Sivu: 52 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152
Tulokset 1531:stä 1558:een 1558:sta
  1. #1531
    niin ne nyt virallisesti yhtiö ja asiakas kohtaisia... hinnat ja boonus jutut
  2. #1532
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Onko helvetti jäätynyt?

    Laskin piruuttani Ifillä fiiattiin liikennevakuutuksen. 291,32 €/ vuosi vuodenaikahinnoittelulla.

    Kaupat tuli. Kaskotkaan eivät olleet mahdottoman hintaisia, jos jollekin reissulle sellaista taas jossain vaiheessa halajan.

    Pyörä siis 02 Aprilia RSV Mille.

    Vuodenaikahinnoittelu, eli turha seisotella.

    Edit:

    Kotariin, 625 SXC, samalla hinnoittelulla 273,29 €. Kaupat tuli.

    TOT: 564,61 €/ vuosi.

    Joskus maksellut lähes samaa pelkän fiiatin liikennevakuutuksesta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #1533
    Ei ainakaan '12 Tuonoa haluta edelleenkään Iffissä vakuuttaa. 650€ pelkkä liikenne ja törmäysturvalliset kaskot alkaen 2400€.
    2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4 + 2006/2008 R6R kilvetön
  4. #1534
    Suzuki Pop-vakuutuksessa ympäri vuoden liikenne+osakasko (bonarit 83 ja 70%) yhteensä 169,63€.

    Ja mä olen 43 vuotias ja asun kansakuntamme kapitaalissa.
    Triumph Rocket 3 Touring -09
    Suzuki DR 650RS -90 (SolluSuitsa ilman Sollua)
  5. #1535
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Suzuki Pop-vakuutuksessa ympäri vuoden liikenne+osakasko (bonarit 83 ja 70%) yhteensä 169,63€.

    Ja mä olen 43 vuotias ja asun kansakuntamme kapitaalissa.
    Näin tää menee. Just muutin popilta pois, vaikka puol vuotta sitten se oli ylivoimaisesti halvin. Kovaa kierrätystä yhtiöiden politiikka aiheuttaa ainakin mulle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #1536
    Suzuki GSX-R1000 2006

    23 vuotta ikää OP-vakuutus osakaskolla 850e vuosi. Ylivoimaisesti halvin..
    Suzuki GSX-R1000 K6
    ex -Aprilia Shiver 750
  7. #1537
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vuodenaikahinnoittelu, eli turha seisotella.
    Kaikissa yhtiöissä homma ei mene noin. Mulla ympärivuotinen vuodenaikahinnoiteltu Turvassa, jossa liikenteen sekä kaskon (törmästurva-osuuden) saa poikki liikenteestäpoisto-ilmoituksella. Talvella siitä ei ihmeitä hyödy, mutta kun pyörä seisoo nyt ainakin kuukauden, niin kyllä siinä jotain säästää... Joo ei ole kortti kuivumassa, ihan muu syy
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #1538
    Lainaa carpenter kirjoitti Katso viesti
    minun käsityksen mukaan kun bonukset ovat nykyään henkilökohtaisia ei niinkään ajoneuvokohtaisia niin vahingon sattuessa vaikutus näkyy kaikissa vakuutetuissa kulkupeleissä esim. itselläkin laski vakuutusmaksu moottoripyörässä jonkin verran tänä vuonna uudistuksen myötä ja jos töppään autolla niin tämä myös näkyy moottoripyörän vakuutusmaksussa
    Jos kaksi autoa, niin menee noin. Jos auto ja mp, niin ei. Minulla muuten pyörässä täydet bonukset, mutta autoon en saanut. Ollut vuosia työsuhdeautoilija ja bonukset kun kertyivät firmalle. Toisaalta, jos olisin tehnyt vahinkoa työsuhdeautolla, niin se ei olisi aiheuttanut minulle henkilökohtaisia bonusmenetyksiä.

    Kikka kakkonen käyttöön: Omistan henkilöauton + pakun, mutta vaimo on niissä haltijana = täydet bonukset ainakin toistaiseksi
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #1539
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Kaikissa yhtiöissä homma ei mene noin. Mulla ympärivuotinen vuodenaikahinnoiteltu Turvassa, jossa liikenteen sekä kaskon (törmästurva-osuuden) saa poikki liikenteestäpoisto-ilmoituksella. Talvella siitä ei ihmeitä hyödy, mutta kun pyörä seisoo nyt ainakin kuukauden, niin kyllä siinä jotain säästää... Joo ei ole kortti kuivumassa, ihan muu syy
    Turvassa minimi seisonta-aika on 1 kuukausi, mikäli mielii palautusta maksuihin. Elikä kesällä ei voi paljoa säästellä. Painotus maksuissa on kesällä suurin, joten talviseisotuksella ei taas säästä juuri mitään.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  10. #1540
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Turvassa minimi seisonta-aika on 1 kuukausi, mikäli mielii palautusta maksuihin. Elikä kesällä ei voi paljoa säästellä. Painotus maksuissa on kesällä suurin, joten talviseisotuksella ei taas säästä juuri mitään.
    Näinhän se on, paitsi että vallankin kesällä voi säästää.. Myös talviseisonnasta (liikenteestä poisto) tulee säästöä.
    Kallein, se "varsinainen" ajokausi on muistaakseni huhtikuusta alusta lokakuun loppuun. Joten jos tietää, ettei ei ole ajoa vähintään kuukauteen 1.4. - 31.10. välisenä aikana, niin 6 euron hintainen liikenteestä poisto kannattaa aivan varmasti.
    Kalleimmat kuukaudet ovat kesä, heinä ja elokuu, jolloin jo yhden kuukauden poistolla saa melkoisen hyödyn.

    2017 minulle on kertynyt täysiä kasko- ja liikennevakuutusmaksuja vasta 2,5 kk, eli toukokuun alusta > heinäkuun puoliväliin. Pahimmillaan voi olla, ettei pyörää tarvitse ottaa liikenteeseen enää kuluvalla ajokaudella Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy ja pääsisispä iikenteeseen vielä edes syyskuussa, jolloin ajokelit ovatkin usein parhaimmillaan

    Lisääänpä vielä, kun en osannut ajatella asiaa ihan loppuun.. Säästön suuruus on toki kiinni vakuutusten laajuudesta, bonareista, pyörästä, omistajan / haltijan iästä, asuinpaikkakunnasta jne.. Vallankin jos vanhemmassa, tehopainosuhteeltaan "vakuutusyhtiöille sopivassa" pyörässä on pelkkä liikenne + ehkä myös osakasto, niin säästö voi tosiaan olla minimaalinen. En jaksa lähteä tutkimusmatkalle, mutta mahtaa olla liikenne + täyskaskossa aika erilainen hinnoittelu esim. sinun R 1100 RS vs. minun S 1000 XR.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 01.08.2017 klo 13:10.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #1541
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    En jaksa lähteä tutkimusmatkalle, mutta mahtaa olla liikenne + täyskaskossa aika erilainen hinnoittelu esim. sinun R 1100 RS vs. minun S 1000 XR.
    Joo, mulla tuolla pyörävanhuksella on enää pelkkä liikennevakuutus. Se on niin pieni, että pitäisi olla seisonnassa vähintään 2 viikkoa, jotta 6€ kulu peittyisi. Kerran on ollut seisonnassa kesäkuussa, kun olin autolomalla.
    Toisaalta tässä pyörässä on seisonta-ajallinen hinnoittelu, jossa on sama kuukausihinta niin kesällä, kuin talvellakin. Tietää tarkkaan, mikä on vakuutuksen hinta päivässä. Ja vakuutusmaksu katkeaa heti seuraavasta päivästä, toisin kuin joissakin yhtiöissä.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  12. #1542
    Tänään tuli IF:istä uuden bonusjärjestelmän mukainen vakuutusmaksu Zetorista.
    Liikennevakuutus 204€/vuosi ja osakasko 127€ / vuosi, ympärivuotisena..... Moottoripyöräilystä on tullut halpa harrastus
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Tähtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  13. #1543
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan tuo nyt sitte oikeesti menee iffillä. Ehdoissa sanotaan että vähintään 30 päivää seisontaa että tulee hyvitys mutta tässä ketjussa ollut aiemminkin juttua että oli aspasta kysytty nii siellä oli sanottu että heti ekasta seisontapäivästä tulee hyvitys. Onko jollain nytten ihan konkreettista kokemusta että miten tuo menee...?

    No nytpähän tuo tuli itse testattua. Ei tullu minkäänlaista hyvitystä kun seisonta-aika oli alle 30 päivää.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  14. #1544
    Mitenköhän tuo menisi vähän niinku toisin päin..? Eli ajatellaan, että otan heinäkuun puolivälistä asti liikennekäytöstä poistetun XR:än liikenteeseen vaikkapa vain talvisotajutauksen ajaksi 1.-3.9.

    Jospa heti tämän jälkeen poistankin sen jälleen liikennekäytöstä (käytännössä ensi kevääseen saakka)..
    Perusmaksut sekä kaskon palo- ja varkausturva tietty kustantaa jotain, mutta tulisko varsinaisia 2017 vakuutusmaksuja maksettavaksi (liikenne- ja törmäysturva) enää vain noilta kolmelta päivältä?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #1545
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Mitenköhän tuo menisi vähän niinku toisin päin..? Eli ajatellaan, että otan heinäkuun puolivälistä asti liikennekäytöstä poistetun XR:än liikenteeseen vaikkapa vain talvisotajutauksen ajaksi 1.-3.9.

    Jospa heti tämän jälkeen poistankin sen jälleen liikennekäytöstä (käytännössä ensi kevääseen saakka)..
    Perusmaksut sekä kaskon palo- ja varkausturva tietty kustantaa jotain, mutta tulisko varsinaisia 2017 vakuutusmaksuja maksettavaksi (liikenne- ja törmäysturva) enää vain noilta kolmelta päivältä?
    No näinhän se tässä tapauksessa menee.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  16. #1546
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    No näinhän se tässä tapauksessa menee.
    Juu - helppo juttu, jota en kuitenkaan meinannut oivaltaa.. Elikkäs pyörä liikenteeseen syyskuun 1. pv ja pois - no ei ehkä ihan heti, mutta vaikka viikon päästä... Saldo tältä kesältä lähes 10 tkm, tuskin tulisi ihmeesti enempiä enää ajeltuakaan..
    Näin saanee kilometrit ja vakuutusmaksut vastaamaan kutakuinkin todellisuutta.. Suurkiitos Anne Bernerille, muuten ei olis kikkailut tullut ikinä mieleenkään

    Helvatti, tätä leikkiä pitänee jatkaa myös autopuolella.. Kaksi autoa, laitetaanpa ne sitten vuoron perään kuukaudeksi liikenteestä poistetuksi. Vähän ennakoiden - se sopii vallan hyvin
    Viimeksi muokannut: J@ck; 11.08.2017 klo 00:51.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #1547
    No nytpähän tuo tuli itse testattua. Ei tullu minkäänlaista hyvitystä kun seisonta-aika oli alle 30 päivää.
    Onko seisonta-ajallinen vain ympärivuotinen vakuutus? Kyllä itsellä on tullut lasku vain hajapäivistä mitä ehtinyt ajamaan. Ajopäiviä alle 10 tälle kaudelle parin päivän jaksoissa.
    Honda CBR 954RR -02
  18. #1548
    KTM DUKE 690R 2016
    Mies 40v.
    Vakuutusyhtiö Turva
    Liikenne 873,17
    Täyskasko 841,05
    Bonusten jälkeen
    255,08 & 289,07
    Aina mutkia matkassa.
  19. #1549
    Nyt kävi niin kummallisesti, että täytyy kehua Folksamia.
    Myyjänaikkonen soitteli Folksamilta ja kysyi, että saako tehdä päivitetyn tarjouksen Kotarin vakuutuksista kun heidän vakuutushinnoittelu on muuttunut kesällä.

    Aikaisemmin maksoin KTM Freeride 350:sen liikenne + osakaskosta Folksamissa 404€ ja nyt uusi tarjous oli 218€. Tää enskailuhan on nyt lähes ilmaista hommaa!

    Liikennevakuutuksen bonukset nousi tällä päivityksellä 45%->80% jostain syystä vaikkei mulla ole muita vakuutuksia kyseisessä firmassa.
    Suzuki GSX-R 1000 K9 ratalelu & KTM 350 Freeride
  20. #1550
    Lainaa MyRa kirjoitti Katso viesti

    Liikennevakuutuksen bonukset nousi tällä päivityksellä 45%->80% jostain syystä vaikkei mulla ole muita vakuutuksia kyseisessä firmassa.
    Sen takia, kun bonarit on nykyään henkilökohtaiset.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  21. #1551
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen takia, kun bonarit on nykyään henkilökohtaiset.
    Siis miten bonukset ovat henkilökohtaisia? Ainakaan vielä keväällä en saanut mopon täysbonareita autoon. Vaimo haltijaksi, niin onnistui..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #1552
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Siis miten bonukset ovat henkilökohtaisia? Ainakaan vielä keväällä en saanut mopon täysbonareita autoon. Vaimo haltijaksi, niin onnistui..
    Ovat henkilökohtaisia ajoneuvoluokittain.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  23. #1553
    Silloin kun tää muutos tuli, niin ainakin miula on täydet bonarit kaikissa vakuutusyhtiöissä niin autoille kuin rätkille.
    Jossain yhtiössä on autolle bonarit 75 ja rätkälle 73, mutta se on varmaan jotain korkeempaa vakuutusmatematiikkaa, mitä ei edes vakuutusyhtiössä osata kertoa, tai ainakaan en saanut OP:n vakuutustytöltä vastausta.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  24. #1554
    Iffin hinnoissa on komeita heittoja mallien välillä.
    ZZR 1100 noin 380e/vuosi mun tiedoilla, kun taas vanhempi ZX-10 630e/vuosi. GPZ 900 R 430e/vuosi. Perusliikennevakuutus. Honda CMX 250 Rebel 293e/vuosi, Kawasaki EL 250 414e/vuosi.
    Satasien heittoja. Bonarit 30%, postinumero Stadin keskustassa, ikää vaille 50.
    Autoa pidin viimeksi 2004, sekin oli Pohjolassa.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  25. #1555
    Onhan tää ihan pelleilyä näiden vakuutusten kanssa - kokoajan pitäisi valvoa mitä veloittavat.
    Keväällä vaihdoin Lähitapiolasta n. 900 €/vuosi vakuutuksen POPiin, tuli n. 460,-, sis. liikennevakuutus ja pikkukasko vuodenaikahinnoittelulla.
    Nyt vaihdoin samanlaisen pyörän pari vuotta uudempaan, hinta pomppasi 1446,-!
    Kysyin vastaavan IF:stä (948,-), Lähitapiolasta (899,-) ja OP:stä (462,-). Ei ole vaikea arvata mihin siirsin. Työkaverille tuossa purnasin että on tää ihan huijausta...hän otti ja soitti omasta pyörästään ja autostaan tarkistusta - sai 500,-/vuosi hinnasta pois omasta yhtiöstään.
    <p>ZX-10R 2016</p>
  26. #1556
    Kessu 1200 tämän vuoden mallia, kaikki mahdolliset vakuutukset, 750 euroa vuosi, OP:ssa.

    www.meikamotoristi.com
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  27. #1557
    Vaihdoin vakuutuksen Lähi-Tapiolasta Ifiin. Jatkoin osakaskolla joka oli aikanaan mopedia ostaessa vahingossa papereihin ruksattu. Arvioitu ajoaika 5 kk, liikennevak. bonus 80 ja osakaskon 70, hinta 233 €/vuosi eli säästöä n. 160 €. Autot (2 kpl) siirtyi samalla Popiin ja molemmille km-pohjaiset vakuutukset, autoista tuli säästöä yhteensä n. 450 €. Pienimuotoinen tilipäivä näin sadonkorjuuaikaan.
  28.  
  29. #1558
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    No näinhän se tässä tapauksessa menee.
    Jeps. Otin XR:än liikenteeseen ja heti seuravalla viikolla tuli 160 € lasku loppuvuoden vakuutusmaksuista. Otin sitten viikon päästä liikennekäytöstä pois ja sainkin uuden korvaavan laskun, se oli noilta muutamilta päiviltä n. 15 €.

    Autojen kanssa alan ihan piruuttani saman kikkailuun. Tuo päästävämpi (hiace) kun maksaa jo veroina 1,20 € päivässä, vaikka ei ajettaisi sillä metriäkään..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 52 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 242505152