Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Moi,

Mulla M1800R susuki ja siinä V&H putket sekä powercommanderi.
    Asennettu joku vuosi sitte ja pelaa tosi hyvin.
    Viime kesänä alotti vikuttaan sitä FI-merkkivaloa.
    Olen yrittäny eri kanavilta saada selvää vastausta siihen onko sieltä nyt jokin liitos irronnut lambda-anturilta tai onko joku muu viritys manhdollisesti irronnut. V&H putkissahan ei oo paikkaa niille lambdoille joten niihin on täytynyt tehdä joku viritys asennettaessa. Jos löytyy joku joka osais selittää mistä haen vikka ja kuva kertoo enempi kuin tuhat sanaa...

t. Juha
    Juha
    millon tuo "vilikkuminen" alako. Heti putkien vaihon jälkee vai myöhemmin ja onko muita ongelmia käynnistyksessä tai muussa ? Asensitko lamdoille huijarit ja tuliko servoon palikka kiini ?

Lainaa Keskipohojalainen kirjoitti Katso viesti
    Moi,

Mulla M1800R susuki ja siinä V&H putket sekä powercommanderi.
    Asennettu joku vuosi sitte ja pelaa tosi hyvin.
    Viime kesänä alotti vikuttaan sitä FI-merkkivaloa.
    Olen yrittäny eri kanavilta saada selvää vastausta siihen onko sieltä nyt jokin liitos irronnut lambda-anturilta tai onko joku muu viritys manhdollisesti irronnut. V&H putkissahan ei oo paikkaa niille lambdoille joten niihin on täytynyt tehdä joku viritys asennettaessa. Jos löytyy joku joka osais selittää mistä haen vikka ja kuva kertoo enempi kuin tuhat sanaa...

t. Juha
    Putket asennettiin 2009 ja vilkkuminen alkoi 2010.
    Ja se oli jännä kun se ei vilkkunut koko ajan.
    Yleensä tankkauksen jälkeen saattoi vilkkua ja sit sammui kun oli ajanut jonkin aikaa.
    Nyt palaa sit koko ajan. Ei vaikuta ajamiseen muuten kuin et trippimittarin käyttö ei onnistu

Mä luulen et sinne on asennettu silloin putkien vaihdossa jonkilaiset lambdahuijarit ja nyt ne on menneet rikki tai irronneet tärinässä. En oo ite asentanu putkia enkä lakaatikkoa. Pyörä pelaa tosi hyvin ja se nykiminen mikä on näissä muuten ku ajetaan mataloilla kierroksilla niin loppuu tällasilla putkilla ja säädöillä. Pyörä liikkuu ja vääntää tosi hyvin.

Ajattelin jos jollakin on omakohtainen tieto asiasta...
    Juha
    Itellä on kans nuo VH:n putket ja commaderi III mutta valo ei ole vielä tähän päivään mennessä kiusannu.

http://www.m109riders.com/forums/sho...t=special+tool

Tuolla on kotikonsti millä kykenee lukemaan vikakoodin. Pääsee jyvälle missä päin vika on.
    mää jo kävin ihmetteleen tota jenkkisivua, en vaan ymmärtäny käytännössä mitä siinä pitää tehdä....
    siis jostain sieltä konehuoneesta kaivetaan tollanen pistotulppa ja siihen työnnetään piuhanpala.
    mitä se tekee sitten?
    Juha
  6.  
    Ota vasemmalta puolelta, akun kohdalta muoviposki auki. Siellä on kaksi johtosarjan päätä , valkoinen ja musta , molemmissa on mustat kumihatut sääsuojana. Vikakoodit saat luettua kun laitat johdon kuvan mukaan , valkoiseen liittimeen. Koodi(t) näkyy nopeusmittarissa. Koodin suomennus servicemanuaalista ,- esim. C32 = injector signal , front cylinder , etusylinterin suutinkipu. Koodi C00 on = kaikki OK.
    Homma käy selville 109riders.com sivuilta , sieltä osio "How to , step by step"...(fi code),
    Onneksi ulkona on metri lunta ja kymppi pakkasta.
    Viimeksi muokannut: NADI 36; 20.02.2012 klo 14:38.