Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 120:sta
  1. #31
    Lainaa Jammuu kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset kokemuspäivityksistä. Mitä luokkaa kulutus on ollut? Miltä ajoasento on alkanut tuntumaan tuhannen ilometrin kokemuksella? Entä äänet, surinaa vai murinaa?
    Kulutuksesta: keltainen valo sytty hieman yli 200 km välein -->tankkaamaan--> menee yleensä alle 10 litraa
    (bensatankissa on silloin muuten aika kova alipaine, korkki ei lähde helposti auki, eikä ole avainta kummenpaa vääntövälinettä, sillä korkissa ei ole mistä vääntää...tästä voi tulla joskus ongelma)

    Ajoasento on ainakin tällaiselle pyöreälle pätkälle mitä parhain: kädet leveällä ja jalat kapeassa haara-asennossa ja lievä etunoja, ei aivan pysty. Mieleen tulee mopoajat. Penkki on kova ja kapea, mutta seisaaltaan ajo ei vaadi akrobatiaa. Rautapyllyajo on tulossa ...

    Äänet ovat näissä uusissa malleissa yleisestikin yllättävän kovalla tasolla. Äänimaailmaa voisi kai kuvata "möreäksi".
    vuodesta 1971 ....
  2. #32
    Vein aamulla Nudan 1000 km huoltoon.
    Olosuhteet olivat mielenkiintoiset.

    nuda_1000km_huoltoon.jpg

    Perillä huomasin, että Vantaan Bike Team:ssa on Nuda 900R koeajopyöränä...

    vuodesta 1971 ....
  3. #33
    Oma Nuda toimituksessa viikon kuluttua torstaina.
    Saa nähdä pitääkö MotOrgin jäsenetu Bike Worldissä paikkaansa, kun lupaavat ensihuollon veloituksetta.
    Oliko muuten kallis tuo ensihuolto?
    Corvette (5.7) Convertible -93
  4. #34
    Lainaa Jammuu kirjoitti Katso viesti
    Oliko muuten kallis tuo ensihuolto?
    Minusta ihan kohtuullinen, noin 250 e.
    vuodesta 1971 ....
  5. #35
    Nudalla ajavat - miltä vaikuttaa, onkohan R-malli 2.000 euron lisähinnan arvoinen?
  6. #36
    Ekat 90 kilsaa takana Nuda R:llä, kerrassaan huippupeli. Silminpistävintä oli näin alkuun jo aiemminkin todetut äänet, toisena moottorin tärinättömyys, jota ei kyllä äänistä uskoisi, kolmantena etujarru jonka teho on suorastaan käsittämätön. Sen verran on tuossa etupuolen vauhdinsurmassa voimaa, että sen kanssa saa olla oikeasti jopa tarkkana.

    Pyörä on kevyt, kapea ja vääntöä piisaa. Tehoa on näin ensituntumalta sopivasti, ehkä aiemman R1:n jäljiltä sitä voisi jäädä reserviin enemmänkin.

    Muukka hommas samaan aikaan "perus" -Nudan ja varmaan kokeillaan noita ristiin lähipäivinä jolloin selviää oliko äRrään panostaminen kannattavaa. Tähän hätään tuota on mahdotonta arvioida.
    Corvette (5.7) Convertible -93
  7. #37
    En ole ajanut kuin halppis-versiota, mutta uskoisin R:n säädettävän alustan ja tehokkaampien jarrujen olevan hintansa arvoisia niille kuljettajille, jotka tietävät mitä varten ko. osat ovat R-mallissa sellaisia kuin ovat.

    Siis todellisille Kuljettajille.

