen kaatamiksi tai joku yrittää pölliä iskemällä ruuvarin lukosta sisään. Siinä todennäköisimmät vakuutusriskit. Ja liikennevakuutus on luonnollisesti pakollinen, joten tuo terveyspuoli hoituu sillä aiheutti kuka vaan sen vahingon. Kaskosta tulee sitten tuo oman pyörän osuus jos itse tai tuntematon aiheuttaa sen.
Sitten jos joku ajaa päälle tai itse tötöilen niin saan yksityisen hoidon ja uuden pyörän. Huonossa tapauksessa on sitten pyörä perikunnalle myyntiin. Elämä on.
Mutta ei pelkoa, kyllä Suomen tuleva 150 askelta kävelemään pystyvä terve pääministeri hoitaa tilanteen niin, että kaikki pääsevät nauttimaan ylivoimaisen laadukkaasta hoitovirheettömästä julkisen sektorin hoidosta.![]()
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Suomalainen sosialismi on hammasvaurioiden kohdalla kovin ohut. Esim keinojuuri maksaa parisen tonnia, ja Kela -korvauksesta saisi takaisin kokonaiset 57 €.
Mistä ihmeestä muuten on muodostunut käsitys yksityisen lääkäripalvelun ylivertaisuudesta? Samat lääkärit ovat useimmiten töissä sekä julkisella että yksityisellä puolella. Ja yksityiselläkin puolella on yleisen lääkärivajeen vuoksi osa lääkäreistä aivan tumpeloita.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
^Tuli mieleen vanha juttu opiskeluajoilta...
Eräs opiskelija ei halunnut mennä koulun tarjoamaan hammahoitoon, koska oli kuullut monenlaisia juttuja koulun tarjomasta hammaslääkäristä. Niinpä hän meni yksityiselle. Siellä h-lääkäri oli kysynyt miksi opiskelija oli tullut yksityiselle vaikka olisi saanut hoidon koulun puolesta ilmaiseksi. Opiskelija kertoi syyn tulolleen. Vastaanottokäynnin jälkeen opiskelijalle selvisi, että häntä hoitanut lääkäri oli juuri se sama, joka olisi häntä koulun vastaanotollakin hoitanut...
Kyllä julkinenkin lääkäri kirjoittaa lähetteen kuvaukseen yhtä ripeästi kuin yksityinenkin.
Kuvauspaikan saavutettavuus yksityisellä puolella on taas eri juttu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.