Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 61:sta
  1. #1
  2. #2
    Jospa ne keskittäisi valvonnan sinne missä siitä on hyötyä turvallisuuden kannalta, kuten esim. koulut, suojatiet jne.
    Nyt niitä näkee lähinnä motareilla ja ohituskaistoilla.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #3
    En oo poliisia nähny juurikaan liikennettä valvomassa sen jälkeen kun kameratolpat tuli käyttöön. Musta tuntuu että pitkällä tähtäimellä tää on oikeesti aika paska juttu.
    http://www.studiostreet.fi
    H-D Dyna Fat Bob 2008
  4. #4
    Varmaan kameratolppiin on nyt sitten varaa investoida entistä enemmän. Tämäkös onkin makiaa... Ehkä jopa saavat aikaiseksi hankkia niitä kahteen suuntaan räiskiviä paskapönttöjä
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  5. #5
    Mitenkähä vaikuttaa syrjäkylillä jossa LP todnäk nopein paikalle tulija, jos poliisillakin hätävauhilla menee joku tunti paikalle niin voi pikkunen kiirus olla...

    Ite en oo kauheemmin partioita maantiellä edes nähny tänä kesänä ja se vähän ihmetyttäny. Hyviä puolia onneks jutussa riittää, kun saahaan rahat paikallispoliiseille niin luulis turvallisuuden taajama-alueilla paranevan; Todellisuudessahan homma ei niin mene mut luulis.
    Pyörätön
  6. #6
    Taisi ehdotus henkilöstön vähentämisen osalta koskea lähinnä hallinnollisia tehtäviä...?


    Jokatapauksessa etelä uudellamaalla pörräilee pollareita ihan käsittämätön määrä. Siihen nähden, mitä niitä näkee hälytysajossa, tuntuu olevan aikaa ajella ympyrää (pilurallia..).

    Puolet voisi heivata ihan kertaheitolla, eikä kukaan huomaisi turvallisuudessa mitään...
    T7
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Yhden asian olen keskustelussa pannut merkille. Nimittäin idea on vissiin laittaa kaikki poliisit saman hallinnon alle, jolloin samoille poliisisedille kuuluisi piripäiden jahtaaminen lähiöissä, juoppojen taltuttaminen soittoravintoloiden edustoilla, kaikenlaisen rötöstelyn selvittely, ja mökkiläisten vaaniminen tutkan kanssa pusikossa. Huoli on suuri, että viimeksi mainittu liikenteen valvonta jäisi hieman pienemmälle. Voipi käydä niin, mutta onko vaakupin toinen puoli se, että resursseja vapautuu oikeiden rikollisten tekemisten selvittämiseen/ ennaltaehkäisyyn ja yleiseen järjestyksen pitoon? Mikäli asia on tarkoitus näin järjestää, olisi se myös hyvä ottaa esille, kun meidän "edustajiltamme" asiaa kysyttäessä nousee kauhe itku ja poru, kun liikenteen valvonta joutuu aivan hunningolle. Tiedotusvälineet kun näyttävät olevan LP:n kelkassa tässä asiassa saaden näyttäviä otsikoita, ja kuvista löytyy vakaavakin vakavampia naamoja, niin eikö olisi LP:n lakkautuksesta kysyttäessä aiheellista saada aikaan vastakkainasettelu narkkareiden rullaamat mummot vs. audikaaharit. Olisi mukava kuulla, kuinka meidän urpolaiset, käteiset ja muut asian kanssa sekoilisivat.

    Niin, mun puolesta LP saa mennä. Kyllä riviskouden älli riittää liikenteen valvontaan (luultavasti paremmin).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Tähän on suhtauduttu aika tunneperäisesti eikä oikein tajuta mitä siinä ollaan tekemässä.
    Eihän siinä poliisielle kenkää anneta vaan puretaan turha päällekkäinen organisaatio ja jaetaan ne posliinit tasaisesti pitkin maata ja posliinit voivat hoitaa sen liikennevalvonnan ihan samalla tapaa. Niitä jaettavia piisaisikin melkein kaksi joka kuntaann.

    Ja mikä ihme siinä on että kun lähden autolla tai prätkällä liikkeelle niin minusta tulee rikollinen jota pitää koko ajan valvoa ja joka voidaan pysäyttää ilman mitään syytä, tyrkätä pilliä suuhun ja tarkistella papereita vaikka olisi kuin h*lv*tinmoinen kiire jonnekin.

