Celly FLEXBIKE pyöräteline 4,3" GPS-laitteille
http://i29.photobucket.com/albums/c2...9092011193.jpg
Mullakin Nokialainen nykyisin Mappy Minin apuna mutta tuo Celly on veden pitävää mallia .
Muutaman minuutin sateen pitää sisällään eikä ne vaahtomuovit kuiva kun kolmessa päivässä patterin päällä.
Triumph Tiger 800 XRX
XX ja ZUMO...lyömätön yhdistelmä matkalle![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Tiedonsiirto Noksuun:
Miten ootte toteuttanut saksa itävalta italia akselilla navigoinnin että ei tule karmeita tiedonsiirtomaksuja. Käytännön vinkkiä siis poropeukalolle.....
Kartat kannattaa ladata kännykkään jo kotona ennen lähtöä. Nuo tiedostot ovat isoja, ja niiden latailu ulkomailla saattaa tulla kalliiksi.
Navigaattoria käynnistettäessä laite vielä kysyy saako se ottaa verkkoyhteyden. Perusnavigointi onnistuu ilmankin kun kartat ovat valmiina laitteessa. Eli jos haluat minimoida kännykkälaskut, kiellä verkkoyhteyden otto.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
TomTom naveissa on joissain XL-malleissa (ja kalliimmissa) tuo reittisuunnitelman tekomahdollisuus (useita reittipisteitä). Mutta osaako kukaan sanoa mikä malleista on se halvin mistä tämä löytyy?
Itsellä oli vähän aikaa käytössä XL Nordic (Olisiko ollut One XL ?) josta löytyi, mutta esim XL2:ssa ei tuota ominaisuutta löydy.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 04.03.2012 klo 09:37.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Lumiaa kokeillut autokäytössä ja telineenkin hommasin, kun ajattelin sen korvaavan navigaattorin. Vaan eipä tyydytä ominaisuudet ja käyttömukavuus Garminien jälkeen. Toki se on parempi kuin ei mitään, mutta nykyisellään Noksu ei kelpaa mulle autoon kuin varalaitteena - mopokäytöstä puhumattakaan.
Autonavi kyllä kelpaa pyöräänkin, jos se vaan on vesitiivis, tai kosketusnäyttö toimii pussissa. Paljon on iloa siitäkin, että äänet saa kypärään. Mulle hyötykäyttö on paljon sitä, että löydän reissussa huoltikset helposti ja pystyn näin välttämään turhia pysähdyksiä, eikä tartte ihmetellä riittääkö bensa. Tämä edellyttää, että navia voi käyttää myös ajaessa ja hanskat kädessä.
Myös mutkapätkillä tulee usein vilkaistua navista, minkämoista maisemaa edessä odottaa. Siksi navin oikea sijoitus on ainakn minulle tärkeää, sen pitää näkyä ja olla luettavissa yhtä helposti kuin mittariin vilkaisisi.
Autonavilla minäkin 05 mp-navigoinnin aloitin. On se tyhjää paljon parempi ja osin ihan kelvollinenkin. Kuitenkin pari varoituksen sanaa ihan kokemuksesta - tankkilaukun karttatasku on erittäin väärä ja vaarallinen paikka.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tuohon paikkaan sen verran että sen käyttötapa vaikuttaa siihen onko se vaarallinen paikka tuo tankkilaukku, noin yleisesti ajossa käytettäessä se ON vaarallinen - poislukien ne tankkilaukun etureunaankiinnitettävät telineet, jotka tuo sen ,tapauksesta riippuen, yleensä hyvin hollille.
Mullla autonavi on tankkilaukussa, kiinni intercomissa, ajan puhtaasti puhuttujen ohjeiden (ja karttamielikuvan) mukaan - tällöin tankkilaukku on ok paikka. Muutamat toiminnot (seuraavakappale, play/pause) oon opetellu käyttään kattomatta mut kaikki muu - pysähdyn reilusti, ehtii katella ja ihmetellä ja rapata rauhassa, vaikka tarkistaa paperikartasta pitemmät reitit.
Tässä on toki omat haittansa - mut toistaiseksi mennään näin, jos tarvetta muuhun tulee niin muutetaan.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
www.sr-kp.com
Iron Butt Association
Tulipa itekki laitettua tilaukseen garmin nuvi 1300 navigaattori.
Autoon tuo on tarkoitettu, mutta jos mopo käyttöönki sopis. Eihän se ole kuin laittaa tankkilaukun päällimäiseen taskuun niin näkkee ajo-ohjeita ajon aikana.
Mietiskelin vain tuon akun kestävyyttä. 4 tuntia pitäisi akun kestää, mutta minkälainen homma olisi virittää tupakansytytin lataus hommeli tuohon 954 bleidiin ?
Vai mites te muut olette tehnyt tuon virran kanssa ?
Jee Jee
Joskus yritin noita käyttää navigaattorin oman akun varassa. Tahtoi akku loppua kesken. Edelliseen pyörään rakensin sitten sytkäriliittimen katteen alle mittariston lähelle. Tuo on osoittautunut oikein toimivaksi järjestelyksi.
Eilen kävin asentelemassa saman systeemin uuteen pyörään. Kyllä siinä muutama tunti kaikkineen meni, osin sen takia että akkuun käsiksi pääseminen sattuu tässä mallissa olemaan harvinaisen työlästä. Sähköasennukset kannattaa tehdä huolella ja hyvälaatusilla komponenteilla kosteus- tai muiden ongelmien välttämiseksi. Toin johdotuksen akulta oman sulakkeen kautta. Väliin voi vielä laittaa releen jos haluaa varmistaa että pistokkeesta katkeaa jännite sammutettaessa.
Tuossa aiemmin jo kirjoitin.. Usko suosiolla, älä laita navia tankkilaukun karttataskuun - rikot vaan itsesi.
speckaa lainatakseni: "poislukien ne tankkilaukun etureunaankiinnitettävät telineet, jotka tuo sen, tapauksesta riippuen, yleensä hyvin hollille." Sellainen on ok, kts. vaikka Bags Connection
Ei navit kovin hyvin pelkän akun varassa toimi, akku loppuu just silloin kun navia oikeasti tarvitset.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Samsungin Galaxy Tab 7.7 on alkanut himottamaan, olisi reissussa riittävä läppärin korvike niin pääsisi tarpeen tullen nörtteilemään. Mutta mites moinen kapistus navina? Androidiinhan saa vaikka mitä navisoftaa, mites onnistuuko äänet pottaan jollain bluetooth-hässäkällä? Jos nyt tuommoisen hommaan ja laitan omaan taskuun tankkilaukun päälle ja hilpaisen Alpeille niin kiroanko koko systeemin 50 km ajon jälkeen ja marssin ostamaan oikean navin sakemanneilta?
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Itse en ole ainakaan löytänyt androidille hyvää softaa jolla saisi näppärästi valmiit reitit ladattua reitteihin....
Jos joku on,niin kertokaa ihmeessä
Itsellä en hae muita kriteereitä navilta kuin että reitit pitää saada helposti ja navi saa maksaa alle 150e (navin suojaus kortsulla yms)
Ja tuo Tomtomin oma reitti sovellus on ihan täyttä pas...aa,täysin kelvoton,viitaten tomtom xl naviin
Horo Elää !
Jos löydätte systeemin joka on monipuolisempi kun Nokian Bellen 3.09 Navigointiohjelma, niin laittakaa tänne speksit.
Belle 3.09 (Beta versio) naviohjelman ominaisuudet
- ilmaiset kartat, päivittyy netin kautta online.
- reittisuunnittelu pc:llä ja tallennus pilvipalveluna ja käytettävissä luurissa 100% reittinä.
- kartat vektori muodossa, jolloin vasteaika todella nopea.
- jne......
Hankin juuri uuden Nokia 701 luurin, jotta pääsisin näihin ominaisuuksiin käsiksi. Markkinoiden kirkkain näyttö, eli auringonvalossa kaikki näkyy. Videokin HD laatua. Minulla Garmin meni jo romukoppaan.
Tarviitko navigaattoria kun menet töyhin? Onko reitti hukassa?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Olen toista viikkoa nyt NAVIGOINUT ja täytyy sanoa, että parempaan en ole vielä törmännyt. Vanhassa 3.06 ohjelmassa pysty vielä reittipisteitä delaamaan ja siten ohittamaan. Tätä toimintoa ei ole 3.09 versiossa. Laitoin Nokialle reklamaation!
Navigoinnin lisäksi paljon muita palveluita saman ohjelman kautta. Esim. Suora yhteys hotellin nettisivuille ja puh. numero!! Garmin, TomTom?? Mitä on tarjolla?
vanhalla ohjelmalla nokialainen ei millään tuntunut löytävän reittiä ja ohjeita esim. kun laitoin eteläruotsiin yhden kohdepisteen. nyt bellellä löytyi sekin osoite. kunhan muistaa vaan ulkomailla kytkeä pois verkon käytön, ettei siirtomaksut rapsahda laatikkoon reissun jälkeen..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Osoitteiden hakuongelma offline tilassa. Reitin haku määränpää pistettä käyttämällä onnistuu sitävastoin hyvin offline tilassa. Offline tilassa pärjäsin hyvin viime kesän eurooppa kiertueella, poislukien osoitteiden hakua. Nyt on tarkoitus hankkia prepaid kortti saksasta alle 20€/30pv. Käytössä silloin full rate 5GB saakka, ilman kk maksua www.klarmobil.de, jonka jälkeen perusnopeudelle. Silloin on reissunpäällä netinkin käyttö mahdollista, ilman pelkoa siitä, että ryöstölaskutusta.
Hotellien wlan yhteyttä voi myös käyttää reittien suunnitteluun, sen takia mini läppäri mukaan reissulle. Seuraavan päivän reitti suunnitellaan valmiiksi Suitella ja ovimapsiä käyttäen. Sieltä valmis reitti pilven kautta luuriin, käytännöllistä.
Belle luuriin kannattaa käydä päivittämässä naviohjelma 3.09 beta versioon osoitteessa http://betalabs.nokia.com/
Ohjelmassa paljon uusia toimintoja.
Tänään Istanbuliin, joten katsotaan miten nokian navi toimii offline ja online tilassa siinä kaupungissa.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Käytä sitä google mapsin omaa navigointia. Haet netistä vaan ownhere modin ja asennat. Itse olen käyttänyt tätä android puhelimessani.
Kartathan saa myös gmapsiin ladattua etukäteen, hiukan ehkä pieninä palasina tosin, mutta saa kuiteskin.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Minulla on Garmin Nuvi 765T autonavigaattori sekä Nokia E7 puhelimet ja molemmissa elinikäiset kartat (Garminilla laitteeseen sidottu).
Näistä jommasta kummasta tekisi mieli kyhätä myös mp-käyttöön ainakin auttavasti soveltuva systeemi.
Garminissakin on bluetooth, joskaan en ole sitä ikinä kokeillut. Löytyy myös normaali 3,5 mm kuulokeliitäntä.
On olemassa vedenpitäviä koteloita, joihin voi laittaa tällaisen ei-vedenpitävän laitteen. Suosituksia? Telinesuosituksia? Garminin laturin liitin jököttää laitteen sivusta muutaman sentin ulospäin, joten se on potentiaalinen vuotokohta, ellei löydy niin suurta koteloa, että mahtuisi sen sisään.
Joka tapauksessa pitäisi kyhätä virtapistoke niin, että se tulisi akulta tai jostain(?) (en ole insinööri) tuon vedenpitävän kotelon sisään. Garminin autokäyttöön tarkoitettu tupakansytkälaturi tuskin kestää vettä, mutta näin esim. Amazonissa "hard wiring" versioita, jollainen voisi olla hyvä (kokemuksia?).
Minimissään pitäisi siis löytää sateenkestävä kotelo, kiinnitys ohjaustankoon ja virranotto akulta, koska Garminin oma akku ei kestä kuin ehkä tunnin nykyisellään ilman laturia. Nokialainenkaan ei kyllä montaa tuntia pörpötä ilman virranottoa.
Ensisijaisesti lähtisin liikkeelle tuon Garminin sovittamisesta moottoripyörään, koska puhelin on työsuhdepuhelin ja voi vaihtua koska vain.
Kustannukset pitää jäädä kohtuullisiksi (muutama kymppi, max. satku).
Vinkkejä?
Suzuki DL1000 V-Strom 2015
ex. Suzuki GSF 1250A 2007
ex. Suzuki GSF 650SA 2007
Esim. Heinolla on hipisteltävänäkin BC:n navikoteloita eri kokoisina.
Asiallisia ja toimivia tuntuvat parin vuoden kokemuksella olevan.... Ihan monsuunin yllättäessäkin.
Kiinnityksiä/telineitä löytyy joka makuun ja tarpeeseen aivan varmasti.
Omaan autotomppaan otin virran satulan alle laitetusta suojatusta sytkäripistokkeesta.
Tompassa oli vielä sopivasti mukana imukupillinen "telakka", josta jynsväytin vaan sujuvasti
kiinnitysjalan imukuppeineen juurta myöten poikki.
Itse telakkaosan voi jättää suojukseen köllöttelemään kun navin nappaa yhdellä
painalluksella taskuun esim. kaffepaussien yms. ajaksi.
Telakkaosa ei sellaisenaan muutaman euron
namikkana kiihota paatuneintakaan pitkäkyntistä.
Tässä virityksessä myös virtapiuha pysyy aina paikallaan tankin alta vedettynä ja
liittimet/pistokkeet siis suojassa molemmissa päissä
Pitempien seisokkien ajaksi voi taas helposti vaan irrottaa pistokkeen satulan alta.
Halpaa kuin saippua ja toimii perustarpeen täyttämiseksi kuin junan vessa![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
BttB. Paa kuva tosta sun viritelmästä. Ainakin mitä mä tiistaina ehdin kattoo, niin ihan toimivan ja asiallisen olinen kokonaisuus.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04