    Minulle halppis-Nudakin on riittävän urheilullinen ja nykyaikainen "pappa-tunturi" eli aikuisen miehen mopo.
    Ja hyvin mukava sellainen.
    vuodesta 1971 ....
  8. #38
    Ekat 100 kilsaa takana ja hymy ylettää korviin. Tässä muutamia havaintoja ekalta päivältä:
    Etujarru on tässä köyhienkin versiossa oikeasti yhdellä sormella käytettävä.
    Paukkuja tuntuu koneessa olevan aika sopivasti, enemmänkin voisi olla, mutta hyvin riittää nämäkin.(tod.näk.2vko ja haluis vähän lisää..) Kone "nykii" n.3000 kierroksen kohdalla tasa(pinta)kaasulla(<60km/h), mutta niin taitaa kutakuinkin kaikki tehtaan säädöillä olevat tehdä. Äänet vakioputkella yllättävän möreät. Kone tosiaan vetää ilman sen kummempia ravistuksia dieselmäisellä väännöllä.
    Eturenkaaseen on taidettu pistää tehtaalla heliumia, kun se ei meinaa pysyä kiihdytyksissä tiessä mitenkään, tai sitten se on etulokarin star trek aluksen ansiota.
    Kapea penkki saa ahterin puutumaan näin ekoilla ajoilla aika nopeasti, mutta eiköhän takamus totu tuohon jakkaraan.
    Jousitus on aika pintakova, en tiedä johtuuko siitä että on uusi, onko esijännitykset liian kireellä, joku muu syy. Aika napakan olonen alusta kokonaisuutena. Se vähä mitä mutkia taittelin, niin aika herkästi tuntuu kääntyvän.
    Mittaristoa pelästyin ekassa tunnelissa, kun alkoi punaista "hohtamaan" naamalle, ajatuksella joko joku varotusvalo syttyi.

    Ja tosiaan hyppäsin vuoden -91 fzr:stä tämän vuoden vehkeeseen, joten aika iso harppaus ja muutokset melko tuntuvia. Kannattaa suodattaa itsestäänselvyydet pois, kun kaikki tuntuu olevan niiiin erilaista, uutta ja ihmeellistä.
    Kerrotaan lisää kun kokemuksia kertyy ja eRoista kunhan päästään Jammuun kanssa testaamaan ristiin.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  9. #39
    Lyhyeksi jääneen kahden hengen koeajon jälkeen takapenkkiläinen ilmoitti, että takana ei voi istua pidempää matkaa, esimerkiksi Nurmijärveltä Helsiinkiin...

    Joudun siis ajamaan Nuda-reissut yksin.
    vuodesta 1971 ....
  10. #40
    Lainaa zetor1400 kirjoitti Katso viesti
    Lyhyeksi jääneen kahden hengen koeajon jälkeen takapenkkiläinen ilmoitti, että takana ei voi istua pidempää matkaa, esimerkiksi Nurmijärveltä Helsiinkiin...

    Joudun siis ajamaan Nuda-reissut yksin.
    Oliko syy takapenkkiläisen huonoon viihtyvyyteen pyörässä vai jossain muussa ? Jos pyörässä niin mistä kiikasti?
    Corvette (5.7) Convertible -93
  11. #41
    Lainaa Jammuu kirjoitti Katso viesti
    Oliko syy takapenkkiläisen huonoon viihtyvyyteen pyörässä vai jossain muussa ? Jos pyörässä niin mistä kiikasti?
    Siltä osin kuin lopputulos liittyi pyörään, niin moitteen kohteena olivat satula ja kauhukahvat.
    Testihenkilö istuu normaalisti K16:n takapenkillä, joten ehkä erot olivat helpohkosti havaittavissa.
    vuodesta 1971 ....
  12. #42
    Silläkin uhalla, että täällä joutuu keskustelemaan itsensä kanssa , niin pientä lisäkommentointia:

    - ajettuna nyt noin 1300 km,
    - alkuviikosta Hyvinkää-Sälinkää-Soukkio-Hirvihaara,
    - eilen (torstaina, + 8c) ensimmäistä kertaa kohtuullisissa oloissa mutkateillä Karkkila-Läyliäinen-Kytäjä -alueella,

    --> Nuda taittuu mutkiin erittäin herkästi, vaatii välillä näin kokemattomalta korjausliikkeitä,
    --> ensiasennusrenkaat ovat todella hyvät, jos asfaltti on aivan puhdas, mutta todella liukkaat, jos tiellä on vähänkin likaa, hiekasta puhumattakaan. Renkaiden kuviointi on vaikutuksiltaan minimaalinen, todellisella sateella voi olla mielenkiintoista menoa..
    --> jarrut ja keveys yhdessä tiputtavat nopeutta todella nopeasti, toki moottori ja kevys sitä myös lisäävät miellyttävästi (eihän Nuda mikään tykki ole suorassa kiihdytyksessä).

    Nyt on kokemus yhdestä tilanteesta, jossa kissa valitsi lakaisukoneen hiekkamyrskyn sijasta viereisen maantien --> refleksinomainen (ei siis kovin hallittu) jarrutus ja väistö, seurauksena mm. lyhyt kaksipyöräliuku, kone sammui, rengas takaisin maahan, kone käymään ja matka jatkui pysähtymättä, niin minulla kuin kissallakin..

    Yhteenvetona tämän kevään ajeluista: sopii loistavasti juuri siihen tarpeeseen, johon sen hankin. Minulla on ollut yleensä joka kevät uusi mopo ja kokemukset niistä liittyvät myös erilaisiin kevätilmoihin. Tämä kevät ei ole ollut motoristin ihannemallia, mutta Nudan kanssa se on tuntunut oikein mukavalta.

    Nuda on ennen kaikkea mukava peli ajaa.

    Käyn sillä kyllä Lapissakin tai ainakin Tervolassa tässä lähiviikkoina alle 24 tunnissa.
    vuodesta 1971 ....
  13. #43
    Kerro ihmeessä zetori kokemuksia pyörästä jatkossakin, kiinnostava laite tuntuu olevan.
    Buell xb12Ss
  14. #44
    Mua kiinnostaa tuon pyörän huoltovälit....Kuulostaa hyvältä pyörältä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  15. #45
    10 000 km ilmoitettiin huoltoväliksi kun tuota kyselin.
  16. #46
    Lainaa Bozze kirjoitti Katso viesti
    10 000 km ilmoitettiin huoltoväliksi kun tuota kyselin.
    ok, kun hussella on vähän lyhyet huoltovälit, suhteessa toisiin merkkeihin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  17. #47
    Nuda ilometrejä nyt noin 1100 takana. Havaintoja:

    - Erittäin kevyt ja hauska ajettava.
    - Hyvä ajoasento ainakin tällaiselle 189 senttiselle. Ainoastaan perse tuppaa puutumaan, mutta muuten kestäisi ajaa yhtäkyytiä vaikka Sisiliaan.
    - Taipuu mutkaan kuin mutkaan lähes millä tahansa nopeudella.
    - Jarrut edelleen käsittämättömän tehokkaat ja tuntumaltaan hyvät. Enää ne eivät tunnu arvaamattomilta vaan pelkästään loistavilta.
    - Alusta on tehtaalta säädetty melko jäykäksi tässä äRrä mallissa.
    - Tehon puute vaivaa lievästi
    - Märällä kelillä roiskii vettä ja kuraa joka puolelle. Siis aivan joka puolelle! Mielestäni suunnittelukämmi joka tosissaan rajoittaa ajohaluja jos pilvet roikkuvat alhaalla.
    - Kulutus on pieni. Leikkisällä ja jatkuvia kiihdyttelyitä sisältävällä ajollakin (ainoa mahdollinen ajotyyli Nudalla) kulutus jää alle 5.5 litraan sadalla.
    - Keulii helpohkosti, mutta ei todellakaan vahingossa. Kaasulla jaksaa nostaa vielä kakkosella kun kierrokset ajoittaa sopivasti. Kytkimellä nostavat saanevat hytin ylös suuremmillakin vaihteilla ja nopeuksilla.
    - Meteli on melkoinen ja miellyttää omaa korvaa, mutkateiden varsien asukkaita ei ehkä niinkään..
    - Kuumaverisenä italiattarena Nuda ei tykkää kylmistä käynnistyksistä. Käynnistyksen jälkeen saa odottaa tovin ennen kuin kestää kaasua. Toisinaan tällöin palaa myös moottorin häiriövalo. Näin siis oma yksilöni.
    - Bike Teamin ensihuolto ei vakuuttanut. Bensatankinkorkki väärinpäin ja öljyntäyttöaukon ympärillä öljyä. Luovuttaja ei osannut sanoa mitä pyörälle oli tehty eikä asia selvinnyt lippulapuistakaan.
    - Kyytiläisetkin joiden ikäjakauma ollut 6, 8 ja 34, tykkäävät myös Nudasta. Kuskillakaan ei ollut valittamista lisäpainojen rasituksesta.

    Kaikkiaan ajamiseen on tullut aivan uudenlaista intoa tällä Nuda-kaudella. Myös pikku kaupunkipyrähdyset on nykyisin mukava hoidella mopolla kun aiemmin Rytkösellä ei tullut edes mieleen.

    Jos tehoa olisi reilu hyppysellinen enemmän ja vesien ohjautuminen paremmin hallussa, olisi Nuda täyden kympin peli.
    Corvette (5.7) Convertible -93
  18. #48
    Eilen vaihtu bemarin K1200S:ä Nudaan ja reilut 500 km rullanneena voin allekirjoitta lähes kaikki zetor1400 ja jammuun kommentit. Varsinkin:
    Lainaa Jammuu kirjoitti Katso viesti
    Märällä kelillä roiskii vettä ja kuraa joka puolelle. Siis aivan joka puolelle!
    koska kotimatka Vantaalta Vaasaan meni enimmäkseen sateisessa säässä, joten mies ja mopo oli sen näkösiä että olisi päästelty Päitsin läpi.

    Vaikka tehoa hävisi edelliseen pyörään verrattuna n. 60 hv ja vääntöä jonkin verran niin ei niitä jäänyt kaipaamaan, painoakin tosin hävisi n. 60 kg joten ihan tyytyväinen kompromissiin Bensankulutus oli todella pieni, pisin tankkausväli oli 240 km ja silloin tankkiin mahtui 11,3 litraa menovettä. Penkkiä en voi henk. koht. moittia koska perse ei puutunut kertaakaan kotimatkalla (n .470 km), tosin pehmustetta on jonkin verran omasta takaa ja taukoja tuli pidettyä 100 km välein. Bemarin servojarruihin tottuneena niin jarrut ei hätkäyttäneet kummemmin tehonsa puolesta, mutta tuntuma tosin on parempi Nudassa, joten ihan ok pysäyttimet.

    Reilun kuukauden päästä pääsee sitten testaamaan miten Nuda toimii matkapyöränä kun nokka suunnataan kohti eurooppaa.
  19. #49
    Kenen Nudan bongasin Tuuskilta tänä aamuna? Mustaa nahkaa yllä ja kurvasit Tammiston liittymästä alas.
    Siinä nyökkäsin moroa ja ihailin hetken kun rinnakkain ajeltiin
  20. #50
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Kenen Nudan bongasin Tuuskilta tänä aamuna? Mustaa nahkaa yllä ja kurvasit Tammiston liittymästä alas.
    Siinä nyökkäsin moroa ja ihailin hetken kun rinnakkain ajeltiin
    Mitään en tunnusta, mutta taisin olla minä
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  21. #51
    Nyt ois 3 viikkoa ja hieman vajaat 3000 km takana Nudalla joten alla hieman mietteitä liittyen lisävarusteisiin. Itsellähän on "touringversio", eli siihen tuli otettua pleksi, sivulaukut ja tankkilaukku, myös hälytin tuli ruksattua lisävarustelistalta.

    Pleksi toimii ylättävän hyvin tällaiselle 179 cm pätkälle, eli vähentää sopivasti yläkroppaan kohdistuvaa painetta joten jaksaa ajaa pidempiäkin etappeja moottoritienopeuksilla väsymättä. Se ei myöskään aiheuta kovin paljon pyörteilyä kypärään, eli pystyy hyvin ajamaan n. 100 km/h asti ilman tulppia (kypäränä Schuberth R1) joka ei onnistunut millään edellisellä pyörällä.

    Sivulaukut eivät tulleet sarjoitettuna virta-avaimeen vaan niille on oma avain, tästä iso miinus. Laukuthan ovat aika pienet vakiokoossa, mutta siihen totuin jo bemarin kanssa joten tiesi mitä sai. Hyvin niihin kuitenkin mahtuu yhden hengen kamat parin viikon reissulle. Laukkurautojen toteutus ei ole sieltä nätimmästä päästä mutta ne saa onneksi nopeasti pois muutamalla pultilla jos haluaa.

    Tankkilaukku tulee turhan paljon eteen ja hankaloittaa avaimen saamista virtalukkoon, varsinkin kun avainnipussa on laukun avain sekä hälyttimen kaukosäädin. Tankkilaukun sadesuoja on pepusta, suunniteltu aivan liian tiukaksi varsinkin jos sivutaskuihin on pakannut jotain, joten se lähti repeilemään jo muutaman käyttökerran jälkeen. Itse laukusta sen sijaan ei ole pahaa sanottavaa, eli vaikuttaa ihan laadukkaalta tekeleeltä.

    En tiedä onko vikaa hälyttimessä vai sen kaukosäätimessä, mutta hälyttimen päälle/pois saaminen kaukosäätimestä vaikuttaa hieman vaikealta. Välillä saa painella monta kertaa jotta lähtee päälle ja välillä sitä ei saa kuitattua pois millään vaikka kuinka painelee vaan joutuu tökkäämään avaimen virtalukkoon ja käyttämään virrat päällä jotta sen saa pois.

    Tuossa vähän plussaa/miinusta varusteista, mutta itse pyörä saa edelleen arvosanan 9/10
  22. #52
    On(ko)han tuo Flat Seat two colors - 8000H7793 (linkki) samankorkuinen, kuin R:n vakiopenkki? Vai onko vakion penkkiä korotettu takaa ja kuskinpaikka molemmissa samalla korkeudella?

    Huonopolvinen kun mielellään kasvattelisi neekerimallin satulan ja jalkatappien väliä, vaikkei ihan kyykyssä oltaisikaan...
    Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 29.06.2012 klo 17:50.
    ...
  23. #53
    Todennäköisesti on sama. R:n penkissä kuskin paikka on korkeammalla. Ero ajoasentoon on tavallisen ja R:n penkkien välillä jopa ihan havaittavissa. Korkeuseron lisäksi R:n penkissä ei ole porrastusta ja se on myös jonkin verran kovempi.
    Kokemusta aiheesta kertyi kun vaihdettiin Muukan kanssa pyöriä noin sadan kilsan matkalla.
    Corvette (5.7) Convertible -93
  24. #54

    Udellaanpas taas tyhmiä... Tekeekö tuolla "High Windshield Kit"-pleksinlärpäkkeellä mitään? Mitään toureria ei olla havittelemassa, mutta tässäkin ne pienenpienet parannukset olisivat tervetulleita. Ja jos tuo on "high", niin miten pieni olisikaan "low"...

    Toisaalta myöhäistähän tässä vaiheessa enää kysellä, kun p*skatkin jo housussa: neekerimallin Nuda meni tilaukseen (+ tuo e.m. tuulilasi, varashäly, lämpökahvat [joojoo, naurakaa vaan... ] ja kaksivärinen satula). IiPeitä ja maailmanfoorumeita selattu blinblingiä etsien ja eiköhän tästä taas asevarustelukierre ala.
    ...
  25. #55
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Udellaanpas taas tyhmiä... Tekeekö tuolla "High Windshield Kit"-pleksinlärpäkkeellä mitään?
    Itellä myös tuo "pleksinlärpäke" ja varsin toimivaksi havainnut, juuri tulin vajaan parin viikon euroopanturneelta ja ajelin lähes koko matkan (n. 4800 km) ilman tulppia joten ei se ainakaan kovin paljon pyörteitä aiheuta. Plussana myös että tankkilaukku pysyy kuivana ilman sadesuojaa >60 km/h vauhdeissa. En ole tosin ajanut kun lyhyen lenkin vakiopleksillä koeajon yhteydessä joten siinä mielessä kunnon vertauskohtaa ei ole.

    Kokonaiskilometrejä ois nyt mittarissa hieman vajaat 8500 km ja en vieläkään löydä juurikaan pahaa sanottavaa ko. pelistä. Touringkäytössä kaipaisi ehkä hieman isompaa tankkia, mutta hyvin tuollakin pärjää kiitos pienen kulutuksen (reissulla kulutus oli välillä 4,6-5,1). Saksan autobaanalla sivulaukut kiinni niin alkoi etupää hieman vatkaamaan yli 170 km/h nopeuksissa mutta loppui kun painoa siirsi eteenpäin, sopiva matkanopeus oli kuitenkin noin 140 km/h jolloin pyörä tuntui vakaalta.

    Alppien serpenttiineissä se olikin sitten yhtä juhlaa ja naama on vieläkin virneessä ->
  26. #56
    Nyt ei nukuta yhtään; kävin koeajamassa R-mallin Nudan tänään ja hyvältähän se tuntui. Supermoto on kaihertanut mielessä jo pitkään ja kokeiltu on KTM 990 eri versiot ja Ducatin Hypermotardit isona ja pienenä. Näistä Nuda on ensimmäinen, jossa jo koeajolla ei alkanut ärsyttämään mikään. Luonnetta ei ole liikaa vaan sopivasti.

    R:llä siis ajoin ja jarrut oli ihan nappiin, hyvä tuntuma ja pysähtyy. Alusta oli myös ok. Peruskysymys on R-mallin ja tavan mallin ero eli onko hintaero mitenkään perusteltavissa? Oma etenemistapa on ripeähkö, siitä lähdetään.

    Varusteista katselin sivulaukkuja ja hälyä, mutta pleksin tarpeesta en ole ollenkaan varma. En tehnyt pitkää lenkkiä, mutta suorillä pätkilä mieleen ei jäänyt ollenkaan mitään viimaongelmaa. Se tarjolla olevakin näyttää niin pieneltä, että onko sillä yhtään mitään vaikutusta, ihan oikeasti?

    Onko joku ehtinyt sovitella BMW:n osia Nudaan?
    Kannatti herätä
  27. #57
  28. #58
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    R:llä siis ajoin ja jarrut oli ihan nappiin, hyvä tuntuma ja pysähtyy. Alusta oli myös ok. Peruskysymys on R-mallin ja tavan mallin ero eli onko hintaero mitenkään perusteltavissa? Oma etenemistapa on ripeähkö, siitä lähdetään.
    Radalla tuosta paremmasta alustasta olisi taatusti hyötyä mutta "normiajossa" en ole henk. koht. mitään säätöjä kaivannut (saatika että edes osaisin kunnolla mitään säätää). Perusversion jarrut ovat omaan käyttöön täysin riittävät ja varsinkaan soralle (katurenkailla) en edes huolisi yhtään äkäisempiä. Eli käyttötarkoitus varmaan tässäkin ratkaisee.

    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Onko joku ehtinyt sovitella BMW:n osia Nudaan?
    Mitään en ole vielä sovitellut, mutta sen verran katsonut että pohjapanssari, kaatumatapit ym. suojat näyttäisivät olevan samoja. Vaikka tuossa alkuperää on aika hyvin yritetty piilottaa viljelemällä H-logoa ja Husqvarna tekstiä sinne tänne niin ihan kaikkea eivät ole muistaneet kuten kuvasta näkyy
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  29. #59
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    R:llä siis ajoin ja jarrut oli ihan nappiin, hyvä tuntuma ja pysähtyy. Alusta oli myös ok. Peruskysymys on R-mallin ja tavan mallin ero eli onko hintaero mitenkään perusteltavissa? Oma etenemistapa on ripeähkö, siitä lähdetään.
    Suomen verotettu hintaero neekerimallilla ja R:llä 2300 eur.

    Jarruosastosta arvelin, jotta kyllä noilla perusmallin Brembon radiaaleilla pysähtyy riittävän lujaa; Monoblocien kanssa oltaisiin varmasti monesti jopa vaikeuksissa, jos kahvaa puristaa "vanhan liiton malliin". Missään nimessä nuo perusmallin jarrut eivät ole budjettilaarista kaiveltuja, vaan ihan huipputasoa nekin.

    Alustapuolella taakse saa esim. Wilbersiltä paria vaihtoehtoa: 640-sarjalainen 499 eur ja 641-sarjalainen 699 eur. Lisämaksusta saa sitten molempiin korkeussäädön ja/tai hydraulisen esijännityksen säädön. Öhlinsillä valikoimissaan tuo R:n takaiskari, mutta sen hintaa en ole hirvinnyt udella; taitaa mennä joka tapauksessa toiselle tonnille. Etupäähän todennäköisesti ainakin Bitubolta tulossa säädettävä sisuskalusatsi.

    Väritys toki R:ssä namumpi, mutta eipä noiden sivumuovien maalauttaminen / tarroittaminen paljoa lisähintaa toisi. R:ssä lisänä muutama hiilikuituosa, mutta niitäkin saa maailmalta.

    Asia olisi eri, jos koneosastolla tai perusrungossa olisi eroavaisuuksia, mutta nuo ovat sisarmallien kesken 1:1 (R:n piikkiä pienempää etuhammasratasta nyt ei kovin kummoiseksi eroksi tarvinne laskea...). Kaikki osat ja tarvikkeet sopivat ristiin, joten mitään "for R only" osia ei ole.
    Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 17.08.2012 klo 11:23.
    ...
  30.  
  31. #60
    Ulkonäöllinen ero löytyy myös äänenvaimentimesta, R-mallissa löytyy enempi hiilikuitua, kuten Tenere-Heikki toteaa. Eikä hiilikuitu rajoitu pelkästään kiinnityspantaan vaan myös suuaukon ympärys on hiilikuitua. Multa löytyy muuten ylimääräinen käyttämätön R:n silpari sillä hankin omaan pyörääni Leo Vincen tekeleen. Voi laittaa privaa jos jotakuta kiinnostaa.

    Itse en missään tapauksessa lähtisi rakentelemaan tavallisesta R:n kaltaista vaan hankkisin suoraan sen kumpi vastaa tarvetta ja lompakkoa paremmin.
    Corvette (5.7) Convertible -93
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen