Moro kaikki. Olen suunnittelemassa reissua tulevalle kesälle Tre - Roi - Karigasn- Alta -Tromssa - Kilpisj - Oulu - Tre. Sattuipa selatessani Fonectan karttapalveluita tosi maisema mitä tulee kasvojen näkymisiin kartalla. katsokaa itse. Fonectan kartta, hybridi-valinta. Kantornesistä tromssaan päin n. 10 km 8-tietä, ensin näkyy oikealla naisen kasvot,tukka pystyssä, Smafavatnet-jäätikön luoteiskulmassa ja heti siitä ylös 8-tietä,tien oikealla puolen ja merenlahden välissä on lapsen kasvot. Kartta- zoomaus viimeinen ennenkuin ei enään ilmakuvaa ole saatavilla. Mitähän niihin liittyy muuta kuin VVVVFRRRR
Olisko muuten vinkkejä matkalle?Lähtö heti juhannuksen jälkeen. Lauttamaksut?Leirintäalueet?Mökit?Eläminen?
Timo
Viimeksi muokannut: Tinke4862; 12.03.2012 klo 23:48.
No ainakin mahdollisimman vähän yöpymisiä Norjan puolella, se nimittäin vaikuttaa tuon lompakon paksuuteen melko lailla!
Esim karigasniemellä on ihan ok leirintäalue (Tenorinne), jossa ihan mukavat ja viihtyisät mökit.
Kilpisjärveltä löytyy aika monta vaihtoehtoa majoitukseen, suurin osa melko korkeatasoisia ja hinnakkaita.
Mutta esim. Kilpisjärven Retkeilykeskus tarjoaa hieman edullisempaa majoitusta.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Joo.. kyllähän noi erottuu kun vähän ettii mutta nuo nytten niin paljon muistuta että ihan paistais
Tai sit se on mun silmissä
tomnekuva olis marsista, on kyllä sittemmin paljastunu valon ja varjon leikiksi..
![]()
Rahalla saa ja mopolla pääsee.
Intohimoinen motoristi est.1995
Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
Tuttu töissä Lakselvissä, hotelli n.900kr, cambing/mökkikylät 100-400kr / vrk
Just eilen olin yhteydessä, kyselin hintoja loppukesälle![]()
Viimeksi muokannut: rikkov; 13.03.2012 klo 00:00.
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen
Yamaha YZF R6R Vaimoke
Suzuki GSX600F Exä
Yamaha RD 125LC Nuoruuden ihastus
Sulla oli ny vaan väärä kartan lähdeaineisto. Itse sen löysin tosiaan Fonectan karttapalvelun kautta.siis se normi kartta ja sen jälkeen 'hybridi'. Vai olikohan mulla jokin vanha karttahybridi ku se on kesämaisemissa? Otanpa uuden jekun ja tarkistan omat lähteeni...
Ps. miten saan kuvat liitettyä viestiin?
Viimeksi muokannut: Tinke4862; 13.03.2012 klo 00:02.
Heti juhannuksen jälkeen noilla seuduilla on yleensä vielä vähän viileätä. Kilpisjärvellähän perinteisesti järjestetään jussina vielä hiihtokilpailut. Varmista että kahvalämppärit ja lämpöliivi ovat iskussa. Hyttysistä ei liene vielä riesaa. Itse kyllä lähtisin (ja todennäköisesti lähdenkin) pari-kolme viikkoa myöhemmin.
Jos sattuu käymään niin onnellisesti että on lämmintä, niin yön tai pari nukkuu mukavasti teltassakin, siellähän ei aurinko tuolloin laske, paistaapahan vaan pohjoisesta. Norskeissa monilla leirintäalueilla saa lämmintä vettä suihkusta vain kolikoilla tai poleteilla. Siinä mielessä on mökki (vesiliitännällä) on mukavampi. Itse olen sään suosiessa yöpynyt välillä teltassa, Norjassahan saa yöpyä maastossa kuten Suomessakin. Jos joka toisen yön viettää sitten mökissä, ei pääse liikaa metsittymään.
Tuon mittaisella reissulla ei varmaan tarvitse olla kuin pari yötä Norjan puolella jos ei tahdo. Siellä on kuitenkin mukavat ajomaastot (=mutkia), joten itse en kiirehtisi takaisin Suomen puolelle, päin vastoin. Tampereelta Norjaan ja takaisin on kuitenkin noin 2000 km, tuolla reitillä taitaa rantaa päästä ajamaan vain alle puolet tuosta määrästä, mutta siellä on kuitenkin (lähes) kaikki mieleenjäävät näkymät.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 13.03.2012 klo 00:39.
SF 1098S
MTS V4S Sport
No, toinen yö oli tarkoitus olla Karigasniemellä.Tosin alla pari n. 650km/pvä.Mennee. Sit hiljenee, olen jostain lukenu et 200 - 300 km /pvä olis Norjan puolella ehkä sopiva. Tromsassa oli tarkoitus viettää pari yötä, jää viihteelle yks. paluua sit etelän kautta Skibotn:n ja sieltä sit jotenki Kilpisjärven kautta rajanpintaa kohti etelää. Matkaa kertynee Genimapin:n mukaan n. 3250 km ja aikaa olen varannut 10 vrk. Olenko jotain unohtanut?
Timo
Hyvin olet nuo matkat arvioinut. 10 päivässä ei tule kiirettä, ja mielestäni painotuksesi on oikea.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kiitos arviostasi, Olen toki kiinnostunut kuvaamaan lähes jokaisen vuononmutkan joten siksi varasin aikaa vuonojen ympärille.. Onko päivän tietoo lauttamaksusta välillä Kaivuono -> Lyngen sekä Svensbu -> Breidviket? Eka on pitä ja toka tosi lyhyt. Oikaisee reilut 100 km Alta ->Tromssa väliä. Paluu on tarkoitus tulla tietä pitkin paitsi Tromssa -> Vikran väli lossilla.Sieltä sit ehkä Sjoldkin kautta Skibotn:iin kohti Kilpisjärveä ja sitä rataa rajaa pitkin alas.
Eipä se Norja ole sen kalliimpi tai halvempi maa seikkailla kuin Suomikaan, toki viinat ja tupakat on kalliimpia niin ja maitotuotteet.
Syötävää saa joka huoltsikalta ihan kohtuu hintaan, niin ja jos kaffesta tykkää kannattaa ostaa Statoilin "vuosimuki" eli kohtuu hyvä termosmuki ja vuosikansi, jolla sitten hörpiskelet samaan 199nok hintaan kaffetta koko vuoden (normi 20nok/kaffekuppi)
Telttailla voi samoin kuin suomessakin, mökit tuurista riippuen 150-800nok, toisaalta saa noita hotelleja/hostellejakin joskus tuurilla halvalla, kannattaa kattella noita booking.comista ja jos sieltä varaa niin hinta ei sitten mene ihan pärstäkertoimella.
Ja jos oikeen halvalla haluaa noista ruokakuluista selvitä, niin jäämerellähän saa rannalta kalastella ilman lupia ja paska mäihä täytyy olla jollei edes turskaa saaliiksi saa, biltsun kaiken halvimmat "hauki-uistimet" on hyviä tuohon hommaan ja paisto reilussa siis tosissaan reilussa voissa, jotta turskasta saa syömiskelpoista.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Täähän nyt ei kuulu taas tähänkään..., mutta:
Sei saa ihan uudet ulottuvuudet pakastekamaan verrattuna, kun
jallittaa satavarmasti melkein mistä vaan sellaista puolikiloista normipötköä
muutaman kappaleen..... perkaa.... kauhaisee kattilaan merivettä....
hieman pippuria... ehkä tilliä (ellei kouluaikojen tillilihat palaa kostamaan)
ja eikun kattila tulille.
Saman tien kun vesi hieman edes kiehahtaa.... se on siinä.
Muut särpimet sitten maun mukaan.
Norskin mielestä "ultimaattinen hupi" on seurata kun suomipoika alkaa grillaamaan
seitiä tai turskaa.
Paksussa rasvassahan voi paistaa vaikka viikon ajetut kalsarit.
Rasvalle nekin sitten vaan todennäköisesti maistuu
Kannattaa oikeasti kokeilla tuota seitin kevyttä "kiehautusta".
Maistuvaa ja mammojenkin normeihin menevää "kevytruokaa".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY