Joo, eli oireena on ajon aikanen pätkimisongelma, joka voi johtua monestakin syystä. Vaidoin pyörään K&N pestävät suodattimet, sen jälkeen ilmennyt pätkimistä. Hiljaisessa vauhdissaa sammuu kokonaan, lähtee startista päälle. kovemmassa vaudissa "pätkäisee mihin vi....n mä tästä lennän"-tyylisesti nykäisten, mutta käynnistyy samantien uudelleen ilman starttia.
Tulpat vaihdettu, polttoaineensuodatin vaihdettu ja akku vaihdettu. Havaittu pientä volttien seilaamista TP-anturin suunnalla. Seuraavana pitäisi tsekata ilmamäärä-antureita ja imuletkujen vuodot? Milläs aineella anturi kannattaa putsata ja miten voisi kätevästi ja selkeästi paikantaa imuvuodot.
Autoista löydettiin aikanaan imuvuodot aerosolipullolla joka sisältää syttyvää ainetta. Ihan siis perusdeodoranttikin käy. Kone käyntiin ja sit vaan suihkimaan letkujen sekaan. Käynti muuttuu heti kun aerosoli tunkeutuu vuotokohdasta imukanavaan. Halpaa ja helppoa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
tällä voi puhdistaa ilmamäärämittarit..
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-6082
ja jarrukliinerillä löytyy imuvuodot..
kunhan muistaa että se syttyy aivan pirun helposti...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
ilmavuodot saa tsekattua starttipilotilla (crc pilot starter tai jotain sinnepäin). sitä suihkii epäiltyyn vuotokohtaan. kierrokset laskee selvästi on on vuoto
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Itselleni vastaten useamman tunnin googlaamisen ym jälkeen löytyi tutun näköistä kuvaa. Autoissa ym. oli kyllä aika erinäköisiä mittareita ja antureita. Nimittäin nämä käänökset aiheuttaa joskus sekaannusta.
Rockettien maailmanfoorumilta löytyi kuva anturista ja siitä käytetty nimitys on Manifold Pressure Sensor = MAP. Rocketin kyseessä ollessa tämä mittaus on toteutettu seuraavasti: kustakin imukurkussa on kiinitettynä kumiset (?) tyhjiöletkut, ko tapauksessa 3kpl, jotka menevät tälle anturille, jonka toiminta siis perustuu tyhjiön paineen muutoksiin??? (saa korjata jos menee metsään).
Itse anturin putsauksesta ei löytynyt Rocketin osalta kuvaa, mutta tuossa samannäköisen anturityypin putsausta:
http://liberty.eurekaboy.com/mapsensor.htm
Nyt ei kun kokeilemaan josko tällä tokenisi, raportoidaan sitten tuloksia tai lähdetään etsimään vikaa sähköjen puolelta...
Puhalsin tuossa keväällä tyhjiöletkut kevyesti paineilmalla. Irroitin myös MAP-anturin, en tosin saanut sitä purettua osiin, mutta hölväsin reilusti CRC:n anturinpuhdistusaineella. Pyörä lähti käyntiin ok, eikä ole nyt keväällä viel pätkinyt kertaakaan.
Eli toimenpiteenä anturin putsaus ja tyhjiöletkujen läpipuhallus riitti. Mahdollisesti öljyttävistä putsareista jäänyt möhnää letkuihin tms...
Autossa tappelin MAPin kanssa viime kesänä, ko. yksikkö tökötti keskellä imukanavaa heti ilmanputsarin jälkeen ja mittaili kuuman vastuslangan jäähtymisen perusteella ilmamäärää. Huolto-oppaasta löytyi vastusarvot anturille, ja kun näytti ettei toimi edes putsauksen jälkeen ni nimetön tarvikeosa tälle maksoi 100e. Alkuperäinen taisi olla Boschin tekoa, merkkiosalla olisi merkkiliikkeen kautta ollut hintaa tonni..![]()
Kahvilasta kahvilaan..
Tere !
Tuossahan ne aiemmissa viesteissä tulikin. Lisään vielä, että jos on kuumalanka ilmamassamittari, sinne ei kannata palavia aineita suihkia moottorin käydessä.
Rakastan ulkoilua raikkaassa pakokaasun tuoksussa.
Kausi jatkuu koko vuoden ja parhaat ajokelit alkavat marraskuussa.
Yamaha FZR1000,Suzuki GT750,Kawasaki KMX200 telasarjalla, Honda Goldwing 1500, Skyteam 200, Mad Croc 80cc