    Jalakulkijana kukaan ei koskaan tule kyselemään mitään papereita eikä puhalluttamaan vaikka konttaisin pitkin katuja. Saan jalakulkijana rikkoa liikennesääntöjä mielin määrin ja vaikka juosta posliinauton edestä päin punaisia. Jos teen se autolla keskellä yötä jolloin mitään muuta liikennettä ei ole mailla halmeilla niin minulta viedään vähintään puolen kuukauden palkka.

    Joten keveitä multia lentävillle ja onhan se Lapuan liikekin jo aika huonossa hapessa...
  9. #9
    Samaiseen esitykseen liittyy myös poliisilaitosten määrän keskittäminen 11:sta kappaleeseen.
    En tiiä mitä tämä käytännössä tarkoittaa, mutta jos Suomeen jää 11 pistettä mistä poliisipartiot
    lähtee liikkeelle, nii meillä ei oo mitään muita kuin 'liikkuvia' poliiseja. Eli LP:a ei silloin tarvita erikseen
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Joten keveitä multia lentävillle ja onhan se Lapuan liikekin jo aika huonossa hapessa...
    Spot on koko viesti... ja pirtun salakuljetus on myös mennyttä elämää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    "Me tarvitsemme 40 miljoonan euron edestä toimenpiteitä poliisitoimen sisällä, joten hallintoa ja rakenteita on kevennettävä, jotta saadaan poliisimiesten palkkaan riittäviä resursseja. Tämä koskee myös liikennevalvontaa, sanoo Räsänen."

    Joo-o, se niitten palkka onkin käsittääkseni over the top...
    Zx-12r -02
    Ex. Zx-9r -99
  12. #12
    Ei mitään suurempaa muutosta. Piireistä tulisi niin isoja että niillä on varaa pistää omat resurssit liikenteenvalvontaan entiseen tapaan. Autojen kyljessä vaan nimi vaihtuu.
  13. #13
    LP tekee kaiketi muutakin kuin pelkästään motoristien ja kotiloiden kyttäämistä.
    Tulee mieleen raskaanliikenteen seuranta. K.o. seuranta on kohallaan ainakin tuolla
    itä-rajan tuntumassa.

    Jos tuon poliisin rahoituksessa on ongelmia, niin vois vaikka korvamerkitä poliisin talousrikosyksikön
    tuoton poliisin toimintaan. Muistaakseni sijoituksen tuotto oli aböut 1:4. Laitetaan sinne lisää panosta ja
    tuotot sitte rattien/raiskaajien/känniläisten/yms.pölhöjen kaitsimiseen.

    Siänänsä tuntuu omituiselle, että näillä nykysillä voimavaroilla on varaa erikseen kytätä liikennettä, ja samaan aikaan isoimmissa kaupungeissa vieritetään poliisin tehtäviä yksityisille vartiafirmoille (esim.ostarit).
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  14. #14
    Taitaa olla jo 8. kerta kun tätä yritetään. Toivottavasti nyt onnistuu. Joutaa kyyt oikeisiin poliisi töihin.
    Narut kireelle.
    Omalta osalta jo yli 20v valtiolla, joten tuttua kauraa. Jokohan piisais?
  15. #15
    Toivottavasti valvonta säilyy vähintään entisenlaisena etenkin rattijuoppojen seulomisen osalta. Eikä sekään niin hääviä ole jos E36 Jonnet saa jatkossa rauhassa testata ottaako teinituuninki 200 mittariin vai ei.. Hiukan minusta tuntuu silti siltä, että nopeusvalvontaa tullaan jatkossa siirtämään yhä enemmän automaattivalvonnan suuntaan ja ainakin osittain tämän seurauksena sanotaan seuraavan 4-8 vuoden aikana me motoristit tulemme "saamaan" sekä katsastuspakon, että tarramallisen etukilven. Saapa nähdä.
    Retired
  16. #16
    Hyvä uudistus. Kysehän on ennen kaikkea resurssien kohdentamisesta ja päällekkäisen hallinnon karsimisesta. Ymmärrän kyllä hyvin, että päivärahojen takia satoja kilometrejä päivässä ajelevat posliinisedät ja tädit ovat kauhuissaan joutuessaan oikeisiin töihin

    Sulauttamalla vakanssit paikallispoliisiin voidaan myös paremmin jakaa väitettyä erikoisosaamista organisaatiossa. Omakohtaisesti olen joutunut kerran kuittaamaan toiselle kuuluvan sakon johtuen siitä, ettei LP:n ylikonstaapeli ymmärtänyt tutkan toimintaperiaatetta ja siihen liittyvää virhemahdollisuutta ottaen liikennevirrasta väärän ajoneuvon sakotettavaksi. No toivottavasti kaveri menestyy paremmin sammuneiden kuskaamisessa poliisin säilöön
    Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
  17. #17
    Itse olen enemmän huolissani, mitä tapahtuu rattijuopumustapauksille. Kiinnijäämisen riski kun pienenee. Jo nyt tuolla tienpäällä liikkuu kaikennäköistä hullua, jotka välillä tulevat takakumiin kiinni tappomielellä. Entäs jos moinen hullu tekee vielä asian kännissä? Sehän tulee oikeasti päälle. Eikä pakoonkaan voi kaasuttaa, jos kohta on kameratolppa edessä, joka kuvaa taaksepäin...

    Olisi varmasti ollut järkevämpiäkin tapoja nipistää säästöjä poliisihallinnosta, kuin lakkauttaa kokonainen yksikkö. Ymmärrän kyllä, että säästöjä valtion pitää tehdä, mutta en mahda mitään ajatukselle, että säästetään vääristä kohteista.

    Jo nyt Suomessa on poliiseja reippaasti alle YK-suosituksien. YK-suositus on 222 poliisia sataatuhatta asukasta kohden, hallintovirat pois lukien. Suomessa oli viime vuonna suhdeluku 153, joka on Euroopan pienin.
    Yllättäen suhdeluvut "eräissä" tietyissä maissa ovat: Italia 538, Espanja 487, Portugal 485, Kreikka 449 ja Irlanti 323.

    Imho kehitysapurahoja, taideapurahoja ynnä muita pitäisi ensin vähentää, ennenkuin kajotaan poliisiin, maanpuolustukseen, sairaaloihin, tai etenkin nuortemme hyvinvointiin.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  18. #18
    Noh noh, eipäs nyt hätäännytä. Tässähän on kyse siitä, että organisaatiota kevennetään. Ei varmasti näy liikenteen valvonnassa. Tulee mieleen pari muutakin valtion laitosta, joissa voitaisiin hieman harrastaa tuota organisaation ohentamista.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  19. #19
    En ole ikinä puhaltanut LP:n alkometriin. Paikallispoliisin masiinaan useastikin, kun tulee ajettua paljon.

    Kenolta hyvä kysymys, että mikä tekee tienkäyttäjistä niin rikollisia, että niitä varten tarvitaan oma poliisiorganisaatio? Aikanaan raskaampaa ajoneuvoa ajelleena oli kyllä aina puolirikollinen olo, vaikka yritti vaan hankkia leipää perheelle. Sen verran mielivaltaista touhua, että vaikka asiat olivat kunnossa, ei ikinä tiennyt mitä ne tällä kertaa keksivät.

    Muutenkin liikennevalvontaan käytettäviä resursseja pitäisi kohdentaa rattijuopumusvalvontaan ja vaikka sitten vähentää sitä puskissa lymyilyä ja nopeuksien kyttäämistä. Kun työn puolesta tulee kolaripaikoilla pyörittyä, niin kyllä siellä päihde- ja mt-ongelmat korostuvat paljon enemmän kuin pienet ylinopeudet.

    Ei kyllä tule LP:a ikävä, vaikka yleensä ihan rauhassa ja sääntöjen mukaan ajelenkin.
  20. #20
    Lainaa vedenhenki kirjoitti Katso viesti

    Imho kehitysapurahoja, taideapurahoja ynnä muita pitäisi ensin vähentää, ennenkuin kajotaan poliisiin, maanpuolustukseen, sairaaloihin, tai etenkin nuortemme hyvinvointiin.
    Juurikin näin.
    Rahaa on kylvää johonkin toisarvoseen, ja koitetaan kiillottaa ulkokuvaa maailmalle.
    Sisältä sitte...

    Ja toi tolppavalvonta on yks turhake, lähinnä rahankeruuautomaatti.
    Noiden tolppien pitäis tosiaan olla siellä, missä niitä tarvitaan. Ei keskellä ei-mitään, jossa selittämättömästä syystä nopeus tippuu 80->60-> kamera...
    Koulut, tarhat, suojatiet, vilkkaat risteykset ja muut tälläset paikat, niiden lähettyville valvontaa. Samalla voitaisiin kuvata päin punasia ajavat jne...

    Ja enemmän näkyvää liikenteenvalvontaa, ei puskassa kyttäämistä ja kyykyttämistä.

    Ajat kameraan, räps, puristelet rattia ja kiroilet p*skaa tuurias. Vaikuttiko nopeuteen. Ei.
    Mutta.
    Poliisisetä viittoo sut tiensivuun, huutaa ja möykkää siinä ikkunan vieressä niin, että haistat sen vatsahappojen löyhkän... Tai on rakentava keskustelutuokio ja saat siitä kirjallisen muistutuksen...
    Sen muistat, ajat siivommin, pidät radioo hiljasemmalla ja jopa siivoot auton kojelaudan ja keskikonsolin... Tän episodin muistat sen pariviikkoo-kuukauden ja aina kun näet poliisiauton, vaikka se oli aakkosbaarin edessä pysäköitynä...

    Mut ei, eihän se mene näin suomessa. Täälläkun haikaillaan siitä, että ylinopeussakot ja muut rikkeet lähtis suoraveloituksena tililtä, ilman mitään erittelyjä tai tiedonantoja...



    Ittelle kävi espanjassa, jotta ajoin mopottimella vähä turhan raikkaasti maaseudun isohkolla tiellä. Ei havaintoa nopeusrajotuksesta, eikä kyllä ketään oikein missään.
    Ta-Dah...
    Policia...
    Pysäytti, ja olin aivan varma että pamahtaa sakot..
    No ei. Huonon englannin keskustelutuokio ja ei ne sakkoa antanu, varotti vaan että tie on huonompikuntoista edessäpäin ja siä oli jotain ötököitä + lampaita, että jos tota ajonopeutta vähä alaspäin, ettei tulis mitään, ja yöajoa ei suositellu kakspyöräsellä...
    Se oli jo rikki...
  21. #21
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Noh noh, eipäs nyt hätäännytä. Tässähän on kyse siitä, että organisaatiota kevennetään. Ei varmasti näy liikenteen valvonnassa. Tulee mieleen pari muutakin valtion laitosta, joissa voitaisiin hieman harrastaa tuota organisaation ohentamista.
    Juuri näin, hallintoa kevennetään, josta miljoonien säästöt. Ehkä sitten noista säästöistä voisi ohjata pikkusen lisää kenttätyöhön, jolloin kansalaisen ja tienkäyttäjän asema lopulta paranisi. Yhdellä miljoonalla saisi jo monta kenttäpoliisin virkaa lisää. Summanmutikassa laskien jopa 20. Vaikka niitä fillareilla liikkuvia lähipoliiseja, jotka helposti voisivat puuttua taajamissa tapahtuviin - vaikkapa suojatien käyttöä koskeviin ongelmiin.

    Yksikin tuollainen, vaikkapa pienikin osuma mm. suojatieasiassa maksaa sekin. Sairaalahoitoa vaativan osuman hoitaminen ei taida alle 10 t€:n lähteä enään.

    Siinä mielessä terveydelle voidaan laskea kustannuksia.
    <p>.</p>
  22. #22
    Tää LP´n sulauttaminen on kai lähinnä hallinnollinen toimi jossa tosin vähän haiskahtaa talon sisäinen politiikka. Se tulee kuvaan jo isoissa firmoissa -kun pitää se oma osasto/projekti turvata niin koetetaan haalia mahdollisimman paljon tärkeitä posteja sinne.

    Mut se mitä se tulee vaikuttamaan. Lyhyellä aikavälillä - tuskin paljonkaan, hommat jatkuu, esimiehen nimi vaihtuu. Pitemmällä aikavälillä toden näköisesti liikennevalvonta vähenee/keskittyy poliisin toimipaikkojen lähelle (yleensä iso asumis/liikekeskus) ja hiipuu mikäli katsotaan että tämmösen keskuksen valvonta on tärkeää - ja lisääntyy mikäli sakkotulot on tärkeitä. Sakkotulojen keräämiseksi myös varmaan automaatti valvontaa lisätään, vaikka sen turvallisuusvaikutuksista on maailmalta ristiriitaista tutkimusaineistoa.
    Lisäksi moniosaajat ei välttämättä lennä vaikka niistä paljon puhutaan että sellanen pitäisi olla - Jos tehtäviä ei oo kaikilla alueilla tarpeeksi yksityiskohdat usein unohtuu ja tieto vanhenee.

    Enemmän huolettaa tuo polliisin toimispisteiden väheneminen:
    - paikallistuntemus ja tuntuma esim rikollisuuden toimista keskittyy noiden lähelle
    - ajomatkat -> vasteajat kasvaa varsinkin syrjemmässä, varsinkin pohjoisessa ja idässä. Esim Rovaniemeltä on jotain 200-300 km alueen reunoille - joka suuntaan. Oulusta samaten. Ei tartte paljon pelätä et poliisi ehtii paikalle kesken keikan.
    - ajomatkat -> ajoneuvokulut kasvaa, kun joudutaan ajamaan pitempiä siirtymiä.
    - yhä suurempi osa poliisin työajasta menee matkalla kohteeseen.

    Lopputulemaksi veikkaisin että poliisin toimipisteiden lähellä on suht mukavat oltavat mut ainakin isompien alueiden reunamilla ei kannata kesämökkeihin jättää mitään arvokasta ja hommata kunnon lukot koteihin.

    edit:typoja
    Viimeksi muokannut: specka; 22.08.2012 klo 10:18.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  23. #23
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin, hallintoa kevennetään, josta miljoonien säästöt. Ehkä sitten noista säästöistä voisi ohjata pikkusen lisää kenttätyöhön, jolloin kansalaisen ja tienkäyttäjän asema lopulta paranisi. Yhdellä miljoonalla saisi jo monta kenttäpoliisin virkaa lisää. Summanmutikassa laskien jopa 20. Vaikka niitä fillareilla liikkuvia lähipoliiseja, jotka helposti voisivat puuttua taajamissa tapahtuviin - vaikkapa suojatien käyttöä koskeviin ongelmiin.

    Yksikin tuollainen, vaikkapa pienikin osuma mm. suojatieasiassa maksaa sekin. Sairaalahoitoa vaativan osuman hoitaminen ei taida alle 10 t€:n lähteä enään.

    Siinä mielessä terveydelle voidaan laskea kustannuksia.
    Aamuteeveetä kuunteli, siellä vieras totes että nyt säästöt tehdään hallinnosta, jos ei tehtäs niin se olis pois kenttätyöstä - eli sinne ei oo tulossa lisää rahaa, mutta ei sentään kovin vähennetä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #24
    Lainaa iirot kirjoitti Katso viesti
    Varmaan kameratolppiin on nyt sitten varaa investoida entistä enemmän. Tämäkös onkin makiaa... Ehkä jopa saavat aikaiseksi hankkia niitä kahteen suuntaan räiskiviä paskapönttöjä
    Ja kaupoista alkaa käydä kumman hyvin kaupaksi 200ltr jätesäkit...
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  25. #25
    Jos LP:n tehtävät jatkuvat nykyisellään = kytätään sunnuntai-iltana 100 metriä ennen tietyömaan loppumista juuri siinä, kun 40km/h on muuttumassa 80 km/h tarkoituksena kerätä valtion kassaan sakkotuloja ja ajolisenssejä hylllylle, niin LP saa mennä. Jos taas tarkoituksena on karsia rattijuopot, piripäät ja oikeasti vaarallisesti ajavat, niin kernaasti näkisin valvontaa tiellä.
  26. #26
    "Me tarvitsemme 40 miljoonan euron edestä toimenpiteitä poliisitoimen sisällä, joten hallintoa ja rakenteita on kevennettävä, jotta saadaan poliisimiesten palkkaan riittäviä resursseja. Tämä koskee myös liikennevalvontaa, sanoo Räsänen."

    Joopa joo, jospas vaihteeks lähettäis supistamaan niitä ministerien palkkoja vaik puoleen näi alkuun ni saatas varmaan siitäki sellaset 20 miljoonaa euroa jo pois. Vittuako ne poliiseja rupeevat karsimaan? Seuraavaks varmaan poistetaan sairaalat ja terveyskeskukset, sitte perään ravintolat ja supermarketit.... mutta ei missää nimessä ruveta leikkaamaan niitä ministerien palkkoja jotka on nii vitun yliampuvia ku vaa voi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #27
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    "Me tarvitsemme 40 miljoonan euron edestä toimenpiteitä poliisitoimen sisällä, joten hallintoa ja rakenteita on kevennettävä, jotta saadaan poliisimiesten palkkaan riittäviä resursseja. Tämä koskee myös liikennevalvontaa, sanoo Räsänen."

    Joopa joo, jospas vaihteeks lähettäis supistamaan niitä ministerien palkkoja vaik puoleen näi alkuun ni saatas varmaan siitäki sellaset 20 miljoonaa euroa jo pois. Vittuako ne poliiseja rupeevat karsimaan? Seuraavaks varmaan poistetaan sairaalat ja terveyskeskukset, sitte perään ravintolat ja supermarketit.... mutta ei missää nimessä ruveta leikkaamaan niitä ministerien palkkoja jotka on nii vitun yliampuvia ku vaa voi.
    Ne niin kummosia palkkoina ole. Tietty verrattuna joidenkin osaamiseen ovat hulppeita. Mielestäni Räsänen on tekemässä ennenkuulumatonta julkisen talouden puolella. Hallintoa karsitaan, jotta suorittavan työn tekijöille riittäis rahaa. Tällä linjalla on hyvä jatkaa terveydenhuollossa, koulutuksessa, kunnallisessa asioiden hoidossa aina ministeriötasolle saakka. Ties vaikka ministerin palkka nousis (kai sil on suorittava homma?).

    Meitsi puolustaa Räsästä (Kyl täs hommassa on pakko olla jotain mätää. En vain vielä tiedä mitä).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #28
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Joopa joo, jospas vaihteeks lähettäis supistamaan niitä ministerien palkkoja vaik puoleen näi alkuun ni saatas varmaan siitäki sellaset 20 miljoonaa euroa jo pois. Vittuako ne poliiseja rupeevat karsimaan? Seuraavaks varmaan poistetaan sairaalat ja terveyskeskukset, sitte perään ravintolat ja supermarketit.... mutta ei missää nimessä ruveta leikkaamaan niitä ministerien palkkoja jotka on nii vitun yliampuvia ku vaa voi.
    Suomessa on nykyhetkellä 19 ministeriä ja keskipalkka about 10 teur / kk, eli yhteensä 2,3 Meur / vuosi, ja jos sos.kulut olisi 60 % tuohon päälle niin kuluja tulisi valtiolle n. 3,7 Meur / vuosi. Eli kun ollaan ilman ministereitä eli hallitusta viitisen vuotta niin tuo summa on kasassa
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  29. #29
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Suomessa on nykyhetkellä 19 ministeriä ja keskipalkka about 10 teur / kk, eli yhteensä 2,3 Meur / vuosi, ja jos sos.kulut olisi 60 % tuohon päälle niin kuluja tulisi valtiolle n. 3,7 Meur / vuosi. Eli kun ollaan ilman ministereitä eli hallitusta viitisen vuotta niin tuo summa on kasassa
    Tai sitten otetaan huomioon että sos.kulut eivät ole valtio+kunnat yhteenlaskettuna varsinaisesti kuluja koska se maksaa ne tavallaan itselleen. Samoin palkasta menevät verot tulee takaisin omaan taskuun. Eli ainoastaan ministerin tilille jäävällä summalla on väliä, eli noilla palkoilla jotain puolet. Varsinaista kulua on siis 1,2 Meur / vuosi, eli aika monta vuotta menee.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  30.  
  31. #30
    Lainaa JukkaE60 kirjoitti Katso viesti
    Suomessa on nykyhetkellä 19 ministeriä ja keskipalkka about 10 teur / kk, eli yhteensä 2,3 Meur / vuosi, ja jos sos.kulut olisi 60 % tuohon päälle niin kuluja tulisi valtiolle n. 3,7 Meur / vuosi. Eli kun ollaan ilman ministereitä eli hallitusta viitisen vuotta niin tuo summa on kasassa
    No olipa todennäköinen ja toteutettavissa oleva ehdotus Jotain suhteellisuuden tajua nyt. Yksi syy siihen, että emme nyt ole eteläisemmän euroopan maiden joukossa ruikuttamassa apua valtion lainojemme maksuun on se, että meillä on opittu elämään käytössä olevien verorahojen ja talouden yleisen kasvun mukaan. Menojen kontrollointi ja verojen kurissa pito vaatii kiusallisiakin päätöksiä. Valtion talouden tasapainoittamisessa ministerien tai kansanedustajien palkoilla ei paljon tekoa ole. Säästetäänkö päivähoidossa, vanhusten hoidossa, lapsilisissä, poliisin menoissa - päätöksiä joita jonkun vaan on pakko tehdä.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen