Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 90:sta
  1. #1
    Auton vakuutukset nousivat vain noin 10%, mutta Ducati 1098R:n liikenne ja kasko nousivat tälle vuodelle 23%. Nyt perushinnat ovat liikenne 1731 Eur ja kasko 1536 Eur. Ovatko muut yhtiöt nostaneet yhtä reippaasti kyykkyjen vakuutusten hintoja?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  2. #2
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Auton vakuutukset nousivat vain noin 10%, mutta Ducati 1098R:n liikenne ja kasko nousivat tälle vuodelle 23%. Nyt perushinnat ovat liikenne 1731 Eur ja kasko 1536 Eur. Ovatko muut yhtiöt nostaneet yhtä reippaasti kyykkyjen vakuutusten hintoja?
    Hintojen nousu selviää: tee tarjouskierros! Uskoisin,että löytyy edullisempia yhtiöitä? Vaatii sinulta vähän vaivaa ja viitteliäisyyttä!
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  3. #3
    huh... onneksi IF suosii tuota teho/paino systeemiä, ei tuon kromihimmelin vakuutukset ole ilman bonareita sentään kuin 330€
    tuollaiset summat vetäisi kyllä mopoilubudjetin aika nollille jo

    IF:ltä ei ainakaan kolmeen vuoteen ole muutoksia ole tapahtunut, hyvä niiin
    ***
  4. #4
    Lainaa -Aki- kirjoitti Katso viesti
    huh... onneksi IF suosii tuota teho/paino systeemiä, ei tuon kromihimmelin vakuutukset ole ilman bonareita sentään kuin 330€
    tuollaiset summat vetäisi kyllä mopoilubudjetin aika nollille jo

    IF:ltä ei ainakaan kolmeen vuoteen ole muutoksia ole tapahtunut, hyvä niiin
    On ihan älyttömästi pyörästä kiinni tuo IFfin halpuus. Kokeilin piruuttani mitä viivan alle jäi yhdistelmällä liikenne+täyskasko..... 965eur....

    Pohjantähti nosti tälle kaudelle siten, että huolimatta viiden prosentin bonuslisäyksestä liikennevakuutukseen, koko köntin yhteishinta nousi 70eur. Juu, ei jäänyt yksikään vakuutus enää sinne. Fenniasta tällä kertaa sitten 40%/70%-bonareilla 593eur.

    Edit : Eniten paisetta otsaan kasvattaa se fakta, että vuoden päästä jos kysyn tarjousta Pohjantähdeltä, se on aivan varmasti alle 600eur. Joka helvetin vuosi joutuu kilpailuttamaan kun yhtiöiden ahneus iskee ensimmäisen vuoden jälkeen.
    Viimeksi muokannut: Sami77; 21.02.2012 klo 22:06.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  5. #5
    on kieltämättä aika julma hinta vakuutukselle.eikö noi ulkomaalaiset vakuutusyhtiöt ole yrittäny runnoa suomen markkinoille vai onko tää jotain kartelli touhua.
  6. #6
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa filtteri kirjoitti Katso viesti
    on kieltämättä aika julma hinta vakuutukselle.eikö noi ulkomaalaiset vakuutusyhtiöt ole yrittäny runnoa suomen markkinoille vai onko tää jotain kartelli touhua.
    Eihän ne (v-yhtiöt), turhaan maksa, lain laatijoille (politikoille) niitä hallintoneuvosto ymv palkkioita

    Ovat varmistaneet, etteivät ulkomaalisilla yhtiöit, pääse myymään lakisääteisiä vakutuksia
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  7. #7
    Tämän vuoden korotuksista en valitettaasti osaa sanoa. Kilpailutin vakuutuksen viime vuonna ja ainakin oman kuntani ympäristössä hintahaitari oli yllättävän kova; halvimman ja kalleimman eroa kertyi miltei puolet! En tajua, miten ihan samat jutut voidaan laskea noin eri tavoilla.
    Mulla prätkän vakuutukset IF.llä. Verrattuna (siis viime vuonna) esim. Tapiolaan "voitin" about 50 ekee kuukaudessa pelkässä liikennevakuutuksessa.
    Kannattaa siis kysellä ja kilpailuttaa!!!
    -MasterSlave-

    Yamaha YZF750R -93
    Honda MBX125F -84
    Honda Z50J -90
  8. #8
    Siirsin itse syksyllä pohjantähdestä Fenniaan, kun tarjosivat n. 300€ halvemmalla. Nyt vielä orgin jäsenyyden kautta putoaa 20% vakuutuksista, joten toistaiseksi ei valittamista. Muistaakseni laskettiin vielä että tänä vuonna tuleva korotus nollaantuu bonareiden kasvun myötä.
    Fillari
  9. #9
    En osaa kyllä sanoa korotuksista, mutta R1200S Bemariin vakuutus Tapiolasta on lokakuun seisonta-ajalla hinnaltaan:
    Liikenne: n. 1100e josta jää alennusten jälkeen maksettavaa n. 275e
    Täyskasko: n. 1000e josta jää alennusten jälkeen maksettavaa n. 300e
    Eli vuoden vakuutukset poislukien lokakuu 2012 yhteensä n. 575e.

    (Liikennevakuutuksen maksu on ajalta 1.3.12 - 28.2.13, kaskossa vähän eri laskutuskausi, joten siihen voi tulla jotain hinnannousua vielä.) Bonukset 70/70 ja omaetu 17%.
    Retired
  10. #10
    Kovia korotuksia laittavat.

    Mitä tulee ulkomaisiin vakuutusyrityksiin niin ainakin Tryg on hiljaittain yrittänyt tulla Suomen markkinoille. Mutta jostain on minulle tullut jo muistikuva, että ovat jo supistamassa Suomen toimintoja. Eivät varmaan lopeta täällä, mutta alkurynnistyksen jälkeinen supistaminen on varmasti havainto siitä, että vakuutusmarkkinamme ovat kuitenkin lopulta melko hyvin kilpaillut.

    Itselläni on ollut vuodesta 2004 alkaen Turvassa vakuutukset ja ovat kestäneet kilpailutuskierrokset hyvin. Korotuksia on kyllä tullut tasaisesti. Tuntuu, että vakuutusyhtiöistä aina jollain on päällä kova draivi saada haalittua uusia asiakkaita sisään hinnalla. Tämän jälkeen odotellaan muutama vuosi ja laitetaan kunnon korotukset, jolloin tehdään taas jo bisnestä. Tätä periaatetta vastaan voi taistella hakemalla "markkinahintaiset" vakuutukset aina tarvittavin väliajoin kilpailuttamalla. Muutaman satasen säästää vuodessa-kahdessa varmasti.

    Vaihtoehtonahan on tehdä tee-se-itse kasko: jemmaa toiselle tilille rahaa kaskon verran joka vuosi ja ajele nätisti. Jos jossain vaiheessa kuitenkin nuppaat, niin katso kuinka käy. Jos itse lasken, että ~ 250 €/vuosi on tullut kaskoa maksettua, niin ei tällä hetkellä kuvitteellisella tilillä ei ole kuin se ~2000 €. Summana: Pyörää ei vielä(kään) kannattaisi kaataa.
  11. #11
    Toissa kesänä kilpailutin vakuutukset ja IF oli edullisin.Pitäisi ehkä taas tarkistaa mikä olisi paras.
    BMW R1100RS
  12. #12
    Thanks for the tip.... Mulla on suoravelotuksessa Tapiolan vakuutukset. Pitännee tarkistaa....
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  13. #13
    eikös turva ole tapiolan tytäryhtiö tms.. kantautuukohan sinnekin hintojen nousu hiljalleen.. jotain kirjettä tuli tammikuussa muttei ilmeisesti noin paljon korotukset olleet..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #14
    Lainaa Sami77 kirjoitti Katso viesti
    On ihan älyttömästi pyörästä kiinni tuo IFfin halpuus. Kokeilin piruuttani mitä viivan alle jäi yhdistelmällä liikenne+täyskasko..... 965eur....

    Pohjantähti nosti tälle kaudelle siten, että huolimatta viiden prosentin bonuslisäyksestä liikennevakuutukseen, koko köntin yhteishinta nousi 70eur. Juu, ei jäänyt yksikään vakuutus enää sinne. Fenniasta tällä kertaa sitten 40%/70%-bonareilla 593eur.
    Jaahas, se on sitten Helsinki-lisä tässäkin asiassa, kun multa Fennia haluaa 50/70% bonuksilla tasan 700€ ja meillähän on käsittääkseni samanlaiset mopedit.

    Toi IF:in hinta meni laskurilla aika samoihin. Pitäisikö keskustella Fennian kanssa vielä jos laskisivat mullekin hintaa??
  15. #15
    Raaka tilastofakta on se että jokaisella Suomalaisella vakuutusyhtiöllä pelkkä moottoripyörien vakuuttaminen pyörii mehevästi tappiollisena. Korjauskustannusten korkea taso ja vammautumisista maksetut korvaukset
    (kuntoutuksineen jopa miljoonaan euroon yhden onnettomuuden kohdalla nousevat) kun ovat suhteellisen huimia vakuutusmaksu-kertymään nähden.

    Tästä syystä pelkän moottoripyörän vakuuttamista ei kukaan vakuuttajista halua yhtiölleen kilpailuttaa.

    Parhaat edut tulevat useinmiten keskittämisten kautta ja siksi olenkin varsin tyytyväinen että Fennia on lähtenyt menoon mukaan .ORG!:n jäsenien kanssa, tarjoamalla mielestäni varsin kilpailukykyisen paketin. Käyttäkää ihmeessä etu hyväksenne.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  16. #16
    Näkyypi FJR.lle maksavan Fennialla liikenne+täyskasko tänä vuonna yhteensä 55/70 bonareilla 588,75€. Ei niin kovin paha kun vertaa muiden tarjouksiin.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  17. #17
    Ihanan kallista. Olen useampaan kertaan koittanut kilpailuttaa vakuutukset. Viimeksi pohjolaan ja tapiola jäi taas pari sataa voitolle.

    Pyöränä -07 rykkönen liikenne + kasko.

    Niin, olen luonnollisesti keskittänyt tapiolaan kaikki vakuutukset + pankki palvelut. Pohjolan tapauksessa kysyin tarjousta koko keskitetylle paketille.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #18
    Joo vakuutushintojen suuruus kyllä tuntuu riippuvan todella paljon pyörästä. Kaikilla vakuutusyhtiöillä vähän eri tapa laskea hintoja ja ottavat huomioon eri asioita.

    Mulla pyörän vakuutukset maksaa IF:llä ympärivuotisena 530€ vuodessa.. kun koitin kilpailuttaa niin kaikki muut vakuutusyhtiöt pääsi parhaimmillaan 200€ päähän tuosta eli jotain 750€ luokkaa oli paras tarjous IF:n jälkeen.

    Kauhistelin kyllä jonkun verran että kuinka tällanen voi olla edes mahdollista.. noin suuret erot siis. Ja mullahan ei siis bonuksiakaan ole yhtään. Muutakuin ne muutama prosentti mitä aluksi saa.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  19. #19
    Poistettu
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Raaka tilastofakta on se että jokaisella Suomalaisella vakuutusyhtiöllä pelkkä moottoripyörien vakuuttaminen pyörii mehevästi tappiollisena. Korjauskustannusten korkea taso ja vammautumisista maksetut korvaukset
    (kuntoutuksineen jopa miljoonaan euroon yhden onnettomuuden kohdalla nousevat) kun ovat suhteellisen huimia vakuutusmaksu-kertymään nähden.

    Tästä syystä pelkän moottoripyörän vakuuttamista ei kukaan vakuuttajista halua yhtiölleen kilpailuttaa.

    Parhaat edut tulevat useinmiten keskittämisten kautta ja siksi olenkin varsin tyytyväinen että Fennia on lähtenyt menoon mukaan .ORG!:n jäsenien kanssa, tarjoamalla mielestäni varsin kilpailukykyisen paketin. Käyttäkää ihmeessä etu hyväksenne.
    Onko noin?

    Suomessa on nykyään noin 250000 moottoripyörää, vaikkapa 350€ vuosittaisella keskimääräisellä vakuutusmaksulla kertymä on liki 90 miljoonaa.

    Vuonna 2009 mp-onnettomuuksia oli 2472kpl, loukkaantuneita näissä 650kpl ja kuolleita 27. Leikitäänpäs vähän. En laske mopojen keski-ikää, mutta korvaus per onnettomuus pyörässä ei voi olla enempää keskimäärin kuin 10000€. Korvauksia romuista siis 25miljoonaa. 650 loukkaantunutta, sairaalapäivä maksaa keskimäärin tonnin + työmenetykset, vaikeat tosin paljon enemmän vastaavasti lievät satasia. Mutta jos vaikka keskimäärin 50000€/loukkaantunut niin kulu hoidoista 32 miljoonaa. Kuolleita 27, menetys on korvaamaton, mutta vakuutuskulun kautta vaikka 100000€/kpl, yhte 2,7 miljoonaa.

    Kokonaisuudessaan kuluja 60miljoonaa. Tuossa pitäisi olla mahdollisuus liiketoimintaan, varsinkin kun tilastojen mukaan autoilija on syyllinen 64% onnettomuuksista joissa auto ja mopo kohtaavat, karkeasti noin puolet kaikista onnettomuuksista. Jolloin se vakuutuskulukin pitäisi kohdistua autovakuutuksiin.

    Lähde: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...eqHegfy3PgU2Tw

    Päätelmä oli viidessä minuutissa googletettu ja voi olla täyttä harhaa. Mutta yhtä lailla en suostu uskomaan että yksikään vakuutusyhtiö tekisi raskaasti tappiollista liiketoimintaa. http://www.fkl.fi/materiaalipankki/j...sesta_2011.pdf Tuonkin arvion mukaan ulos maksetut korvaukset on keskimäärin 75% tulosta, en kylläkään niin tunne ko toimialaa että osaisin sanoa onko esim noissa moottoriajoneuvojen vastuuvahingoissa vastapuolen henkilövahinkokorvaukset mukana. Joka tapauksessa niissä kertymä on liki kaksinkertainen maksettuihin korvauksiin.
  20. #20
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Onko noin?

    Suomessa on nykyään noin 250000 moottoripyörää, vaikkapa 350€ vuosittaisella keskimääräisellä vakuutusmaksulla kertymä on liki 90 miljoonaa.

    Vuonna 2009 mp-onnettomuuksia oli 2472kpl, loukkaantuneita näissä 650kpl ja kuolleita 27. Leikitäänpäs vähän. En laske mopojen keski-ikää, mutta korvaus per onnettomuus pyörässä ei voi olla enempää keskimäärin kuin 10000€. Korvauksia romuista siis 25miljoonaa. 650 loukkaantunutta, sairaalapäivä maksaa keskimäärin tonnin + työmenetykset, vaikeat tosin paljon enemmän vastaavasti lievät satasia. Mutta jos vaikka keskimäärin 50000€/loukkaantunut niin kulu hoidoista 32 miljoonaa. Kuolleita 27, menetys on korvaamaton, mutta vakuutuskulun kautta vaikka 100000€/kpl, yhte 2,7 miljoonaa.

    Kokonaisuudessaan kuluja 60miljoonaa. Tuossa pitäisi olla mahdollisuus liiketoimintaan, varsinkin kun tilastojen mukaan autoilija on syyllinen 64% onnettomuuksista joissa auto ja mopo kohtaavat, karkeasti noin puolet kaikista onnettomuuksista. Jolloin se vakuutuskulukin pitäisi kohdistua autovakuutuksiin.

    Lähde: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...eqHegfy3PgU2Tw

    Päätelmä oli viidessä minuutissa googletettu ja voi olla täyttä harhaa. Mutta yhtä lailla en suostu uskomaan että yksikään vakuutusyhtiö tekisi raskaasti tappiollista liiketoimintaa. http://www.fkl.fi/materiaalipankki/j...sesta_2011.pdf Tuonkin arvion mukaan ulos maksetut korvaukset on keskimäärin 75% tulosta, en kylläkään niin tunne ko toimialaa että osaisin sanoa onko esim noissa moottoriajoneuvojen vastuuvahingoissa vastapuolen henkilövahinkokorvaukset mukana. Joka tapauksessa niissä kertymä on liki kaksinkertainen maksettuihin korvauksiin.
    Jotakuinkin näin itsekin asiaa perustelin kun vastaväitin tuota tappiollisuutta. Mutta ongelmana on se että näissä laskemissa ei näy ne kertymät joita tulee kun esim kuntoutetaan vuosia ja taas vuosia yhtä potilasta vakuutusyhtiön kustannuksella. Eli kumuloituvat kustannuserät eivät näy ainakaan kaikissa julkisissa tilastoissa oikealla tavalla.

    Jos moottoripyörien vakuuttaminen olisi selvästi kannattavaa bisnestä niin liene aika selvää että meistä tapeltaisiin hampaat irvessä. Mutta kuten olemme havainneet, näinhän asianlaita ei todellakaan ole. Pari vuotta sitten kun kävin erään yhtiön kanssa vastaavanlaista depattia (ei liity moottoripyöräilyyn), oli kanta se että jos kaikki kuolisivat onnettomuuksissa, niin vakuutusmaksuja saataisiin helposti alas. Mutta pitkät ja korvausraskaat hoitokustannukset sekä usein jopa toista kymmentä vuotta kestävä korvauskierre saa aikaan tappiollisuuden. Nyt on syytä muistaa että yhtiöiden yleistä tuottotasoa on turha alkaa peilaamaan mopovakuutuksiin, sillä ei yksikään yritys toimi siten että se ottaisi jatkuvasti tuottavasta yksiköstä rahaa millä se kattaisi tuottamattoman yksikön tappioita. Eli asiaa tulee tarkastella tuottotaso per vakuutuslaji.

    Uskokaa tai älkää niin esim tämän pyörän k10152.jpg ja sen isoveljien aikaansaamat vammautumiset kantavat vakuutusmaksujen korkeaa tasoa vielä tänäpäivänäkin. Näillä kun tunnetusti kuoli ja erityisesti vammautui melko roteva määrä mopoilijoita vielä -80 alkuun asti. Kulki kuin sarvipää perkele, ja oli täysin vailla mitään ominaisuuksia, saati jarruja. Kypärät muistutti muovipusseja ja ajosaappaiden legenda oli nokian kontio kumisaapas.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 22.02.2012 klo 12:42.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #21
    Vakuutusyhtiöiden ei missään nimessä kannata esim. lisäbonuksilla houkutella porukkaa ajokursseille tai asentamaan kaatumatappeja pyöriinsä eikä ostamaan pyörää jossa ABS-jarrut yms. turhaa.
    xxx
  22. #22
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Hah, mulle tapiolan laskuri tarjoaa täyskaskoa ja liikennettä (b 70 ja 25) 1792 egeä vuosi, fennia samaan hintaan, iffin laskuri ei tunnista rekisterinumeroa, pohjola 1875, turva 1998 ...

    Eli pysympä aktiassa reilun tonnin hintaan..
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  23. #23
    Vois aikansa ratoksi kyllä kilpailuttaa omankin pyörän vakuutuksen, pari vuotta sitten noi tuli katottua läpi kun pyörän hankin ja sillon Aktia oli ylivoimasesti halvin. Eikä nyt kyllä mitään poskettomia korotuksia tunnu tulleen mutta ovathan toiset voineet tulla alaskinpäin (jos vaikka saisi edes jonkinlaisen turvan ratakaadoille)
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  24. #24
    Itse otin Pohjolasta vakuutukset 600€ osakaskolla, Tapiolassa olisi ollut yli 800€. IFissä olisi ollut 500€ mutta paljon paskaa kyseisestä firmasta lukeneena ja isommat omavastuut huomioiden en näe IFiä järkevänä vaihtoehtona.
    youtube.com/user/mototuomas
  25. #25
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Vakuutusyhtiöiden ei missään nimessä kannata esim. lisäbonuksilla houkutella porukkaa ajokursseille tai asentamaan kaatumatappeja pyöriinsä eikä ostamaan pyörää jossa ABS-jarrut yms. turhaa.
    Itseasiassa kysyin eräältä vakuutusyhtiön virkailijalta saanko Kaskoon alennusta, jos pystyn todistamaan, että pyörä on suojattu hyvin kaatumisvahingoilta. Lupasin jopa vakuutusvirkailijan nähden kaataa mopon parkista kyljelleen, että näkee itse, ettei mitään mene rikki. Ei vaikuttanut hintaan, joten en ottanut koko vakuutusta.
    Ja noista kursseista: Niin pitkään kuin liikennemurhan kanta on se, että ajokortin ajamisen jälkeen jonkun kurssin käynyt kuljettaja on onnettomusalttiimpi liikenteessä, on turha odottaa helpotuksia vakuutusyhtiöiltäkään.
    Superbike #7
  26. #26
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja noista kursseista: Niin pitkään kuin liikennemurhan kanta on se, että ajokortin ajamisen jälkeen jonkun kurssin käynyt kuljettaja on onnettomusalttiimpi liikenteessä, on turha odottaa helpotuksia vakuutusyhtiöiltäkään.
    Mikä liikenneturhan aivopieru tämä on? On mennyt ihan ohi aistimien.
    hooondaaa
  27. #27
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja noista kursseista: Niin pitkään kuin liikennemurhan kanta on se, että ajokortin ajamisen jälkeen jonkun kurssin käynyt kuljettaja on onnettomusalttiimpi liikenteessä, on turha odottaa helpotuksia vakuutusyhtiöiltäkään.
    Olisko tässä aiheideaa jollekin opiskelijalle joka miettii aihetta johonkin tieteelliseen juttuun, graduun tai väikkäriin, mitä niitä ammattitutkintoja nyt on.
  28. #28
    Lainaa jorim kirjoitti Katso viesti
    Näkyypi FJR.lle maksavan Fennialla liikenne+täyskasko tänä vuonna yhteensä 55/70 bonareilla 588,75€. Ei niin kovin paha kun vertaa muiden tarjouksiin.
    No ohhoh, onpas edullinen, täytyy varmaan itsekin laittaa kyselyä menemään. Tapiolassa tällä hetkellä vakuutus ja hinta on hiukan päälle 800€, bonukset on 50/70.

    Itse en tuollaista hinnakorotusta kyllä huomannut, mitä mikkoyli mainitsi.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MrEre kirjoitti Katso viesti
    Mikä liikenneturhan aivopieru tämä on? On mennyt ihan ohi aistimien.
    Joku iänikuinen tilasto mistä ne tuota syynää. Uskoisin, että Antero Lammi tai Toni Vuoristo osaa vastata tuohon kysymykseen tarkemmin.
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Ne hinnankorotukset tulevat siinä vaiheessa kun oman vakuutuksen vakuutuskausi vaihtuu, ja vaikka vakuutukset olisivat suoraveloituksessa tulee vakuutukauden vaihtuessa kirje kotiin jossa mahdollisista hinnanmuutoksista kerrotaan.

    Joka ikinen vuosi on itsellä vakuutusmaksut nousseet huolimatta siitä että bonuksetkin ovat nousseet, yhtiöinä olleet Pohjola, Turva ja nykyinen Tapiola.
    -nomen est omen-
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen