Niin, en tiedä millaisten vakuutuksenottajien maksut ovat nousseet ja millaisten laskeneet. Oma moottoripyöräilyhistoria on sellainen että viimeksi kuluneiden viidentoista vuoden aikana on ollut kahtena kesänä mp vakuutettuna liikennekäytössä, kummallakin kerralla alle kuukauden.
Hinnat on laskeneet koska bonukset ovat viime kerrasta nousseet huomattavasti, siis minun mp-vakuutuksissa.
Tapiolakin, se jaksaa yllättää.....
Olen pitänyt LT vakuutukseni tapiolassa sen 5-6 vuotta, ja ollut tähän asti tyytyväinen, (liikenne- ja superkasko -70% / -70%).
Vaan nyt Tapiola on kehittänyt "uuden tuotteen", jossa liikennevakuutus sisältää 50e:n minimimaksun, siis TÄ?
Ja kas kummaa, vaikka itse en tuota "uutta tuotetta" ole sopimukseeni koskaan sisällyttänyt, Tapiolapa on ihan ite, joten "Good bye" Tapiola, LT lähti vakuutusyhtiöön, jossa ei minimaksua liikennevakuutuksessa vielä tunneta!
..näin se menee....![]()
Niin se menee.
oikeastaan vähän harmittaa, kun vakuutuksia pitää kytätä vähän väliä.
Se mikä keväällä on sovittu, voi syksyllä olla ihan muuta.
Vakuutushtiöillä taitaa olla kustannukset selvillä niistä, jotka pitää rätkiä hetken vakuutuksessa, joten laitetaan joka vakuutukseen minimihinta, niin päästään siitäkin ongelmasta...
43v mies
Kawasaki ZZR-1400 2008
Liikennevakuutus ja Täyskasko -> yhtiönä IF
Bonukset 80/70
Ympärivuotiset vakuutukset yhteensä 523 eur
ZZR 1400 2008
29v mies
Vantaa
Suzuki VZ800 Marauder
40%/70% liikenne ja osakasko
Op:sta ympärivuotisena
398,45€ + 97,33€= 495,78€/v
Suzuki VZ800 -99
31v mies Turusta.
GS Adventure -14, IF täyskasko ympärivuotinen 670€
30V mies Hyvinkää
-01 bmw f650gs dakar
Pop liikenne + osakasko ympärivuotinen 160€
46v pohjois-suomesta.
Yamaha FJR 1300 liikennevakuutus +osakasko 141e/ympärivuotinen
Honda GL 1800 liikennevakuutus+osakasko 120e/ympärivuotinen
Vakuutukset If:ssä ja bonarit 80%![]()
Jos ei viel ifillä vakuutuksia, niin mulle voi laittaa yv, frendin kautta vois saada kohtuu kilpailukykyseen hintaan.
(jos tälläinen viesti kielletty niin pahoittelen, poistan mikäli sääntöjen vastainen).
Itsellä fzr100 -92, 30v mies, hki, liikenne+osakasko 5kk ajolla 140e.
Honda crf1000l d2 -18.
Pop L-kaskolla 894e liikenne 65% Kasko 70%
Vaihtui ->
Turva mp turvakaskolla 620e 55%,70%
Mies 43v oulu
Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla
<p><strong><cite>"Herra kapteeni. Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö."</cite></strong></p><p>(Honkajoki Lammion kysymykseen "Oletteko mielenvikainen?")</p>
Nää on kyllä halpoja. Laskurilla saan Ifissä itselleni (45v. / Länsi-Suomi) Shiveriin vastaavan liikenne + osakaskon ympärivuotisena hintaan 253e. Tämän kauden ajan on täyskasko ja sen hinta liikennevakuutuksen kanssa onkin sitten pienimmilläänkin noin 500e / vuosi, eli käytännössä sama kuin LähiTapiolassa.
Retired
Ifissä saanee lähes kaikki uudet ja vanhat asiakkaat täydet prosentit liikenteeseen ja kaskoon. Mulla vaihtui juuri toinen pyörä, johon oli ehtinyt kertyä 40% ja uuteen pyörään tuli suoraan täydet. Toiseen pyörään oli unohtunut 20% bonusalennus, joka ei vähäisen käytön vuoksi ollut päässyt nousemaan. Soitto korjasi asian ja vakuutusvirkailija pahoitteli, että pyörä oli ollut liian pienillä bonuksilla. Bonukset nostettiin tappiin.
Yamaha YZF 750R liikennevakuutus 230€/vuosi (seisonta-ajallinen).
Yamaha FZ1-S liikenne+osakasko 456€/vuosi (seisonta-ajallinen). Kokoaikaisen vuosihinta olisi ollut reilusti halvempi, mutta ei tarpeen, koska ajokausi on minulle max 5kk, eli n. 190€.
YZR 750R ajossa muutaman päivän kesässä ja maksan vain niiltä päiviltä 0,6€/päivä.
Koko homman pointti on tosiaan se, mitä käytännössä maksaa siitä ajasta, jonka pyörä ajossa, eikä niinkään prosentit tai edes vuosihinta. Vähemmän ajossa oleville laitteille seisonta-ajallinen järkevin, valitettavasti vain harva yhtiö tarjoaa niitä enää.
Honda VTR 1000F
Nykyään bonarit on henk. kohtasia, eli jos sulla on aiemmin ollut pelkkä auto 80% liikennebonuksella ja hommaat kylkeen prätkän, niin sillekin tulee automaattisesti tuo 80 pinnaa bonuksia. Ei ole hirveän kauaa siitä, kun bonusjärjestelmä muuttui tälläiseksi.
Alotusbonarit on yleensä vakuutusyhtiöstä riippuen tuon 20-40%.
Mitä tarkoitat?
Kyllä tuon vakuutusmuutoksen jälkeen kaikkien pyörien bonarit pompahti 40-50pinnasta täysiin pinnoihin, kuten autossa olikin jo aiemmin.
Kyl ne vakuutukset on omassa poolissa autojen ja moottoripyörien osalta.
Eli autojen kesken omat bonukset ja mp:illä omansa.
Gsx-r 1000 k8
Tai sitten vasta aloittaneet motoristitutut ovat kokeneet oikeusmurhan alhaisilla rätkäbonareilla, vaikka autobonarit ovat olleet maksimissa jo vuosia.
Hauska detalji, että jos pyörä on joskus tuotu Saksasta ja siinä on yhä sadan hepan paperit vaikka kuristukset on poistettu jo viime vuosituhannella, niin vakuutus on lähtöbonuksilla vajaan satasen halvempi. Näin juuri esim pyörässä, jonka todennäköisesti ajelen kotiin tänään.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Oli niitä dynoja silloinkin jo joka toisessa pajassa. Ei ne mitään moottoreita ala purkamaan.
En usko tuohon, että niitä vieläkään kiinnostaa. Mopojen huiput kyllä saattavat kokeilla, kun sitä tekevät muutenkin.
En ole edes kuullut, että joku olisi muuttanut Saksan pyörän paperit täysitehoisiksi. Saksan pyöriä alkaa olla vanhoista käytetyistä jo suunnilleen joka toinen.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Pääsääntöisesti kuristustapa on merkitty rekisteröintitodistukseen ja se on yleensä täysin tai osittain mekaaninen, joten sen olemassaolo tarkastetaan.
Voi olla, että 90-luvulla ei aiheesta niin tarkkaan pidetty kirjaa ja siellä on puutteita.
Esim. yhden oman rätkän (vm. 2000) rekisteröintitodistuksessa luki: teho rajoitettu 25 kW, estetty luistin maksiminousu x,xmm holkilla.
Joten jos kaasutin ei ole tuhoutunut, niin kuristus on tarkastettavissa.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.