Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Joo, eli oireena on ajon aikanen pätkimisongelma, joka voi johtua monestakin syystä. Vaidoin pyörään K&N pestävät suodattimet, sen jälkeen ilmennyt pätkimistä. Hiljaisessa vauhdissaa sammuu kokonaan, lähtee startista päälle. kovemmassa vaudissa "pätkäisee mihin vi....n mä tästä lennän"-tyylisesti nykäisten, mutta käynnistyy samantien uudelleen ilman starttia.

    Tulpat vaihdettu, polttoaineensuodatin vaihdettu ja akku vaihdettu. Havaittu pientä volttien seilaamista TP-anturin suunnalla. Seuraavana pitäisi tsekata ilmamäärä-antureita ja imuletkujen vuodot? Milläs aineella anturi kannattaa putsata ja miten voisi kätevästi ja selkeästi paikantaa imuvuodot.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  2. #2
    Autoista löydettiin aikanaan imuvuodot aerosolipullolla joka sisältää syttyvää ainetta. Ihan siis perusdeodoranttikin käy. Kone käyntiin ja sit vaan suihkimaan letkujen sekaan. Käynti muuttuu heti kun aerosoli tunkeutuu vuotokohdasta imukanavaan. Halpaa ja helppoa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    tällä voi puhdistaa ilmamäärämittarit..

    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-6082

    ja jarrukliinerillä löytyy imuvuodot..

    kunhan muistaa että se syttyy aivan pirun helposti...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  4. #4
    ilmavuodot saa tsekattua starttipilotilla (crc pilot starter tai jotain sinnepäin). sitä suihkii epäiltyyn vuotokohtaan. kierrokset laskee selvästi on on vuoto
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #5
    Itselleni vastaten useamman tunnin googlaamisen ym jälkeen löytyi tutun näköistä kuvaa. Autoissa ym. oli kyllä aika erinäköisiä mittareita ja antureita. Nimittäin nämä käänökset aiheuttaa joskus sekaannusta.

    Rockettien maailmanfoorumilta löytyi kuva anturista ja siitä käytetty nimitys on Manifold Pressure Sensor = MAP. Rocketin kyseessä ollessa tämä mittaus on toteutettu seuraavasti: kustakin imukurkussa on kiinitettynä kumiset (?) tyhjiöletkut, ko tapauksessa 3kpl, jotka menevät tälle anturille, jonka toiminta siis perustuu tyhjiön paineen muutoksiin??? (saa korjata jos menee metsään).

    Itse anturin putsauksesta ei löytynyt Rocketin osalta kuvaa, mutta tuossa samannäköisen anturityypin putsausta:

    http://liberty.eurekaboy.com/mapsensor.htm

    Nyt ei kun kokeilemaan josko tällä tokenisi, raportoidaan sitten tuloksia tai lähdetään etsimään vikaa sähköjen puolelta...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  6. #6
    Puhalsin tuossa keväällä tyhjiöletkut kevyesti paineilmalla. Irroitin myös MAP-anturin, en tosin saanut sitä purettua osiin, mutta hölväsin reilusti CRC:n anturinpuhdistusaineella. Pyörä lähti käyntiin ok, eikä ole nyt keväällä viel pätkinyt kertaakaan.

    Eli toimenpiteenä anturin putsaus ja tyhjiöletkujen läpipuhallus riitti. Mahdollisesti öljyttävistä putsareista jäänyt möhnää letkuihin tms...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  7. #7
    Autossa tappelin MAPin kanssa viime kesänä, ko. yksikkö tökötti keskellä imukanavaa heti ilmanputsarin jälkeen ja mittaili kuuman vastuslangan jäähtymisen perusteella ilmamäärää. Huolto-oppaasta löytyi vastusarvot anturille, ja kun näytti ettei toimi edes putsauksen jälkeen ni nimetön tarvikeosa tälle maksoi 100e. Alkuperäinen taisi olla Boschin tekoa, merkkiosalla olisi merkkiliikkeen kautta ollut hintaa tonni..
    Kahvilasta kahvilaan..
  8. #8
    Lainaa Proi kirjoitti Katso viesti
    Autossa tappelin MAPin kanssa viime kesänä, ko. yksikkö tökötti keskellä imukanavaa heti ilmanputsarin jälkeen ja mittaili kuuman vastuslangan jäähtymisen perusteella ilmamäärää. Huolto-oppaasta löytyi vastusarvot anturille, ja kun näytti ettei toimi edes putsauksen jälkeen ni nimetön tarvikeosa tälle maksoi 100e. Alkuperäinen taisi olla Boschin tekoa, merkkiosalla olisi merkkiliikkeen kautta ollut hintaa tonni..
    Tuo k.o. anturi ei ole MAP, vaan MAF. MAP on paineanturi (Manifold Absolute Pressure).
    DR 650 + XF 650
  9. #9
    Lainaa smppa kirjoitti Katso viesti
    Tuo k.o. anturi ei ole MAP, vaan MAF. MAP on paineanturi (Manifold Absolute Pressure).
    Totta, MAF kyseessä mulla.
    Kahvilasta kahvilaan..
  10.  
  11. #10
    Tere !

    Tuossahan ne aiemmissa viesteissä tulikin. Lisään vielä, että jos on kuumalanka ilmamassamittari, sinne ei kannata palavia aineita suihkia moottorin käydessä.
    Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
    Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.

    Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200 telasarjalla, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc