Mites tää IF:llä oikein menee?
Vakuutus on nyt siirretty seisonta-aikaiseen liikennevakuutukseen. IF ohjeistaa aika voimallisesti, että pyörä pitää ottaa liikennekäyttöön IF:n omilla sivuilla. Jos nyt aamulla otan pyörän käyttöön, niin miten mun käy ratsiassa? IF kertoo sivuillaan lähettävän tiedot eteenpäin Trafille. Kiinnostaisi vain tietää milloin.
Tähän asti olen helposti ottanut käyttöön ja pois kaikki vekottimet Trafin sivuilta, missä näkyy selkeästi, millä saan ajaa milloinkin. Miksiköhän tätä vaihtoehtoa ei IF mainitse? Jos käyn poistamassa Trafin sivuilta liikennekäytöstä, niin noteeraako IF silloin lainkaan hyvityksiä?
Chatti tyttö IF:n sivuilla sanoi hiukan epävarmasti, että voi Trafinkin sivuja käyttää.
BMW R 35
BMW R 1100RS
Honda st1100 -97 liikennevakuutus ifissä 94€/vuosi. Kyllä nuo vahinkohistorian mukaan tulevat bonukset on mukavat.
Ainakin muiden kuin liikennevakuutuksen osalta maksut juoksevat aina, ellet erikseen irtisano vakuutusta. "Voihan se hirvi juosta autotalliinkin", niin kuin Lauttasaaressa tapahtui vuonna 1997.
Vähäisenkin maalaisjärjen käytöllä pitäisi olla selvää, että liikenteestä poistetun laitteen riskit ovat pienempiä kuin liikenteessä käytettävän. Siihen pitäisikin vakuutusyhtiön tarjota kotivakuutuksen tyyppistä irtaimiston palo- ja varkausvakuutusta, eli osakaskosta pienempi versio. Se on ns Malmö-vakuutus joka kattaa vauhdittomista onnettomuuksista aiheutuvat vauriot.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kaskosta putoaa pois törmäysvakuutus, mutta muut kaskon osat jäävät voimaan.
IF on ollut autovakuutuksissa ainakin sen verran ovela, että se on määritellyt törmäysvakuutuksen osuuden hyvin pieneksi hinnaltaan. On aivan eri asia, jos kaskon törmäysvakuutuksen osuus on kokonaishinnasta 20%, kuin 80%. Kasko jäi talviseisonnassa lähes täydellä hinnalla voimaan ilman törmäysvakuutusta.
Tämän kun aikoinaan hiffasin, niin pistin IF:n kanssa kaskot pois harrastekalustosta.
BMW R 35
BMW R 1100RS
OP taitaa vihdoin toimia.
Pahoittelen, mutta kyseessä on auton vakuutus.
Liikennevakuutuksen hinta ennen 01.06 uudistusta kuningattaren vakuutus (nyt siis voimassa oleva vakuutus)
238,14 euroa bonus 60%
Liikennevakuutuksen hinta 01.06 uudistuksen jälkeen minulle
261,45 euroa bonus 76%
Toki olen mies ja eri ikäinen, mutta silti aika roima muutos
Joten hyvin menee![]()
Yritin katsoa uutta vakuutushintaa kuningattaren tunnareilla, mutta:
Vakuutus- ja vahinkohistoriasi haku ei juuri nyt onnistu.
Joten OP pelasti taas päivän toimimattomuudellaan.
On se vaikeeta ostaa vakuutus...
Liikennevakuutus tipahti automaattisesti pois. Kasko jää voimaan. Itselläni osakasko joka kattaa nimenomaan hirvi, palo, varkaus tapaukset, jotka tietysti on hyvä olla myös säilytyksessä voimassa. Kalliimmista kaskoista en tiedä miten niissä ifillä tippuu nimenomaan nuo törmäys ja tieltäsuistumisen osuudet pois.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Vastaanpa itse itselleni.
If ilmoitti, että heidän omilta sivuilta lähtee tieto Trafiin heti. Tämä piti paikkansa, kun kävin noin vartin viiveellä tarkistamassa Trafin sivuilta tilanteen.
Laskutus seuraa myös Trafin sivuilta tehtyjä ilmoituksia käytöstä, tai poistosta. Silloin laskutus ei toimi ihan realiajassa, vaan muutaman päivän viiveellä. Toimii kuitenkin.
BMW R 35
BMW R 1100RS
BMW R1150GS Adventure -02
Mies 40 v, Espoo
Bonukset: liikenne 80 %, täyskasko 70 %
liikenne 90,04 euroa
täyskasko 256,52 euroa
yhteensä 346,56 euroa
(laski 40 euroa tänä keväänä)
Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
Kannatti kysyä vakuutuksen hinnan tarkistusta IF:istä. F800GSA hinta tippui 1228,67€:sta 747€:oon.
Hassua että K1300S maksoi pari vuotta sitten saman päälle 700€, mutta 8satku kun ei ollut ostettu viralliselta BMW-myyjältä niin siihen ei voinut myöntää BMW-vakuutusta ja hinta täyskaskolla nousi tuohon yli 1200€:oon. Täydet bonarit ja ukkeli 50v+
F800GSA
Kattelinpa tuossa POPpi vakuutuksesta autolleni uutta vakuutusta kun paikalle rienti Jessica-niminen chattiapulainen. Kysyin siinä sivussa mopolle (KTM Adv 1190) vakuutusta samaan nippuun niin tyttöhän (tai mikä lie) tuumas että ko malliin ei saa vahinkotilastojen vuoksi kaskoa.b Kun epäilin jo syrjintää niin napsahti ruudulle 'kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja -kyltti. Että netissäkin voi nykyään saada luurin korvaan...
![]()
KTM 1290 Super Adventure S
POP ei kaskota mitään KTM merkkista kalustoa.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Poliisithan ovat ruvenneet ajamaan isoilla kotareilla ja nehän vetävät tunnetusti kovaa ja korkealta. Vetopaikka ja -aikakin on joskus aika oudosti valittu. Varmaankin pelkkä yhteensattuma?
No kieltämättä Kotarilla on malleja, joihin minäkään en antaisi vakuutusta millään järkevällä hinnalla, mutta nuo matkalaitteet eivät niihin kuulu.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Kunnat, kaupungit, valtio, poliisi ym eivät ainakaan vielä vajaa kymmenkunta vuotta sitten harrastaneet kaluston vapaaehtoista vakuuttamista lainkaan, vaan niillä oli joko oma sisäinen "vakuutusrahasto" tai sitten vauriot vaan kärsittiin normaalista käyttötaloudesta.
Luonnollisesti todelliset syyt ovat liikesalaisuus, mutta iso ongelma kotareissa on ollut ajoneston puute, jonka vuoksi uudetkin pyörät ovat olleet naurettavan helposti varastettavissa ja eteenpäin diilattavissa maailmalla, kun ei tarvitse hankkia uutta ecua tai murtaa ajonestokoodeja. Yhteen väliin täällä palstalla melkein joka viikko joku huuteli pihasta tai kadulta kadonneen kotarin perään...
No koska vakuuttaminen on kannattavaa bisnestä, niin sehän tarkoittaa sitä että halvemmalla pääsee keskimäärin, kun ei vakuuta vaan maksaa kaiken omasta pussista. Ongelmana yksityishenkilölle on se, että maksut ovat isoja kertakustannuksia, joten vakuuttamalla saa maksut tasattua pieniin eriin. Kun on iso yritys saati sitten valtion lafka, niin jos vakuutuksista ei saa todella reilua könttäalennusta, niin vakuuttaminen ei kannata. Ja saakohan hälytysajoneuvoille edes kaskoa?
Kotarista taas että aika paljon on muitakin pyöriä joissa ei ole elektronista ajonestoa. Näille saa ihan normaalisti vakuutuksen.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Valtion ajoneuvot ovat Valtiokonttorin "vakuutuksissa"... siis poliisi, puolustusvoimat, rajavartiosto, tulli. Ei pitäisi vaikuttaa mitenkään oikeiden vakuutusyhtiöiden hintaan ja toimintaan. Pari viestiä ylempänä mainitulla logiikalla VW Transportereiden vakuutuksien tulisi olla aivan taivaissa verrattuna mihin tahansa muuhun pakuun tai Transuihin ei myönnettäisi vakuutuksia ollenkaan siviilikäyttöön.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Juu, isoilla organisaatioilla ei tyypillisesti ole vakuutuksia, koska vahingon sattuessa organisaation hartiat ovat riittävän leveät ottamaan vahingon omaan piikkiin. Itse olen töissä raskaan teollisuuden parissa, jossa tehtaan hinta lasketaan sadoissa miljoonissa. Tehtaat eivät ole kuitenkaan minkään vakuutuksen piirissä, koska vakuutusmaksut olisivat todella korkeat.
Yksityishenkilöiden motiivit vakuuttamiseen vaihtelevat ihan henkilön mukaan. Jotkut maksavat 300€ vuotuista kaskoa 5000€ pyörästä, koska eivät halua kantaa taloudellista riskiä. Jotkut ajavat omalla riskillä - eikä kumpikaan ole toista oikeammassa.
-06 bmw r1200gsa if liikennevakuutus ja täyskasko 354,94€ vuosi, ei seisonta-aikaa
Hupsan, jopa tarjos pikkuninjaan iffi vakuutusta; 5kk ajot, 80% bonarit, osakasko 219€. Pelkkä liikenne 148€.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ei pitäisi vaikuttaa niin, mutta riskianalyysi kuitenkin tehdään kaikkien tapahtuneiden liikenneonnettomuuksien + arvioidun onnettomuusalttiuden perusteella - ei ainoastaan korvattujen liikenneonnettomuuksien perusteella. Onhan mahdollista ostaa auto, jonka tyyppisille ei ole koskaan sattunut yhtään vakuutusyhtiön korvaamaa onnettomuutta, mutta silti siitä joutuu maksamaan aika suolaisen vakuutusmaksun.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Mites ootteko saanut erihintoja kun olette soittaneet/sähköpostia laittaneet yhtiöillä jos vertaa niiden verkkosivuilla löytyviä laskureita? Hieman hirvettää kun katselin noita hinto. Tuollaisella 600/1000cc kyykylle tuli suppeella kaskolla+liikennevakuutus niin hinnaksi 1000+ jokaisesta firmasta oikeastaan. +500 lisätään niin saa sitten vähän paremman kaskon, mikä korvaisi kolarin.
Tosiaan olen aika nuori, ja varmaan kovin riskiryhmä niille, mutta jotakin bonareitaki on ehtinyt kuitenkin kertymään.
Nyt tulee hieman offtopic, mutta onko kukaan harrastanut sitä, että kuristaa pyörän(sanotaan, että se kuritus maksaa kaikkinene kuluineen 400) sen toivossa, että vakuutus maksut laskisivat pyörässä?
Just otin DL650:lle (vm. 2004) liikennevakuutuksen ja osakaskon POP:ista.
Luulin, että mun vanha Lähitapiolan vakuutuspaketti on niin halpa, että ei kannata vaihtaa mutta niin vain putosi ympärivuotisen vakuutuksen maksu 234 euroon. Pudotusta 136 euroa!
Jos aiemmin keväällä vaihdoin auton liikenne- ja täyskaskovakuutukset noissa samoissa yhtiöissä ja silloinkin tuli n. satasen säästö vuositasolla. Autokaskoon tuli lisänä lasiturvakin. Tämä prätkävakuutus taas on nähdäkseni aivan vastaava kuin entisessä yhtiössäkin.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
smoton jäsenet saa alennusta pop in vakuutuksesta
ja silti pop niine hirmubonuksineen ja alennuksineen kalliimpi kun folksam