Bonukset on kivoja. Mulla on 70%.
Pyörä on BMW R1100GS ja asun Vantaalla.
Tänään tuli IFiltä lasku liikennevakuutuksesta. 168.- euroa koko vuosi.
Ei paha.
Vuoden päästä bonukset nousee 75%:iin, jos en hölmöile sitä ennen.
Ja sitten ne bonukset pysyy myös siinä 75 %:ssa vaikka tulisi yksi vahinko.
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 08.08.2014 klo 00:34.
Pekka
Juttelin tänään IFillä työskentelevän kanssa moottoripyörävakuutuksista. Pienikin sairaalahoitoa vaativa lippaus on kallista lystiä vakuutusyhtiölle. Vuorokausi sairaalahoidossa on tonnin luokkaa. Leikkaukset kymppitonnista eteenpäin aina yli sataan tonniin. Kertoi kuinka jonkun sairaalareissu maksoi 380kE. Siihen päälle vielä työkyvyttömyyseläkkeet. Puolen miljoonan setit on kuulemma aika yleisiä.
Aprilia RS50 (06) -> Derbi GPR125 (06) -> Suzuki SV650 (99)
Onneksi tuo IF ja muutkin vakuutusyhtiöt ottavat huomioon vakuutusmaksuissa sen millä pyörillä ja minkä ikäisinä niitä korvauksia pitää maksaa. Tämmöiset vanhemmat herrat vanhoilla Bemareillaan selviävät paljon pienemmillä maksuilla kuin jotkut riskiryhmät ja riskipyörät. Riskiryhmät joutuvat maksamaan enemmän ja se on kai ihan paikallaan.
Pekka
Kyllä ihan mopoiliallekin voi tulla aikamoiset kuntoutuskustannukset, jos pahasti käy! Ja maksajina muoviluodin omistajat. Ei yhtälö maksajan suhteen aina ole ihan looginen!
Omasta muoviluodista maksan vuodessa liikennevak. 440.- (70%) enkä valita. Toisaalta, jos haluaisin ajaa tallissa olevilla muilla kyykyillä, niin liikennevakuutus onkin jo 3000.-/v, tarjouksena -20% bonus. Onneksi vak. yht. ollut joustava pyörästä pyörään vakuutusta vaihdettaessa.
Riskiryhmä ei välttämättä ole pyörätyyppi, vaan enemmänkin kuka sen sarvissa istuu. Perusbonuksen lisäksi pitäis ehkä olla henk. koht. maksukerroin. Samat tyypit tuppaavat olemaan useimminkin sekä vastapuolena, että aiheuttajavana osapuolena onnettomuuksissa. Sukupuoliahan ei enää saa vak. ottaa huomioon.
Naiset saavat eläkettä 70c verrattuna miesten 1€:oon. Miehet ymmärtävät elää ja kuolla, eikä jäädä yhteiskunnan hoivattavaksi, kuten naiset, jotka ymmärtävät kuluttaa joka ikisen eläkesentin, minkä miehet ovat eläkepottiin maksaneet. Kumpi on tässä tapauksessa riskiryhmä!![]()
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Ei vaan tainnu "muistaa" kertoa, et suuren osan näist kustannuksista kustantaa yhteiskunta, Kela, julkinenterveydenhoito...
Tällä sairaskulujen kalleudella, v-yhtiöt usein "selittävät" kalliit kaskovakuutukset, vaikka kaskost ei korvata mitään henkilövahinkoja. Ja silti se kasko on useinmiten kalliimpi ku liikennevakuutus, vaikka se rauta ja muovi on huomattavasti halvempaa ku miljoona eläkkeet ja/tai viikko teho-osastolla![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Ostin samanlaisen pyörän jonka keväällä myin ja kats.konttorilla vakuutus ifiin , kone ei antanut hintaa , yms. no vanhastaan luulin tietäväni hinnan,vaan vakuutuskirja kun tuli niin melkein tuplaten hintaa liikennevakuutukseen customiin ,siis 3kk jälkeen hinta melkein tuplaten, tuo if on kyllä kumma pulju vekslaamaan noita hintoja,tässä välissä oli tuplaten isompi pyörä ja siinäkin oli paljon alempi hinta,taas saa lähteä konttorille ja ottaa kaikki vakuutukset ifistä muualle.
Olen lähetellyt tarjouspyyntöjä eri yhtiöihin ja kolmesta on tullut tarjoukset eri bonuksin.
Voiko oman bonus tilanteen tarkistaa muualta kuin omasta vakuutusyhtiöstä?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
No ei ole, mutta keveisiin tehokkaisiin sporttipyöriin kyllä. Tai ainakin itse katson toin 900-1000cc olevan iso pyörä ja If:llä mun vakuutus muistaakseni 280€ 40% bonareilla. Ilmeisesti niillä menee homma niin, että pyörämalli millä tulee absoluttisesti vähän vahinkoja maksaa vähän vakuutusta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Eri vakuutusyhtiöillä bonuskertymä ja asteikko on erilainen. Joillakin uusi lähtee nollasta ja kasvaa 10% vuodessa, joillain lähtö on 20% ja kertymä 5% vuodessa, joillain maksimi on 60%, joillain 75% jne... Käytännössä uuden yhtiön bonus lasketaan siten, että mikä bonuksesi olisi jos pyörävakuutuksesi olisi ollut heillä alusta alkaen.
Jos olet antanut riittävät henkilötiedot, rekisterinumeron ja tiedon mistä yhtiöstä bonuksia ollaan siirtämässä niin kohtuullisen todennäköisesti olet saanut oikeat bonuslukemat tarjouksiin.
ifin vakuutus 37kw kustomiin pompsahti 1400€/v ,repikää siitä,laskurit ei toimi eikä kats.konttorilla nähneet hintaa vakuutusta tehtäessä,eli kannattaa olla varovainen tuon kanssa eikä luottaa aikaisempaan hinnoitteluun.....no yhtiö vaihtu samantien...
212 euroa vuodessa, ex-lähivakuutus. Silti liikaa siihen nähden, että ajelen varovasti. Muuttakaa tänne maalle niin todennäköisyys osua muihin on varsin pieni, mistä sitten voi nauttia alhaisempien vakuutusmaksujen muodossa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Pitäisköhän ottaa marraskuun alusta maaliskuun loppuun vaikkapa aktiasta paras mahdollinen kasko keskeytysvakuutuksineen yms.
0 egeä
Toki muissakin yhtiöissä veloitus talvella huomattavasti pienempi, mutta harvemmassa paikassa kuitenkaan 0 euroa?
Viime talvenakin pystyi ajelemaan melkein läpi talven. Maaliskuussahan oli jo kuuma.
Kaskon kanssa ei tarvis jännittää niin paljoa.
^ Yleensähän tuo 0€ on järjestetty pois niin että vakuutuskaudelle on tietty "pohjamaksu" eli minimi, ja jos kauden maksu olisi alle sen niin peritään kuitenkin sen minimin verran.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Jos tarkkoja ollaan niin Tapiolan vakuutus on kyllä ympärivuotinen, mutta siinä on mahdollista laittaa seisontaan ajokaudella eli 1.4.-31.10. välisellä ajalla. Eräänlainen "hybridimuoto". Jos seisonta on vähintään kuukauden, niin maksusta saa hyvitystä. Käyttöpäivät ajokaudella määrittävät liikennevakuutuksen bonuksien nousun, ja se on joko 0%, 3%, 5% tai 10%. Ja siihen 10% nousuun saa seisottaa vähän reliut 2kk ajokaudella.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Myös IF myy seisonta-ajallista vakuutusta niin kuin tätä ketjua taaksepäin lukemalla olisi selvinnyt. Tarjous kannattaa pyytää asiakaspalvelusta eikä nettilaskurista, koska se ei osaa kertoa todellista kustannusta halutulla seisonta-ajalla.
Juu,tuli soitettua ja käytyä konttorillla ihmettelemässä tapahtunutta hinnanmuutosta,olkapäitä kohottelivat ifissä , eli 37kw mopon pelkkä liikennevakuutus 1400€/v , 2v vanhemmassa samassa mopossa keväällä lähes puolta edukkaampi oli,ei ihme ettei hintoja näy koneilla vakuutusta otettaessa,aika härski hinnanmuutos.
Itselläni on kulkineiden vakuutukset IF:ssä ja POP-vakuutuksessa. IF:ssä on ne, jotka tarvii laittaa ajoittain seisomaan. Ihmeellisesti joillakin vehkeillä perus liikennevakuutuksen hinta halvempi IF:ssä ja toisen vehkeen POP:ssa. Varsinkin tuossa 250 endurossa oli huima ero POP:in hyväksi.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Pyörä vaihtui ja on nyt bmw r1100s vm.2000. Vakuutuksen otin ympärivuotisena ifistä senkummemmin etukäteen vertailematta koska olin aikalailla satavarma että sieltä saa halvimmalla koska on sitä ollut tähän asti jokaisen pyörän kohalla. Vakuutuksen hinta liikenne+täyskasko vuodessa 365€. Bonukset 50/70% ja 35v mies paikkakunta Kemi.
Ihan mielenkiinnon ja huvin vuoksi aloin kattomaan mikä olisi ollut hinta muissa yhtiöissä. Nämä kaikki hinnat siis ympärivuotiselle vakuutukselle.
Popvakuutus 1088€
Lähitapiola 941€
Fennia 873€
Pohjola 865€
Turvasta en saanut hintaa kun laskuri ei sattunut toimimaan mutta tuskinpa sekään on lähelläkään ifin hintaa.
Viimeksi muokannut: woke; 12.08.2014 klo 19:34. Syy: Hintatietohen lisäys
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Vaihdoin Pohjolasta Ifiin. Täyskasko ja liikenne bonukset 70/70 Pohjola 521€, If 321€. Bandit 1200 -06, Imatra 48v mies
Bandit 1200S -06
no onhan toi kyl aika jännä keissi. vähemmän tehoa ja isompi vakuutus. olis kyl hienoa saada tähä keskusteluu jotenki se teho ja merkki taulukko millä noi heittää ton himta dartsinsa asiakkaiden suhteen. Jotenki yli tonni vuodes vaa kuulostaa aivan järjettömältä yhtälöltä jos kyseessä ei oo paljon mällätty pyörä ja iältään riskiryhmä.
nyt uusi pyörä hankittu ja taitaa pysyä op pohjolassa vakuutukset kun tutulta tarjouksen kyselin
liikenne vakuutus 45prosentin bonareilla 370e ja siihen isokasko 600e päälle tai osakasko 126e
Ja pyörä on -08 superduke
m*0*m
Onko kokemuksia seisontaja ajallisesta vakuutuksesta? Itsellä olisi 2008 rekisteröity hondan cbf 1000 jolla ajelut ovat muiden harrastusten takia jääneet vähille. Rottelosta ei myymällä mitään saa ja toisaalta saan mopon ilmaiseksi lämpimään säilöön vaikka 10 vuodeksi joten nyt olisi harkinnassa laittaa se seisontaan tulevaan hamaan asti.
Kaikenlaiset kaskot ja lisämaksut lähtee myös pois. Nykyisillä vakuutus maksuilla voisin ostaa toisen saman ikäisen joka 4 vuosi...
Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
Vastaan itse omaan kysymykseeni.
Ifistä sai ao mopoon seisonta-ajallisen vakuutuksen. Vakuutuksen pakollinen vuosimaksu n. 25€. Ajossa olo kk maksaa n.95€. Vaikka siis ajaisin 3kk vuodessa(tänä kesänä 1kk) niin pakollinen liikennevakuutus maksaa vajaa 300. Puhdasta säästöä tulee 700-1000€ vuodessa nykyisillä ajoilla. Mitään kaskoa en enää ottanut. Luonnollisesti konttauksen maksan itse. Säästöillä voin ostaa vastaavan mopon joka 4 vuosi![]()
Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!